strategia marketingowa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Analiza progu rentowności
Advertisements

Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Analiza ryzyka projektu
zarządzanie produkcją
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Katedra Marketingu Usług
Rynki konkurencji niedoskonałej
Koszty produkcji w długim okresie Opracowano na podstawie M. Rekowski.
PŁEĆ MÓZGU W SPRZEDAŻY I ZARZĄDZANIU CZYLI ORGAZM W BIZNESIE
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
Program Rozwoju Sprzedaży
1 Zdjęcia ze stron: Skorzystaj z dofinansowań bez biurokracji.
PŁEĆ MÓZGU W SPRZEDAŻY I ZARZĄDZANIU CZYLI ORGAZM W BIZNESIE
Nowoczesne metody sprzedaży.
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży
opis projektu jednym zdaniem
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
EasyLoad BI zarządzanie wczytywaniem danych do hurtowni przez użytkowników biznesowych Prezentacja rozwiązania.
czego się spodziewasz”.
1 Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Sprzedaży Salamon Consulting Zdjęcia ze stron:
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Zrozum sposób myślenia Klientów >> zwiększ swoją sprzedaż!
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
JAK SKUTECZNIE FORMUŁOWAĆ OFERTY?
Mistrzowskie techniki negocjacji cenowych
PROBLEMY DECYZYJNE KRÓTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Formuły cenowe.
Mamy wieloletnie doświadczenie w zakresie świadczenia usług reklamowych z wieloma sukcesami w innych formach takich jak mailing oraz kampanie SMS. Open-AD.
Dlaczego Perfect NDF SA ?. Dzisiejsze oczekiwania Klienta wobec Doradcy Ubezpieczeniowo-Finansowego Uczciwość Rzetelność Wiedza, doświadczenie, profesjonalizm.
1 Spotkanie dotowane w ramach Programu Rozwoju Sprzedaży Ilustracje pochodzą z ogólnodostępnych stron internetowych, w tym
Jak skutecznie podnieść sprzedaż w 97 dni?
Jak skutecznie przekonasz klienta, by kupił właśnie od Ciebie i to drożej niż u innych? 1 Projekt i realizacja dr Mariusz Salamon Salamon Consulting
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Strategie promocji.
Mistrzowskie zbijanie obiekcji cenowych
Mistrzowskie zbijanie obiekcji cenowych
KIERUNKI KSZTAŁCENIA TECHNIK ŻYWIENIA I USŁUG GASTRONOMICZNYCH Technik żywienia i usług gastronomicznych jest przygotowany do wykonywania różnych zadań.
TECHNIK HANDLOWIEC.
Efektywność systemu Jacek Węglarczyk
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2015 R.
1 Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon Warsztaty!
„Sukces jest wynikiem właściwych decyzji” Eurypides Zapraszamy Cię do odkrycia swojej drogi do niezależności finansowej Przewodnik Multimedialny po Programie.
1 Jak Zdecydowanie Zwiększyć Skuteczność Sprzedaży? W ielowymiarowe Z arządzanie E fektem w praktyce Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon.
Plan Marketingowy Twoja droga do sukcesu Wolę zarabiać 1% dzięki pracy 100 osób, niż 100% dzięki pracy własnej…
Bitmoney.pl Wykonali: Babiej Dominika, Racki Adrian, Karalus Jarosław, Sulich Dariusz, Selwesiuk Łukasz, Makaruk Maciej, Krzysztof Sadowski Politechnika.
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
[Tytuł – najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie ] [Imię i nazwisko os. prezentującej] [Nazwa start-upu/przedsiębiorstwa] Warsztat.
[Tytuł – najlepiej aby jak najtrafniej oddawał opisywane rozwiązanie]
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
dr hab. Aleksandra Grzesiuk
Prezentacja biznesplanu
Zapis prezentacji:

strategia marketingowa Twoja skuteczna strategia marketingowa Zdjęcia m.in. ze stron: www.joemonster.org www.google.pl

Jakie cele stawia sobie naprawdę Twoja firma?

Czy da się je realizować w dzisiejszych realiach rynkowych?

Czy dobierane przez Ciebie narzędzia są rzeczywiście najskuteczniejsze?

Czy koszty ich stosowania nie pochłaniają oczekiwanych zysków?

Da się robić to samo taniej i skuteczniej?

Czy świadomie pozycjonujesz swój produkt na rynku?

Jak Cię postrzegają Twoi klienci?

Jak wypadasz na tle coraz bardziej agresywnej konkurencji?

Jak skłonić pracowników do realizacji zamierzonych celów?

Jak ich skutecznie skłonić do wdrażania strategii rozwojowej czy strategii sprzedaży?

Czy spojrzenie z zewnątrz pozwoli Ci uzyskać lepszą perspektywę?

Masz pewność, że zamierzonych efektów nie da się uzyskać taniej i z wykorzystaniem prostszych metod?

Jak myślisz, czy warto czasem zastosować rozwiązania, które z pożytkiem wykorzystują inni?

Czy lepiej porzucić schemat po to, aby zwiększyć efektywność działań?

A co jeśli problemem jest nie zła strategia, tylko sposób jej przełożenia na praktykę, a zwłaszcza przekonanie pracowników do jej realizacji?

Czy widzisz ten problem?

Potrzebujesz pomocy?

Czy osobie z zewnątrz jest łatwiej i zręczniej to robić niż szefowi?

Potrzebujesz prostej i czytelnej strategii, tak jak bezwzględnie dziś wszystkie firmy, nawet te najmniejsze?

To luksus dla bogatych? Czy dziś już podstawa skutecznej sprzedaży?

Jak to wygląda w praktyce?

Niewielki (20 zatrudnionych) producent kosmetyków działający na terenie trzech województw wprowadzał na rynek nowy produkt kosmetyczny dla kobiet (od 15 roku życia)

Produkt był tani w produkcji Produkt był tani w produkcji. Dotąd sprzedaż polegała głównie na przekonywaniu hurtowników i sieci sklepów do zakupów kilkunastu innych produktów z podobnej grupy.

Firma miała dobrze przygotowany katalog produktów, poprawną stronę internetową, ale działała pasywnie.

Skuteczność systemu sprzedaży pozostawiała wiele do życzenia, a moce produkcyjne były znacznie większe od poziomu popytu. (właściciel sugerował, że to przeinwestowanie)

Rentowność sprzedaży powoli malała, a właściciel myślał, czy nie odsprzedać części maszyn.

Firma nie zmieniła tego, co „jakoś działało".

Rozszerzyła nawet system sprzedaży "po staremu" na kolejne (czwarte) województwo. Udało się!

Wypracowywała dostateczny zysk, funkcjonując biernie, ale się nie rozwijała, a konkurencja rosła.

Właściciel przedstawił swoje cele i wspólnie dokonaliśmy dogłębnej analizy problemów.

Firma nie miała wprawdzie pisemnej strategii, ale dość jasną wizję kierunków i sposobów działania nakreśloną przez szefa.

Została przygotowana całkowicie nowa strategia sprzedaży na bazie wniosku, który wynikał z analizy sytuacji wyjściowej: produkt jest niewłaściwie pozycjonowany

Problemem w dotychczasowej sprzedaży, był fakt, że oferta nie trafiała do finalnego nabywcy, a pośrednik w niewielkim stopniu był zainteresowany sprzedażą.

Zależność od pośrednika rosła i wpływała niekorzystnie na sytuację klienta, będącego tylko producentem.

Przedmiotem analizy było to, w jaki sposób najskuteczniej zbliżyć się do odbiorcy finalnego i jak tu wyprzedzić konkurencję.

Wspólnie z właścicielem doszliśmy do wniosku, że najlepszym będzie: Całkowita zmiana opakowań i nazewnictwa, a także marki wyrobów a nawet nazwy producenta (tworząc serię ekskluzywnych produktów).

Równocześnie została stwierdzona konieczność budowy nowej (odrębnej) platformy internetowej umożliwiającej bezpośrednią sprzedaż.

Ponadto: produkcja katalogu pod potrzeby indywidualnego odbiorcy i przebudowę poszczególnych ofert produktowych

szkolenie dla grupy łącznie kilkuset właścicieli salonów kosmetycznych i kosmetyczek w najbardziej renomowanych zakładach kosmetycznych w najważniejszych ośrodkach miejskich (z ekskluzywnym podarunkiem w postaci serii kosmetyków i wskazaniem zasad prowizyjnych przy sprzedaży kosmetyków)

Dopracowany został mailing adresowany do kobiet z najbogatszych dzielnic miast (i obszarów podmiejskich) z zamówieniem katalogu (i wskazaniem zakładów kosmetycznych funkcjonujących w pobliżu).

Oczywiście strategia przybrała wymaganą formułę i została przedstawiona całemu zespołowi podczas specjalnego szkolenia.

Efekt wdrożenia strategii zaskoczył właściciela: wartość sprzedaży „nowej grupy wyrobów” w ciągu 2 lat dorównała grupie pierwotnej, a zysk był w tej grupie dwukrotnie wyższy.

W trzecim roku wartość sprzedaży tej grupy dwukrotnie przerosła pozostałą sprzedaż, mimo wzrostu obrotów z oferty pierwotnej o ponad 60%.

Początkowe nakłady promocyjne i koszty przygotowania strategii i elementów wdrożeniowych zwróciły się w ciągu 8 miesięcy.

Firma już po 6 miesiącach podjęła analogiczne działania na rynkach 4 kolejnych województw.

Dziś działa w całym kraju i na dwóch rynkach zagranicznych, gdzie przeniosła polskie doświadczenia odnośnie budowania systemu sprzedaży.

Równocześnie zmieniono system ofertowania w grupie starych produktów poprzez własne systemy ekspozycyjne i odrębny pakiet ofertowy, jaki trafiał do sklepów za pośrednictwem własnych sprzedawców.

W grupie „dawnych” wyrobów firmy sprzedaż wzrosła w ciągu dwóch lat o 60% na terenie dotychczasowego działania i rosła dzięki rozszerzeniu zasięgu terytorialnego.

Aktualnie trwają prace nad kolejną wersją strategii, uwzględniającą zasadniczą zmianę zasięgu oddziaływania i skalę firmy.

Sukcesy da się osiągać w każdej dziedzinie.

Przekonasz się?

TEORIA CZY PRAKTYKA Dostaniesz tylko takie rozwiązania, które są do zastosowania w praktyce.

Które uwzględniają realia, a zwłaszcza ograniczenia personalne, finansowe i techniczne.

Tam, gdzie jest szansa zostaną Ci wskazane dostępne programy dotacyjne.

Na trudne problemy są często proste rozwiązania Na trudne problemy są często proste rozwiązania. Czy na pewno potrafisz je dostrzec? Salamon Consulting tel. 875650099 fax 875633400 e-mail: salamon@salamon.pl www.facebook.com/salamonconsulting www.salamon.pl