„Nasza szkoła w liczbach” DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kotowie ID grupy: 97/24_MF_G1 Kompetencja: Matematyczno-fizyczna Temat projektowy: „Nasza szkoła w liczbach” Semestr/rok szkolny: SEMESTR IV/ ROK SZKOLNY 2011/2012
„Liczby rządzą światem" Pitagoras
Nasza szkoła w liczbach 13
Elementy statystyki opisowej Szkoła jako budynek … w prezentacji… Elementy statystyki opisowej (niezbędna wiedza matematyczna) Szkoła jako budynek Szkoła jako społeczność – szkoła to MY Szkoła-sukcesy i liczby Wykonał: Stasiu
Elementy statystyki opisowej
Statystyka przestawia nam dane, oraz ich opis we wszystkich dziedzinach życia I. Graficzna prezentacja danych statystycznych- jest specjalną formą zwięzłego przedstawiania danych statystycznych za pomocą wykresów statystycznych stosowaną w analizie statystycznej oraz w ich popularyzacji. Każdy wykres zaopatrujemy w tytuł ,podajemy legendę czyli wyjaśnienia dotyczące zastosowanych symboli, znaków, barw oraz przyjętej skali.
Wyróżniamy wykresy(1): Wykres słupkowy Histogram Wykres kołowy Wykres obrazkowy Diagram kołowy Metoda ilościowa i ilościowo-symbolowa Wykres funkcyjny Metoda liniowa Kartogram i kartodiagram (1)/http://www.profesor.pl/publikacja,2725,Rozne,Statystyka-lekka-latwa-iprzyjemna-minikurs-statystyki-dla-uczniow-szkol-srednich-oraz-sluchaczypolicealnego-studium-ekonomicznego/
II. Analiza statystyczna oraz wyciągnięcie na jej podstawie wniosków i uogólnień a także wykrycie prawidłowości i zależności zachodzących w badanej populacji jest podstawowym i ostatecznym celem każdego badania statystycznego. Uzyskuje się to dzięki porównywaniu ze sobą szeregów statystycznych oraz poszczególnych pozycji tych szeregów.
W trakcie przeprowadzania analizy statystycznej wylicza się wiele różnych miar, które to pozwalają określić istotne cechy badanego szeregu statystycznego. Zaliczamy do nich: średnia arytmetyczna - iloraz sumy wartości badanej cechy i liczby obserwacji
mediana -wartość cechy najbardziej 'przeciętnej’, konkretnie – wartość środkowego elementu dla n nieparzystych dla n parzystych Zamiast wzorów wystarczy zapamiętać "medianą jest środkowa wartość w ciągu (uporządkowanym niemalejącym)", a jeśli n jest parzyste: "medianą jest średnia dwóch środkowych w ciągu„
dominanta - (wartość modalna, moda, wartość najczęstsza) to jedna z miar tendencji centralnej, wskazująca na wartość o największym prawdopodobieństwie wystąpienia, lub wartość najczęściej występująca w próbie.
Rozrzut (także: rozproszenie, rozsiew, dyspersja) - zróżnicowanie zaobserwowanych wartości zmiennej. Jest tym większy, im bardziej te wartości odchylają się od tendencji centralnej. Obok tendencji centralnej rozrzut jest podstawową charakterystyką próby statystycznej. Najczęściej stosowanymi miarami rozrzutu są wariancja, odchylenie standardowe , rozstęp.
Odchylenie standardowe(2) – klasyczna miara zmienności, obok średniej arytmetycznej- mówi, jak szeroko wartości jakiejś wielkości (takiej jak np. wiek, inflacja, kurs akcji itp.) są rozrzucone wokół jej średniej. Im mniejsza wartość odchylenia tym obserwacje są bardziej skupione wokół średniej. -liczność danej próby - średnia (2) http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Skarbnica_Wikipedii/Przegląd_zagadnień_ z_zakresu_statystyki
Rozstęp to różnica między największą i najmniejszą wartością cechy statystycznej w zbiorze (lub różnica między najwyższą i najniższą zaobserwowaną wartością zmiennej).Jest więc najprostszą z miar rozrzutu, mało precyzyjną, gdyż opiera się tylko na dwu zaobserwowanych wartościach zmiennej, a pozostałe wartości nie mają wpływu na jej wielkość.
Szkoła jako budynek (ukryte w nim liczby)
Szkoła jako budynek (ukryte w nim liczby) Siedzibą szkoły zawsze był powstały w pierwszej połowie XIX wieku pałac. Początkowo wybudowany w neogotyckim stylu"tudorowskim", obecną zaś formę zawdzięcza przebudowie, którą dokonano około 1910 roku dla Konstancji Mielżyńskiej.
Budynek szkoły to budynek piętrowy o rozbudowanej i urozmaiconej architekturze z 88 oknami i z ośmioboczną wieżą, która dumnie wznosi się nad pozostałą częścią zabudowań. Tuż obok wznosi sie klasycystyczna oficyna (dawny dworek) z pierwszej połowy XVIII wieku – teraz znajdują się tam pomieszczenia administracyjne oraz biblioteka szkolna
7ha parku krajobrazowego Wszystko wtapia się w pejzaż pięknego 7ha parku krajobrazowego
(foto- wiosna, jesień i zima) A w parku można spotkać 54 gatunki drzew i krzewów -łącznie 750 oraz 1 pomnik przyrody- cypryśnik błotny (foto- wiosna, jesień i zima)
Szkoła jako społeczność - szkoła to MY
Szkoła jako społeczność – szkoła to MY
Liczba absolwentów Zasadniczej Szkoły Rolniczej w latach 1965-1995
Liczba absolwentów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych TECHNIKUM w latach 2002-2011
LICZBA UCZNIÓW W SZKOLE Wykonała: Krysia
LICZBA NAUCZYCIELI Wykonała: Ewelina
DYREKTORZY W HISTORII SZKOŁY W KOTOWIE W LATACH 1963-2011 Wykonała: Sylwia DYREKTORZY W HISTORII SZKOŁY W KOTOWIE W LATACH 1963-2011 Szczęśliwa siódemka 7 Pańczak Jerzy (1963-1967) Filipowicz Edmund (1967-1971) Gawroński Tadeusz (1971-1974) Borowski Kazimierz (1974-1976) Wojtowicz Karol (1976-1981) Kurpisz Ireneusz (1981-1992) Krupka Bernard (od 1992- obecnie)
Uczniów w naszej szkole jest Klasa I TŻ - 17 KL. I TH/TR – 25 KL. II TAK/TŻ – 18 KL. II TH/TR – 27 KL. III TA/TŻ – 18 KL. III TH/TR – 21 KL. IV TAK – 18 KL IV TA – 11 KL. IV TR – 16 Wykonała: Klaudia
LICZBA CHŁOPCÓW KLASY I TŻ- 8 I TH/TR – 14 II TAK/TŻ- 4 II TH/TR- 11 III TH/TR – 5 III TA/TŻ- 7 IV TAK – 3 IV TA- 4 IV TR- 16 Wykonał: Przemek
LICZBA DZIEWCZYN I TŻ – 9 I TH/TR – 14 II TAK/TŻ – 14 II TH/TR – 16 III TA/TŻ – 13 III TH/TR – 14 IV TAK – 15 IV TA – 7 IV TR - 0 Wykonał: Mateusz
LICZBA UCZNIÓW WEDŁUG MIEJSCA ZAMIESZKANIA WIEŚ : 141 OSÓB DZIEWCZĘTA: 79 CHŁOPCY: 62 MIASTO : 30 OSÓB DZIEWCZĘTA: 20 CHŁOPCY: 10 Wykonała: Weronika
LICZBA UCZNIÓW URODZONYCH W POSZCZEGÓLNYCH LATACH ROK SZKOLNY 2011/2012 UCZNIOWIE URODZENI W 1992r- 50 DZIEWCZYNY: 24 CHŁOPCY:26 URODZENI W 1993r. – 36 DZIEWCZYN :26 CHŁOPCY: 10 URODZENI W 1994r.- 45 DZIEWCZYNY:28 CHŁOPCY: 17 URODZENI W 1995r. – 40 DZIEWCZYNY: 21, CHŁOPCY: 19 Wykonała: Ewelina
UCZNIOWIE KLAS ZSP W KOTOWIE WEDŁUG MIESIĄCA URODZENIA Wykonała: Diana
FREKWENCJA W KLASIE Wykonał: Sławek
SZKOLNY INTERNAT LICZBA OSÓB ZAMIESZKUJĄCA INTERNAT W SZKOLE – 22 W TYM 18 DZIEWCZYN, 4 CHŁOPAKÓW MIEJSC NOCLEGOWYCH – 25 POKOJE 3,4,5 – OSOBOWE, WYPOSAŻONE ODMIENNIE Wykonała: Sylwia
SKLEPIK SZKOLNY Liczba stołów: 3 Liczba krzeseł: 12 Ilość osób przebywających w sklepiku podczas dużej przerwy: ok. 20. Wykonała: Klaudia
BIBLIOTEKA Liczba książek znajdujących się w bibliotece: -2831 Wykonała: Ewelina BIBLIOTEKA Liczba książek znajdujących się w bibliotece: -2831 W ciągu dnia uczniowie wypożyczają – 33 książki Czasopisma- 28 Liczba uczniów przebywających w bibliotece podczas 1 dnia- 20 osób.
Higienistka szkolna Dziennie odwiedza ją średnio 5 osób W czasie badań 20-25 osób Wykonała: Krysia
Nasza szkoła wyposażona jest w nowoczesny sprzęt: Posiadamy: Wykonał: Stasiu Zdjęcia: Mateusz Nasza szkoła wyposażona jest w nowoczesny sprzęt: Posiadamy: 19 KOMPUTERÓW STACJONALNYCH, Z KTÓRYCH 15 ZNAJDUJE SIĘ W SALI INFORMATYCZNEJ. 10 LAPTOPÓW, KTÓRE ZNAJDUJĄ SIĘ W KLASACH wraz z rzutnikami
Szkoła - sukcesy i liczby
Sukcesy i liczby
Egzamin zawodowy (z roku na rok coraz lepiej) Zdawalność egzaminu zawodowego
Zdawalność egzaminu zawodowego w ZSP w Kotowie w latach 2009-2011 TECHNIKUM
Bibliografia http://www.profesor.pl/publikacja,2725,Rozne,Statystyka-lekka-latwa-iprzyjemna-minikurs-statystyki-dla-uczniow-szkol-srednich-oraz-sluchaczypolicealnego-studium-ekonomicznego http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Skarbnica_Wikipedii/Przegląd_zagadnień_z_zakresu_statystyki Własne zasoby wiedzy (archiwum, dane statystyczne, wyniki egzaminu dzienniki lekcyjne itp.)
Dziękujemy za uwagę …W prezentacji udział wzięli: Weronika ,Ewelina, Sylwia, Klaudia, Krysia, Ewelina, Diana, Joasia, Mateusz, Sławek i Stasiu