Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Brzezinach ID grupy: 98/72
Advertisements

Płyny Płyn to substancja zdolna do przepływu.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Otorowie ID grupy:
1 1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipinkach Łużyckich
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
1.
Dane INFORMACYJNE Zespół Szkół w Mosinie 98/67_MF_G2 Kompetencja:
GIMNAZJUM IM. MIESZKA I W CEDYNI MATEMATYCZNO - FIZYCZNA
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
1.
SPIS TREŚCI: DANE INFORMACYJNE…………………………………………3
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum im. Królowej Jadwigi w Zagórowie ID grupy: 98/74_MF_G2 Kompetencja: Matematyczno-fizyczna Temat projektowy: Gęstość.
pod opieką Pani Moniki Klimczak
1.
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Gęstość to stosunek masy do objętości
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
1.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: GIMNAZJUM W WIERZBNIE
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Archimedes 6. Prawo Archimedesa 7. Zadanie z.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Manowie ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Zespół Szkół Miejskich Nr 1 w Wałczu Matematyczno-fizyczna
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane informacyjne: Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wierzbnie
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Brzezinach ID grupy: 98/72
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Program Operacyjny kapitał Ludzki
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Cele projektu: kształcenie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji, gromadzenie, selekcjonowanie i przetwarzanie.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
DANE INFORMACYJNE (DO UZUPEŁNIENIA)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Program Operacyjny kapitał Ludzki CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt,, Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!!” jest.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
CIŚNIENIE Justyna M. Kamińska Tomasz Rogowski
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
DANE INFORMACYJNE Cisnienie hydrostatyczne i atmosferyczne
PODSTAWY MECHANIKI PŁYNÓW
1.
Zapis prezentacji:

Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA

Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 1 im. Bohaterów Monte Cassino w Złocieńcu

ID GRUPY : 98/3_ MF _ G 1

K OMPETENCJA : MATEMATYCZNO - FIZYCZNA

T EMAT PROJEKTOWY : G ĘSTOŚĆ MATERII

S EMESTR / ROK SZKOLNY : S EMESTR II/ ROK SZKOLNY : 2009/2010

B ADANIEM MATERII ZAJMOWALI SIĘ :

A RCHIMEDES Archimedes (ok p.n.e.) grecki filozof przyrody i matematyk. Zajmował się równowagą ciał pływających oraz mechaniką. Wniósł olbrzymi wkład w rozwój matematyki i geometrii.

Na ciało zanurzone w płynie (cieczy, gazie lub plazmie) działa pionowa, skierowana ku górze siła wyporu. Wartość siły jest równa ciężarowi wypartego płynu. Siła ta jest wypadkową wszystkich sił parcia płynu na ciało.

K AŻDE CIAŁO ZANURZONE W CIECZY TRACI POZORNIE NA CIĘŻARZE TYLE, ILE WYNOSI CIĘŻAR CIECZY WYPARTEJ PRZEZ TO CIAŁO.

J AMES P RESCOTT J OULE Fizyk angielski, członek Towarzystwa Królewskiego ( ur ). Prowadził badania w dziedzinie elektromagnetyzmu, ciepła i budowy materii. Zajmował się wraz z W. Thomsonem energią wewnętrzną gazów.

J OHN W ILLIAM S TRUTT Brytyjski fizyk, profesor uniwersytetu w Cambridge i Londynie (ur ). Prowadził prace dotyczące teorii fal sprężystych. W 1904r. otrzymał nagrodę Nobla za badanie gęstości najważniejszych gazów i wynikłe z tych badań odkrycie argonu.

Wzór na gęstość = ρ (grecka litera "ro") - gęstość (w układzie SI w kg/m³) m - masa (w układzie SI w kg) V - objętość (w układzie SI w m³)

Zadania

Z jaką prędkością przelewa się woda z jednego zbiornika do drugiego: a)15 l/min b)1 l/min c)1 l/s Zadanie1 (1pkt)

Odpowiedź: a)15 l/min

Wodór0,8989 Hel0,178 Azot1,25 Tlenek węgla (||)1,25 Powietrze1,29 Tlen1,43 Argon1,780 Tlenek węgla (IV)1,96 Chlor3,21 Substancja Gęstość kg/m³

Wymień dwa gazy lżejsze i dwa gazy cięższe od powietrza. Zadanie 2 (1pkt)

Odpowiedź lżejsze np. - wodór, hel cięższe np. - tlen, argon

Drewno (d ą b) 1340 Bakelit1340 Magnez1740 Marmur2670 Aluminium2720 Bor3300 Mosi ą dz Srebro10500 Rad12350 Cia ł a sta ł e w kg/m³ w 20 °C

Określ, które zdanie jest prawdziwe, a które fałszywe. a) drewno ma mniejszą gęstość niż bakelit b) rad jest cięższy od mosiądzu c) gęstość srebra jest większa od gęstości magnezu Zadanie 3 ( 3pkt)

Odpowiedź a) fałsz b) prawda c) prawda

G ĘSTOŚCI WYBRANYCH CIECZY W TEMPERATURZE 22 O C CIECZGĘSTOŚĆ (kg/m 3 ) Benzyna700 Aceton790 Alkohol etylowy790 Oliwa920 Nafta920 Olej rycynowy950 WODA1000 Mleko1030 Krew ludzka1050 Kwas octowy1050 Kwas solny1190

Określ, które zdanie jest prawdziwe, a które fałszywe. 1. Gęstość wody wynosi 1000 kg/m Alkohol etylowy ma większą gęstość niż kwas octowy. 3. Gęstość krwi ludzkiej i kwasu octowego jest sobie równa. Zadanie 4 (3pkt)

O DPOWIEDŹ 1. Prawda. 2. Fałsz. Gęstość kwasu octowego wynosi 1050 kg/m³, a alkoholu etylowego kg/m³. 3. Prawda. Gęstość kwasu octowego i krwi ludzkiej wynosi 1050 kg/m³.

Przykład 1: Szyba o rozmiarach 150cm x 70cm x 0,4cm waży 10,5kg. Oblicz gęstość szkła. Dane: V=150x70x0,4=4200cm³=4,2m³ m=10,5kg d=? Rozwiązanie: d=m/V d=10,5:4,2 d=2,5 [kg/m³] Odp. : Gęstość szkła wynosi 2,5kg/m³.

Dane: m = 85 kg = 85000g d = 0,85 g/cm 3 V = ? d = m/V V = m/d V = 85000g : 0,85 g/cm 3 V = cm 3 = 0,1m 3 Odp.: Pojemność tego zbiornika wynosi 0,1 m 3. Przykład 2 Zbiornik na paliwo w traktorze mieści 85 kg oleju napędowego. Gęstość oleju wynosi 0,85g/cm 3. Ile wynosi pojemność tego zbiornika?

Przykład 3 Ile waży 5l słoik z rtęcią, której gęstość wynosi 13,6g/cm 3 ? Dane: V = 5l = 5dm 3 = 5000cm 3 d = 13,6 g/cm 3 m = ? m = d x V m = 13,6 g/cm 3 x 5000cm 3 m = 68000g = 68 kg Odp. Słoik wypełniony rtęcią waży 68 kg.

Oblicz gęstość benzyny, wiedząc, że 20 litrów (dm 3 ) waży 13,6 kg. Zadanie 5 (2pkt)

R OZWIĄZANIE DO ZADANIA 5 Dane: V = 20 dm 3 m = 13,6 kg d = ? d = m/V d = 13,6 kg : 20 dm 3 d = 0,68 kg/dm 3 d = 680 kg/m 3 Odp.: Gęstość benzyny wynosi 680 kg/m 3.

S PRAWDŹ SAM SIEBIE Jesteś mistrzem! 9-10pkt Bardzo dobrze. 7-8pkt Jest ok.5-6pkt Stać cię na więcej.3-4pkt Koniecznie poćwicz.0-2pkt

Z A UWAGĘ DZIĘKUJĄ : Dagmara Dawszewska Jagoda Pawłowicz Sandra Zaczkowska Łukasz Baran Konrad Chrzanowski Katarzyna Jakim Ewa Kozłowska Paulina Ostrzycka Karolina Zdanowicz Borys Rataj Opiekun projektu – Bogusława Jarosz