„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Współpraca IV LO ze Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Dorohusku.
Advertisements

klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
PODJĘŁYŚMY SIĘ ZADANIA PRZEPROWADZENIA DEBATY NA TEMAT:
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Turniej tańca dyskotekowego z udziałem uczniów klas I – VI.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
EDUKACJA EKOLOGICZNA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012
Powołanie do życia Centrum Aktywnej Integracji WINDA w gminie Gozdnica
Hasło naszej akcji do XVII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży
NA TROPIE ELEKTROŚMIECI PODSUMOWANIE KAMPANII
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
„Wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej”
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
„Jak było do tej pory?” Ocena działań ekologicznych podjętych w naszej szkole i prezentacja nowych pomysłów.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Sejm Dzieci i Młodzieży
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
FOTORELACJE Z DEBATY O lokalnym EKOROZWOJU. Początki naszej pracy… Malujemy plakaty : ))
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
Dzień Ziemi.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Zadania w ramach projektu Czysta Małopolska
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
W Zespole Szkół w Pałecznicy
Tydzień projektów Klasa VI c
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
„Czysta Małopolska” selektywne gospodarowanie odpadami Szkoła Podstawowa im. Wł. Broniewskiego w Psarach ul. Szkolna
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
Biblioterapia a profilaktyka uzależnień
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Plan debaty Czas trwania debaty: Stworzenie przez uczestników „mapy form aktywności społecznej” Przedstawienie wyników z ankiety dot. aktywności.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
PROJEKT REALIZOWANY PRZEZ PRZEDSZKOLE W BACHOWICACH
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Lokalny Ekorozwój Debata Gimnazjum nr
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
„DZISIEJSZA SZKOŁA JEST PROEKOLOGICZNA”
EKOLOGIA W naszej szkole organizujemy wiele akcji związanych z ekologią. Jednymi z głównych akcji są działania, którym przewodniczy harcerska drużyna.
Centrum multimedialno - ekologiczne iEKO To innowacyjny pomysł aby przenieść edukację ekologiczną w strefę on-line. Nowe ławki, wygodne krzesła to dopiero.
„CZY BATERIE SĄ JAK BAKTERIE?” FOTOREPORTAŻ Z AKCJI PROMOCYJNEJ PRZEPROWADZONEJ PRZEZ: SZKOŁĘ PODSTAWOWĄ IM. M. DĄBROWSKIEJ W KAŹMIERZU IM. M. DĄBROWSKIEJ.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Wychowanie ekologiczne
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
„Mój ruch to czyste środowisko” Projekt edukacji ekologicznej współfinansowany przez WFOŚiGW.
„Dzielimy się doświadczeniami”
„Uczę się i pomagam” Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Młodzieży PRZYSTANEK w Rudzie Śląskiej Szkoła Podstawowa Nr 14 w Rudzie Śląskiej.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
Projekt Edukacyjny „Hej wodo! Wspólna woda – wspólne możliwości” współfinansowany przez fundację Funduszu Partnerstwa w ramach programu Funduszu Kropli.
Działania na rzecz promocji zdrowia w Zespole Szkół Nr 3 w Legionowie w ramach zdobywania certyfikatu Szkoły Promującej Zdrowie.
Program Edukacji Ekologicznej „Człowiek i przyroda – jeden świat”
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Klasa Vc na Młodzieżowej Sesji Rady Miasta
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

„Czy jestem Eko?” Dąbrowa Górnicza 2013

D B R O W GÓRNIC Z A Mamy tylko jedną Ziemię, a jej przyszłość zależy od każdego na pozór niewielkiego ludzkiego działania, zależy od każdego z nas. Florian Plit

Cele debaty Pogłębienie wiedzy przyrodniczej Pobudzenie do refleksji nad rolą środowiska przyrodniczego w życiu każdego z nas i potrzebą jego ochrony Wymiana doświadczeń Ocena dotychczasowej działalności ekologicznej Utworzenie Kodeksu Młodego Ekologa Rozwijanie kultury dyskutowania

Przebieg debaty Co zagraża środowisku – prezentacja multimedialna, Dyskusja oxfordzka: Polacy są Eko z udziałem przedstawicieli dąbrowskich szkół, dyskusja panelowa: Dobre praktyki w dziedzinie ekologii – panel z udziałem przedstawicieli dąbrowskich szkół i organizacji ekologicznych, przedstawienie wyników ankiety wśród uczniów dotyczącej świadomości ekologicznej młodzieży, zajęcia warsztatowe – praca w grupach nad problemem: jakie działania może podjąć każdy z nas, aby być Eko, omówienie rezultatów pracy – opracowanie Kodeksu Młodego Ekologa, część artystyczna, podsumowanie debaty.

Powitanie Przywitaliśmy naszych gości ciepłymi słowami Zachęciliśmy do aktywnego uczestnictwa

Co zagraża naszemu środowisku Jedna z prowadzących prezentuje przygotowaną przez siebie prezentację multimedialną dotycząca zagrożeń naszego środowiska

Efekt cieplarniany Uczniowie liceum przybliżyli tematykę efektu cieplarnianego

Dyskusja oxfordzka Teza: Polacy są Eko.

Dyskusja panelowa O działalności ekologicznej opowiadają przedstawiciele poszczególnych szkół.

Dyskusja panelowa Poznajemy ciekawe pomysły jak chronić przyrodę. Z pewnością je wykorzystamy.

Dyskusja panelowa Czas na prezentację działalności ekologicznej naszej szkoły

Dyskusja panelowa Poznajemy działalność Stowarzyszenia Ziemia i My - Centrum Edukacji Ekologicznej, które zajmuję się ochroną środowiska poprzez sztukę .

Zajęcia warsztatowe Jakie działania można podjąć, aby być Eko?

Zajęcia warsztatowe Najlepiej pracuje się w grupach

Podsumowanie pracy Na koniec zostały przedstawione rezultaty pracy. Na podstawie kart pracy powstanie Kodeks Młodego Ekologa.

Podziękowania Na koniec spotkania uczestnicy otrzymali podziękowania za udział w debacie.

Wnioski Wdrożyć w życie utworzony Kodeks Młodego Ekologa, promujący ekologiczny tryb życia. Nawiązać współpracę ze Stowarzyszeniem Ziemia i My - Centrum Edukacji Ekologicznej jako partnerem, który może udzielić wsparcia merytorycznego. Nawiązać współpracę z Ośrodkiem Eduk. ZPKWŚ w Będzinie celem udziału w warsztatach ekolog. dot. form ochrony przyrody i gatunków zagrożonych. Kontynuować zbiórkę zużytych baterii, makulatury i nakrętek. Nagradzać i chwalić tych, którzy są zaangażowani w działalność ekologiczną. Organizować ekologiczne warsztaty, konkursy i wycieczki. Zorganizować rajd „Czyste Beskidy”. Zorganizować mini warsztaty propagujące zdrową żywność, ekologiczną odzież, kosmetyki.

Nie będzie łatwo obudzić w człowieku takiej odpowiedzialności za świat, która dotrzyma kroku rozwojowi cywilizacji. Ale ci, którzy chcą, mogą zacząć już dziś. Vaclaw Havel

Dziękujemy za uwagę