NIE TAKA MATMA STRASZNA ;-)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowała: Iwona Bieniek
Advertisements

I część 1.
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Liczby pierwsze.
DZIAŁANIA NA LICZBACH NATURALNYCH
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
WIELOMIANY HARALD KAJZER ZST NR 2 HARALD KAJZER ZST NR 2.
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
Reguły Bradis-Kryłowa
Metody Sztucznej Inteligencji w Sterowaniu 2009/2010 Metoda propagacji wstecznej Dr hab. inż. Kazimierz Duzinkiewicz, Katedra Inżynierii Systemów Sterowania.
Proces analizy i rozpoznawania
Wzory ułatwiające obliczenia
Łamigłówki matematyczne
JO16-75 Dane techniczne: Wysokość-130 Płaszczyzna dolna-90
NIE TAKA MATMA STRASZNA
ROZWIĄZANIE ZAGADKI NR 6
Klasa IIId Gimnazjum nr 1 w Szprotawie
„Są plusy dodatnie i plusy ujemne.”
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Technika Mikroprocesorowa 1
opracowanie: Agata Idczak
Wyrażenia algebraiczne
Raport z badań termowizyjnych – RECTICEL Rys. 1a. Rozdzielnia RS14 Temperatura maksymalna 35,27 o C Rys. 1b. Rozdzielnia RS14 (wizyjny) 3.
Mnożenie i dzielnie liczb dziesiętnych
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Cechy podzielności liczb Prezentację przygotował
Zagadka Nr 4 Oto początkowy fragment pewnego nieskończonego ciągu liczbowego: Jego kolejne wyrazy postają zgodnie z pewną ukrytą regułą.
Doskonalenie rachunku pamięciowego u uczniów
Cechy podzielności liczb - utrwalenie wiadomości
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Modelowanie i Identyfikacja 2011/2012 Metoda propagacji wstecznej Dr hab. inż. Kazimierz Duzinkiewicz, Katedra Inżynierii Systemów Sterowania 1 Warstwowe.
Czy procenty pomagają nam w życiu ?
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH DZIESIĘTNYCH
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Rozwiązanie 4 zagadki konkursu „Nie taka matma straszna”
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Trójkąt Pascala Własności i Ciekawostki.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Opracowanie – Joanna Grządka
Matematyka i system dwójkowy
KONKURS ZANIM ROZPOCZNIEMY PREZENTACJĘ ZAPRASZAMY DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE NA NAJSZYBSZE ROZWIĄZANIE UKŁADU RÓWNAŃ.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Liczby Naturalne.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Obliczalność czyli co da się policzyć i jak Model obliczeń sieci liczące dr Kamila Barylska.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Cechy podzielności liczb - utrwalenie wiadomości
Polityka społeczna i system ubezpieczeń społecznych
Dr hab. Renata Babińska- Górecka

Działania w systemie binarnym
Prezentacja dla klasy I gimnazjum
Kalendarz 2020.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
Rozwiązanie zagadki nr 2
Klasa 3f Gimnazjum nr 1 w Zielonej Górze
Numer 26 zadanie 24 Oto początkowy fragment pewnego nieskończonego ciągu liczbowego: Jego kolejne wyrazy powstają zgodnie z pewną.
NIE TAKA MATMA STRASZNA :-] ZAGADKA NR 2 Klasa 1F Gimnazjum nr 1 w Szprotawie Pod kierunkiem pani mgr Doroty Semenowicz.
Liczby 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, …(i tak dalej) nazywamy liczbami naturalnymi. Tak jak z liter tworzy się słowa, tak z cyfr tworzymy liczby. Dowolną.
Zapis prezentacji:

NIE TAKA MATMA STRASZNA ;-) Zagadka nr 2 Klasa 1F Gimnazjum nr 1 w Szprotawie Pod kierunkiem pani mgr Doroty Semenowicz

TREŚĆ Oto początkowy fragment pewnego ciągu liczbowego: 2, 3, 10, 15, 26, 35, 50, 63, 82, ... . Jego kolejne wyrazy powstają według ukrytej reguły. Jaka to reguła?

Na górze zaznaczamy różnice między liczbami parzystymi Rozwiązanie 1 Zaznaczamy liczby parzyste (kolor czerwony) i nieparzyste (kolor zielony) Na górze zaznaczamy różnice między liczbami parzystymi +8 +16 +24 +32 2*4 4 *4 6*4 8*4 2 , 3 , 10 , 15 , 26 , 35 , 50 , 63 , 82 , … . 3*4 5*4 7*4 9*4 +12 +20 +28 +36 Na dole zaznaczamy różnice między liczbami nieparzystymi Wszystkie różnice przedstawiamy jako wielokrotności cyfry 4

Z tej reguły wynika, że kolejne wyrazy to: 10*4 +40 2 , 3 , 10 , 15 , 26 , 35 , 50 , 63 , 82 , … , … +44 11*4 czyli : 2 , 3 , 10 , 15 , 26 , 35 , 50 , 63 , 82 , 99, 122

Rozwiązanie 2 Od większej liczby z każdej pary odejmujemy mniejszą (pary zaczynamy tworzyć od pierwszej cyfry w ciągu liczb) Do wyników odejmowania dodajemy cyfrę 4 2, 3, 10, 15, 26, 35, 50, 63, 82, ... 1 5 9 13 17 5 9 13 17 21

Z tej reguły wynika, że kolejny wyraz to: 2, 3, 10, 15, 26, 35, 50, 63, 82, 99 17 x-82=17 82+17=x 99=x

Rozwiązanie 3 Kolorem różowym oznaczymy różnice między liczbami, które występują po sobie. +6 -2 +6 -2 +6 -2 +6 -2 2,+1,3,+7,10,+5,15,+11,26,+9,35,+15,50,+13,63,+19,82, … .

Z tej reguły wynika, że kolejny wyraz to: -2 2,+1,3,+7,10,+5,15,+11,26,+9,35,+15,50,+13,63,+19,82,+17,99

Rozwiązanie 4 Numerujemy miejsce każdej liczby Miejsce, które zajmuje liczba mnożymy do kwadratu(²) 2, 3, 10, 15, 26, 35, 50, 63, 82, ... 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 1² 2² 3² 4² 5² 6² 7² 8² 9² 10²

2, 3, 10, 15, 26, 35, 50, 63, 82, ... 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 1² 2² 3² 4² 5² 6² 7² 8² 9² 10² 1 4 9 16 25 36 49 64 81 100 Do pierwszej z nich dodajemy 1 od drugiej odejmujemy 1 do trzeciej dodajemy do czwartej odejmujemy 1 i tak na zmianę, gdy zrobimy tą czynność wyjdzie nam kolejny wyraz.

Gimnazjum nr 1 w Szprotawie PREZENTACJE OPRACOWALI: Ania Adamcio Paulina Goździk Joanna Jaszczyk SKŁAD GRUPY: Anna Adamcio Urszula Becla Agata Kopaniecka OPIEKUN GRUPY Pani mgr Dorota Semenowicz