Przygotowanie kontentu stron WWW Co powinno się znaleźć na stronach WWW, aby witryna była atrakcyjna? Zbigniew Nowicki, PARP, Skuteczne kampanie informacyjne i reklamowe w Internecie
Sukces nie do końca zależy od nakładów, ale głownie od właściwego podejścia Zbigniew Nowicki, PARP, Skuteczne kampanie informacyjne i reklamowe w Internecie
Kontent = zawartość serwisu Co to rozumiemy przez zawartość? Kontent jako połączenie treści i funkcjonalności Treść informacyjna Zbiór elementów funkcjonalnych Co to rozumiemy przez zawartość? Kontent jako połączenie treści i funkcjonalności Treść informacyjna Zbiór elementów funkcjonalnych Zbigniew Nowicki, PARP, Skuteczne kampanie informacyjne i reklamowe w Internecie
Zasada podstawowa – KISS Lepiej budować klarowny i niewielki serwis niż śmieciowisko Materiał graficzny i tekstowy Ostrożnie z nagromadzeniem specjalistycznej informacji Czy klient chce oglądać naszą stronę startową/intro? Zbigniew Nowicki, PARP, Skuteczne kampanie informacyjne i reklamowe w Internecie
Określenie zadań strony WWW Cel i jego bezpośredni wpływ na treść i funkcjonalność Określanie grup odbiorców Jakie korzyści chcą osiągnąć posiadacze? Jakie korzyści osiągną klienci? Czy potrzebny nam obcy język? Zbigniew Nowicki, PARP, Skuteczne kampanie informacyjne i reklamowe w Internecie
Struktura informacji Unikanie skomplikowanych struktur Nagromadzenie vs dotarcie do informacji System nawigacji podstawa sukcesu w dotarciu do informacji Stałe określanie lokalizacji odwiedzającego Kontent dostępny publicznie vs informacje dedykowane Crosslinking, czyli przemieszanie się pomiędzy informacja Zbigniew Nowicki, PARP, Skuteczne kampanie informacyjne i reklamowe w Internecie
Informacje potrzebne na stronie Informacje o firmie Krótka charakterystyka działalności Informacje PR Sekcja HR i kariera Kontakt i mapa Oferta Krótko o produktach Dane dla specjalistów Dokumenty w postaci plików PDF Formularze Specyfikacje Zamówienia i wzory pism Zbigniew Nowicki, PARP, Skuteczne kampanie informacyjne i reklamowe w Internecie
Czynniki sukcesu stron Regularna aktualizacja stron WWW Unikanie trupa w szafie Aktualizacja produktów Odświeżanie wyglądu Kontakt z odwiedzającymi Adresy, numery kontaktowe, jak do nas trafić? Formularz i informacja zwrotna Treść na zamówienie Regularne wykorzystanie adresu WWW Budowa adresu Firmowy e-mail Zbigniew Nowicki, PARP, Skuteczne kampanie informacyjne i reklamowe w Internecie
Jak strona powinna ewaluować? Modernizacja materiałów firmowych Czy powiększać zebraną informację? Nowa funkcjonalność e-Rozrywka – wygaszacze, tapety, darmowe oprogramowanie Zbigniew Nowicki, PARP, Skuteczne kampanie informacyjne i reklamowe w Internecie
Gdzie szukać pomysłów na rozwój serwisu? Strony branżowe Serwisy w US Prace typowane w konkursach Zbigniew Nowicki, PARP, Skuteczne kampanie informacyjne i reklamowe w Internecie
Studium przypadku Przykład dobrze dobranego kontentu – www.mbank.com.pl Przykład błędnego opracowania kontentu – www.planyfinansowe.pl Zbigniew Nowicki, PARP, Skuteczne kampanie informacyjne i reklamowe w Internecie
Dziękuję za uwagę Zbigniew Nowicki z_nowicki@hotmail.com tel. 608 89 25 95