PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Promocja Zdrowia w Przedszkolu Leśne Skrzaty w Przeźmierowie 2012/2013
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Podróż do Mlecznej Krainy
Innowacja pedagogiczna
Innowacja pedagogiczna Kształtowanie zachowań prozdrowotnych W zdrowym ciele – zdrowy duch Opracował: zespół nauczycieli z Przedszkola Nr 3 w Łowiczu.
W lutym 2013 roku Nasze Przedszkole wzięło udział a akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia. Do programu przystąpiły obydwie grupy przedszkolne: starszaki.
Przedszkole nr 2 „Kraina Wesołej Zabawy”
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Przedszkolak pełen zdrowia
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Akademia zdrowego przedszkolaka –
„ PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA”
Profilaktyka i promocja zdrowia w roku szkolnym 2012/2013
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10 W ZGIERZU. W realizacji akcji brały udział wszystkie cztery grupy naszej placówki. Temat akcji nawiązywał do tematu rocznego.
Sprawozdanie „Podróż do mlecznej krainy”
SPRAWOZDANIE PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA ZIMA 2012/2013.
Przystępując do realizacji edycji programu „ Piramida Zdrowego Żywienia” w grupie 3-latków wprowadziłyśmy dzieci do w/w programu z pomocą bohaterów.
KATARZYNA KONCEWICZ KRYSTYNA POKOJOWCZYK ANNA REJMAN
W kolejnej edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka dzieci z naszego przedszkola zapoznały się z pojęciami „zdrowia” i „choroby”. Dzieci rysowały zdrowego.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
Sprawozdanie z realizacji akcji ,, Przedszkolak Pełen Zdrowia’’
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
SPRAWOZDANIE „Zboża zjadamy energię z nich mamy”
Przedszkole Publiczne w Legnickim Polu Koordynator Monika Fesz
Rok szkolny 2011/2012.
Prezentacja fotograficzna Moduł wiosenny – Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Samorządowe w Bolkowie ul.Sienkiewicza Bolków.
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY”
Sprawozdanie z Akademii Zdrowego Przedszkolaka.
Akcja rozpoczęła się 13 stycznia, a zakończyła 21 lutego (przerwa w czasie ferii zimowych). Wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne: Leśne Duszki.
Sprawozdanie z akcji ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY przeprowadzonej w GR. II w Przedszkolu w Trzebownisku.
Przedszkole Miejskie nr 2 w Sosnowcu
Odporność wzmacniamy bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy.
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
Sprawozdanie z realizacji programu „Akademia Zdrowego Przedszkolaka”
„Bo tylko w tym sadzie ptak gniazdo uwije, gdzie człek serce kładzie we wszystko, co żyje.”
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
Sprawozdanie z warsztatów „Odporność wzmacniamy bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy” 24 lutego w przedszkolu nr 78 przy ul Radarowej 4a rozpoczęliśmy.
Dbanie o higienę jest ważnym działaniem profilaktycznym, uczymy tego nasze dzieci.
AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA
Sprawozdanie z realizacji programu „Trzymaj Formę” 2013/2014
Podróż do krainy pełnej zdrowia Samorządowa Placówka Wychowania Przedszkolnego nr 9 w Kętach.
„WYBIERAM ZDROWIE ! ”. „WYBIERAM ZDROWIE ! ”
Szkoła Filialna w Brzuścach, grupa dzieci 4, 5, 6- letnich.
S PRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „P RZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA ” Gminne Przedszkole w Brudzewie.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
Śniadanie daje moc Stowarzyszenie św. Celestyna Mikoszów,
Klasa 2 Szkoła z klasą 2.0.
w Przedszkolu nr 4 w Stalowej Woli
„PODRÓŻ DO KRAINY PEŁNEJ ZDROWIA „
Ś NIADANIE DAJE MOC 8 listopada 2011 r. KLASA IIIA ZESPÓŁ SZKOLNO – PRZEDSZKOLNY W SĘPOPOLU.
„8 LISTOPADA-DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA
Przedszkole Samorządowe nr 3 Skawina. * Założenia innowacji pedagogicznej: * W naszym przedszkolu promujemy zdrowy tryb życia, dzieciom wpajamy podstawy.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży Kształtowanie właściwych nawyków racjonalnego żywienia w ramach edukacji zdrowotnej dzieci w różnorodnych zajęciach.
ODPORNOŚC WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY Realizacja w grupie 5-latków Termin realizacji: r.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
Opracowała: Joanna Kamińska. Sprzątanie świata „W jaki sposób oddziałujemy na przyrodę?”
Sprawozdanie z programu Bezpieczne Przedszkole Program realizowany jest w latach 2014/2017. Uczestnikami programu „Bezpieczne przedszkole” są dzieci w.
Zespół Szkół Ogólnokształcących Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Jedlni Letnisku Oddziały Pięciolatków opracowała Bernarda.
AKADEMIA AQUAFRESH Dzieci z Przedszkola Publicznego im. Bł. Edmunda Bojanowskiego ustanawiają Rekord Guinnessa w myciu ząbków.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
Rok w Przedszkolu Borzęcin Duży 2016/2017.
ODŻYWIAJ SIĘ ZDROWO- ŻYJ KOMFORTOWO
Spotkanie z Panią dietetyk
Międzyprzedszkolny konkurs wiedzy na temat zdrowego i ekologicznego żywienia.
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
PRZEDSZKOLE NR 7 im „ SKARBNIKOWA WILLA” Ubiegające się o Krajowy Certyfikat Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie.
Zapis prezentacji:

PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA Przedszkole Miejskie nr 10 w Łodzi „Zdrowie jest czynnikiem, który dodaje wartość wszystkim zerom w życiu” Bernard Fontenelle

Przedszkole Miejskie nr 10 w Łodzi od wielu lat należy do Wojewódzkiej Sieci Szkół i Przedszkoli Promujących Zdrowie, aktywnie włączając się w działania na rzecz profilaktyki prozdrowotnej wśród dzieci i ich rodziców. Działania te każdego roku zostają zaplanowane do realizacji zarówno w Planie Rozwoju Przedszkola, jak również Planie Promocji Zdrowia.   Od roku nasze przedszkole dołączyło do członków Akademii Zdrowego Przedszkolaka, aktywnie uczestnicząc w proponowanych akcjach o charakterze prozdrowotnym. Obecnie zakończyliśmy realizację kolejnej z nich - „Przedszkolak pełen zdrowia”.

CO TO JEST CHOROBA?. CO TO JEST ZDROWIE? Zachęcając dzieci do podjęcia działań związanych z akcją rozpoczęliśmy od wyjaśnienia pojęcia zdrowia i choroby. Wykorzystując doświadczenia najmłodszych zaproponowaliśmy definiowanie pojęć w formie graficznej. Podczas wspólnej zabawy dzieci segregowały obrazki według podanego klucza.

Dzieci młodsze z zaciekawieniem uczestniczyły w zabawach dotyczących rozpoznawania części ciała „Tu paluszek, tu paluszek, A tu czysty mam fartuszek, Tu jest rączka, a tu druga, a tu oczko do mnie mruga, Tu jest czoło, tu są włosy, Wszyscy mamy czyste nosy, Tu jest buźka, tu ząbeczki, tam wpadają cukiereczki, tu jest nóżka i tu nóżka, chodź zatańczyć jak kaczuszka, Tu są rączki do klaskania, Tu są nóżki do tupania”

Maluchy w formie graficznej odzwierciedlały miejsca, w jakich możemy odczuwać ból. Dzieci starsze z gr. IV wykazały się znajomością tematu, inwencją twórczą oraz talentami aktorskimi w odgrywaniu scenek dramowych dotyczących chorób oraz wizyty lekasrkiej.

Zachowanie zdrowia poprzez odpowiednie nawyki oraz działania profilaktyczne nie zawsze okazują się wystarczające. Podczas spotkania z pielęgniarką dzieci poznały tajniki zawodu lekarza, jego akcesoria oraz podejmowały samodzielne próby ich wykorzystania w toku zabaw badawczych. Tym samym przełamały lęk przed wizytami lekarskimi oraz zrozumiały konieczność jasnego sygnalizowania dolegliwości osobom dorosłym.

112 KAŻDY TEN NUMER ZNA!! Poznając zasady działania w sytuacji zagrożenia zdrowia i bezpieczeństwa dzieci poznawały numery alarmowe podczas zajęć w grupach. Ćwiczyły umiejętności praktyczne oraz uczyły się rozpoznawania sytuacji, w jakich należałoby wezwać pomoc. Ponadto uczestniczyły w zorganizowanym przedstawieniu teatralnym uwrażliwiającym na zdrowie i bezpieczeństwo własne i innych oraz kształtujące aktywne postawy.

AAAA PSIK…. CZYLI JAK SIĘ CHRONIC PRZED WIRUSAMI Tak przedszkolaki wyobrażają sobie wirusy i bakterie. Groźne zarazki niewidoczne gołym okiem najlepiej obserwować przez specjalne lupy. Wszyscy dbamy o to aby zarazki nie przedostały się na zewnątrz- nawet podczas zabawy.

W NASZEJ PRZEDSZKOLNEJ APTECE W naszym przedszkolnym laboratorium powstawały leki według starych receptur babć Po zakończonych zajęciach laboratorium zamieniło się w przedszkolną aptekę, gdzie w specyfiki przygotowane przez dzieci mogli zaopatrzyć się rodzice.

WITAMINKI WITAMINKI DLA CHŁOPCZYKA I DZIEWCZYNKI Rozwój cywilizacji niesie ze sobą niezliczone zagrożenia dla zdrowia człowieka. Zanieczyszczenia środowiska, rozwój techniki i przemysłu sprawia, że oferowana żywność jest niezdrowa. Pośpiech powszechnie panujący w codziennym życiu oraz nieprawidłowe nawyki żywieniowe sprawiają, że spożywane posiłki nie są urozmaicone i bogate w niezbędne składniki. Obserwując wychowanków zauważyliśmy niskie spożycie nabiału na rzecz przetworów mięsnych, oraz mało zróżnicowaną dietę. Zaproponowaliśmy więc zajęcia dla dzieci i rodziców dotyczące prawidłowego żywienia. Dzieci podczas pogadanek, obserwacji i zajęć dydaktycznych poznawały zdrowe i niezdrowe produkty spożywcze oraz ich wartości odżywcze

Dzieci młodsze podczas pogadanek, obserwacji poznawały zdrowe i niezdrowe produkty spożywcze oraz ich wartości odżywcze. Obserwując zdania pracowników kuchni, poznały sposoby przechowywania i przetwarzania produktów, a także ich estetycznego przygotowywania, z zachowaniem zasad higieny i bezpieczeństwa. Poprzez manipulację oraz działania praktyczne dzieci poznawały właściwości produktów spożywczych wielozmysłowo. .

Starsi wychowankowie zostali zapoznani z piramidą zdrowego żywienia, w oparciu o jej schemat odkrywali zapotrzebowanie organizmu na poszczególne produkty spożywcze.

Uwrażliwiając dzieci na potrzebę prawidłowego odżywiania się oraz kształtowanie zdrowego stylu życia powiązaliśmy działania podjęte w ramach akcji „Przedszkolak pełen zdrowia” z zadaniami realizowanymi w związku z uczestnictwem w Programie „ Mamo, tato wolę wodę” Codziennie pijemy niegazowaną wodę mineralną Poznajemy zasady zdrowego żywienia Znamy i spożywamy zdrowe produkty spożywcze

RUCH TO ZROWIE – KAŻDY Z NAS TO DOBRZE WIE Dzieci w naszym przedszkolu systematycznie uczestniczą w zabawach ruchowych zorganizowanych w sali gimnastycznej. Starsze dzieci chętnie uczestniczą w zawodach sportowych rywalizując z uczniami pobliskiej szkoły. Chętnie korzystamy również z form aktywnego wypoczynku na świeżym powietrzu

NA CEBULKĘ – MODA NOWA STRASZNIE WYJĄTKOWA! Samodzielne ćwiczenia naszych przedszkolaków w ubieraniu się „na cebulkę” Dzieci młodsze także poznały zasady odpowiedniego ubierania się. Swoje umiejętności ćwiczyły na lalkach w Sali przedszkolnej.

MYDŁO WSZYSTKO UMYJE Przedszkolaki samodzielnie korzystają z łazienki przedszkolnej. Prawidłowo myją ręce z zachowaniem wszystkich etapów. Brawo! Poznając elementy niezbędne do zachowania higieny osobistej dzieci postanowiły zaprojektować własny ręcznik.

ZDROWE ZĘBY MAM – ZAWSZE O NIE DBAM Profilaktyka stomatologiczna jest powszechnym elementem w naszym przedszkolu. Każdego dnia wszystkie dzieci w grupach myją zęby po posiłkach. Dla nas to droga dla kształtowania prawidłowych nawyków- dla dzieci doskonała zabawa. Zdrowe i chore zęby – co im szkodzi a co pomaga dzieci dowiedziały podczas zajęć w grupie.

Wykorzystując zdobytą wiedzę, dostępne techniki i niekonwencjonalne materiały, dzieci wykonały prace plastyczne, organizując ich wystawę tematyczną. Młodsze dzieci wykonały owocowe stworki, zachęcające formą do ich spożycia oraz formy przestrzenne z jajek i warzyw. Starsi wychowankowie, pod nadzorem nauczycieli przygotowywali sałatki i surówki, z zachowaniem odpowiednich warunków higienicznych. Potrawy zostały zaproponowane rodzicom do spożycia podczas prezentacji dzieci, podczas której zachęcały one do przestrzegania prawideł racjonalnego żywienia.

Podsumowanie akcji „Przedszkolak pełen zdrowia” stanowiła prezentacja w wykonaniu dzieci. Dzieci wspólnie z nauczycielami zaaranżowali przestrzeń zgodnie z realizowanymi zagadnieniami. Uwzględniając własne zainteresowania i predyspozycje przedszkolaki dokonały wyboru ról do przygotowania montażu słowno – muzycznego, poszukiwały sposobów ich przedstawienia, korzystając z pomocy i rad nauczycieli. Samodzielnie, podczas zajęć o charakterze plastycznym przygotowały rekwizyty i elementy kostiumów. Wychowankowie wszystkich grup wiekowych zaprezentowali potrawy samodzielnie przygotowane podczas zajęć przedszkolnych. Dziękujemy za uwagę!