Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Jak motywować uczniów do nauki?
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
SIEĆ SKOJARZENIOWA (mapa myśli)
Przestrzeń Kreatywności w Szkole
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
Uczenie się przez całe życie w Małopolsce 18 marca 2011.
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Klasa biologiczno - chemiczna
Sztuka uczenia się: A TERAZ WYLUZUJ BO DOWIESZ SIĘ FAJNYCH RZECZY
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Kurs rozwiązywania rebusów
EDUKACJA NIEKONWENCJONALNA non scholae sed vitae discimus non scholae sed vitae discimus.
EKSPERYMENT LABORATORYJNY
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
warsztat dla rodziców uczniów klas I szkoły podstawowej
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 4
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
Klubie ludzi mówiących płynnie r. Podsumowanie roku akademickiego w:
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
1.Musimy ustalić, kto jest autorem strony i jakie ma kwalifikacje, aby wypowiadać się na określony temat. Autorami stron są nierzadko pasjonaci, którzy.
Autorzy:Ania Szczubełek Kasia Sul
„Zdolności a umiejętności”
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Program edukacyjny „Zosia Samosia idzie w świat”
Wczesne dzieciństwo jako fundament rozwoju w dalszych latach życia
Realizacja podstawy programowej w klasach IV –VI szkoły podstawowej poprzez różne formy aktywności,cz.4 Małgorzata Tubielewicz.
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
Ocenianie Kształtujące
Opracowała Barbara Bilińska
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKAJI NARODOWEJ w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Metody sprawnego uczenia się.
Z. Korzeniewski, DODN Lider różni się od dyrygenta…? Zapraszam do dyskusji.
Osoba eksperymentatora jest nieodłączną częścią każdego doświadczenia, zanim jednak zaczniemy badać innych, przebadajmy swoje własne postawy i przekonania.
Program IB Middle Years to program edukacyjny dla uczniów w wieku od 11 do 16, który rozwija niezależnych, kreatywnych i otwartych na świat uczniów gotowych.
Taktyki autoprezentacyjne
 Zygmunt Korzeniewski zaprasza do obejrzenia i wysłuchania prezentacji Z. Korzeniewski, DODN.
Dojrzała osobowość lidera Zygmunt Korzeniewski. Dojrzała osobowość Lider powinien żyć w zgodzie z samym sobą, z innym ludźmi i z wartościami, które uznaje:
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Z. Korzeniewski, DODN.  „Ważniejsze, aby sprawnie myśleć, niż nałykać się wiedzy o faktach”. Z. Korzeniewski, DODN.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Przykładowe metody prowadzenia spotkań partnerskich 1. Metody przekazywania informacji: wykłady, prezentacje, materiały audiowizualne, teksty do czytania.
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Ocenianie Kształtujące
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Jak się uczyć? Jak działa nasz umysł? Jaki mamy typ inteligencji?
Wpływ czytelnictwa na rozwój dziecka głuchego
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
SIEDEMNAŚCIE ZALET KSIĄŻKI DLA DZIECI
Dlaczego warto czytać książki?
Dlaczego warto czytać książki?
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Jak zaplanować lekcję z CLIL’EM?
Sukces i spokój umysłu - sekrety dwóch dróg do szczęścia
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
WISŁAWA SZYMBORSKA „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Zapis prezentacji:

Zygmunt Korzeniewski

Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski

Wykład – żeby uczeń poznał określony kontekst, dla wprowadzenia i podsumowania większych partii materiału. Zygmunt Korzeniewski

Czytanie – żeby czytał ze zrozumieniem i rozumiał cudze myśli, różne konteksty. Zygmunt Korzeniewski

Pisanie – żeby umiał właściwie i w różny sposób wyrażać swoje myśli. Zygmunt Korzeniewski

Dyskusja – żeby nauczył się o rozmaitości poglądów i ocen oraz umiał ważyć argumenty. Zygmunt Korzeniewski

Pytania i odpowiedzi – żeby umiał się dziwić i dociekać. Zygmunt Korzeniewski

Pokaz, demonstracje – żeby zobaczył na własne oczy pewien wycinek opowiadanej rzeczywistości. Zygmunt Korzeniewski

Gry dydaktyczne – żeby poznał różne strategie para życiowe. Zygmunt Korzeniewski

Symulacje – żeby trenował określone umiejętności w bezpiecznym kontekście. Zygmunt Korzeniewski

Drama – żeby poczuł, przeżył na własnej skórze. Zygmunt Korzeniewski

Ćwiczenia – żeby dochodził do sprawności w określonej dziedzinie. Zygmunt Korzeniewski

Analiza przypadku – żeby uczył się doświadczenia innych. Zygmunt Korzeniewski

Karty dydaktyczne – żeby wiedział co/, jak / kiedy ma powiedzieć. Zygmunt Korzeniewski

Linie czasu – żeby nauczył się myśleć w kategoriach procesów i chronologii. Zygmunt Korzeniewski

Wizualizacja – żeby nauczył się korzystać ze swojej wyobraźni. Zygmunt Korzeniewski

Mapy mentalne – żeby nauczył się „ obrazów myśli”. Zygmunt Korzeniewski

Metody kreatywne – twórcze rozwiązywanie problemów - żeby poszerzać pole możliwości i horyzonty wyobraźni. Zygmunt Korzeniewski