Nowoczesne metody sprzedaży
Poszukiwanie potencjalnych klientów Są wprawdzie sprzedawcy, którzy nie muszą szukać klientów, dla większości z nich jest to jednak warunek zwiększenia sprzedaży i zarobków. Oto 13 najpopularniejszych metod poszukiwania klientów.
Poszukiwanie przez Internet Rozmowy w „ciemno” Nieskończony łańcuch rekomendacji od klientów Przejmowanie tzw. „osieroconych klientów” Kluby kontraktów Listy potencjalnych klientów Publikowanie artykułów
8. Wystawy i pokazy publiczne 9. Ośrodki oddziaływania 10. Mailing 11. Telefon i telemarketing 12. Obserwacja 13. Wykorzystanie sieci kontaktów
Etapy procesu sprzedaży Poszukiwanie potencjalnych klientów: Sprzedawca lokalizuje potencjalnych klientów i przeprowadza ich kwalifikacje.
Etapy procesu sprzedaży 2. Planowanie rozmowy z klientem: Sprzedawca określa cel rozmowy z klientem, opracowuje profil klienta, program korzyści dla klienta i strategię sprzedaży. Określa również potrzeby klienta.
Etapy procesu sprzedaży 3. Otwarcie prezentacji: Sprzedawca umawia się na rozmowę, spotyka się z potencjalnym klientem i rozpoczyna dostosowaną do niego prezentację; Nadal też odkrywa potrzeby klienta.
Etapy procesu sprzedaży 4. Prezentacja: Sprzedawca wykazuje związek między korzyściami z produktu a potrzebami klienta, posługują się pokazem, inscenizacją, środkami wizualnymi i uzasadnieniami.
Etapy procesu sprzedaży 5. Zamknięcie próbne: Podczas prezentacji i jej zakończeniu sprzedawca prosi klienta o opinie w sprawie przedstawionych mu korzyści.
Etapy procesu sprzedaży 6. Ujawnianie zastrzeżeń: Sprzedawca dowiaduje się jakie klient ma zastrzeżenia dotyczące oferowanego produktu.
Etapy procesu sprzedaży 7. Uchylanie zastrzeżeń: Sprzedawca zadowalająco odpowiada na zastrzeżenia klienta.
Etapy procesu sprzedaży 8. Zamknięcie próbne: Sprzedawca ponownie wykorzystuje zamknięcie próbne w celu sprawdzenia, czy udało mu się uchylić zastrzeżenia klienta, czy prezentacja przebiegła prawidłowo i czy klient jest już gotów kupić produkt.
Etapy procesu sprzedaży 9. Zamknięcie: Sprzedawca stwierdza, że klient dojrzał już do zakupu i prosi go o złożenie zamówienia.
Etapy procesu sprzedaży 10. Działania po sprzedaży: Sprzedawca zapewnia klientowi obsługę po sprzedaży.
Zaspakajanie potrzeb klienta techniką cecha, zalet i korzyści. Najefektowniejszą techniką sprzedaży stosowaną dziś przez najlepszych sprzedawców jest sprzedaż korzyści. Polega ona na tym, że sprzedawca w rozmowie z klientem wiąże korzyści płynące z zakupu produktu z potrzebami tego nabywcy, odwołując się pomocniczo do cech tego produktu i do jego zalet.
Zaspakajanie potrzeb klienta techniką cecha, zalet i korzyści. Technika ta jest często nazywana techniką sprzedaży cech, zalet i korzyści. Te trzy ważne pojęcia definiujemy następująco: Cecha produktu jest to każda jego właściwość fizyczna Zaleta produktu jest to właściwość jego funkcjonowania – określa ona w jaki sposób produkt może być przydatny dla klienta. Korzyść z produktu jest to korzystny rezultat uzyskiwany przez nabywcę dzięki pewnej zalecie mogącej zaspokoić jakąś potrzebę nabywcy.
Kompozycja prezentacyjna