Czym jest JavaFX? Rich Internet Application

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Katarzyna Szafrańska kl. II ti
Advertisements

Programowanie obiektowe
Prowadzący: mgr inż. Elżbieta Majka
Wprowadzenie do języka skryptowego PHP
Narzędzia internetowe Paweł Rajba ttp://pawel.ii.uni.wroc.pl/
FLASH - INTERAKCJA Interaktywne dokumenty WWW.
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
OBJECT PASCAL Marzena Szałas.
Programowanie w języku Visual Basic
Programowanie zorientowane obiektowo 1 Programowanie zorientowane obiektowo (object-oriented programming) jest to metodologia programowania bazująca na.
Typy wskaźnikowe ogólne 1 Typy wskaźnikowe ogólne (general access types) umożliwiają pośredni dostęp (indirect access), czyli przez wskaźniki, do zadeklarowanych.
1 Podstawy apletów Co to jest aplet, cykl życia apletu, metody apletu, metoda paint(), czcionki, kolory, parametryzowanie apletu, układ współrzędnych ekranowych,
Programowanie obiektowe. Obiekty. Metody. Właściwości.
Wykład 2 struktura programu elementy języka typy zmienne
Metody Matematyczne w Inżynierii Chemicznej Wprowadzenie do laboratorium.
Podstawy C# Grupa .NET PO.
Obiekty dynamiczne Tworzenie klas 3 MPDI Programowanie obiektowe W4.
Pliki tekstowe. Operacje na plikach. mgr inż. Agata Pacek.
Tadeusz Ziębakowski Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny.
Tworzenie aplikacji mobilnych
Procedury i funkcje.
ANNA BANIEWSKA SYLWIA FILUŚ
Wstawianie stylów CSS.
ŻYWE JĘZYKI PROGRAMOWANIA LIVING IT UP WITH A LIVE PROGRAMMING LANGUAGE Sean McDirmid Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL)
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
Programowanie obiektowe III rok EiT
Inicjalizacja i sprzątanie
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Windows Presentation Foundation Style i szablony
Tworzenie Aplikacji Internetowych dr Wojciech M. Gańcza 8.
Java 3 MPDI Programowanie obiektowe W5. Java - obiektowy język programowania stworzony przez firmę Sun Microsystems. Java jest językiem tworzenia programów.
Podstawy informatyki 2013/2014
PROGRAMOWANIE KOMPUTERÓW
Przekazywanie parametrów do funkcji oraz zmienne globalne i lokalne
Visual Basic w Excelu.
Ms Access Formularze i raporty Marzena Nowakowska KIS, WZiMK, PŚk
HTML Hyper Text Markup Language
Projektowanie stron WWW
Grafika Animacyjna wykład 3
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Animacja na stronie internetowej
J A V A S C R I P T Obiekty Opracowała: Anna Śmigielska.
Wstęp - Prosta aplikacja internetowa w technologii Java EE 5 Programowanie komponentowe 1.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
MS Office MS PowerPoint 2007
Projektowanie Aplikacji Internetowych
Kuba jakóbczak Michał Bożyk
HTML Hyper Text Markup Language komputerowe Esperanto cz. III polecenia konstrukcyjne strony.
Portal edukacyjny A.Ś. FORMULARZE W JĘZYKU HTML. Portal edukacyjny A.Ś. Obiekty umieszczane na stronach www Teksty Obrazy Odnośniki Tabele Ramki pływające.
CSS - Selektory. Selektory Selektorem można nazwoć dowolny element języka HTML, dla którego chcemy zdefiniować parametry formatowania. Wyróżniamy następujące.
Opracowanie mgr Karol Adamczyk
Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim Dr Aneta Polewko-Klim
Podsumowanie wiedzy MPDI2 sem.3 INFORMATYKA. tworzenie nowego pliku i katalogu, nawigacja po katalogach, listowanie zawartości katalogu, zmiana nazw,
Wykład 9 Programowanie w Windows 1.Programowanie zdarzeniowe 2.Zdarzenia obsługiwane przez Windows 3.Aplikacja obsługująca klawisz myszki 4.AppWizard PO9-1.
Visual Basic przygotował Michał Miłek Visual Basic – język programowania wysokiego poziomu i narzędzie programistyczne firmy Microsoft. Składnia jest oparta.
Dominik Benduski Michał Mandecki Podstawy Visual Basic w Excelu.
P ASCAL Definicje, deklaracje, podstawowe instrukcje 1.
Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim Dr Aneta Polewko-Klim
Czym jest PHP? ● Językiem programowania przeznaczonym do tworzenia i generowania dynamicznych stron WWW. Działa po stronie serwera: Klient Żądanie strony.
Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim
Programowanie Obiektowe – Wykład 2
Visual Basic for Applications
Arkusz stylów CSS Cascading Style Sheet.
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
Wstęp - Prosta aplikacja internetowa w technologii Java EE 5
Dane, zmienne, instrukcje
PGO Przeciążanie metod i konstruktorów
Zapis prezentacji:

Czym jest JavaFX? Rich Internet Application Atrakcyjny wizualnie, dynamiczny, multimedialny, jednoekranowy interfejs Alternatywa dla Adobe Flash, Adobe Flex, Microsoft Silverlight Deklaratywny język skryptowy

Tworzenie elementów graficznych i animowanych Dostęp do całego JavaAPI 3 główne środowiska: komputery osobiste urządzenia przenośne telewizory

Pakiet JavaFX 3 główne części: JavaFX SDK NetBeans IDE JavaFX Production Suite

Język JavaFX Prosta struktura Język skryptowy Typowanie statystyczne Deklaratywny styl pisania

Typy zmiennych Boolean Integer Number String Duration Void

Struktura Programu import javafx.stage.Stage; import javafx.scene.Scene; import javafx.scene.paint.Color; import javafx.scene.text.Font; import javafx.scene.control.Label; Stage { width:500, height:300 title:"HelloWorld" scene: Scene { fill:Color.GREENYELLOW content: [ Label { layoutX:64, layoutY:64 font: Font { name:"Verdana" size:64 } text:"HelloWorld„}]}}

Operatory Arytmetyczne Przypisania Relacyjne Logiczne Jednoargumentowe

Funkcje Function – słowo kluczowe do definiowania funkcji. Void – stosujemy, gdy funkcja nie zwraca żadnej wartości. Przykład funkcji function myPrint(): Void { println("myPrint called"); }

Przykład funkcji nie zwracającej wyniku: 1) function wypisz_tekst(a: String, b: String): Void { println("{a}{b}"); } wypisz_tekst("alfa", "bet");

2) function wypisz_tekst(a, b){ println("{a}{b}"); } wypisz_tekst("alfa", "bet");

Funkcja, która zwraca wartość: function polacz_stringi(a: String, b: String): String { return "{a}{b}"; } var s = polacz_stringi("kogel", "mogel");

function polacz_stringi(a, b) { return "{a}{b}"; } var s = polacz_stringi("kogel", "mogel");

Klasa Shape wstawianie figur geometrycznych Podklasa klasy Node Właściwości obiektu: Fill Smooth Stroke strokeDashArray strokeDashOffset strokeWidth

Przykłady kształtów Circle służy do rysowania koła. Środek koła określają właściwości centerX oraz cen- terY, natomiast promień określa właściwość radius. Kolor konturu oraz wypełniania można zdefiniować we właściwościach stroke oraz fill. Circle { centerX: 50, centerY: 50 radius: 40 fill: Color.CORAL stroke: Color.BLUE }

Komponenty interfejsu użytkownika • Text Box – pole tekstowe, • Button – przycisk, • Hyperlink – hiperłącze, • ToggleButton – przycisk dwustanowy,

• RadioButton – pole przełączania opcji, • CheckBox – pole wyboru opcji, • ListView – lista wyboru, • Label – nieedytowalna etykieta tekstowa, • ScrollBar – obrzar przewijalny.

Animacje Zdefiniowanie animacji polega na uzależnieniu parametrów pozycji i orientacji od czasu def circle: Circle = Circle { centerX: 40 centerY: 70 radius: 25 fill: Color.SEAGREEN } Timeline { keyFrames: [ KeyFrame { time: 0s values: circle.translateX => 0.0 time: 3s values: circle.translateX => 165.0 tween Interpolator.LINEAR ] }.play();

Animacja koła - ruch w prawo po osi x.

package javafxaplikacja; import javafx. scene. Scene; import javafx package javafxaplikacja; import javafx.scene.Scene; import javafx.stage.Stage; import javafx.scene.shape.Circle; import javafx.scene.paint.RadialGradient; import javafx.scene.paint.Color; import javafx.scene.paint.Stop; import javafx.animation.Timeline; var x=0; var y=0; Stage { title: „Animacja” scene: Scene { width: 300 height: 300 content: [ Circle { centerX: 50 centerY: 50 radius: 50 fill: RadialGradient{ centerX:80 centerY:50 radius: 90 proportional: false stops: [ Stop { offset: 0.0 color: Color.YELLOW }, offset: 1.0 color:Color.BLACK } ] translateX:bind x translateY:bind y }//koniec Circle var timeline = Timeline { repeatCount: 2.0 autoReverse:true keyFrames:[ at (1s) {x => 0; y => 0; at (3s) {x => 200; y => 200; }; timeline.play();