Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipinkach Łużyckich

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Brzezinach ID grupy: 98/72
Advertisements

Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Otorowie ID grupy:
Matematyczno – fizyczna
1 1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
1.
Dane INFORMACYJNE Zespół Szkół w Mosinie 98/67_MF_G2 Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: GIMNAZJUM W WIERZBNIE
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Archimedes 6. Prawo Archimedesa 7. Zadanie z.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Manowie ID grupy:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Zespół Szkół Miejskich Nr 1 w Wałczu Matematyczno-fizyczna
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane informacyjne: Nazwa szkoły: Gimnazjum w Wierzbnie
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
GĘSTOŚĆ.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Program Operacyjny kapitał Ludzki
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Cele projektu: kształcenie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji, gromadzenie, selekcjonowanie i przetwarzanie.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
DANE INFORMACYJNE (DO UZUPEŁNIENIA)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Program Operacyjny kapitał Ludzki CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt,, Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!!” jest.
1.
Ułóż planety w kolejności, według ich odległości od słońca
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
DANE INFORMACYJNE Cisnienie hydrostatyczne i atmosferyczne
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipinkach Łużyckich ID grupy: 98/25 MF G1 Kompetencja: Matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Gęstość materii Semestr/rok szkolny: Pierwszy/2009/2010

Spis treści. Definicja. Wzór. Jednostka. Przeliczanie jednostek. Doświadczenia związane z gęstością. Gęstość planet. Trochę historii Przyrząd do wyznaczania gęstości cieczy i ciał stałych Zadania dotyczące gęstości koniec

Badanie gęstości: ciał o kształtach regularnych – prostopadłościan ciał o kształtach nieregularnych cieczy powrót do spisu treści

Definicja gęstości. Gęstość jest to wielkość fizyczna charakterystyczna dla danej substancji w danej temperaturze, określająca masę tej substancji w jednostkowej objętości. powrót do spisu treści

Piknometr Piknometr, szklany przyrząd laboratoryjny, służący do wyznaczania gęstości cieczy i ciał stałych. Zaopatrzony jest w korek kapilarny lub termometr ze szlifem albo - w najprostszym typie - zakończony długą, wąską szyjką. Piknometr: 1 - z długą szyjką, 2 - z korkiem kapilarnym   powrót do spisu treści

historia Król Syrakuz - Hieron II zamówił dla siebie koronę z czystego złota. Jednak władca obawiał się, że złotnik go oszuka i wykona srebrną koronę pokrytą cienką warstwą złota. Zwrócił się więc do Archimedesa, aby sprawdził jego przypuszczenie, ale nie niszczył pięknej korony. Uczony długo zastanawiał się, jak to zrobić, aż wpadł na rozwiązanie w czasie kąpieli. Siedząc w wannie Archimedes odkrył, że ciało zanurzone w cieczy traci pozornie na ciężarze tyle, ile wynosi ciężar cieczy wypartej przez to ciało. Wtedy krzycząc: eureka! wyskoczył z wanny i nagi pobiegł przez miasto do króla, aby mu podać sposób rozwiązania problemu. Otóż, aby sprawdzić, z jakiego kruszcu została wykonana korona, należy zanurzyć ją w wodzie i zmierzyć ilość wypartej przez nią wody. Następnie sprawdzić, ile wody wyprze sztaba złota o tej samej wadze co korona. Po wykonaniu doświadczenia okazało się, że sztaba wyparła mniej wody, więc rzeczywiście złotnik był oszustem. powrót do spisu treści

Wzór na gęstość Gęstość można wyrazić wzorem: Przyjęto tu oznaczenia: ρ (grecka litera "ro") - gęstość (w układzie SI w kg/m3) m - masa (w układzie SI w kg) V - objętość (w układzie SI w m3) powrót do spisu treści

Jednostka gęstości [ ρ] = kg/m3 [ ρ] = g / cm3 [ ρ] = kg / l [ ρ] = kg / dm3 powrót do spisu treści

Przeliczanie jednostek Można to zrobić za pomocą programu np.; http://uranos.cto.us.edu.pl/~knm/uc/statyka.htm Lub osobiście 1000 kg/m3 = 1 g/cm3 = 1kg/dm3 Przykładowe zadania powrót do spisu treści

Zadania z przeliczania jednostek gęstości powrót do spisu treści

Gęstość planet Saturn Jowisz Uran Neptun Mars Wenus Merkury Ziemia powrót do spisu treści

Saturn - 0,71g/cm3 powrót do spisu treści

Jowisz - 1,30 g/cm3 powrót do spisu treści

Uran - 1,47g/cm3 powrót do spisu treści

Neptun - 1,88g/cm3 powrót do spisu treści

Mars - 3,94g/cm3 powrót do spisu treści

Wenus - 5,23g/cm3 powrót do spisu treści

Merkury - 5,44g/cm3 powrót do spisu treści

Ziemia - 5,517g/cm3 powrót do spisu treści

ciało o kształtach regularnych - prostopadłościan Zadanie 1 Wyznacz gęstość ciała Krok 1 - wyznaczcie masę za pomocą wagi szalkowej - pomiar masy m = …………….. Krok 2 - wyznaczcie objętość mierząc długość, szerokość i wysokość ciała - pomiary: - wysokość a = ………….. - szerokość b = ………….. - długość c = ………….. - oblicz objętość V = …………….. Krok 3 - oblicz gęstość podstawiając do wzoru ciało wykonane jest z …………….

ciało o kształtach nieregularnych Krok 1 - wyznaczcie masę za pomocą wagi szalkowej - pomiar masy ……………..  Krok 2 - wyznaczcie objętość za pomocą cylindra miarowego z wodą pomiary: - objętość wody przed wrzuceniem ciała: V1= ………….. - objętość wody po wrzuceniu ciała V2= ………….. - oblicz objętość V = V1 – V2 = ………. - ……… = ……….. Krok 3 - oblicz gęstość podstawiając do wzoru ciało wykonane jest z …………….

Wyznaczanie gęstości cieczy

Zadania z gęstości 1.Oblicz gęstość materiału, z którego zrobiony jest klucz. Jego masa wynosi 15,8 kg a objętość 2 cm3. Rozwiązanie. 2. Wyznacz masę kry lodowej w kształcie prostopadłościanu o wymiarach 2,5 m x 1,2 m x 0,5 m. Oblicz ciężar kry. Gęstość lodu wynosi 0,92 g/cm3. Rozwiązanie. 3. Mając do dyspozycji tylko menzurkę, odmierz 28g wody. powrót do spisu treści

Rozwiązanie zad 1 Dane: Szukane: m= 15,8 kg ρ = ? V= 2 cm3 ρ = m / V ρ = 15,8/2 [g/cm3] = 7,9 cm3

Rozwiązanie zad 2 Dane: Szukane: Wymiary kry: 2,5 m x 1,2 m x 0,5 m m = ? ρ = 0,92 g/cm3 = 920 kg/m3 F = ? g = 10 m/s2 V= 2,5 m x 1,2 m x 0,5 m = 1,5 m3 ρ = m/V / V m = ρ/V m= 920 kg/m3 x 1,5 m3 = 1380 kg F = m x g F = 1380 kg x 10 m/s2 F = 13800 N = 13,8 kN

Rozwiązanie zad 3 Dane: Szukane: m = 28 g V = ? ρ = 1 g/cm3 V = m / ρ V = 28 g / 1 g/cm3 = 28 1/cm3 = 28 cm3

Dziękujemy za uwagę!!!! Klasa Ib Publicznego Gimnazjum przy Zespole Szkół w Lipinkach Łużyckich.