Czarny? Biały? a może różowy w paseczki?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Nim cokolwiek powiesz, dwa razy przemyśl”
Advertisements

O języku polityków.
Urządzenia elektroniczne i Internet w domach Polaków
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Badania w Public Relations program zajęć dydaktycznych z przedmiotu
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
Wykład I Co to jest socjologia?.
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl PRoto.pl jest polskim portalem specjalistycznym poświęconym tematyce public relations, promocji oraz.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Społeczności w Internecie
Strategia komunikacyjna WWF w zakresie ochrony wilka w Bieszczadach
Jak mówić o Bogu?.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Raport z badania ilościowego CATI wśród liderów komunikacji Kwiecień 2006 Autor: Olga Wagner Koordynacja:
Osoba niepełnosprawna w urzędzie pracy
Jest to wyrażenie jednoznacznie stwierdzające, na gruncie danego języka, iż tak a tak jest albo że tak a tak nie jest. Zazwyczaj określa się, iż takim.
Bezpiecznie w wirtualnym świecie.
Materiały z warsztatów
SŁOWNIKI.
Dr Krzysztof Borodako Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Od pijaru do Public Relations
To śmieszne, jak bardzo wierzymy w to, co napisane jest w gazetach, a podajemy w wątpliwość to, co mówi Pismo Święte..
PRACA KONSULTANTA PR OD PODSZEWKI Joanna Stebel Bogusława Sipiora Mmd
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
Agata Blady, Komunikado PR,
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl Portal PRoto.pl: użytkownicy: UU/mc: liczba odsłon: PV/mc: % czytelników odwiedza portal.
Jeszcze propaganda czy już Public Relations ?
SPOŁECZNY WIZERUNEK PUBLIC RELATIONS
Norbert Kubiak Łukasz Łapanowski Aleksandra Nike Bartłomiej Stawski.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
„Coaching i jego standardy na polskim rynku szkoleniowym”
ROK SZKOLNY 2011/2012. W klasie realizowany będzie program liceum ogólnokształcącego z przedmiotami rozszerzonymi: język polski wiedza o kulturze język.
Duchy.
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE
Model relacyjny.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Media Społecznościowe
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
Intuicjonizm etyczny George’a E. Moore’a
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Późne dzieciństwo - okres wczesnoszkolny
Semantyczna teoria prawdy Tarskiego
Jan Paweł II - Papież Wolności
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
Jedynym narzędziem uskuteczniającym porozumiewanie się jest język. Filolog może pośredniczyć w tej komunikacji jako nauczyciel, doradca lub tłumacz.
Model obiektowy bazy danych
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
GRAMATYKA ŁATWA I PRZYJEMNA.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
SZCZĘŚCIE.
Public Relations – odpowiedzialność każdego pracownika Urzędu 23 października 2014 Warszawa prof. zw. dr hab. Krzysztof Opolski.
Moduł trzeci Grupa GimTuba. Trzy źródła informacji, z których najczęściej korzystamy, ucząc się. Ucząc się korzystamy z różnych źródeł. Najczęściej odwiedzane.
Związek między informacją, informatyką i technologią informacyjną.
Po co sie komunikowac?  Powstanie cywilizacji nie byłoby możliwe bez opanowania technik komunikacji. Bez umiejętności porozumiewania się, człowiek nie.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Słowne Znaki Kłamstwa.
POJĘCIA KOGNITYWISTYKA. Konotacja/denotacja. Rozróżnienie zaproponowane przez J.S. Milla, pokrywające się w zasadzie z bardziej dziś popularnym przeciwstawieniem.
Przychodzi dziennikarz do redakcji. ...i myśli Albo tworzy!
Przeprowadzenie badań niewyczerpujących, (częściowych – prowadzonych na podstawie próby losowej), nie daje podstaw do formułowania stanowczych stwierdzeń.
Stany skupienia wody.
Weryfikacja hipotez statystycznych „Człowiek – najlepsza inwestycja”
Przyjaciel najcenniejszy dar
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
10 Najnowszych Trendów Public Relations
Spotkanie ze Słowem J 14, 1-6 Z Ewangelii według świętego Jana:
PRZEKONANIA KOBIET DOSWIADCZAJĄCYCH PRZEMOCY
RAPORT KRAJOWY POLSKA Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
PREZENTACJA DLA KLASY 7 SP DO LEKCJI 5
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Czarny? Biały? a może różowy w paseczki? Jan Matysik, Cumulus PR Sp. z o.o.

Tzw. Czarny PR – coś takiego nie istnieje Wyrażenie „czarny PR” jest sprzecznością samą w sobie, z łaciny: „contradictio in se”. To tak jak „gorący lód”, „sucha woda” lub „parterowy drapacz chmur”. Jan Matysik, Cumulus PR Sp. z o.o. 25 czerwca 2009 r., Konferencja „Public relations w życiu publicznym”

Definicja PR Systematyczne, celowe i planowe zarządzanie dialogiem pomiędzy organizacją a jej otoczeniem zewnętrznym i wewnętrznym mające na celu wywołanie przychylności i zrozumienia dla organizacji. Jan Matysik Zgodnie z tą definicją, działania inne niż określone powyżej nie mieszczą się w grupie działań PR. Kłamstwo nie jest oparte ani o prawdę ani o dialog z otoczeniem i nie jest PR-em. Oczernianie konkurencji czy konkurenta nie jest przejawem budowania pozytywnych relacji z otoczeniem.

Skąd to się wzięło? U podstaw powstania tego stwierdzenia znalazły się: lenistwo, niewiedza, niezrozumienie czym tak naprawdę jest PR. Takie błędy językowe jak kontradykcja „czarny PR” powinny być, jako błędy logiczno-językowe tak samo eliminowane z języka jak niechlujne zwroty takie jak „najważniejszy priorytet”, „krótka mini”, „cofać się do tyłu” czy „w dniu dzisiejszym”. Co ciekawe, na zachodzie nie ma takiego pojęcia jak „black PR”. Działania polegające na manipulacji zwane są „spinningiem” a realizatorzy tych działań to spin doktorzy (spin doctors). Istnieje co prawda sformułowanie black magic – czarna magia, ale nie ma ona na zachodzie bezpośredniego związku frazeologicznego ze słowem „PR”.

I co z tego, że ludzie mówią „czarny pr”? W opinii publicznej PR tak bardzo związał się frazeologicznie z przedrostkiem CZARNY, że statystyczny Polak już nie wie, że istnieje jakiś inny Pi-Jar od czarnego, tego najbardziej popularnego. Czy ktoś mówi na działania NORMALNE, że to BIAŁY PR? Nie dziwmy się więc, że w sondażach zawód PR-owca nie cieszy się zbytnim zaufaniem społecznym. Czy mówi się „czarna hydraulika” jeśli hydraulik okradnie Wasz dom? Albo „czarna chirurgia”, jeśli lekarz weźmie za operację łapówkę? Jan Matysik, Cumulus PR Sp. z o.o. 25 czerwca 2009 r., Konferencja „Public relations w życiu publicznym”

Pr to nie patologia W normalnych demokracjach bezpodstawne oczernianie konkurencji jest przestępstwem. Jeśli ktoś przekazuje kłamliwe informacje do mediów, to musi liczyć się z tym, że może trafić za kratki. Na całym świecie nazywane jest to biznesową patologią, a nie różowym, zielonym czy czarnym PR-em. Ale w żadnym kraju kłamstwo i krętactwo nie łączy się ze słowem PR. Tylko w Polsce zgodziliśmy się na to, aby PR-owiec w potocznym słowniku był czarnym charakterem. Jan Matysik, Cumulus PR Sp. z o.o. 25 czerwca 2009 r., Konferencja „Public relations w życiu publicznym”

JAK MOŻEMY WALCZYĆ Z TZW. CZARNYM PR Badania zainicjowane przez prof. Olędzkiego i prof. Tworzydło (2007). Próba - 322 osoby, branża PR, rzecznicy prasowi, naukowcy. 31% respondentów pytanych o to jak eliminować zjawisko tzw. „czarnego PR” sugeruje, aby: Edukować czym jest prawdziwy PR Jan Matysik, Cumulus PR Sp. z o.o. 25 czerwca 2009 r., Konferencja „Public relations w życiu publicznym”

Nazywajmy od dziś rzeczy po imieniu Przestańmy od dziś wreszcie używać tego sformułowania i nie róbmy ludziom mętliku w głowie. Kłamstwo powtórzone tysiąc razy staje się powoli prawdą. Nie bójmy się nazywać rzeczy po imieniu. Jeśli ktoś kłamie, jest kłamcą, a nie czarnym piarowcem. Jeśli ktoś kradnie, jest złodziejem, a nie jest czarnym PR-owcem, i jego miejsce jest w więzieniu. Jan Matysik, Cumulus PR Sp. z o.o. 25 czerwca 2009 r., Konferencja „Public relations w życiu publicznym”

PR nie jest kolorowy Nie ma czarnego PR. Nie ma różowego PR. Nie ma PR fioletowego w żółte paseczki. PR jest tylko jeden. Jeśli natomiast szukamy synonimu do nazwania manipulatora, krętacza, załatwiacza i osoby, która celowo oczernia w mediach konkurencję, niech będzie to np. „spin doctor” - tak jak na całym świecie. Zamiast „czarny PR” mówmy „media spinning”. A krwawą polityczną jatkę nazywajmy „negatywną kampanią” - z jęz. angielskiego: „negative campaigning”.