Gdzie co jest? Cz. II. Kubek stoi na lewo od talerzyka. Pod kubkiem stoi filiżanka, a pod talerzykiem szklanka. Dzbanek stoi pomiędzy filiżanką i szklanką.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Uniwersalny system wolnostojący
Algorytmy – różne przykłady
Reprezentacja danych w komputerze
Algorytm Dijkstry (przykład)
DROGA KRZYŻOWA ROZMOWA MATKI Z NIENARODZONYM DZIECKIEM.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Dodawanie ułamków o różnych mianownikach
Ciekawe Liczby Liczba – pojęcie abstrakcyjne, jedno z najczęściej używanych w matematyce. Pierwotnie liczby służyły do porównywania wielkości zbiorów przedmiotów.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
UŁAMKI ZWYKŁE KLASA IV.
Algorytmy.
Jaki jest następny wyraz ciągu: 1, 2, 4, 8, 16, …?
Metody numeryczne Wykład no 2.
Planety Układu Słonecznego
Tajemniczy ciąg Fibonacciego
NIE TAKA MATMA STRASZNA
Klasa IIId Gimnazjum nr 1 w Szprotawie
Iluzje matematyczne.
Lekcja r. Temat: Skracanie i rozszerzanie ułamków.
„Są plusy dodatnie i plusy ujemne.”
POTYCZKI MATEMATYCZNE 2009
Konstrukcja, estymacja parametrów
Wyrażenia algebraiczne
Planety układu słonecznego. Agnieszka Pawluk KL II a TH
Gdzie co jest? Cz. I.
Która godzina?.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących
DODAWANIE, ODEJMOWANIE,
Jak pietruszka pije wodę?
Wykorzystano zadania z "Kangura"
Ciekawostki o liczbach
Autorzy: Magda Jóźwik Adrianna Prokop
Ile to kosztuje? Cz. II.
Ile to kosztuje? Cz. III. Trzy kubki i cztery filiżanki kosztują razem 30 zł. Trzy kubki i osiem filiżanek kosztują razem 42 zł. Ile kosztuje.
Ile to kosztuje? Cz. III. Trzy kubki i cztery filiżanki kosztują razem 30 zł. Trzy kubki i osiem filiżanek kosztują razem 42 zł. Ile kosztuje.
Przygotował Maciej Wiedeński Zapraszam!!!
XVI edycja Konkursu Matematycznego im. Jana Śniadeckiego
„Wszystko powinno być wykonane tak prosto jak to możliwe, ale nie prościej.” Albert Einstein.
UŁAMKI ZWYKŁE ?.
Matematyka i system dwójkowy
Liczby Naturalne.
Liczby Całkowite.
Temat: Liczby całkowite
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Prawdopodobieństwo warunkowe Twierdzenie o prawdopodobieństwie całkowitym Materiał współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Andrzej Majkowski informatyka + 1.
Algorytm znajdowania Największego Wspólnego Dzielnika.
Rozwiązanie zagadki nr 1.
WIELOKĄTY Karolina Zielińska kl.v Aleksandra Michałek kl v
TEST NA INTELIGENCJĘ Teraz będę Ci zadawał pytania- jedno po drugim. Zastanów się porządnie zanim dasz odpowiedź 
Rzymski system liczbowy
Zadania z drugiej zasady dynamiki. Zadania z drugiej zasady dynamiki.
Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …(i tak dalej) nazywamy liczbami naturalnymi. Tak jak z liter tworzy się słowa, tak z cyfr tworzymy liczby. Dowolną.
LICZBY NATURALNE I CAŁKOWITE. Liczby Naturalne Liczby naturalne – liczby używane powszechnie do liczenia (na obiedzie były trzy osoby) i ustalania kolejności.
Do czego służą układy równań? Budowanie układów równań.
Joanna Celuch W ż yciu codziennym cz ę sto znajdujemy si ę w sytuacji, gdy musimy jak ąś cało ść podzieli ć na cz ęś ci.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
UŁAMKI ZWYKŁE ?.
Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych
Ile to kosztuje? Cz. I.
i jego magiczny kwadrat
Ile to kosztuje? Cz. II.
Ile to kosztuje? Cz. II.
Gdzie co jest? Cz. II.
Liczby pierwsze: szukanie, rozmieszczenie, zastosowanie, ciekawostki. Liczby pierwsze: szukanie, rozmieszczenie, zastosowanie, ciekawostki. Kinga Cichoń.
Cechy podzielności liczb
Gdzie co jest? Cz. II.
Gdzie co jest? Cz. II.
Zapis prezentacji:

Gdzie co jest? Cz. II

Kubek stoi na lewo od talerzyka. Pod kubkiem stoi filiżanka, a pod talerzykiem szklanka. Dzbanek stoi pomiędzy filiżanką i szklanką. Jak są ustawione te przedmioty?

Kubek stoi pomiędzy dwiema filiżankami, a dzbanek, który stoi pod kubkiem na lewo od dwóch szklanek. Na lewo od dzbanka stoi talerzyk. Czy już można ustalić, jak są ustawione wymienione przedmioty?

Na górnej półce stoją dwie szklanki i dzbanek, a na dolnej dwie filiżanki i talerzyk. Jednakowe przedmioty stoją obok siebie. Pod jedną szklanką stoi talerzyk, a pod drugą filiżanka. Dzbanek stoi nad filiżanką. Jak są ustawione te przedmioty? Czy jest tylko jedno możliwe ustawienie tych przedmiotów?

Na kartce napisane są obok siebie cztery liczby: 3, 15, 6 i 18. Liczba 6 jest napisana pomiędzy najmniejszą a największą z tych liczb. Po 3 napisane jest 15. W jakiej kolejności zapisane są te liczby?

Na kartce zapisano obok siebie pięć liczb: 8, 12, 14, 22, 25. Środkowa liczba jest sumą swoich sąsiadów. Pierwsza liczba jest większa od ostatniej. W jakiej kolejności zapisano te liczby?

Na kartce zapisano obok siebie pięć liczb: 8, 9, 10, 11, 12. Pierwsza jest mniejsza od trzeciej, a trzecia jest mniejsza od ostatniej. Druga jest większa od czwartej, a czwarta większa od piątej. Czy już można ustalić, w jakiej kolejności je zapisano? Dlaczego?