Doświadczenie Biologiczne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wprowadzenie do metodologii eksperymentu biologicznego.
Advertisements

mgr inż. Krzysztof Młynarczyk
Publiczne Gimnazjum w Cieszkowie im. Jana Pawła II
TECHNIKI, DOWODY, PRZEBIEG BADANIA ROCZNEGO SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO
Sprawozdanie z doświadczenia
Warsztaty początkowe dla nauczycieli, października 2012 Badania hydrologiczne Wybór miejsca badań
Za pomocą metody Benedicta sprawdzamy, czy w liściu jest skrobia.
Analiza sensoryczna jakości organoleptycznej żywności
Fotosynteza Fotosynteza to złożony proces biochemiczny zachodzący głównie w liściach, a dokładniej w chloroplastach. Przeprowadzany jest jedynie przez.
Obserwacja kiełkowania nasienia fasoli
BIOLOGIA JAKO NAUKA EKSPERYMENTALNA
BIOLOGIA JAKO NAUKA EKSPERYMENTALNA
Biologia jako nauka eksperymentalna
Jola i Roman Korzeniewscy Kowalew k. Pleszewa ul. B. Chrobrego 22a
WPŁYW ODCZYNU GLEBY NA KIEŁKOWANIE I WZROST
Sprawdzenie świeżości chleba Chleb domowego wypieku na zakwasie oraz chleb zwykły kupiony w sklepie.
Biologia jako nauka WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć Powiązanie.
Jak pietruszka pije wodę?
Nowoczesny uczeń w nowoczesnej szkole.
Biologia, jako nauka eksperymentalna
Doświadczenie z RZEŻUCHĄ
Dlaczego ciasto drożdżowe rośnie?
Doświadczenie CEL: zbadanie zakresu tolerancji ekologicznej róż w stosunku do natężenia światła Maja Sutkowska.
Beata Pieńczykowska. Z okazji Festiwalu Nauki dostaliśmy zaproszenie od uczniów z ekozespołu, prowadzonego w naszej szkole przez Panią Krystynę Janus,
Budowa chemiczna kości
Doświadczenie z rzeżuchą
Autorka: Julka Jagniątkowska
Barwniki asymilacyjne
NISZA EKOLOGICZNA Badanie wpływu działania światła i temperatury na rozwój rzeżuchy, oraz próba odnalezienia jej niszy ekologicznej autor: Igor Stefański.
Skład grupy.
Zapraszamy na obejrzenie
Tytuł projektu badawczo-naukowego:
Jak samodzielnie poznać przyrodę?
Hodowla i uprawa pomidora
Dzień Wody Zajęcia przeprowadzone przez panią Katarzynę Kaczyńską, pracownika Wydziału Środowiska Starostwa Powiatowego w Mrągowie dla klasy I i III.
Czy rośliny gorączkują? Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Cel: Wykazanie roli transpiracji.
Wykrywanie białek Wykrywanie skrobi Wykrywanie glukozy
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Ruchy roślin i różne reakcje na pożywki,
Możecie eksperymentować z różnymi gatunkami roślin...
Agnieszka Sączek kl.II b Edyta Długopolska kl.II b
Substancje o znaczeniu biologicznym
Homeostaza.
Dlaczego śnieg jest biały??
Wpływ nawozów na wzrost fasoli
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  Zajęcia Pozalekcyjno – Pozaszkolne Z Chemii CZŁOWIEK.
EKSPERYMENTY I OBSERWACJE NA LEKCJACH BIOLOGII I PRZYRODY
„Jak światło wpływa na rozwój rzeżuchy?”
Wpływ różnych napojów na wzrost i rozwój roślin
Barwa pelargonii w glebie o odczynie zasadowym i kwasowym. Do zakwaszenia gleby użyliśmy specjalnego środka zakupionego w sklepie ogrodniczym. Zakwasiliśmy.
Wpływ światła na fotosyntezę roślin
Gleba Gleba – najbardziej zewnętrzna powłoka litosfery składająca się z luźnych cząsteczek mineralnych i organicznych, powietrza i wody. Cechą charakterystyczną.
R OLA DOŚWIADCZENIA W NAUCE. ŹRÓDŁA DANYCH NAUKOWYCH OBSERWACJEEKSPERYMENTY.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
C ZY SEKRETARKA MOŻE BYĆ ZAWODEM TRUDNYM ? F UNKCJONALNE ZNACZENIE OSOBOWOŚCI NA PRZYKŁADZIE URZĘDNIKÓW SĄDOWYCH : DONIESIENIA WSTĘPNE dr Katarzyna Orlak.
WPŁYW DETERGENTÓW NA KIEŁKOWANIE NASION RZEŻUCHY
Metoda naukowa i wyjaśnianie świata
Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.
Źródła wiedzy biologicznej.
Jak zbudować oczko wodne?
Gęś gęgawa Jakub Mastela.
Politechnika Poznańska Wydział Inżynierii Zarządzania mgr inż
BADANIE SIŁY KIEŁKOWANIA NASION
Jak światło i woda wpływają na rozwój roślin
Doświadczenie z rzeżuchą
Aleksander Balcerzak Jak światło wpływa na kolor rzeżuchy? IV C.
Projekt „Po co. Dlaczego. Jak
Doświadczenie z RzeŻuchą
(Imię i nazwisko) (specjalność) Słupsk (data obrony 2018)
Zapis prezentacji:

Doświadczenie Biologiczne Mateusz Sobczuk Klasa 1 EG

Spis treści Obserwacja Problem badawczy Hipoteza Przewidywanie Opis doświadczenia Wynik Wnioski

Podstawowe założenia Obserwacja Problem badawczy Hipoteza Te same gatunki roślin posadzone w ogrodzie w zacienionym i nasłonecznionym miejscu posiadają różny kolor oraz inne tempo wzrostu. Problem badawczy W jakim stopniu światło wpływa na poszczególne fazy rozwoju rośliny. Hipoteza Światło jest podstawowym elementem warunkującym prawidłowy wzrost rośliny. Przewidywanie Brak światła wpłynie na spowolnienie rozwoju oraz wygląd rośliny. Podstawowe założenia Rzeżucha na parapecie vs. Rzeżucha w szufladzie

Opis doświadczenia Przygotowanie Rzeżucha na parapecie vs. W celu weryfikacji hipotezy przeprowadziliśmy doświadczenie w warunkach domowych , do badania wybraliśmy rzeżuchę ze względu na szybki wzrost oraz wspaniały smak :D Obie próbki zostały wysiane w jasnych plastikowych pojemnikach na podłożu przygotowanym z wilgotnej waty. Próba kontrolna Postawiłem rzeżuchę na parapecie w dobrze nasłonecznionym miejscu. Próba badawcza Zamknąłem rzeżuchę w ciemnej szafce. Podlewanie roślin odbywało się w tym samym czasie tą samą ilością wody. Nie stosowaliśmy żadnych nawozów. Opis doświadczenia Rzeżucha na parapecie vs. Rzeżucha w szufladzie

Opis doświadczenia Dzień 1 Przygotowanie doświadczenia jest dość proste, na rozłożoną watę rozsypałem nasionka które następnie podlałem niewielką ilością wody. Opis doświadczenia przygotowanie siew podlewanie Rzeżucha na parapecie vs. Rzeżucha w szufladzie gotowe 

Dzień 2 i 3 Dzień 2 Dzień 3 Opis doświadczenia Pierwsze zaskoczenie, w próbce pozostawionej w cieniu nasionka jako pierwsze wykiełkowały. Opis doświadczenia Dzień 2 światło Dzień 3 cień Rzeżucha na parapecie vs. Rzeżucha w szufladzie światło cień

Dzień 6 Opis doświadczenia Przez kolejne dni obserwowałem szybszy wzrost próbki w cieniu. Od samego początku było widać różnicę w kolorze obydwu próbek od soczyście zielonej próbki kontrolnej do intensywnie żółtej próbki badawczej. Rzeżucha na parapecie vs. Rzeżucha w szufladzie światło cień

Wyniki oraz wnioski Wyniki Wnioski Rzeżucha na parapecie vs. Próbka badawcza jest wyższa od próbki kontrolnej (o około 1/3) jednakże, jej pędy są delikatniejsze a liście odrobine drobniejsze. Zdecydowaną różnicę widać w kolorze próbka badawcza jest żółta w wskutek zaburzeń w wytwarzaniu chlorofilu przez chloroplasty. Wpływa to również na niedostateczne odżywianie rośliny powodując deformacje rozwojowe. Próbka badawcza ma nieco łagodniejszy smak. Wyniki oraz wnioski Wnioski Światło jest bardzo ważnym elementem rozwoju rośliny jednakże w początkowym okresie nie jest ono niezbędne. Rzeżucha na parapecie vs. Rzeżucha w szufladzie

Dziękuję za uwagę ;)