Sprawozdanie z projektu edukacyjnego PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Advertisements

Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Kędzierzynie - Koźlu Sekcja Higieny Dzieci i Młodzieży r GRYPA – profilaktyka.
W lutym 2013 roku Nasze Przedszkole wzięło udział a akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia. Do programu przystąpiły obydwie grupy przedszkolne: starszaki.
Przedszkole nr 2 „Kraina Wesołej Zabawy”
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Przedszkolak pełen zdrowia
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Akcja Akademii Zdrowego Przedszkolaka Zboża zjadamy, energię z nich mamy w Przedszkolu nr 57, w grupie V Akcja rozpoczęła się w połowie września 2013 W.
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY”
Przedszkole Sióstr Boromeuszek w Kępnie
Aneta Ławruszkiewicz Blanka Jelińska
Mikroskopijni bohaterowie i złoczyńcy
Sprawozdanie „Podróż do mlecznej krainy”
Sprawozdanie z akcji PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA
SPRAWOZDANIE PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA ZIMA 2012/2013.
Przystępując do realizacji edycji programu „ Piramida Zdrowego Żywienia” w grupie 3-latków wprowadziłyśmy dzieci do w/w programu z pomocą bohaterów.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
W kolejnej edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka dzieci z naszego przedszkola zapoznały się z pojęciami „zdrowia” i „choroby”. Dzieci rysowały zdrowego.
Sprawozdanie z warsztatów Zboża zjadamy energię z nich mamy Dnia 7 Listopada w przedszkolu nr 78 przy ul Radarowej 4a rozpoczęliśmy V edycję akcji Piramida.
ZBOŻA ZJADAMY ENERGIĘ Z NICH MAMY
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
Oddział przedszkolny w Zespole Szkół z Oddziałami Integracyjnymi
BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
Sprawozdanie z realizacji akcji ,, Przedszkolak Pełen Zdrowia’’
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
Publiczne Przedszkole Słoneczko w Kotlinie
SPRAWOZDANIE Z II edycji akcji Przedszkolak Pełen Zdrowia
SPRAWOZDANIE „Zboża zjadamy energię z nich mamy”
Dzieci z naszego przedszkola od października 2013 roku do stycznia 2014 roku, brały udział w akcji PIRAMIDA ŻYWIENIA PRZEDSZKOLA pod hasłem: ZBOŻA ZJADAMY.
Miejskie Przedszkole nr 90 im. Wróbelka Elemelka w Katowicach
Przedszkole Publiczne w Legnickim Polu Koordynator Monika Fesz
Publiczne Przedszkole w Dobroniu
Akcja została przeprowadzona na przełomie października i listopada ( ), wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne Leśne Duszki(5- latki)
Prezentacja fotograficzna Moduł wiosenny – Przedszkolak bezpieczny w środowisku Przedszkole Samorządowe w Bolkowie ul.Sienkiewicza Bolków.
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY”
Sprawozdanie z Akademii Zdrowego Przedszkolaka.
Akcja rozpoczęła się 13 stycznia, a zakończyła 21 lutego (przerwa w czasie ferii zimowych). Wzięły w niej udział obie grupy przedszkolne: Leśne Duszki.
Sprawozdanie z akcji ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY przeprowadzonej w GR. II w Przedszkolu w Trzebownisku.
Sprawozdanie z przebiegu zimowej akcji Akademii Zdrowego Przedszkolaka pt.: ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY W naszym przedszkolu.
Przedszkole Miejskie nr 2 w Sosnowcu
Odporność wzmacniamy bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy.
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
Sprawozdanie z realizacji programu „Akademia Zdrowego Przedszkolaka”
Sprawozdanie z „Akademii Zdrowego Przedszkolaka”
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA „UCZYMY SIĘ O JEDZENIU W EKOLOGICZNYM ZNACZENIU” Koordynator: Agnieszka Szewczyk.
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
Nauczyciel realizujący działania programowe: Małgorzata Urban.
PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 52 W SOSNOWCU
Sprawozdanie z warsztatów „Odporność wzmacniamy bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy” 24 lutego w przedszkolu nr 78 przy ul Radarowej 4a rozpoczęliśmy.
ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY
AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA
Podróż do krainy pełnej zdrowia Samorządowa Placówka Wychowania Przedszkolnego nr 9 w Kętach.
CO W ŻYCIU WAŻNE. CO W ŻYCIU WAŻNE Żyła sobie raz dziewczynka. Miała na imię Róża Żyła sobie raz dziewczynka. Miała na imię Róża. Mieszkała w pięknym.
Dzień Zdrowego Śniadania Szkoła Podstawowa im. Bolesława Chrobrego w Nowogrodźcu Klasa IV a.
S PRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „P RZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA ” Gminne Przedszkole w Brudzewie.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
10 lutego najmłodsze przedszkolaki rozpoczęły realizację 9 już edycji akcji AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA, tym razem pod hasłem: "ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY,
w Przedszkolu nr 4 w Stalowej Woli
Ś niadanie daje moc 7 listopada 2014r. Klasa I c Szkoła Podstawowa w Suchożebrach.
ŚNIADANIE DAJE MOC! 8 listopada przyłączyliśmy się do akcji i zorganizowaliśmy w klasie wspólne śniadanie. Wydarzenie to poprzedziły przygotowania. Dzieci.
Śniadanie daje moc! Szkoła Podstawowa w Toporowicach
„PODRÓŻ DO KRAINY PEŁNEJ ZDROWIA „
ODPORNOŚC WZMACNIAMY BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY Realizacja w grupie 5-latków Termin realizacji: r.
Sprawozdanie z programu Bezpieczne Przedszkole Program realizowany jest w latach 2014/2017. Uczestnikami programu „Bezpieczne przedszkole” są dzieci w.
AKADEMIA AQUAFRESH Dzieci z Przedszkola Publicznego im. Bł. Edmunda Bojanowskiego ustanawiają Rekord Guinnessa w myciu ząbków.
Zdrowo jem, więcej wiem Krok po zdrowie. Dlaczego powinniśmy jeść warzywa i owoce? są zdrowe są smaczne mają witaminy zapobiegają chorobom wzmacniają.
ODŻYWIAJ SIĘ ZDROWO- ŻYJ KOMFORTOWO
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Zapis prezentacji:

Sprawozdanie z projektu edukacyjnego PRZEDSZKOLAK PEŁEN ZDROWIA Osoby odpowiedzialne za realizację projektu: Aneta Ławruszkiewicz Blanka Jelińska

Tydzień pierwszy

Zdrowie i choroba to wydawać by się zdało pojęcia dla wszystkich oczywiste. Ale gdy przyszło nam podać ich definicje to zaczęły się schody. Niby tak banalne pojęcia, ale scharakteryzowanie ich było nie lada sztuką. Główki dzieci pracowały na pełnych obrotach, aby jak najlepiej opisać podane słowa. Oczywiście padały banały, że zdrowie to brak choroby, ale były też i bardziej wymyślne np. Zdrowie to jak jesteśmy szczęśliwi i mamy dużo siły. Wspólnymi siłami udało nam się ustalić definicję zdrowia- zdrowie to fizyczny, psychiczny i emocjonalny dobry stan, to wtedy, gdy jesteśmy zdrowi, nie mamy kataru, gorączki, wysypki, nic nas nie boli. I to też wtedy, gdy sprawnie możemy się poruszać, jesteśmy weseli i uśmiechnięci i nie musimy iść do lekarza i leżeć w łóżku. Choroba zaś- to stan różniący się od zdrowego organizmu.

To nie tylko katar, kaszel, gorączka, wysypka, ale też i inne zaburzenia prawidłowej pracy organizmu- złamania, porażenia, niedowłady ( fizyczne, psychiczne). Jak jesteśmy chorzy to musimy pić lekarstwa/ syropy. Wszystko nas boli i źle się czujemy. Nie chce nam się uśmiechać. Przy okazji definicji choroby dzieci ochoczo opowiadały na, co w ostatnim czasie chorowały, jakie lekarstwa brały (syropki/ proszki/ czopki). Opowiadały również o swoich odczuciach podczas wizyty u lekarza. Postanowiliśmy odtworzyć sztuczną sytuację wizyty lekarskiej. Dzieci poprzebierały się w fartuch lekarski i nawzajem się badały. Miały do dyspozycji zarówno zabawkowe jak i prawdziwe atrybuty lekarskie. Na pytanie czy znają jakąś bajkę o chorowaniu- zgodnym chórem wszyscy krzyknęli – „Chory kotek”. Z niewielką pomocą nauczyciela wyrecytowały cały wiersz.

Czasami się zdarza, że choroba/wypadek nas zaskoczy dzieci zostały poinstruowane jak w takim przypadku postąpić. Zostały przypomniane wszystkie numery alarmowe z szczególnym naciskiem na numer 112. Przedszkolaki wspólnymi siłami pomalowały szablon karetki pogotowia razem z numerem alarmowym 112. Zostały poinstruowane, co mają mówić i jak zgłaszać przypadek. Kto? Gdzie? Kiedy? Co?

Czasami jest tak, że w stanach szczególnego wzburzenia wszystko wylatuje nam z głowy i tak może sta ć się z numerami telefonu dzieci zostały nauczone jak skojarzyć części ciała z numerem alarmowym. Pokazywały mówiąc cyfry- 1 usta, 1 nos, 2 oczy- 112 Aby utrwalić wiadomości dodatkowo dzieci wzięły udział w warsztatach organizowanych przez Grupę Ratowniczo – Medyczną „Medicus” na temat kontaktu z ratownikiem medycznym i pierwszą pomocą. Mogły podotykać prawdziwe atrybuty lekarskie, zadać pytania, wziąć udział w quizie. W nagrodę dostały kolorowe naklejki oraz kolorowanki.

(nienasłonecznionym) miejscu nie były widoczne. Druga część poświęcona była wirusom, co to są wirusy dzieci mniej więcej wiedziały, ale jak wyglądają to ci dopiero historia- podobno jak kosmici, albo jak marsjanie, są brzydkie albo ładne, mają 1000 nóg. Nauczycielki tylko przysłuchiwały się tym wypowiedziom pozwalając dzieciom ponieść się wyobraźni. Bo tak naprawdę dzieci wiele się nie myliły, wirusy są bardzo różne, ale niewidoczne dla naszego oka. Aby je zobaczyć należy posłużyć się mikroskopem, wirusy jednak są wszędzie. Dzieci zauważyły smugę słońca wpadająca przez okno widać w niej było bardzo dużo drobinek unoszących się w powietrzu, które w innym (nienasłonecznionym) miejscu nie były widoczne.

Aby pomóc zrozumieć dzieciom temat wyświetlony został film z serii Było sobie życie pt. „Odporność”. Po seansie dzieci dostały do dyspozycji lupy i jak prawdziwi detektywi ruszyli do szukania wirusów. Z wirusem jest jak w zabawie podaj dalej-, więc my pobawiliśmy się balonem z wodą. A następnie przedszkolaki odegrały pantomimę do wiersza J. Brzechwy- „Katar”. Wysłuchały też bajki pt „Zwierzątka ze zdrowego zakątka” ilustrowanego pacynkami.

Tydzień drugi

Zajęcia zaczęliśmy od zabawy w obronę fortecy Zajęcia zaczęliśmy od zabawy w obronę fortecy. Dzieci z pełnym zapałem lepiły swoje kule/ śnieżki aż w końcu po ustaleniu zasad zabawy rozpoczęła sie bitwa. Śmiech przeplatał się niekiedy z płaczem, gdy któreś z dzieci zostało trafione w buzie. Po zabawie zmęczeni, mokrzy, ale i zadowoleni wróciliśmy do przedszkola na dalszą część zajęć. Przedszkolaki zostały poinformowane, że forteca to organizm, atakujące śnieżki to wirusy i czasami tak jest e wirusy przedostają się i zaczynamy chorować. Co należy zrobić żeby jak najmocniej bronić się przed wirusami? Jak dbać o swoją odporność. Chętne dzieci ochoczo rzucały pomysłami- dobrze się ubierać. Jeść owoce i warzywa, łykać witaminy. Aby nie chorować trzeba dbać o swoją odporność tzn. Umiejętność radzenia sobie organizmu z zakażeniem.

„Kreciki” po wysłuchaniu kolejnej bajki z serii o zwierzątkach ze zdrowego zakątka zaproszone zostały do laboratorium zdrowia. Razem z nauczycielami zgodnie z wymogami receptury dzieci przygotowywały uodparniające leki i mikstury, zdrowe soki, syropki. Zaprosiły na degustacje sąsiednią grupę pamiętając ze wirusy się szybko rozprzestrzeniają, więc wszyscy musimy wzmacniać w sposób naturalny swoją odporność.

Tydzień trzeci

Dla dzieci piramida żywieniowa nie była pojęciem nowym gdyż w ubiegły roku rozmawialiśmy już na jej temat jednakże z upływem czasu wiele informacji z główek dzieci wywietrzało i potrzebne było przypomnienie dla utrwalenia. Piramida żywieniowa to zasada zdrowej diety. Przedszkolaki w grupach układały na określony sygnał piramidę. Podzielone zostały również na jej piętra na sygnał nauczyciela musiały ustawić się w odpowiedniej kolejności. Dzieciom bardzo podobała się ta zabawa wiec kilkakrotnie była ponawiana. Kolejne zdanie polegało na stworzeniu plakatu stop wirusom i bakteriom. Pierwszy etap polegał na wspólnym naradzeniu się i zaprojektowaniu plakatu. Musiały pamiętać o zasadach higieny- mycia rąk, wycierania noska, kasłania, leżenia w łóżku, informowania dorosłego o naszym złym samopoczuciu. Drugi etap to wykonanie a tu można obejrzeć efekt końcowy.

Co to znaczy ubierać się na cebulę i dlaczego właśnie cebule to kolejne zagadnienie poruszane w dzisiejszym dniu. Zaprezentowana dzieciom została cebula i jej warstwy. Dzieci kierowane przez nauczyciela wspólnie doszły do wniosku, że ubiór na cebulę jest odpowiednim na dłuższe wyprawy, wycieczki jak i do przedszkola szczególnie w okresie jesienno-wiosennym, kiedy to temperatura powietrza często się zmienia i można ulec przegrzaniu lub zmarznąć a co za tym idzie zachorować. Udostępnione zostały dzieciom czasopisma z modą – zadaniem dla przedszkolaków było zrobienie college własnych zestawów ubraniowych. Zadanie bardzo się podobało szczególnie dziewczynkom. Na zakończenie zajęć została przedstawiona dzieciom bajka z serii zwierzątka ze zdrowego zakątka.

Tydzień czwarty

Dzieci wzięły udział w akcji profilaktycznej związanej z fluoryzacją ząbków. Do grupy przyszła higienistka. Przeprowadziła krótką pogadankę na temat higieny jamy ustnej, jak należy myć ząbki zaprezentowała na dużym eksponacie następnie dzieci w grupkach udały się do łazienki celem wyszczotkowania ząbków płynem fluoryzacyjnym. W nagrodę dostały kubeczki ze szczoteczkami. Przedszkolaki dostały do zabawy grę dentystę z serii play - doh gdzie leczyły chore ząbki lepiąc na nich plombki. Jako prace plastyczną wykonały usta w pięknym uśmiechu odsłaniające białe ząbki przyklejone z ziaren fasoli.

Na zakończenie całego cyklu miesięcznego zorganizowany został bal dla rodziców gdzie dzieci zaprezentowały wierszyki i piosenki zapoznane na zajęciach.

Dziękujemy za uwagę!