Zygmunt Korzeniewski
Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski
Wykład – żeby uczeń poznał określony kontekst, dla wprowadzenia i podsumowania większych partii materiału. Zygmunt Korzeniewski
Czytanie – żeby czytał ze zrozumieniem i rozumiał cudze myśli, różne konteksty. Zygmunt Korzeniewski
Pisanie – żeby umiał właściwie i w różny sposób wyrażać swoje myśli. Zygmunt Korzeniewski
Dyskusja – żeby nauczył się o rozmaitości poglądów i ocen oraz umiał ważyć argumenty. Zygmunt Korzeniewski
Pytania i odpowiedzi – żeby umiał się dziwić i dociekać. Zygmunt Korzeniewski
Pokaz, demonstracje – żeby zobaczył na własne oczy pewien wycinek opowiadanej rzeczywistości. Zygmunt Korzeniewski
Gry dydaktyczne – żeby poznał różne strategie para życiowe. Zygmunt Korzeniewski
Symulacje – żeby trenował określone umiejętności w bezpiecznym kontekście. Zygmunt Korzeniewski
Drama – żeby poczuł, przeżył na własnej skórze. Zygmunt Korzeniewski
Ćwiczenia – żeby dochodził do sprawności w określonej dziedzinie. Zygmunt Korzeniewski
Analiza przypadku – żeby uczył się doświadczenia innych. Zygmunt Korzeniewski
Karty dydaktyczne – żeby wiedział co/, jak / kiedy ma powiedzieć. Zygmunt Korzeniewski
Linie czasu – żeby nauczył się myśleć w kategoriach procesów i chronologii. Zygmunt Korzeniewski
Wizualizacja – żeby nauczył się korzystać ze swojej wyobraźni. Zygmunt Korzeniewski
Mapy mentalne – żeby nauczył się „ obrazów myśli”. Zygmunt Korzeniewski
Metody kreatywne – twórcze rozwiązywanie problemów - żeby poszerzać pole możliwości i horyzonty wyobraźni. Zygmunt Korzeniewski