„Nasza szkoła w liczbach”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

w szkole średniej Wykonały: Alicja Makowska i Beata Karwowska
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Brzezinach ID grupy: 98/72
W dalszej części zajęć wyróżniać będziemy następujące
Skale pomiarowe – BARDZO WAŻNE
Jak mierzyć zróżnicowanie zjawiska? Wykład 4. Miary jednej cechy Miary poziomu Miary dyspersji (zmienności, zróżnicowania, rozproszenia) Miary asymetrii.
Miary jednej cechy Miary poziomu Miary dyspersji Miary asymetrii (skośności)
ANALIZA STRUKTURY SZEREGU NA PODSTAWIE MIAR STATYSTYCZNYCH
Krzysztof Jurek Statystyka Spotkanie 4. Miary zmienności m ó wią na ile wyniki są rozproszone na konkretne jednostki, pokazują na ile wyniki odbiegają
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gimnazjum i Liceum im. Michała Kosmowskiego w Trzemesznie. ID grupy: 97_59_MF_G1 Opiekun: Aurelia Tycka-
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
BIOSTATYSTYKA I METODY DOKUMENTACJI
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane informacyjne: Gimnazjum im. Marii Skłodowskiej-Curie
„Zbiory, relacje, funkcje”
Średnie i miary zmienności
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Kurs specjalistyczny dla pielęgniarek, mgr Adam Dudek, PWSZ Nysa 2007
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Problemy rynku pracy..
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Zawodowych w Goleniowie ID grupy: 97_3_MF_G1 Opiekun: Irena Jacewicz-Matławska Kompetencja: matematyczno-fizyczna.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
„Pomiar i miara” Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kotowie 97/24_MF_G1
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Program operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr 5 w Szczecinku i Zespół Szkół w Opalenicy ID grupy: 97/41_mf_g2 i 97/71_mf_g1 Kompetencja:
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
DANE INFORMACYJNE 97_10_MF_G1 i 97_93_MF_G1 Kompetencja:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 w Poznaniu
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Statystyka ©M.
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
STATYSTYKA Pochodzenie nazwy:
Statystyka medyczna Piotr Kozłowski
Podstawowe pojęcia i terminy stosowane w statystyce
Statystyczna analiza danych w praktyce
Statystyczna analiza danych
Statystyczna analiza danych
ze statystyki opisowej
Jak mierzyć zróżnicowanie zjawiska?
Małgorzata Podogrodzka, SGH ISiD
MIARY STATYSTYCZNE Warunki egzaminu.
Zapis prezentacji:

„Nasza szkoła w liczbach” DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kotowie ID grupy: 97/24_MF_G1 Kompetencja: Matematyczno-fizyczna Temat projektowy: „Nasza szkoła w liczbach” Semestr/rok szkolny: SEMESTR IV/ ROK SZKOLNY 2011/2012

„Liczby rządzą światem"   Pitagoras

Nasza szkoła w liczbach 13

Elementy statystyki opisowej Szkoła jako budynek  … w prezentacji… Elementy statystyki opisowej (niezbędna wiedza matematyczna) Szkoła jako budynek  Szkoła jako społeczność – szkoła to MY  Szkoła-sukcesy i liczby  Wykonał: Stasiu

Elementy statystyki opisowej

Statystyka przestawia nam dane, oraz ich opis we wszystkich dziedzinach życia I. Graficzna prezentacja danych statystycznych- jest specjalną formą zwięzłego przedstawiania danych statystycznych za pomocą wykresów statystycznych stosowaną w analizie statystycznej oraz w ich popularyzacji. Każdy wykres zaopatrujemy w tytuł ,podajemy legendę czyli wyjaśnienia dotyczące zastosowanych symboli, znaków, barw oraz przyjętej skali.

Wyróżniamy wykresy(1): Wykres słupkowy Histogram Wykres kołowy Wykres obrazkowy Diagram kołowy Metoda ilościowa i ilościowo-symbolowa Wykres funkcyjny Metoda liniowa Kartogram i kartodiagram (1)/http://www.profesor.pl/publikacja,2725,Rozne,Statystyka-lekka-latwa-iprzyjemna-minikurs-statystyki-dla-uczniow-szkol-srednich-oraz-sluchaczypolicealnego-studium-ekonomicznego/

II. Analiza statystyczna oraz wyciągnięcie na jej podstawie wniosków i uogólnień a także wykrycie prawidłowości i zależności zachodzących w badanej populacji jest podstawowym i ostatecznym celem każdego badania statystycznego. Uzyskuje się to dzięki porównywaniu ze sobą szeregów statystycznych oraz poszczególnych pozycji tych szeregów.

W trakcie przeprowadzania analizy statystycznej wylicza się wiele różnych miar, które to pozwalają określić istotne cechy badanego szeregu statystycznego. Zaliczamy do nich: średnia arytmetyczna - iloraz sumy wartości badanej cechy i liczby obserwacji

mediana -wartość cechy najbardziej 'przeciętnej’, konkretnie – wartość środkowego elementu dla n nieparzystych dla n parzystych Zamiast wzorów wystarczy zapamiętać "medianą jest środkowa wartość w ciągu (uporządkowanym niemalejącym)", a jeśli n jest parzyste: "medianą jest średnia dwóch środkowych w ciągu„ 

dominanta - (wartość modalna, moda, wartość najczęstsza) to jedna z miar tendencji centralnej, wskazująca na wartość o największym prawdopodobieństwie wystąpienia, lub wartość najczęściej występująca w próbie.

Rozrzut (także: rozproszenie, rozsiew, dyspersja) - zróżnicowanie zaobserwowanych wartości zmiennej. Jest tym większy, im bardziej te wartości odchylają się od tendencji centralnej. Obok tendencji centralnej rozrzut jest podstawową charakterystyką próby statystycznej. Najczęściej stosowanymi miarami rozrzutu są wariancja, odchylenie standardowe , rozstęp.  

Odchylenie standardowe(2) – klasyczna miara zmienności, obok średniej arytmetycznej- mówi, jak szeroko wartości jakiejś wielkości (takiej jak np. wiek, inflacja, kurs akcji itp.) są rozrzucone wokół jej średniej. Im mniejsza wartość odchylenia tym obserwacje są bardziej skupione wokół średniej.   -liczność danej próby   - średnia (2) http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Skarbnica_Wikipedii/Przegląd_zagadnień_ z_zakresu_statystyki

Rozstęp to różnica między największą i najmniejszą wartością cechy statystycznej w zbiorze (lub różnica między najwyższą i najniższą zaobserwowaną wartością zmiennej).Jest więc najprostszą z miar rozrzutu, mało precyzyjną, gdyż opiera się tylko na dwu zaobserwowanych wartościach zmiennej, a pozostałe wartości nie mają wpływu na jej wielkość.

Szkoła jako budynek  (ukryte w nim liczby)

Szkoła jako budynek  (ukryte w nim liczby) Siedzibą szkoły zawsze był powstały w pierwszej połowie XIX wieku pałac. Początkowo wybudowany w neogotyckim stylu"tudorowskim", obecną zaś formę zawdzięcza przebudowie, którą dokonano około 1910 roku dla  Konstancji Mielżyńskiej.

Budynek szkoły to budynek piętrowy o rozbudowanej i urozmaiconej architekturze z 88 oknami i z ośmioboczną wieżą, która dumnie wznosi się nad pozostałą częścią zabudowań. Tuż obok wznosi sie klasycystyczna oficyna (dawny dworek) z pierwszej połowy XVIII wieku – teraz znajdują się tam pomieszczenia administracyjne oraz biblioteka szkolna

7ha parku krajobrazowego Wszystko wtapia się w pejzaż pięknego 7ha parku krajobrazowego

(foto- wiosna, jesień i zima) A w parku można spotkać 54 gatunki drzew i krzewów -łącznie 750 oraz 1 pomnik przyrody- cypryśnik błotny (foto- wiosna, jesień i zima)

Szkoła jako społeczność - szkoła to MY 

Szkoła jako społeczność – szkoła to MY 

Liczba absolwentów Zasadniczej Szkoły Rolniczej w latach 1965-1995

Liczba absolwentów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych TECHNIKUM w latach 2002-2011

LICZBA UCZNIÓW W SZKOLE Wykonała: Krysia

LICZBA NAUCZYCIELI Wykonała: Ewelina

DYREKTORZY W HISTORII SZKOŁY W KOTOWIE W LATACH 1963-2011 Wykonała: Sylwia DYREKTORZY W HISTORII SZKOŁY W KOTOWIE W LATACH 1963-2011 Szczęśliwa siódemka 7 Pańczak Jerzy (1963-1967) Filipowicz Edmund (1967-1971) Gawroński Tadeusz (1971-1974) Borowski Kazimierz (1974-1976) Wojtowicz Karol (1976-1981) Kurpisz Ireneusz (1981-1992) Krupka Bernard (od 1992- obecnie)

Uczniów w naszej szkole jest Klasa I TŻ - 17 KL. I TH/TR – 25 KL. II TAK/TŻ – 18 KL. II TH/TR – 27 KL. III TA/TŻ – 18 KL. III TH/TR – 21 KL. IV TAK – 18 KL IV TA – 11 KL. IV TR – 16 Wykonała: Klaudia

LICZBA CHŁOPCÓW KLASY I TŻ- 8 I TH/TR – 14 II TAK/TŻ- 4 II TH/TR- 11 III TH/TR – 5 III TA/TŻ- 7 IV TAK – 3 IV TA- 4 IV TR- 16 Wykonał: Przemek

LICZBA DZIEWCZYN I TŻ – 9 I TH/TR – 14 II TAK/TŻ – 14 II TH/TR – 16 III TA/TŻ – 13 III TH/TR – 14 IV TAK – 15 IV TA – 7 IV TR - 0 Wykonał: Mateusz

LICZBA UCZNIÓW WEDŁUG MIEJSCA ZAMIESZKANIA WIEŚ : 141 OSÓB DZIEWCZĘTA: 79 CHŁOPCY: 62 MIASTO : 30 OSÓB DZIEWCZĘTA: 20 CHŁOPCY: 10 Wykonała: Weronika

LICZBA UCZNIÓW URODZONYCH W POSZCZEGÓLNYCH LATACH ROK SZKOLNY 2011/2012 UCZNIOWIE URODZENI W 1992r- 50 DZIEWCZYNY: 24 CHŁOPCY:26 URODZENI W 1993r. – 36 DZIEWCZYN :26 CHŁOPCY: 10 URODZENI W 1994r.- 45 DZIEWCZYNY:28 CHŁOPCY: 17 URODZENI W 1995r. – 40 DZIEWCZYNY: 21, CHŁOPCY: 19 Wykonała: Ewelina

UCZNIOWIE KLAS ZSP W KOTOWIE WEDŁUG MIESIĄCA URODZENIA  Wykonała: Diana

FREKWENCJA W KLASIE Wykonał: Sławek

SZKOLNY INTERNAT LICZBA OSÓB ZAMIESZKUJĄCA INTERNAT W SZKOLE – 22 W TYM 18 DZIEWCZYN, 4 CHŁOPAKÓW MIEJSC NOCLEGOWYCH – 25 POKOJE 3,4,5 – OSOBOWE, WYPOSAŻONE ODMIENNIE Wykonała: Sylwia

SKLEPIK SZKOLNY Liczba stołów: 3 Liczba krzeseł: 12 Ilość osób przebywających w sklepiku podczas dużej przerwy: ok. 20. Wykonała: Klaudia

BIBLIOTEKA Liczba książek znajdujących się w bibliotece: -2831 Wykonała: Ewelina BIBLIOTEKA Liczba książek znajdujących się w bibliotece: -2831 W ciągu dnia uczniowie wypożyczają – 33 książki Czasopisma- 28 Liczba uczniów przebywających w bibliotece podczas 1 dnia- 20 osób.

Higienistka szkolna Dziennie odwiedza ją średnio 5 osób W czasie badań 20-25 osób Wykonała: Krysia

Nasza szkoła wyposażona jest w nowoczesny sprzęt: Posiadamy: Wykonał: Stasiu Zdjęcia: Mateusz Nasza szkoła wyposażona jest w nowoczesny sprzęt: Posiadamy: 19 KOMPUTERÓW STACJONALNYCH, Z KTÓRYCH 15 ZNAJDUJE SIĘ W SALI INFORMATYCZNEJ. 10 LAPTOPÓW, KTÓRE ZNAJDUJĄ SIĘ W KLASACH wraz z rzutnikami

Szkoła - sukcesy i liczby 

Sukcesy i liczby 

Egzamin zawodowy (z roku na rok coraz lepiej) Zdawalność egzaminu zawodowego

Zdawalność egzaminu zawodowego w ZSP w Kotowie w latach 2009-2011 TECHNIKUM

Bibliografia http://www.profesor.pl/publikacja,2725,Rozne,Statystyka-lekka-latwa-iprzyjemna-minikurs-statystyki-dla-uczniow-szkol-srednich-oraz-sluchaczypolicealnego-studium-ekonomicznego http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Skarbnica_Wikipedii/Przegląd_zagadnień_z_zakresu_statystyki Własne zasoby wiedzy (archiwum, dane statystyczne, wyniki egzaminu dzienniki lekcyjne itp.)

Dziękujemy za uwagę  …W prezentacji udział wzięli: Weronika ,Ewelina, Sylwia, Klaudia, Krysia, Ewelina, Diana, Joasia, Mateusz, Sławek i Stasiu