w przemyśle energetycznym w realiach uwolnienia rynku w Polsce

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Branżowy Program Promocji Polskiej Branży Biotechnologicznej.
Advertisements

KOGO NIE MA W MEDIACH TEGO NIE MA WCALE.
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Konferencja ZPHF 10 kwietnia 2008 Andrzej Stachnik
PROPONOWANE ZMIANY W STRATEGII MARKETINGOWEJ GM - OPEL W POLSCE (na podstawie przeprowadzonej ankiety) Praca zaliczeniowa z przedmiotu „Analiza rynkowa.
OFERTA DLA PRZEMYSŁOWEGO ODBIORCY ENERGII ELEKTRYCZNEJ CENTROZAP S.A. Biuro Energetyki Ul. Wańkowicza Katowice Tel. +48(32) Fax. +48(32)
Konkurencja na rynku energii – fakty i mity Marian Babiuch Prezes PTEZ Kazimierz Dolny, Marca 2010 Ogólnopolski Kongres Energetyczno – Ciepłowniczy.
PREZES ZARZĄDU MR BANKU S.A.
Poprawność informacji prasowych
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Katedra Marketingu Usług
Reklama jest zjawiskiem ściśle związanym z gospodarką rynkową i stanowi jej integralną część.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Stosowanych Nauk Społecznych Kierownik Katedry: dr hab. Jacek Rąb, prof. nzw.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Promocja jako element marketingu mix
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
II Krakowska Konferencja Młodych Uczonych
GLASS 2010 TARGI BRANŻY SZKLARSKIEJ Poznań, stycznia 2010 roku.
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
Optymalizacja kosztów zakupu energii
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl Portal PRoto.pl: użytkownicy: UU/mc: liczba odsłon: PV/mc: % czytelników odwiedza portal.
Profesjonalizacja branży eventowej
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
Prezentacja Agencji. Jesteś ambitny, pragniesz odnieść sukces, cenisz solidność i szanujesz swój czas Agencja Miami Design jest dla Ciebie Twoja Firma.
Departament Rozwoju Gospodarczego Kościerzyna,
czego się spodziewasz”.
A&I Firmness. Wizja Pomaganie firmom w rozwijaniu i zdywersyfikowaniu zagranicznych rynków sprzedaży.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Technik Organizacji Reklamy
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Nie tylko cena wrzesień 2005.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
DEBATA: Klient na rynku energii – forum odbiorców energii M.Kulesa, TOE ( Warszawa,
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
Warszawa, r. Nowa strategia rozwoju Grupy E NERGA na lata
1 Spotkanie inauguracyjne oddziału firmy PPOR Zdzisław Kochanowicz.
 OSD   Sprzedawca  Odbiorca  – trójkąt konfliktów czy współpracy Jan Rakowski Partner na Rynku Energii sp. z o. o.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
TECHNIK HANDLOWIEC.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
Oczekiwania klientów względem sprzedawcy gazu ziemnego
O nas Jesteśmy jednym z nielicznych specjalistów w Polsce z wieloletnim doświadczeniem i obszernym know-how w dziedzinie optymalizacji energetycznej przedsiębiorstw.
Aktywne społeczeństwo Zmieniamy rynek. Razem. Tworzymy silną grupę zakupową Zbieramy poparcie dla słusznej idei Wszyscy razem kreujemy aktywną grupę.
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Zintegrowane systemy informatyczne
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
Open space 1 Open space Zespół: Piotr Jaworski, Bartłomiej Kołodziejski,Piotr Kopyra, Paweł Podgórski, Radosław Matrzak, Michał Pindor.
REZERWY W WYDATKACH NA ENERGIĘ w stosunku do oferty RWE
Dlaczego warto być w Polskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej
Oferta kursów języka rosyjskiego dla firm
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Zarządzanie sklepem internetowym
ISO 14001:2015 Spotkanie otwarte Stowarzyszenia Polskie Forum Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy ISO Biuro Usług Doskonalenia Zarządzania.
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
PRZEPŁYW WIERZYTELNOŚCI FIZYCZNY PRZEPŁYW ENERGII
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Zarządzanie sklepem internetowym
Zapis prezentacji:

w przemyśle energetycznym w realiach uwolnienia rynku w Polsce PR i marketing w przemyśle energetycznym w realiach uwolnienia rynku w Polsce Serdecznie witam w imieniu Pana Marka Kulesy – TOE, Pana Artura Zdybickiego – Polenergia i Pana Piotra Drożdżyka – BOT na tej części konferencji, która została poświęcona tematowi. Zaryzykuję stwierdzenie, że w dniu dzisiejszym Warszawa, 16 maj 2006 r.

Relacje na rynku energetycznym w Polsce Dyrektywa UE w sprawie liberalizacji rynku energetycznego Rynek Władza ustawodawcza i wykonawcza Branża energetyczna Klient Warszawa, 16 maj 2006 r.

Rynek energetyczny w Polsce 2 x M Misja Manipulacja Warszawa, 16 maj 2006 r.

Program dla elektroenergetyki To będzie rewolucja 02.03.2006 Uskarbowienie Operatora Systemu Przesyłowego STOEN (RWE) GZE (VATTENFALL) PKE PGE (BOT) Enion Energia Pro Ł - 2 ŁZE Łódź Teren L 5 (WGE) RZE Energetyka Podkarpacka ENEA El. Kozienice Kopalnia Węgla Bogdanaka * ew. Z. El. Dolna Odra ENERGA PAK (50%) Kopalnie Węgla Brunatnego Z. El. Ostrołęka BOT PSE ENERGA Z. El. Dolna Odra ENEA PAK Warszawa, 16 maj 2006 r.

Projekt wysłano do 21 społecznych podmiotów opiniotwórczych To będzie rewolucja Projekt wysłano do 21 społecznych podmiotów opiniotwórczych Odpowiedziało 7 podmiotów, z czego: - 6 negatywnie 1 neutralnie Wynik – wprowadzenie projektu zradykalizowanego w części najbardziej negowanej. Warszawa, 16 maj 2006 r.

Wydano zgodę na obrót energią 308 podmiotom gospodarczym To będzie rewolucja Wydano zgodę na obrót energią 308 podmiotom gospodarczym 2. Nieczytelna ustawa i mnogość albo brak aktów wykonawczych 3. Programy energetyczne – czyli krótka historia niekompetencji w manipulacji rynkiem o wartości około 100 mld zł Warszawa, 16 maj 2006 r.

Rynek energetyczny w Polsce 7 x BRAK Brak upublicznienia opinii branżystów Brak informacji o stanowisku do proponowanych zmian zainteresowanych podmiotów Brak branżowych autorytetów Brak materiałów problemowych powodujących dyskusje ogólnospołeczną Brak przyjaznej „twarzy” branży Brak Public Relations Brak widocznej strategii marketingowej Warszawa, 16 maj 2006 r.

Źródła wiedzy o energetyce Warszawa, 16 maj 2006 r.

Źródła wiedzy o energetyce Warszawa, 16 maj 2006 r.

Źródła wiedzy o energetyce Uwolniony prąd Sprzedawcy prądu skutecznie kuszą rabatami Wymiana liczników zablokuje rynek dla małych odbiorców TPA obniża koszty zakupu energii Trzy krótkie historie o oszczędzaniu Dzięki konkurencji prąd mógłby stanieć Rynek energii trochę bliżej odbiorców Towarowa Giełda Energii chce ożywić rynek terminowy Wieczory i weekendy za darmo Co trzeci Fin skorzystał na liberalizacji energetyki Rozliczenia grupowe nie wszystko uleczą Duży odbiorca oszczędza więcej Niespójne pomysły na rynek prądu Dwa milowe kroki ku wolnemu rynkowi prądu Wahania cen energii elektrycznej są nieuniknione Tańszy prąd także dla małych firm Wolność dotarła na Mokotów Brakuje jasnych odpowiedzi na proste pytania Na tańszy prąd trzeba jeszcze poczekać Megagrupy mogą skutecznie zablokować wolny rynek energii Prąd z importu nie zagrozi polskim producentom Więcej węgla dla energetyki Prywatyzacyjny zastój opóźnia konkurencję Gdzie jest najwięcej wolności na rynku energii Lokalny dyktat nie pozwala na konkurencję Kto zarabia na sprzedaży prądu Przejrzyste cenniki będą sprzyjać klientowi Warszawa, 16 maj 2006 r.

Znaki kojarzone z energetyką Warszawa, 16 maj 2006 r.

Terminy stosowane w energetyce Energia Kilowat i kilowatogodzina Moc przyłączeniową OSP Rezystancja Subsydiowanie krzyżowe lub skrośne Bilans energetyczny Konsolidacja pionowa i pozioma Prąd Elektrownia Przyłącze Kontakt Wtyczka Bezpiecznik Volt Dystrybucja Warszawa, 16 maj 2006 r.

Rozpoznawalność branży Porażenie prądem Zagrożenie środowiska Monopol Warszawa, 16 maj 2006 r.

Czy branża energetyczna jest medialna? Język obrazu. Warszawa, 16 maj 2006 r.

Czy branża energetyczna jest medialna ? Język przekazu. Centralizacja czy liberalizacja – rzeczywistość w otwieraniu sektora elektroenergetycznego na konkurencję Niespójne pomysły na rynek prądu Rozliczenia grupowe nie wszystko uleczą Odbiorca energii i jego problemy. Relacje sprzedawca – odbiorca Rządowe megagrupy kontra odbiorcy Warszawa, 16 maj 2006 r.

Wizerunek i zarządzanie informacją Public Relations Wizerunek i zarządzanie informacją Warszawa, 16 maj 2006 r.

Istota działalności public relations Podstawa: dot Istota działalności public relations Podstawa: dot. osób, które słyszały o public relations, N=268 Badania opinii publicznej w Polsce na zlecenie PRoto przeprowadzone przez GfK Polonia w listopadzie 2005 Warszawa, 16 maj 2006 r.

Rady dziennikarzy wg ankiety Agencji PRoto • 64% dziennikarzy uważa, że pracownicy PR zbyt rzadko kontaktują się z nimi telefonicznie, • 44% uważa, że przedstawiciele firm zbyt rzadko kontaktują się z nimi w formie spotkań bezpośrednich, • 36% dziennikarzy twierdzi, że otrzymuje od firm zbyt mało materiałów prasowych, • 49% dziennikarzy stwierdza, że otrzymuje od firm zbyt mało zdjęć, • 31% dziennikarzy uważa, że materiały PR, które otrzymują, są za długie, • 75% dziennikarzy preferuje e-mail jako najwygodniejszą drogę kontaktu z firmami. Warszawa, 16 maj 2006 r.

Czego oczekują dziennikarze wg ankiety Agencji PRoto Poprawności językowej Waga tematu informacji Aspektu promocyjnego informacji Aspektu wizualnego Załączników Dopasowania tematyki do charakteru medium Warszawa, 16 maj 2006 r.

Inny obraz energetyki Warszawa, 16 maj 2006 r.

Przez efekty Warszawa, 16 maj 2006 r.

Riley – „Prąd” Warszawa, 16 maj 2006 r.

Ostatecznie Warszawa, 16 maj 2006 r.

PR w energetyce Co zrobić? Warszawa, 16 maj 2006 r.

Recepta Stworzenie wśród kadry zarządzającej branżą potrzeby kontaktów z mass-mediami Stworzenie strategii stałej obecności w mediach Stworzenie programu długotrwałych dobrych relacji z mediami Wykreowanie postaci szczególnych w branży Wykreowanie wiarygodnego rzecznika Zbudowanie pakietów problemowych skierowanych do różnych grup społecznych i zawodowych Czynne uczestnictwo w wydarzeniach kulturalnych, oświatowych i sportowych – animacja a nie sponsoring. Warszawa, 16 maj 2006 r.

Branża w innych mediach Jak tłumaczy TVP3 zasadę TPA ponad 14 milionom uprawnionych uczestnikom rynku ? Warszawa, 16 maj 2006 r.

Marketing na energetycznym wolnym rynku Miejsce konsumenta na rynku energetycznym Warszawa, 16 maj 2006 r.

Wizerunek firmy Warszawa, 16 maj 2006 r.

Wizerunek firmy Warszawa, 16 maj 2006 r.

Wizerunek firmy Warszawa, 16 maj 2006 r.

Wizerunek firmy Aktywne upowszechnianie uproszczeń związanych z postrzeganiem logo firmy (marka handlowa i brand) Upowszechnianie wizerunku postaci ważnych w firmie (coaching medialny) Tworzenie wizerunku firmy aktywnej w życiu gospodarczym, społecznym, kulturalnym i sportowym. Inicjowanie akcji charytatywnych o szczególnym społecznym wydźwięku Sponsoring ważnych imprez kulturalnych i sportowych Warszawa, 16 maj 2006 r.

Konferencje i seminaria Wizerunek firmy Strona internetowa Viral Blog Lobbing Konferencja prasowa Reklama Gazeta firmowa Ranking branżowy Konferencje i seminaria Warszawa, 16 maj 2006 r.

Organizacja rynku klienta O tym, co może potrzebować klient decydują organizacje elektroenergetyczne. W próbach utworzenia rynku nie bierze udziału żadna organizacja konsumencka. Zamiast tworzenia autorskich strategii marketingowych, będziemy naśladować rozwiązania stosowane w innych krajach. Warszawa, 16 maj 2006 r.

Spodziewane oczekiwania klienta Minimum formalności przy zmianie sprzedawcy Jedna usługa – jedna faktura Obniżenie ceny – alternatywne możliwości oszczędzania Ograniczenie prowizji związanej z opłata faktury Dostępność do bilingu Różnorodność systemów płatności Prognoza Post - paid Pre - paid Warszawa, 16 maj 2006 r.

Transformacja procesów obsługi klientów wg IBM do zorientowanych na klienta Od zorientowanych na usługę… Nowe taryfy i usługi zgodne z wymogami klientów Indywidualna oferta dla klienta Poprawa jakości sprzedaży i obsługi klienta Niwelowanie kradzieży i obsługa „złych” dłużników Szybka i efektywna obsługa monterska Efektywne i elastyczne odczyty Warszawa, 16 maj 2006 r.

Usługi dodane Internet TV kablowa Telefonia Warszawa, 16 maj 2006 r.

PR i marketing w energetyce? Warszawa, 16 maj 2006 r.

IDZIE NOWE ! Warszawa, 16 maj 2006 r.

Kontakt: Jacek Walski Tel.: 508-939-932 E-mail: jacek.walski@preda.pl Warszawa, 16 maj 2006 r.