Author: Welcome to London's history and culture
Author: Założenia ogólne Jak wprowadzić elementy kultury wybranego kraju anglosaskiego bez użycia podręcznika Opierając się na ciekawych materiałach dostępnych w internecie Przygotowując ćwiczenia, które wzbogacą wiedzę uczniów i pobudzą ich do myślenia
Author: Cele ogólne Uczniowie poznają zagadnienia dotyczące historii i kultury Wielkiej Brytanii zwiedzając wirtualnie Muzeum Madame Tussauds
Author: Cele szczegółowe Zapoznanie się ze specyfiką Muzeum Madame Tussauds w Londynie Poznanie kilku sławnych osób związanych z kulturą i historią Wielkej Brytanii Rozwijanie umiejętności czytania i rozumienia ze słuchu Wzbogacenie słownictwa
Author: Pomoce dydaktyczne Komputer wyposażony w stałe łącze i głośniki Materiały ksero
Author: Informacje na temat zajęć Poziom zaawansowania: intermediate to upper-intermediate Wiek uczniów: uczniowie szkół średnich lub wyższych Liczba uczniów: nie więcej niż 12
Author: Streszczenie lekcji L.P.TematAspekty językoweCzas trwania 1Wstępne informacje na temat Muzeum Czytanie10 min 2Historia MuzeumRozumienie ze słuchu 15 min 3Konkurs – sławne osobyMówienie2 min 4Przedstawianie celebrytówMówienie, czytanie 15 min 5Zakończenie i zadanie domoweMówienie3 min RAZEM:45 min
Author: Przebieg Lekcji - Wstęp Today were going to travel to the place where we can learn about very interesting aspects in Britains history and culture This place is an extraordinary museum We dont have to travel in space, we can use modern media instead
Author:
10 Przebieg lekcji – The Museum Read about the Museum n/About/History/Default.aspx 200 years of fame and answer the questions: n/About/History/Default.aspx How old is the museum? Why is it successful? What icons can you see at the musuem? Why is the museum unique?
Author:
Author: Przebieg lekcji - Listening Listen twice and answer the questions. 1. Where was Madame Tussauds born? 2. What was she interested in? 3. What did she do during the French revolution? 4. How many years did she travel with her Museum?
Author: Przebieg lekcji – Listening cnt 5. What did she do with figures of people that were no longer famous? 6. Where did she erect the Museum in London? 7. What was she proud of? 8. Has the Museum changed a lot?
Author:
Author: Przebieg lekcji - Competition Watch d212gnctIA4&feature=quicklist&pla ynext=2&playnext_from=QL and write down as many names of famous people as possible. The models come from the Museum and are done in wax. d212gnctIA4&feature=quicklist&pla ynext=2&playnext_from=QL
Author: Przebieg lekcji - Reading Read aloud about one of the famous British people whose wax models are in the Museum. The rest of the class try to guess their names.
Author: Przebieg lekcji - zakończenie If you were in London would you go to the Museum and why? HOMEWORK: Who else should have a wax model in the Museum? Draw a picture and write a brief description.