Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

10 lutego najmłodsze przedszkolaki rozpoczęły realizację 9 już edycji akcji AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA, tym razem pod hasłem: "ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "10 lutego najmłodsze przedszkolaki rozpoczęły realizację 9 już edycji akcji AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA, tym razem pod hasłem: "ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY,"— Zapis prezentacji:

1

2 10 lutego najmłodsze przedszkolaki rozpoczęły realizację 9 już edycji akcji AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA, tym razem pod hasłem: "ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY". W pierwszym dniu akcji Smerfy wysłuchały bajki czytanej przez nauczycielkę pt.: Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka – Jak się łapie grypę. Dzieci dowiedziały się czym się różni zdrowie od choroby, wymieniając przy tym wszystkie znane sobie objawy nadchodzącej choroby, takie jak : kaszel, katar, osłabienie, ból brzuszka, ból głowy, ból gardła, brak chęci na zabawę. 10 lutego najmłodsze przedszkolaki rozpoczęły realizację 9 już edycji akcji AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA, tym razem pod hasłem: "ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY, BO O ZDROWE ŻYWIENIE I HIGIENĘ DBAMY". W pierwszym dniu akcji Smerfy wysłuchały bajki czytanej przez nauczycielkę pt.: Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka – Jak się łapie grypę. Dzieci dowiedziały się czym się różni zdrowie od choroby, wymieniając przy tym wszystkie znane sobie objawy nadchodzącej choroby, takie jak : kaszel, katar, osłabienie, ból brzuszka, ból głowy, ból gardła, brak chęci na zabawę.

3 Bawiliśmy się także w zabawę „Dzieci chore, dzieci zdrowe”, podczas której dzieci naśladowały zachowanie osoby chorej i zdrowej. Bawiliśmy się także w zabawę „Dzieci chore, dzieci zdrowe”, podczas której dzieci naśladowały zachowanie osoby chorej i zdrowej.

4 Na koniec zajęcia rysowały postać zdrowego i chorego człowieka, zaznaczając obszary, które mogą nas boleć np. czerwony nos, podkrążone oczy, pot na czole.

5 Kolejny dzień akcji Smerfy rozpoczęły od wysłuchania wiersza Katar Jana Brzechwy. Następnie wysłuchały informacji o wirusach i bakteriach. Wyjaśnione im zostało, iż są one niewidzialne gołym okiem, a zobaczyć je można pod mikroskopem. Przenoszą się one drogą kropelkową i powodują różne choroby. Kolejny dzień akcji Smerfy rozpoczęły od wysłuchania wiersza Katar Jana Brzechwy. Następnie wysłuchały informacji o wirusach i bakteriach. Wyjaśnione im zostało, iż są one niewidzialne gołym okiem, a zobaczyć je można pod mikroskopem. Przenoszą się one drogą kropelkową i powodują różne choroby.

6 Do zobrazowania dzieciom jak małe są wirusy i bakterie posłużyły ziarnka maku i wyjaśnienie im, że są one jeszcze mniejsze niż to maleńkie ziarnko. Smerfy rozmawiały także na temat Jak nie zarażać innych, omawiając sposoby zapobiegania rozsiewania bakterii i wirusów, np. zakrywanie ust podczas kichania lub kaszlenia. Do zobrazowania dzieciom jak małe są wirusy i bakterie posłużyły ziarnka maku i wyjaśnienie im, że są one jeszcze mniejsze niż to maleńkie ziarnko. Smerfy rozmawiały także na temat Jak nie zarażać innych, omawiając sposoby zapobiegania rozsiewania bakterii i wirusów, np. zakrywanie ust podczas kichania lub kaszlenia.

7 Zajęcia zakończyliśmy lepieniem wirusów i bakterii z kolorowej masy solnej.

8 21 lutego Nasze Przedszkole odwiedziła, ubrana w biały fartuch i zaopatrzona w tajemniczą torbę, pani pielęgniarka Róża Urbisz - babcia naszego kolegi Martina. Podczas spotkania dzieci zapoznały się z zawodem pielęgniarki oraz akcesoriami potrzebnymi w codziennej pracy, takimi jak strzykawki, bandaże, plastry, termometr, gumowe rękawiczki czy szpatułki laryngologiczne. Pani Róża zmierzyła wszystkim chętnym przedszkolakom ciśnienie i wykonała niewielki opatrunek na rączce. Przeczytała także bajkę z serii o Zwierzątkach ze Zdrowego Zakątka pt. „Co się zdarza u lekarza”, która przybliżyła dzieciom jak wygląda wizyta u lekarza. Wizyta ta uświadomiła najmłodszym znaczenie tego zawodu, pozwoliła zrozumieć konieczność pójścia do lekarza i leczenia się w razie choroby, jak również oswoić się z widokiem osoby w białym fartuchu i zrozumieć, że wizyta u lekarza nie musi wiązać się z bólem. 21 lutego Nasze Przedszkole odwiedziła, ubrana w biały fartuch i zaopatrzona w tajemniczą torbę, pani pielęgniarka Róża Urbisz - babcia naszego kolegi Martina. Podczas spotkania dzieci zapoznały się z zawodem pielęgniarki oraz akcesoriami potrzebnymi w codziennej pracy, takimi jak strzykawki, bandaże, plastry, termometr, gumowe rękawiczki czy szpatułki laryngologiczne. Pani Róża zmierzyła wszystkim chętnym przedszkolakom ciśnienie i wykonała niewielki opatrunek na rączce. Przeczytała także bajkę z serii o Zwierzątkach ze Zdrowego Zakątka pt. „Co się zdarza u lekarza”, która przybliżyła dzieciom jak wygląda wizyta u lekarza. Wizyta ta uświadomiła najmłodszym znaczenie tego zawodu, pozwoliła zrozumieć konieczność pójścia do lekarza i leczenia się w razie choroby, jak również oswoić się z widokiem osoby w białym fartuchu i zrozumieć, że wizyta u lekarza nie musi wiązać się z bólem.

9 Kolejnego dnia akcji Smerfy zapoznane zostały z pojęciem odporności organizmu. Dzieci dowiedziały się iż nasz organizm wyposażony jest w układ odpornościowy i jeśli on działa prawidłowo, to zwalczy wszystkie wirusy i bakterie zanim namnożą się i spowodują chorobę. Układ ten porównaliśmy do wojska, własnego obrońcy, o którego trzeba dbać poprzez np. ubieranie się stosownie do pogody, nie jeść dużo słodyczy. Dzieci wzięły udział w zabawie „Obrona fortecy”, polegającej na zbudowaniu przez dzieci, podzielonych na dwie grupy, budowli z klocków. Pozostałe dzieci atakują budowle rzucając w nie piłeczkami. Wygrywa drużyna której forteca mniej ucierpi. Następnie wyjaśniono dzieciom iż zbudowane przez nich fortece z klocków to nasza odporność, a piłeczki to bakterie, wirusy i choroby. Czym mocniejsza forteca tym mniej jesteśmy narażeni na atak bakterii. Kolejnego dnia akcji Smerfy zapoznane zostały z pojęciem odporności organizmu. Dzieci dowiedziały się iż nasz organizm wyposażony jest w układ odpornościowy i jeśli on działa prawidłowo, to zwalczy wszystkie wirusy i bakterie zanim namnożą się i spowodują chorobę. Układ ten porównaliśmy do wojska, własnego obrońcy, o którego trzeba dbać poprzez np. ubieranie się stosownie do pogody, nie jeść dużo słodyczy. Dzieci wzięły udział w zabawie „Obrona fortecy”, polegającej na zbudowaniu przez dzieci, podzielonych na dwie grupy, budowli z klocków. Pozostałe dzieci atakują budowle rzucając w nie piłeczkami. Wygrywa drużyna której forteca mniej ucierpi. Następnie wyjaśniono dzieciom iż zbudowane przez nich fortece z klocków to nasza odporność, a piłeczki to bakterie, wirusy i choroby. Czym mocniejsza forteca tym mniej jesteśmy narażeni na atak bakterii.

10 Kolejnym tematem podejmowanym podczas akcji była higiena. Smerfy podczas zajęć rozmawiały o dbaniu o skórę całego ciała poprzez mycie i kąpiel, pozbywaniu się wszelkich zabrudzeń,kurzu, pyłu, potu oraz zanieczyszczeń. Wyjaśniono im także iż ręce trzeba myć najczęściej, gdyż wszystko dotykamy rękoma i to one są najczęściej brudne. Przedszkolaki wymieniały sytuacje kiedy należy myć ręce : przed i po jedzeniu, po skorzystaniu z toalety itp. Przypomnieliśmy sobie także „Dekalogu Czystego Przedszkolaka”. Kolejnym tematem podejmowanym podczas akcji była higiena. Smerfy podczas zajęć rozmawiały o dbaniu o skórę całego ciała poprzez mycie i kąpiel, pozbywaniu się wszelkich zabrudzeń,kurzu, pyłu, potu oraz zanieczyszczeń. Wyjaśniono im także iż ręce trzeba myć najczęściej, gdyż wszystko dotykamy rękoma i to one są najczęściej brudne. Przedszkolaki wymieniały sytuacje kiedy należy myć ręce : przed i po jedzeniu, po skorzystaniu z toalety itp. Przypomnieliśmy sobie także „Dekalogu Czystego Przedszkolaka”.

11 Poznawały także przybory toaletowe podczas rozwiązywania zagadek, takie jak mydło, grzebień, gąbka, ręcznik i inne. Poznawały także przybory toaletowe podczas rozwiązywania zagadek, takie jak mydło, grzebień, gąbka, ręcznik i inne.

12 Bawiliśmy się także podczas zabawy w kole ze śpiewem „Moja Ulijanko”. A na koniec dnia starannie kolorowaliśmy obrazki przedstawiające przedmioty do codziennej higieny. Bawiliśmy się także podczas zabawy w kole ze śpiewem „Moja Ulijanko”. A na koniec dnia starannie kolorowaliśmy obrazki przedstawiające przedmioty do codziennej higieny.

13 Następnego dnia Smerfy podejmowały temat higieny otoczenia oraz higieny zmysłów słuchu i wzroku. Przedszkolaki rozmawiały na temat higieny otoczenia czyli utrzymywania porządku w pomieszczeniach i dbania o czystość zabawek. Słuchały też wiersza „Porządki w pokoju” i innych wierszy na ten temat. Podczas zajęcia dzieci uświadamiały sobie także jak ważne dla zdrowia i higieny jest odpowiednie natężenie hałasu w trakcie zabawy oraz ograniczenie patrzenia na telewizor i ekran komputera. Chętnie także wysłuchały bajki „ Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka– Dlaczego nie można hałasować”. Następnego dnia Smerfy podejmowały temat higieny otoczenia oraz higieny zmysłów słuchu i wzroku. Przedszkolaki rozmawiały na temat higieny otoczenia czyli utrzymywania porządku w pomieszczeniach i dbania o czystość zabawek. Słuchały też wiersza „Porządki w pokoju” i innych wierszy na ten temat. Podczas zajęcia dzieci uświadamiały sobie także jak ważne dla zdrowia i higieny jest odpowiednie natężenie hałasu w trakcie zabawy oraz ograniczenie patrzenia na telewizor i ekran komputera. Chętnie także wysłuchały bajki „ Zwierzątka ze Zdrowego Zakątka– Dlaczego nie można hałasować”.

14 W drugiej części dnia wybraliśmy się na wycieczkę ulicami dzielnicy i polnymi dróżkami, podczas której dzieci rozpoznawały i nazywały dźwięki takie jak: warkot samochodów, klaksony, gwar ulicy, itp. Natomiast na polnych drogach : szumu drzew, śpiewu ptaków, rozmowy i śmiech. Porównywaliśmy i wyrażaliśmy opinie na temat usłyszanych dźwięków. W drugiej części dnia wybraliśmy się na wycieczkę ulicami dzielnicy i polnymi dróżkami, podczas której dzieci rozpoznawały i nazywały dźwięki takie jak: warkot samochodów, klaksony, gwar ulicy, itp. Natomiast na polnych drogach : szumu drzew, śpiewu ptaków, rozmowy i śmiech. Porównywaliśmy i wyrażaliśmy opinie na temat usłyszanych dźwięków.

15 Kolejnego dnia na chwilę wróciliśmy myślami do Piramidy Żywienia Przedszkolaka. Tego dnia bowiem dzieci rozmawiały o konieczności zdrowego odżywiania się w celu wzmacniania odporności, jak również o zachowaniu umiaru w jedzeniu. W tym celu przypominaliśmy sobie budowę i piętra Piramidy Żywienia Przedszkolaka. Kolejnego dnia na chwilę wróciliśmy myślami do Piramidy Żywienia Przedszkolaka. Tego dnia bowiem dzieci rozmawiały o konieczności zdrowego odżywiania się w celu wzmacniania odporności, jak również o zachowaniu umiaru w jedzeniu. W tym celu przypominaliśmy sobie budowę i piętra Piramidy Żywienia Przedszkolaka.

16 Następnie wybieraliśmy spośród produktów tych które są zdrowe i budują naszą odporność (m.in. warzywa, owoce, ryby) oraz takich które nie służą zdrowiu (słodycze, jedzenie Fast Food).

17 Słuchaliśmy także wiersza „W owocach, warzywach zdrowie się ukrywa”. Jak również bawiliśmy się podczas zabawy ruchowej „Ogrodnicy i marchewki”. Zajęcia zakończyliśmy wykonaniem wspólnego plakatu pt. Produkty wzmacniające i obniżające naszą odporność. Słuchaliśmy także wiersza „W owocach, warzywach zdrowie się ukrywa”. Jak również bawiliśmy się podczas zabawy ruchowej „Ogrodnicy i marchewki”. Zajęcia zakończyliśmy wykonaniem wspólnego plakatu pt. Produkty wzmacniające i obniżające naszą odporność.

18 Kolejnego dnia akcji Smerfy zastanawiały się gdzie kryją się WITAMINY. Poznawały poszczególne witaminy oraz podstawowe produkty, w których można je znaleźć. Zapoznane także zostały z naturalnymi lekarstwami takim jak owoce i warzywa np. cytryna, czosnek, imbir, burak, seler itd. Kolejnego dnia akcji Smerfy zastanawiały się gdzie kryją się WITAMINY. Poznawały poszczególne witaminy oraz podstawowe produkty, w których można je znaleźć. Zapoznane także zostały z naturalnymi lekarstwami takim jak owoce i warzywa np. cytryna, czosnek, imbir, burak, seler itd.

19 Następnie z wielkim zapałem Smerfy z pomocą nauczyciela wykonywały naturalne syropki z buraka i selera oraz rozgrzewającą herbatkę z cytryną i złocistym miodem. Pychaaaa……. Następnie z wielkim zapałem Smerfy z pomocą nauczyciela wykonywały naturalne syropki z buraka i selera oraz rozgrzewającą herbatkę z cytryną i złocistym miodem. Pychaaaa…….

20 Ostatniego dnia akcji w grupie Smerfów dominował ruch. Podczas zajęcia wyjaśnialiśmy sobie rolę ruchu w budowaniu odporności, jak również ważności uprawiania sportów, wyjść na spacery, przebywania na świeżym powietrzu. Szczególną uwagę podczas omawianego tematu zwróciliśmy na rolę odpoczynku. Ostatniego dnia akcji w grupie Smerfów dominował ruch. Podczas zajęcia wyjaśnialiśmy sobie rolę ruchu w budowaniu odporności, jak również ważności uprawiania sportów, wyjść na spacery, przebywania na świeżym powietrzu. Szczególną uwagę podczas omawianego tematu zwróciliśmy na rolę odpoczynku.

21 Przedszkolaki wysłuchały piosenki „Ruch, ruch, ruch”, by następnie wziąć udział w zabawie „Bieg po odporność”, w trakcie której :  chodziły po linie położonej na podłodze, stopa za stopą  biegały po linii prostej  biegały slalomem pomiędzy pachołkami  przechodziły pod krzesłami na czworakach  skakały obunóż do kół ułożonych jedno za drugim Smerfy z wielką radością i zaangażowaniem brały udział we wszystkich grach oraz zabawach ruchowych. Przedszkolaki wysłuchały piosenki „Ruch, ruch, ruch”, by następnie wziąć udział w zabawie „Bieg po odporność”, w trakcie której :  chodziły po linie położonej na podłodze, stopa za stopą  biegały po linii prostej  biegały slalomem pomiędzy pachołkami  przechodziły pod krzesłami na czworakach  skakały obunóż do kół ułożonych jedno za drugim Smerfy z wielką radością i zaangażowaniem brały udział we wszystkich grach oraz zabawach ruchowych. Opracowała : Beata Wowrek - Lechowska


Pobierz ppt "10 lutego najmłodsze przedszkolaki rozpoczęły realizację 9 już edycji akcji AKADEMII ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA, tym razem pod hasłem: "ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google