Debata 03 kwietnia 2013r. Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Kamila Misiura i Justyna Biłas.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
Advertisements

Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
WYNIKI ANKIETY PT. JAK SIĘ PORUSZASZ ?. DNIA 11 MARCA W NASZEJ SZKOLE PRZEPROWADZIŁYŚMY ANKIETĘ PT. JAK SIĘ PORUSZASZ ? W ANKIECIE WZIĘŁO UDZIAŁ 199 UCZNIÓW.
Demokracja w szkole.
Światowy Dzień Oszczędzania
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zorganizowana w Gimnazjum nr 1 im. Józefa Nojiego w Drezdenku.
Debata : „Motywacja do nauki”.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Jak moje miasto je ź dzi z głow ą ?. PLAN 1.Wstęp 2.O programie a)Ankiety b)Deklaracje 3.Podsumowanie 4.Koniec.
DEBATA Co możemy zrobić dla naszej Matki Ziemi? – ocena dotychczasowych działań
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
14 października 2013r. w ramach doskonalenia warsztatu pracy odbyło się szkolenie na temat:Problemy prawidłowej komunikacji w szkole – przygotowane i przeprowadzone.
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
Konferencja regionalna projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” TIK w szkole podstawowej arkusze kalkulacyjne.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
XIX sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Transport-jak się poruszasz? Debatę przygotował SU I Liceum Ogólnokształcącego im. Stanisława Dubois.
Rok z Kodeksem 2.0 – plusy i minusy
Sejm Dzieci i Młodzieży
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
W jaki sposób samorząd uczniowski może wpłynąć na poprawę atmosfery i bezpieczeństwa w naszej szkole? Debata na temat :
Czyli współpraca uczniowska jako wyraz samorządności w naszej szkole.
Debata Szkolne instytucje demokratyczne i ich funkcjonowanie, a także udział uczniów we współdecydowaniu o szkolnych sprawach.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
PODSUMOWANIE DOTYCHCZASOWYCH DZIAŁAŃ CO ZROBIŁYŚMY PRZED DEBATĄ?
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
,, MŁODZI AKTYWNI? CO ZROBIĆ, ŻEBY MŁODZIEŻ BRAŁA UDZIAŁ W WYBORACH I ŻYCIU SPOŁECZNYM? W RAMACH REKRUTACJI DO XX SESJI SEJMU DZIECI I MŁODZIEŻY, KTÓRA.
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Szkoła Współpracy.
Współpraca w naszej szkole
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Samorząd uczniowski wczoraj dziś i jutro. Zasady uczestnictwa w dyskusji: Debata ma charakter plenarny. Prowadzący spotkanie udziela głosu zainteresowanym.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Debata I LO w Zielonej Górze Jak wyglądają wybory dziś? Są świętem demokracji czy pustą tradycją? Dlaczego? Teraz.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
 W dniu 2 kwietnia 2014 roku na sali gimnastycznej odbyła się debata dotycząca współpracy w naszej szkole między uczniami, rodzicami i nauczycielami.
 Aleksandra Mordzak i Klaudia Safianowska ZPO im. hm. Janka Bytara „Rudego” w Lubieniu Kujawskim.
DEBATA „SEJM DZIECI I MŁODZIEŻY” Dominika Markiewicz i Krzysztof Uher.
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
Wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej im. gen
Przewodnik po nowych funkcjach Szkoła Podstawowa nr 1 im Janusza Kusocińskiego w Złocieńcu.
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
DEBATA OKSFORDZKA kl. III gimn. Z ramienia Samorządu Szkolnego
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
Przygotowały Patrycja Sufin i Klaudia Ledwójcik
Samorząd Uczniowski.
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Łączność pokoleń w sieci. Tylko z TIK!. Początek – szkolna debata Podczas debaty szkolnej uczniowie zaproponowali jeden z punktów kodeksu, który brzmiał:
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Gimnazjum nr 67 im ks. prof. Józefa Tischnera Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
DEBATA w ramach programu CEO i Kancelarii Sejmu RP XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Temat: Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach.
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
Spotkanie Jaworzno liderem e-mobilności rozpoczęliśmy o godz
DEBATA KODEKS 2.0.
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Debata Oksfordzka Szkolnego Klubu Europejskiego 30 maja 2018 r.
Zapis prezentacji:

Debata 03 kwietnia 2013r. Zespół Szkół nr 1 im. Karola Adamieckiego w Sanoku Kamila Misiura i Justyna Biłas

Transport- jak się poruszasz ? Grupa Kamili Misiury i Justyny Biłas Debata jest organizowana w ramach rekrutacji do XIX Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży

Transport… co jest lepsze?

Rodzaj debaty:,,za i,,przeciw Regulamin debaty: Głosu udziela Moderator ma też prawo odebrać głos każdemu mówcy, np. z powodu przekroczenia limitu czasowego albo rażącego naruszenia norm kultury dyskusji. Mówcy obu stron zabierają głos na przemian. Nie przeszkadzamy sobie nawzajem i słuchamy się wzajemnie. W szczególnych przypadkach Moderator może wyprosić z sali osobę łamiącą zasady debaty. W czasie trwania debaty głos mogą zabierać słuchacze. Drugą ważną osobą jest sekretarz, który pełni funkcję pomocnika Moderatora. Każdy uczestnik ma maksymalnie 5 minut na wypowiedź. Krytykujemy wypowiedzi nie osobę.

Dlaczego ten temat? Wybrałyśmy ten temat ponieważ jesteśmy ambitne, kreatywne i pomysłowe. Dzięki tej debacie mogłyśmy poruszyć różne istotne problemy, tematy o których na co dzień się nie rozmawia. Ponadto transport to zjawisko powszechnie znane w dzisiejszych czasach. Przede wszystkim chciałyśmy poprzez debatę zwrócić uwagę na koszty, problemy i niebezpieczeństwa związane z transportem. Naszym celem było zwrócenie uwagi na to ile możemy zaoszczędzić.

Teza naszej debaty Każdy, kto dojeżdża do szkoły samochodem powinien brać inne osoby ze szkoły np. uczniów, nauczycieli, czy pracowników szkoły jako pasażerów.

Grupy Uczestników Debaty Zwolennicy tezy: 1.Pan Michał Sokół 2.Pani Kamila Sowa 3.Pani Maria Stączek Przeciwnicy tezy: 1.Pani Monika Mielnikiewicz 2.Pani Anita Strzyż 3.Pan Adrian Marchel Ponadto w debacie udział brali: Moderator : Pani Kamila Misiura Sekretarz : Pani Justyna Biłas Goście debaty: Pani Maria Pospolitak Dyrektor Szkoły, nauczyciele, rodzice, uczniowie a także Pan Zenon Stryjak Naczelnik Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego

Ukazane na wykresie kołowym Najczęściej spotykane pytania związane z transportem

Ile dni w tygodniu korzystasz z komunikacji miejskiej?

Czy dojeżdżasz do szkoły ?

Przeprowadziliśmy krótką ankietę na temat transportu i wydatków z nim związanych. Oto kilka pytań pochodzących z ankiety oraz odpowiedzi przedstawione za pomocą wykresów. W ankiecie brało udział 35 osób. Ankiety rozdano podczas debaty.

1. Jak często korzysta Pan/Pani z komunikacji miejskiej:

2. Ile średnio osób zabiera Pan/Pani ze sobą jadąc samochodem?

3. Ile średnio wydaje Pan/ Pani na paliwo samochodu?

4. Kiedy jest Pan/Pani kierowcą woli:

Pod koniec naszej debaty odbyło się głosowanie. Chcieliśmy poprzez to dowiedzieć się ile osób popiera naszą tezę, a ile jest za jej obaleniem. Wyniki były następujące : Nasza teza to : Każdy, kto dojeżdża do szkoły samochodem powinien brać inne osoby ze szkoły np. uczniów, nauczycieli, czy pracowników szkoły jako pasażerów.

Każdy, kto dojeżdża do szkoły samochodem powinien brać inne osoby ze szkoły np. uczniów, nauczycieli, czy pracowników szkoły jako pasażerów

Zalety wspólnej jazdy do szkoły… 1. Samochód jest wygodniejszy i czasami tańszy od komunikacji miejskiej. 2. Możemy sporo zaoszczędzić pieniędzy i czasu. 3. Wspólne podróże mogą być bardziej pouczające, możemy się lepiej poznać. 4. W mniejszym stopniu zanieczyszczamy środowisko.

Argumenty zwolenników tezy: Uważam, że każdy kto dojeżdża do szkoły powinien brać inne osoby ze szkoły np. uczniów, nauczycieli, czy pracowników szkoły jako pasażerów. Kiedy w samochodzie jest tyko jedna osoba jest to wielkie marnotrawstwo paliwa. Przeliczmy :

Obliczenia: Jeżeli do szkoły mamy 10 km w jedną stronę to w miesiącu przeciętnie pokonamy 500 km Na 100 km spalimy średnio 8 litrów, czyli w naszym przypadku 5 x 8 litrów x 5,5 zł = 220 zł Kiedy samochodem będzie podróżowało 4 osoby, koszt jednej zamknie się w kwocie 55 zł, czyli zaoszczędzimy 165 zł. Teraz przeliczmy to razy 10 miesięcy, czyli 165 zł x 10 = 1650 zł x liczbę dojeżdżających uczniów w szkole (368) i mamy kwotę = zł Myślę, że liczby mówią same za siebie.

W naszym przypadku jest to : ZŁ Wspólnymi siłami jesteśmy w stanie dużo więcej zaoszczędzić niż w pojedynkę. Dzięki naszym obliczeniom możemy łatwo zobaczyć ile tracimy poprzez własny wybór, a ile możemy zaoszczędzić. Czyż nie łatwiej byłoby dojeżdżać wspólnie do szkoły? Przyniosłoby to wszystkim wiele korzyści

Kolejny argument… Wspólne podróże kształcą i pozwalają nawiązać kontakty. Np. nauczyciel fizyki może w trakcie jazdy, ale także postojów w korkach wyjaśniać zawiłości przedmiotu, czy uczyć praw.

Kontrargumenty… Nie każdy chcę jechać z kimś w samochodzie, czasem ludzie potrzebują spokoju, wyciszenia a jadąc z kilkoma osobami jest to niemożliwe i uciążliwe. Uczniowie być może nie będą chcieli jeździć do szkoły z nauczycielami a na dodatek rozmawiać z nimi o przedmiocie.

Ponadto… Jadąc z kilkoma osobami tutaj np. uczniami bierzemy na siebie wielką odpowiedzialność. Może dojść do wypadków, za co odpowiadać będą kierowcy np. nauczyciele. Nie wszyscy wykupują pełny zestaw ubezpieczeń, co może być kolejnym problemem.

Wypowiedź Pani Marii Pospolitak Dyrektora Szkoły Młodzież była świetnie przygotowana. Uczniowie mieli bardzo dobrze dobrane, liczne argumenty, zarówno za jak i przeciw, które poparte były danymi statystycznymi, wynikami badań społecznych, wywiadami. Moderatorka i sekretarz mają umiejętności panowania nad uczestnikami debaty. […] Uczestnicy debaty właściwie odnaleźli się w swoich rolach. Debata była rzeczowa, interesująca i dająca wiele do myślenia. Ponadto uczniowie prezentowali się naprawdę wspaniale.

Wypowiedzi rodziców po debacie 1)Uważam, że dzieci świetnie sobie poradziły. Były bardzo dobrze przygotowane, pięknie ubrane i oczywiście zachowywały się profesjonalnie. Debata była ciekawa, pomysłowa i przykuwała uwagę słuchaczy. 2) Debata bardzo dobrze przeprowadzona, ciekawe dodatki np. kolorowe kartki, dobry pomysł z wypełnianiem ankiet. Wszyscy aktywnie brali udział a młodzież doskonale panowała nad wszystkimi uczestnikami. Uważam, że była to ciekawa forma przedstawienia powszechnych problemów np. wydatków na paliwo.

Wypowiedzi uczniów 1)Debata przygotowana przez moje koleżanki wypadła super. Chyba chcę taką zrobić. Uczestnicy przedstawili ciekawe argumenty poparte licznymi obliczeniami, co pokazało jak dobrze przygotowali się do całej debaty i ile poświęcili czasu. Od początku do końca debata była przeprowadzona profesjonalnie. 2) Uważam, że debata była na sześć! Powinniśmy częściej przeprowadzać takie debaty nie tylko na terenie szkoły. Uczestnicy byli zachwyceni, chętnie włączali się do debaty. Dzięki tej debacie zrozumieliśmy, że możemy wspólnie oszczędzać a przy tym nawzajem sobie pomagać.

Opinie uczestników debaty

Wnioski 1) Przeprowadzić lekcje wychowawcze na temat debaty, w tym w jaki sposób możemy zaoszczędzić paliwo oraz czas IV/V ) Przygotować ulotki i plakaty na temat korzyści ze wspólnego dojazdu do szkoły. Rozpropagować materiały wśród innych szkół ponadgimnazjalnych - V/VI i przygotować powiatową debatę na temat korzyści ze wspólnych dojazdów do szkoły. 3) Zaplanować i oznaczyć specjalne miejsca na parkingu szkolnym dla osób, które przyjeżdżają jednym samochodem np. w czwórkę - IX 2013-zainteresować pomysłem administrację szkoły. 4) Znaleźć warsztaty (firmy)- wśród rodziców - które będą stosować zniżki dla tych właścicieli samochodów ze szkoły, którzy wezmą udział w akcji X/XI 2013

Dziękujemy To już jest koniec!