Warszawa, Ryszard Dudziński SAP Polska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nabycie zewnętrzne usług SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Advertisements

Kontrakt sprzedaży ze stałą ceną i rozliczeniem czasu i materiału SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices.
Zarządzanie szansami SAP Best Practices for CRM
Przetwarzanie zlecenia klienta w kilku jednostkach gospodarczych SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices.
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Zarządzanie klientami i kontaktami SAP Best Practices for CRM
Przegląd scenariusza — 1
Planowanie przychodów SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Zarządzanie reklamacjami i zwrotami SAP Best Practices for CRM
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza – 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Zarządzanie regionem sprzedaży SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Przegląd scenariusza — 1
Umowa zaopatrzeniowa SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Zarządzanie zleceniami serwisowymi SAP Best Practices for CRM
Przegląd scenariusza — 1
Nabycie wewnętrzne — Przesunięcie magazynowe między kilkoma jednostkami gospodarczymi SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices.
Zarządzanie efektywnością pipeline SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Przegląd scenariusza — 1
Zarządzanie partiami SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Dostawa bezpłatna SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Przegląd scenariusza — 1
Centrum obsługi usług SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Zarządzanie kredytem SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Uproszczone zarządzanie kampanią SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Przegląd scenariusza — 1
Zwroty do dostawcy SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Przegląd scenariusza — 1
Rozrachunki z odbiorcami SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Przetwarzanie poprawek (materiał wyprodukowany na magazyn) SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices.
Przegląd scenariusza – 1
Wycofywanie partii SAP Best Practices Baseline Package (Polska) SAP Best Practices.
Produkcja seryjna SAP Best Practices Baseline Package (Polska)
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Przegląd scenariusza — 1
Rzeczywisty rachunek kosztów pośrednich
Zarządzanie partiami SAP Best Practices.
Planowanie przychodów
Kontrakt sprzedaży ze stałą ceną i rozliczeniem czasu i materiału
Przetwarzanie zlecenia klienta z zaliczką PL
Dostawa bezpłatna SAP Best Practices. ©2011 SAP AG. All rights reserved.2 Cel i korzyści oraz kluczowe kroki procesu Cel W tym scenariuszu opisano proces.
Zlecenia serwisowe — zamknięcie okresu
Nabycie zewnętrzne zasobów podwykonawcy SAP Best Practices.
Rejestrowanie przepracowanych godzin SAP Best Practices.
Zlecenia wewnętrzne — planowanie kosztów marketingowych i innych kosztów pośrednich SAP Best Practices.
Kalkulacja symulowana i wzorcowa SAP Best Practices.
Doraźny konsulting fakturowany po stałej cenie SAP Best Practices.
Sprzedaż planowanych usług serwisowych
Projekty wewnętrzne SAP Best Practices.
Rzeczywiste zlecenia wewnętrzne — marketing i inne koszty pośrednie
Projekt ze stałą ceną i rozliczeniem czasu i materiału
Oferta dla klienta SAP Best Practices.
Przetwarzanie poprawek (produkcja w toku)
SAP Business One Nowoczesny system do zarządzania małą i średnią firmą
Zarządzanie numerami seryjnymi
Zarządzanie potencjalną szansą SAP Best Practices for CRM SAP Best Practices.
Przetwarzanie poprawek (materiał wyprodukowany na magazyn) SAP Best Practices.
Przetwarzanie sprzedaży z wykorzystaniem strony trzeciej (bez awiza dostawy) SAP Best Practices.
Zapis prezentacji:

Warszawa, 19.09.2005 Ryszard Dudziński SAP Polska Zmiany na rynku energii, a nowe wyzwania stojące przed polską energetyką Warszawa, 19.09.2005 Ryszard Dudziński SAP Polska

1 2 3 4 Agenda Nowe procesy na rynku energetycznym Co przyniesie nam przyszłość ? 3 To rynek dyktuje rozwiązania Deregulacja – nowe wyzwania, nowe usługi, nowe produkty 4

Grupa skonsolidowana / Firma Energetyczna Nowe procesy Deregulacja Inwestorzy 2007r. coraz bliżej Klienci Dyrektywy UE Business organizations today have to satisfy their stakeholders, that is, their shareholders. Otherwise, management is in trouble: Institutional investors, in particular, have the power to replace underperforming management and they do use it. Other stakeholder groups also, such as business partners, customers, or employees are becoming more demanding with regard to the value the company must generate for them. If a company has a poor reputation in the employee market, the business partner market, the customer market or in the community in general, this can affect its ability to do business successfully. When making major business decisions, management must consider carefully what stakeholders expect from their company. In the last couple of years, we have noticed a major shift in enterprise management best practice. Up to now, it was assumed that managing a company with a purely inside-out approach was the cornerstone of corporate success. This consisted of good product development, efficient production and service processes. Now, however, the ability to really understand stakeholder expectations and to outperform them constantly are perceived as the real indicators of management success. The enterprise management process is switching from an inside-out to an outside-in approach. Grupa skonsolidowana / Firma Energetyczna

Przyszłość rynku energii w Polsce i Unii Europejskiej Deregulacja i pełna liberalizacja rynku energii w ramach EU Dyrektywa Unii Europejskiej 2003/54/EC Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 1228/2003 Ustawa „Prawo Energetyczne”, rozporządzenia wykonawcze do Ustawy, koncesje, zasady, regulaminy, procedury i instrukcje stanowiące rozwinięcie wyższych poziomów regulacji prawnych (URE, MGiP, MOŚ) TJA Regulacje prawne dotyczące konkurencyjnego rynku energii elektrycznej: Istota Dyrektywy UE: Obowiązek powołania OSP i OSD -> wydzielenie prawne od działalności nie związanej z działalnością sieciową (unbundling) (wyjątek małe systemy izolowane <100 000 odbiorców – nie ma obowiązku wydzielania OSD); obowiązek prawnego wydzielenia nie dotyczy rozdzielenia własności majątkowej! Rozdzielenie księgowości dotyczącej kosztów poszczególnych działalności w celu zapewnienia eliminacji subsydiowania skrośnego (między przesyłem lub dystrybucją, a wytwarzaniem lub obrotem energii) TPA (formuła: 0d 01 lipca 2007 wszyscy odbiorcy będą uprawnieniu do TPA) – odbiorca uprawniony nie może być obciążany dodatkowymi kosztami z tytułu korzystania z zasady TPA Regulator zatwierdza taryfy lub algorytmy obliczania stawek opłat za dostęp do sieci Obowiązek publikowania taryf przed ich wejściem w życie Istota rozporządzenia: (wprowadza) Zasady transgranicznego obrotu energią Mechanizm kompensacji kosztów transgranicznego obrotu poiędzy OSP kraju eksportującego i importującego Opłaty kompensacyjne zgodne z taryfami wymiany transgranicznej (CBT), które nie mogą być dystansowe Ustanawia zasady publikacji informacji o dostępnych mocach przesyłowych dla potrzeb wymiany transgranicznej Zasady ogólne zarządzania ograniczeniami systemowymi Sposób rozliczania kosztów budowy i eksploatacji nowych połączeń międzystystemowych

Mapa rozwiązań SAP – ENERGETYKA Zarządzanie firmą Zarządzanie strategiczne Rachunkowość zarządcza Rachunkowość finansowa Nadzór korporacyjny Finansowa obsługa łańcucha dostaw System analiz biznesowych Marketing Planowanie marketingowe Segmentacja klientów Zarządzanie kampaniami Zarządzanie kampanią z załącznikiem do faktury Zarządzanie potencjalnymi możliwościami Personalizacja Sprzedaż Plan i prognoza sprzedaży Zarządzanie obszarami Zarządzanie klientami i kontaktami Zarządzanie działaniami Zarządzanie szansami Oferty i zamówienia Sprzedaż dla klientów indywidualnych Sprzedaż dla klientów biznesowych Zarządzanie premiami i prowizjami Kompleksowa Obsługa Klienta Telemarketing Telesprzedaż Obsługa klienta Analizy centrum obsługi Procesy wsparcia Wytwarzanie Zarządzanie realizacją inwestycji Produkcja Eksploatacja Zakończenie działalności Przesył i dystrybucja Operacje w sieci Eksploatacja sieci Zarządzanie przyłączeniami i urządzeniami Usługi przyłączenia do sieci Zbieranie danych energii Zarządzanie danymi energii Prognozowanie Zarządzanie portfelem Handel energią Billing energii Billing dla klientów indywidualnych Billing dla klientów biznesowych Billing usług nieopomiarowanych Zarządzanie przychodami Zarządzanie przychodami i pobraniami Elektroniczna prezentacja rachunku i obsługa płatności Zarządzanie kredytem Współpraca na rynku zderegulowanym Wymiana danych z uczestnikami rynku energii Uzgodnienia i rozliczenia wzajemne Rozliczenie WO Zarządzanie kapitałem ludzkim Zarządzanie cyklem obsługi pracowników Zarządzanie transakcjami z pracownikami Świadczenie usług w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim Planowanie wykorzystania zasobów kadrowych Wsparcie operacyjne Zakupy Zarządzanie aktywami trwałymi Zarządzanie nieruchomościami Zarządzanie kapitałem energetycznym

... Jak zmienia sie rynek czyli od SAP R/3 do mySAP Business Suite R/3 Strategiczne zarzadzanie firma BW SEM Internetowe stanowiska pracy Enterprise Portals B2B B2C ... R/3 System Obiegu Dokumentów Platforma Wymiany Danych NetWeaver Kompleksowa Obsługa Klienta, CRM, IS-U

Nowe narzędzia na zderegulowanym rynku Analizy Marketinowe Centrum serwisowe Sprzedaż p/ Telefon Usługi Interaktywne Centrum Obsługi Sterowanie poziomem obsługi Zarządz. Ofertą i Marką Tele Marketing Internet Billing i Fakturowanie Sprzedaż p/ Internet Współ- praca z partnerami Rozwój rynku Zarz. Utrzymaniem Klientów Samo- obsługa p/Internet Wspo- maganie sprzedaży SPRZEDAŻ OBSŁUGA POZYSKANIE UTRZYMANIE KLIENTÓW

Rozwiązania SAP sprawdzone na zderegulowanym rynku                      

Klienci wykorzystujący systemy SAP w Polsce – branża użyteczności publicznej Branża elektroenergetyczna: Energa S.A., Oddział Zakład Energetyczny Gdańsk Energa S.A., Oddział Zakład Energetyczny Toruń Energa S.A., Oddział Energetyka Kaliska EnergiaPro, Oddział Zakład Energetyczny Wrocław EnergiaPro, Oddział Zakład Energetyczny Jelenia Góra Enion S.A., Oddział Zakład Energetyczny Tarnów ENEA S.A. Górnośląski Zakład Elektroenergetyczny S.A. Łódzki Zakład Energetyczny S.A. Lubelskie Zakłady Energetyczne S.A. Zamojska Korporacja Energetyczna S.A. Stoen S.A. Branża elektroenergetyczna c.d.: Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A. Zespół Elektrowni Pątnów Adamów Konin S.A. Energetyka Dwory S.A. Elektrowna Rybnik S.A. Zespół Elektrociepłowni Kraków S.A. Elektrociepłownia Wybrzeże S.A. Elektrociepłownia Bydgoszcz S.A. Dystrybucja Gazu PGNIG PERN "Przyjazn" S.A. Wodociągi i ciepłownictwo Aqua S.A.

Podsumowanie 1. Na zmieniającym się rynku energetyki, rozwiązania SAP mają wiodące miejsce wśród systemów wspomagających zarządzanie w branży 2. Narzędzia SAP obejmują szerokie spektrum: od finansów, controllingu, inwestycji, środków trwałych, eksploatacji sieci, HR, przez narzędzia kompleksowej obsługi klienta, planowanie, budżetowanie i zaawansowane analizy efektywności, po konsolidację, scenariusze unbundling’u, realizację zasady TPA 3. Klienci SAP w branży energetycznej to zarówno światowe i europejskie „giganty” jak i małe firmy lokalne, które mają już za sobą doświadczenia deregulacyjne 4. Na polskim rynku energetycznym są już wdrożenia stopniem zaawansowania i wykorzystaniem najnowszych rozwiązań informatycznych i biznesowych dorównujące światowym liderom w tej dziedzinie. Obecnie trwają projekty wyprzedzające zmiany z jakimi będziemy mieli niebawem do czynienia

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ!

Copyright 2005 SAP AG. All Rights Reserved No part of this publication may be reproduced or transmitted in any form or for any purpose without the express permission of SAP AG. The information contained herein may be changed without prior notice. Some software products marketed by SAP AG and its distributors contain proprietary software components of other software vendors. Microsoft®, WINDOWS®, NT®, EXCEL®, Word®, PowerPoint® and SQL Server® are registered trademarks of Microsoft Corporation. IBM®, DB2®, DB2 Universal Database, OS/2®, Parallel Sysplex®, MVS/ESA, AIX®, S/390®, AS/400®, OS/390®, OS/400®, iSeries, pSeries, xSeries, zSeries, z/OS, AFP, Intelligent Miner, WebSphere®, Netfinity®, Tivoli®, Informix and Informix® Dynamic ServerTM are trademarks of IBM Corporation in USA and/or other countries. ORACLE® is a registered trademark of ORACLE Corporation. UNIX®, X/Open®, OSF/1®, and Motif® are registered trademarks of the Open Group. Citrix®, the Citrix logo, ICA®, Program Neighborhood®, MetaFrame®, WinFrame®, VideoFrame®, MultiWin® and other Citrix product names referenced herein are trademarks of Citrix Systems, Inc. HTML, DHTML, XML, XHTML are trademarks or registered trademarks of W3C®, World Wide Web Consortium, Massachusetts Institute of Technology. JAVA® is a registered trademark of Sun Microsystems, Inc. JAVASCRIPT® is a registered trademark of Sun Microsystems, Inc., used under license for technology invented and implemented by Netscape. MarketSet and Enterprise Buyer are jointly owned trademarks of SAP AG and Commerce One. SAP, R/3, mySAP, mySAP.com, xApps, xApp, SAP NetWeaver and other SAP products and services mentioned herein as well as their respective logos are trademarks or registered trademarks of SAP AG in Germany and in several other countries all over the world. All other product and service names mentioned are the trademarks of their respective companies. Data contained in this document serves information purposes only. National product specifications may vary.