Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Advertisements

Okręgiem o środku O i promieniu r nazywamy zbiór punktów płaszczyzny, których odległości od punktu O są równe r r - promień okręgu. r O O - środek.
Projekt „AS KOMPETENCJI’’
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Nazwa szkoły: DANE INFORMACYJNE Kompetencja: ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lichnowach
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
FIGURY PŁASKIE.
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Figury płaskie I PRZESTRZENNE Wykonała: Klaudia Marszał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: 96/20 MP GR 2
Problemy rynku pracy..
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE 97_10_MF_G1 i 97_93_MF_G1 Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących GIMNAZJUM w Knyszynie ID grupy: 96/91_MP_G2 Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Wielokąty Wybierz czworokąt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Przygotował Maciej Wiedeński Zapraszam!!!
Czy znasz podstawowe wzory na pola i obwody czworokątów i trójkątów?
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Czworokąty Czworokąty 1.
POLA FIGUR I RESZTA.
Prostokąt to czworokąt, który ma wszystkie kąty proste. Przekątne w prostokącie przecinają się w połowie i są tej samej długości. a b.... b a.
Figury płaskie.
Figury geometryczne.
Figury geometryczne płaskie
Zapis prezentacji:

Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Przyjaźni ID grupy 96/12_MP-G2 Kompetencja Grupa matematyczno - przyrodnicza Temat projektowy Budowa cząsteczkowa materii Rok szkolny 2009/2010

Rozwój przez kompetencje ...

Robimy prezentacje ; ]

Wypróbowujemy nowy sprzęt

Matematyka ; ]

Pola i obwody figur geometrycznych

P=a2 Ob=4a P=a.b Ob=2a+2b P=a.h /2 Ob=a+b+c P= (a+b) . h /2 Ob=a+b+c+d

ROMB *Figura plaska *Ma wszystkie boki równe. *Przekątne przecinają się pod kątem prostym . P=e.f / 2 TRAPEZ *Jedna para boków równoległych *Czworokąt, w którym żadna para boków nie jest równoległa. P=(a+b).h /2

P=πr2 V=Pp.H=πr2H Dodatkowe informacje; *Średnica=2 . promień *Koło= okrąg + wnętrze *Dł.okręgu =Ob. Koła *Kreska ułamkowa zastępuje nawias

Graniastosłupy ;]

*Figury o dwóch takich samych podstawach. *Dzielimy je na Proste (jego kąty maja 90 stopni ) i pochyłe . V=Pp.H PROSTY POCHYŁY

Zamiana 1l na m3 1l=1dm3 1l=1dm3(10cm3-10.10.10)=1000cm3

Dzielenie przez zero jest nie możliwe ! 5 : 0 = *wynik nie istnieje * Pamiętaj ! Dzielenie przez zero jest nie możliwe ! 5 : 0 = *wynik nie istnieje *

Chemia

Nasze doświadczenia

Doświadczenie nr 1 Probówka: 51 ml <- denaturat Probówka: 52 ml <- woda Po zmieszaniu dwóch substancji powinno być 103 ml. Jednak ich objętość zmalała i wyniosła 80 ml.

Doświadczenie nr 2 Kasza: 50 ml + Mąka: 50 ml Powinno wynosić 100 ml, a wyniosła 80 ml.

Robimi doswiadczenia ; ]

Wnioski -Ciecze mieszające się <woda , denaturat > podobnie jak mąka i kasza zbudowane są z ziarenek ,które nazywamy cząsteczkami. Cząsteczki o mniejszych rozmiarach zajęły miejsca pomiędzy cząsteczki o większych rozmiarach . Cząsteczki różnych substancji mają różne wielkości .

Słowniczek : ] DYFUZJA - Samorzutne wnikanie cząsteczek jednaj substancji miedzy cząsteczki drugiej . Występowanie jej świadczy o cząsteczkowej budowie materii i nieustannym ruchu cząsteczek. HIPOTEZA - Zdanie, które stwierdza spodziewaną relację między jakimiś zjawiskami, propozycja twierdzenia naukowego, które zakłada możliwą lub oczekiwaną w danym kontekście sytuacyjnym naturę związku.

Cząsteczka, inaczej molekuła - obojętne elektrycznie indywiduum chemiczne, złożone z więcej niż jednego atomu, które są ze sobą trwale połączone wiązaniami chemicznymi.   Materia - w potocznym rozumieniu ogół obiektywnie istniejących przedmiotów fizycznych poznawalnych zmysłami. W fizyce termin "materia" stosowany jest w kilku różnych, opisanych w artykule znaczeniach.

Od czego zależy dyfuzja ?! Od stanów skupienia substancji. Od rodzajów substancji . Od temperatury .<Im wyższa temperatura tym szybciej zachodzi dyfuzja >

Przykłady dyfuzji ; *Mieszanie kolorowej farbki w wodzie . *Zapach perfum roznoszący się w pomieszczeniu . *Zalanie wrzątkiem torebki herbaty. *Mieszanie manganianu potasu w wodzie .

Ruchy Browna Ruchy Browna to chaotyczne ruchy cząstek w płynie (cieczy lub gazie), wywołane zderzeniami zawiesiny z cząsteczkami płynu. cząsteczki tłuszczu na mleku pyłek kwiatowy na wodzie mgła rozpylone w powietrzu perfumy krople tuszu na wodzie

Jakie rodzaje termometrów wyróżniamy ? *Elektryczny . *Rtęciowy . <zamarza w -39°C > *Alkoholowy Rodzaje skal termometrów . * Celsjusza * Kelwina * Rankine'a * Réaumura * Rømera * Fahrenheita

Zamiana stopni Celsjusza (t) na stopnie Kelvina (T) T=t+273°

Demokryt z Abdery (460-379 r. p. n Demokryt z Abdery (460-379 r. p.n.e) Jego teoria opierała sie na wierze że nic nie może zmieniać się w zupełnie coś innego. Robert Brown Wszystkie drobne ciała zawieszone w wodzie wykonują podobne chaotyczne ruchy. Nie był on pierwszym, który zauważył to zjawisko, ale pierwszy podkreślił jego powszechne występowanie i wykluczył życie jako przyczynę. Dzięki niemu zagadnienie to zostało przeniesione z biologii do fizyki. Nosi ono obecnie nazwę ruchów Browna.

Właściwość fizyczna - cecha substancji, z wyłączeniem właściwości chemicznych, czyli ujawniających się w reakcjach chemicznych.  Właściwość chemiczna - cecha substancji, którą można zaobserwować podczas reakcji chemicznej. Przykłady właściwości chemicznych to toksyczność, palność czy reaktywność. Właściwość chemiczna stanowi kontrast dla właściwości fizycznej

Biologia

Lekcja z mikroskopem ; ]

Szkiełka mikroskopu

A tak pracujemy .

Przedstawiamy informacje na plakatach

Dzięki "Rozwój przez kompetencje" rozwiniemy nasze umiejętności