UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER | Update informacji ze świata NEWS DGF Update rynku OFR. Najnowsze informacje ze świata >> CHINY - Wprowadzenie 6% VAT w Szanghaju jako nowa forma opodatkowania usług logistycznych USA – kontrola i prześwietlanie przesyłek przylatujących do USA AFGANISTAN – DGF uruchamia nowe biuro w Kabulu W NUMERZE >>
UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER | Update informacji ze świata NEWS DGF ASPA to AMNO Globalny wzrost cen od 15 maja, 2012 USEC, USWC (w tym IPI i RIPI) i Kanada w wysokości USD 8 w/m Wzrost cen w maju, 2012 – US$ 10 w/m dla USWC Zachodnia Kanada, US$ 14 w/m dla innych kierunków w USA i Kanadzie Wypełnienie przekroczyło 100% dla obydwu wybrzeży USA ASPA to AMLA Podwyżka cen na 15 maja 2012 o US$ 20 w/m do ECSA została przesunięta na 1 maja Wzrost cen z 15 maja 2012 o USD 12 w/m do WCSA oraz 16$ do Meksyku Dla MEX, WCSA, WCCA & CARI – podwyżki weszły prawie w całość Podwyżki o USD20 w/m do ECSA, WCSA,WCCA i Meksyku; USD16 w/m na Karaiby. Sytuacja w transporcie morskim – LCL INTRA ASIA Wypełnienie statków na poziomie 85-90% do Intra-Asia, 90-95% do SPACi około 100% do IPBC Podwyżki z 1 maja do SEAS i SOAS wyniosły USD 6 w/m 15 maja podwyżki do Australi z NOPA wyniosłyUSD 4 w/m Podwyżka z 15 maja do SOAS z SEAS i NOPA została przesunięta do odwołania Podwyżka z 15 maja do Nowej Zelandii wyniosła US$12 z NOPA i US$ 6 z SOAS & SEAS 15 maja podwyżka do Australi wyniosła USD12 to USD20 w/m.
UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER | Update informacji ze świata NEWS DGF ASPA to MENAT Wypełnienie statków na poziomie % 15 maja ogłoszono wzrost cen o USD 12 w/m na Bliski Wschód, USD 16 w/m do Turcji i EMED 15 maja wszedł dodatek PSS równy USD 12 w/m do portów Morza Czerwonego ASPA to SSA Wypełnienie statków 90% do Afryki Południowej i Zachodniej oraz 85-90% do Wschodniej 15 maja wzrost cen o USD 12 w/m dla Afryki Południowej, Wschodniej i Zachodniej Sytuacja w transporcie morskim – LCL ASPA to EURO Zapowiadana podwyżka na 1 maja dla EURO – NWC / UK / Mediterranean z Japoni wyniosła USD16 w/m. W rzeczywistości wyniosła 30 USD Wypełnienie statków na poziomie 100% do NCUK, 105% do WMED,
UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER | Update informacji ze świata NEWS DGF Sytuacja w transporcie morskim – FCL AMNO – ASPA Wzrost cen z początkiem maja został przełożony AMNO – AMLA Brak dalszych wzrostów cen Nie ma problemów z miejscem na statkach AMLA – AMNO Nie ma problemów z miejscem, ceny są stabilne AMLA – AMLA Nie ma problemów z miejscem, stawki się zmniejszają AMNO - EURO Globalny podwyżka cen na maj została anulowana, następna podwyżka planowana jest od1 Lipca Nie ma problemów z miejscem na statkach AMNO - EMA Stawki utrzymują poziom, nie ma problemów z miejscem na statkach Zapowiadany PSS na czerwiec nie został wprowadzony Na lipiec zapowiadane są podwyżki w średniej wysokości 500 usd/teu Jesteśmy zdania ze w obecnej sytuacji rynkowej powyższe podwyżki nie maja uzasadnienia i nie zostaną wprowadzone
UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER | Update informacji ze świata NEWS DGF Sytuacja w transporcie morskim – FCL Transpacific 15 Stycznia – 1 Maja - armatorzy zdążyli wprowadzić 4 GRIs JAN $400/40 MAR $300/40 APR $400/40 MAY $500/40 WC; $700/IPI-EC Stawki rynkowe spotowe wzrosły $1200-$1400/40 to US West Coast Ogłoszono PSS od 15 Czerwca w wysokości $400/40 Większość przewoźników odnowiła kontrakty kolejowe , znaczny wzrost kosztów IPI. Pomiędzy Maj 2011 a Maj 2012, spadek pojemności o 12-15% 2012 spadek zakładanego wzrostu wolumenu do 2.7% = 12.7 million teus 2013 szacowany wzrost na poziomie5.6 = 13.5 million teus Eastbound (Europe-Asia/ India) -Sytuacja z miejscami na statkach jest nadal krytyczna i wszyscy armatorzy deklarują pełne obłożenie do końca Maja -Bez względu na sytuację armatorzy wprowadzają GRI/ PSS/ Emergency Bunker Surcharges Out of this situation carriers are implementing and announcing GRIs / Peak Season Surcharges/ Emergency Bunker w zależności od armatora średnio na poziomie USD 200 per TEU ( dodatkowo do obecnych stawek) -Taka sama sytuacja przy wysyłkach do Indii/ Pakistanu -Dostępność sprzętu różni się w zależności od kraju wysyłki, niektórzy armatorzy wycofują kontenery z UK w celu umieszczenia w Północnej części Europy
UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER | Update informacji ze świata NEWS DGF Sytuacja w transporcie morskim – FCL Transpacific 15 Stycznia – 1 Maja - armatorzy zdążyli wprowadzić 4 GRIs JAN $400/40 MAR $300/40 APR $400/40 MAY $500/40 WC; $700/IPI-EC Stawki rynkowe spotowe wzrosły $1200-$1400/40 to US West Coast Ogłoszono PSS od 15 Czerwca w wysokości $400/40 Większość przewoźników odnowiła kontrakty kolejowe , znaczny wzrost kosztów IPI. Pomiędzy Maj 2011 a Maj 2012, spadek pojemności o 12-15% 2012 spadek zakładanego wzrostu wolumenu do 2.7% = 12.7 million teus 2013 szacowany wzrost na poziomie5.6 = 13.5 million teus Eastbound (Europe-Asia/ India) -Sytuacja z miejscami na statkach jest nadal krytyczna i wszyscy armatorzy deklarują pełne obłożenie do końca Maja -Bez względu na sytuację armatorzy wprowadzają GRI/ PSS/ Emergency Bunker Surcharges Out of this situation carriers are implementing and announcing GRIs / Peak Season Surcharges/ Emergency Bunker w zależności od armatora średnio na poziomie USD 200 per TEU ( dodatkowo do obecnych stawek) -Taka sama sytuacja przy wysyłkach do Indii/ Pakistanu -Dostępność sprzętu różni się w zależności od kraju wysyłki, niektórzy armatorzy wycofują kontenery z UK w celu umieszczenia w Północnej części Europy
UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER | Update informacji ze świata NEWS DGF CHINY - Wprowadzenie VAT - 6% w Szanghaju jako nowa forma opodatkowania usług logistycznych. Nowy VAT na chwilę obecną nie dotyczy bezpośrednio transportu lotniczego ani morskiego płatnego w Polsce, tylko frachtów płaconych w CN i hipotetycznej próby przerzucenia kosztów VAT (o ile CN firma została zakwalifikowana jako płatnik V.A.T) na polskiego Kupca/Sprzedawcę w celu podwyższenia ceny za transport lub towar. Na obecną chwilę nie odnotowaliśmy skarg bądź kontrowersyjnych praktyk wobec klientów PL. Zastosowanie stawki VAT ze względu na rodzaj usługi >> USA - kontrola i prześwietlanie przesyłek i towarów w samolotach pasażerskich przylatujących do USA TSA (The Transportation Security Agency ) – Agencja ds. Bezpieczeństwa w Transporcie wspólnie z DHS (Department for Homeland Security) ustanowił, iż z dniem 3 Grudnia 2012 wszyscy przewoźnicy pasażerscy, obowiązkowo będą musieli przeprowadzić kontrolę i prześwietlanie towaru i przesyłek przylatujących do U.S.A. pod względem materiałów wybuchowych. Zalecenie to jest następstwem wdrożenia planu Implementing Recommendations of the 9/11 Commission Act. W 2007r Kongres ustanowił i zatwierdził prawo, iż od 2010 r całość wysyłanych przesyłek krajowych oraz opuszczających US musi przejść przez obowiązkową kontrolę. W obecnej chwili całość ładunku przewożonego w samolotach pasażerskich krajowych sprawdzana jest przez przewoźników lub jednostki biorące udział w CCSP (Certified Cargo Screening Program) pod ścisłą kontrolą TSA. DHL GF ściśle współpracuje z przewoźnikami w celu dostosowania i wdrożenia nowego programu z dotychczasowymi programami bezpieczeństwa i jesteśmy pewni że wdrożenie nie spowoduje jakichkolwiek zmian w dotychczasowym serwisie.
UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER | Update informacji ze świata NEWS DGF Wprowadzenie VAT - 6% w Szanghaju jako nowa forma opodatkowania usług logistycznych. Zastosowanie stawki VAT ze względu na usługi: Opłata za usługę logistyczną VATDotyczyWyłączeniaUwagi Transport międzynarodowy oraz dopłaty 6% Klientów zlokalizowanych w SHA oraz biz Importowego oraz Exportowego. Stawka zero VAT kiedy transport jest płatny za granicą. Opłaty dotyczą transportu lotniczego, frachtu morskiego i Ich dopłat (surcharges). Dotyczy również/i opłat orgin /destination: odprawa celna (clearance). dokumentacyjna, opłaty portowe, THC, dowóz - odwóz (pre & on carriage) itp.. które są związane bezpośrednio z file AFR/OFR Ponadto krajowy fracht lotniczy po terytorium Chin jest także obłożony 6% V.A.T. Transport krajowy- drogowy (Chiny) 11% Wszyscy klienci, tak długo jak fizyczne działanie odbywa się w SHA, bez względu na to gdzie opłaty są wypłacane -Chinach czy za granicą. brak VAT jest pobierany za usługę bez względu czy jest płatny w CN czy zagranicą Usługi magazynowe (Chiny) 6% Wszyscy klienci, tak długo jak fizyczne działanie odbywa się w Szanghaju, bez względu na to gdzie opłaty są wypłacane, Chinach i za granicą. brak VAT jest pobierany za usługę bez względu czy jest płatny w CN czy zagranicą
UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER | Update informacji ze świata NEWS DGF AZJA – Afganistan – nowe biuro DGF w Kabulu. DHL Global Forwarding podjęło decyzję o poszerzeniu lokalizacji, aby umacniać i rozwijać współpracę oraz wsparcie naszych Klientów w Afganistanie, który znany jest z bardzo trudnej sytuacji politycznej oraz utrzymania bezpieczeństwa. Te dwa czynniki utwierdziły DGF w przekonaniu, iż kraj ten potrzebuje silnej firmy logistycznej, z dużym doświadczeniem i globalnym zasięgiem geograficznym. >>
UPDATE DGF WORLD NEWSLETTER | Update informacji ze świata NEWS DGF Szanowni Państwo, Dziękujemy za poświęcony czas. Jeżeli macie Państwo pytania lub chcecie dowiedzieć się więcej na temat zamieszczonych informacji, zapraszamy do kontaktu.