Tilia S.A. Debiut na NewConnect
Plan prezentacji 1. Działalność 2. Produkty: produkty sportowe (sztuczna trawa, granulaty gumowe, maty, płyty, podłogi drewniane, podłogi polipropylenowe, sprzęt sportowy) inne produkty/usługi (worki polipropylenowe, geowłókniny, wibroizolacja, posadzki epoksydowe, konserwacja boisk) 3. Prezentacja spółek zależnych (Tilia CE - Czechy, Tilia Sport Grupa - Chorwacja, Interfloortech – Niemcy, SCI - Niemcy)
Historia firmy Tilia Firma Tilia powstała w 2005 roku. Pierwszymi produktami w ofercie były maty gumowe i worki polipropylenowe. Wprowadzenie nowych grup produktowych wpłynęło na dynamiczny wzrost sprzedaży spółki.
Nagrody i wyróżnienia Członek PKIS (Polskiego Klubu Infrastruktury Sportowej) Gazela Biznesu 2008-2010 Finalista konkursu Przedsiębiorca Roku (Ernst&Young) 2010 Diament miesięcznika Forbes 2010
Struktura sprzedaży Wiodącą grupą produktową jest sztuczna trawa, której sprzedaż to aż połowa całkowitej sprzedaży spółki. Firma Tilia jest liderem na rynku sztucznej trawy w Polsce utrzymując od 3 lat 30% udział w rynku. Struktura sprzedaży wg produktów Udział w rynku sztucznej trawy w Polsce
Struktura spółek zależnych Tilia S.A. 100% Tilia Sport Grupa d. o. o. 77,48% Interfloor Tech GmbH 60% Sport Construction International GmbH Microplus Polska Sp. z o.o. Tilia CE s.r.o. Po osiągnięciu 30% udziałów w rynku dynamika wzrostu sprzedaży na Polskim rynku zwolniła. Chcąc dalszego zwiększania sprzedaży firma zaczęła rozwijać sprzedaż za granicą inwestując w firmy z branży sportowej działające na lokalnych rynkach zagranicznych. Głównym ich zadaniem jest dystrybucja produktów z oferty poprzez handel lub bezpośrednie instalacje nawierzchni sportowych.
Produkty SPORT BUDOWNICTWO POZOSTAŁE Worki PP Pianki Konserwacja boisk Instalacja nawierzchni sportowych Oświetlenie LED Płyty na place zabaw Maty gumowe Maty wygłuszające Wibroizolacja Geowłókniny Posadzki epoksydowe Sztuczna trawa Podłogi drewniane Modułowe podłogi PP Podkłady Elastyczne Granulaty SBR Granulaty EPDM Komponenty Wyposażenie obiektów sportowych
Produkty - Sport Nawierzchnie poliuretanowe - komponenty Modułowe nawierzchnie polipropylenowe Sztuczna trawa Granulaty SBR i EPDM Nawierzchnie poliuretanowe - komponenty Sportowe podłogi drewniane Wyposażenie obiektów sportowych
Certyfikaty i raporty Wszystkie modele traw Eagle Turf i DOMO przeszły badania laboratoryjne w licencjonowanych przez FIFA laboratoriach zgodnie „Podręcznikiem metod badawczych dla traw piłkarskich. EagleTurf 60M Xtreme na boisku w Radomiu otrzymał certyfikat FIFA 2 Star. DOMO otrzymało certyfikaty FIFA 2 Star na boiskach Częstochowie i Żorach. Wszystkie produkty posiadają certyfikat PZH oraz badania na brak zawartości szkodliwych związków.
Maty gumowe Podkład elastyczny pod sztuczną trawę Podkład elastyczny pod nawierzchnie akrylowe Podkład elastyczny pod nawierzchnie akrylowe Maty ochronne na dachach zielonych Izolacja wibroakustyczna podłóg i stropów Ekrany akustyczne, podkłady kolejowe
Płyty gumowe Zastosowanie: place zabaw – Program Radosna Szkoła nawierzchnie sportowe tarasy i balkony stajnie
Opakowania Firma Tilia ma w swojej ofercie wszelkiego rodzaju opakowania dla produktów sypkich. Worki polipropylenowe Worki Big-Bag Worki Ad-Star
Pianki poliuretanowe Zastosowanie: Meblarstwo Nawierzchnie i maty sportowe Zielone dachy Izolacja akustyczna Maty hodowlane
Działalność spółek zależnych Tilia CE - Czechy Dystrybucja wszystkich produktów z oferty sportowej Tilia S.A. na terenie Czech, Słowacji, Węgier i Bułgarii. Interfloortech - Niemcy Dystrybucja nawierzchni poliuretanowych i akrylowych pod własną marką na całym świecie. Tilia Sport Grupa – Chorwacja Instalacja nawierzchni sportowych w Chorwacji i pozostałych krajach na Bałkanach. Microplus Polska Dystrybucja nowoczesnych i ekologicznych źródeł światła microLED w innowacyjnej technologii. Sports Construction International – Niemcy Instalacja nawierzchni sportowych w Niemczech i na całym świecie
Tilia CE - Czechy Tilia CE - Czechy Dystrybucja wszystkich produktów z oferty sportowej Tilia S.A. na terenie Czech, Słowacji, Węgier i Bułgarii. SPORT Sztuczna trawa Podłogi drewniane Modułowe podłogi PP Podkłady Elastyczne Granulaty SBR Granulaty EPDM Komponenty Wyposażenie obiektów sportowych
Tilia Sport Grupa - Chorwacja Bieżnia treningowa – Benkowac Chorwacja Stadion – Vinkovci Chorwacja Tilia Sport Grupa – Chorwacja Instalacja nawierzchni sportowych w Chorwacji i pozostałych krajach na Bałkanach oraz dystrybucja produktów sportowych z oferty Tilia S.A. Najważniejsze realizacje: Benkovac – bieżnia treningowa Vinkovci – stadion lekkoatletyczny Rijeka – boisko piłkarskie treningowe Split – stadion lekkoatletyczny Boisko piłkarskie – Rijeka Chorwacja Stadion lekkoatletyczny – Split Chorwacja
Interfloortech - Niemcy Interfloortech jest globalnym dostawcą podłóg sportowych i przemysłowych. Dzięki doświadczeniu firmy oraz bliskiej współpracy z dostawcami i instalatorami mamy świadomość wielu oczekiwań, dlatego też oferujemy różnorodne rozwiązania dopasowane do różnych potrzeb. Dzięki wieloletnim konsultacjom z wykonawcami udało się opracować wiele produktów cieszących się popularnością wśród instalatorów i końcowych użytkowników.
Sports Construction International - Niemcy Akrylowe korty tenisowe – Ankara Turcja Stadion lekkoatletyczny – Enugu Nigeria Sports Construction International jest firmą instalacyjną posiadającą ponad 20 letnie doświadczenie w instalacjach nawierzchni sportowych ze sztucznej trawy, bieżni lekkoatletycznych, kortów oraz nawierzchni wewnętrznych. Firma realizuje swoje projekty na całym świecie. Wybrane projekty 2011: Afganistan – Boisko piłkarskie w bazie wojskowej USA Nigeria – stadion lekkoatletyczny Indie – stadion lekkoatletyczny Wielka Brytania – boisko do hokeja Norwegia – bieżnia lekkoatletyczna Planowane projekty na 2012: Nowa Zelandia – bieżnia lekkoatletyczna Togo – kompleks boisk wielofunkcyjnych RPA – nawierzchnia hali sportowej Teren rekreacyjno sportowy – Calau Niemcy Pełnowymiarowe boisko piłkarskie – Beer Sheva Izrael
Microplus Polska Microplus Polska Dystrybucja nowoczesnych i ekologicznych źródeł światła microLED w innowacyjnej technologii. Firma posiada źródła światła przeznaczone do zastosowań domowych, przemysłowych i przestrzeni publicznej (latarnie uliczne) DOM PRZEMYSŁ PRZESTRZEŃ PUBLICZNA
Rebranding Na koniec 2011 roku firma Tilia przeprowadziła rebranding logotypu i wizerunku korporacyjnego na bardziej nowoczesny, kojarzący się ze sportem, ale wciąż nawiązujący do korzeni na których wyrosła.
Strategia rozwoju Firma Tilia S.A. ma zamiar utrzymywać i stopniowo powiększać swoją pozycję lidera na rynku nawierzchni sportowych w Polsce oraz dynamicznie zwiększać sprzedaż w swoich spółkach zależnych, głównie na rynkach zagranicznych. Dzięki temu obroty całej grupy będą mogły być nadal dynamicznie zwiększane, realizując przy tym coraz większe zyski.
Tilia S.A. Dziękuję za uwagę