Classification: Internal Produkty dla motoryzacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

W dniu uczestniczyłyśmy w Śląskiej Nocy Naukowców w Akademii Techniczno - Humanistycznej w Bielsku – Białej.  Brałyśmy udział w wykładzie popularnonaukowym.
CZY PRZYSZŁOŚĆ NALEŻY DO SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO? Fakty i mity
Klasyfikacja olejów smarowych
Wskaźniki charakterystyczne olejów smarowych
Wstęp do geofizycznej dynamiki płynów. Semestr VI. Wykład
Perspektywy rozwoju instrumentów finansujących zakup nowych samochodów w Polsce Przemysław Kowalczyk - Członek Zarządu Volkswagen Bank Polska,
ZNACZENIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO DLA EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKA
i efektywność energetyczna w walce ze zmianami klimatu
Stanowisko Rządu RP wobec propozycji KE Warszawa, 5 marca 2013 r.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Rodzaje olejów smarowych
Klasyfikacja paliw.
Krzysztof Zaręba Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Środowiska
Ministerstwo Gospodarki
Wstęp do geofizycznej dynamiki płynów. Semestr VI. Wykład
Wstęp do geofizycznej dynamiki płynów. Semestr VI. Wykład
Wstęp do geofizycznej dynamiki płynów. Semestr VI. Wykład
Rzutowanie w rzutach prostokątnych.
Czysty transport miejski
Prawo EU o emisji gazów 0,5 0,4 0,3 0,2 0, Euro Year PM NOx
Tytuł prezentacji Warszawa, r..
PARK JAKOŚCI ENERGII ELEKTRYCZNEJ GPNT
Klasa III b.
Środowiskowe aspekty wykorzystania paliw metanowych w transporcie
Korzyści finansowe eksploatacji aut CNG
EKONOMIA Koszty transportu Cena Diesla w latach
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
1. DIAGNOZA 1.1 ZMIANY ILOŚCIOWE: “boom edukacyjny”, wzrost aspiracji edukacyjnych między 1995 a 2009 r. udział osób z wykształceniem wyższym w grupie.
Produkcja skojarzona w systemie elektroenergetycznym
Ekojazda.
Kalendarz 2011 Real Madryt Autor: Bartosz Trzciński.
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
2010 © Uniwersytet Rzeszowski | 1 Temat: Autor: Jan Kowalski Ocena zagrożeń ludności cywilnej we współczesnych konfliktach zbrojnych.
FINANSOWE KONSEKWENCJE HANDLU UPRAWNIENIAMI DO EMISJI ZANIECZYSZCZEŃ
WYBÓR ŚRODKA SMAROWEGO. WSTĘP – WYBÓR ŚRODKA SMAROWEGO POSTĘPOWAĆ ZGODNIE Z INSTRUKCJĄ OBSŁUGI –SPECYFIKACJA KLASY JAKOŚCI –SPECYFIKACJA KLASY LEPKOŚCI.
Analiza wpływu regulatora na jakość regulacji (1)
Analiza wpływu regulatora na jakość regulacji
a)Ponieważ chronię środowisko, Dz. 8% Ch.6% b)Bo chcę rozładować korki uliczne, Dz. 3% Ch.2% c)Z powodów ekonomicznych(bo.
W drodze do Unii Promnice, Zameczek Myśliwski.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
01 Kościół Św.Walentego w Bieruniu 02 Kościół Św.Walentego w Bieruniu.
Roku szkolnego 2008/ , I c3,79 2. III c3,72 3. II d3,70 4. I d3,49 5. II b3,46 6. III a3,40 7. I b3,28 8. III b3,27 9. II c3, II.
Kierunki rozwoju nowoczesnych technologii urządzeń grzewczych w Polsce
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
+21 Oczekiwania gospodarcze – Europa Grudzień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +14 Wskaźnik.
Spółka Energetyczna Jastrzębie
Fabryka Osprzętu Samochodowego POLMO-Łódź
Bezpieczeństwo w Krakowie na tle dużych miast
(C) Jarosław Jabłonka, ATH, 5 kwietnia kwietnia 2017
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
Made In USA. Chemplex Automotive Group Inc została założona w 1991 roku, w La Habra, Kalifornia, USA. Założyciele to Jim Grebe i inni inżynierowie i.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Emisja a rodzaj paliwa/paleniska
+14 Września 2014 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +1 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
MASZYNY ENERGETYCZNE NOWOCZESNE KADRY DLA NOWOCZESNEJ ENERGETYKI
Kalendarz 2020.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
Elementy geometryczne i relacje
Samochód Migration in the past, the present and the future - problems and opportunities LLP Comenius, Zespół Szkół Samochodowych w Gdańsku, Polska.
Układ smarowania (olejenia)
Rozwiązania hybrydowe w transporcie miejskim
Autobusy miejskie, a zanieczyszczenie powietrza Kajetan Rożej 1cG.
Czujniki w samochodzie Wykonał: Jakub Krawczyk Kl. III TP.
Zapis prezentacji:

Classification: Internal Produkty dla motoryzacji

2 Wymagania stawiane olejom Zmniejszanie zużycia i tarcia Chłodzenie Oczyszczanie Ochrona przed korozją Ochrona uszczelnień

3 Lepkość Określa właściwości przepływu oleju w zimnych i ciepłych silnikach SAE 15W W- Pompowalność w niskich temperaturach 40 - Płynność

4 Dodatki Utlenianie Oczyszczanie (detergenty) Transport zanieczyszczeń (dyspersanty) Zużycie (anti wear, AW) Wysokie ciśnienia (extreme pressure, EP) Rdza i korozja Wskaźnik lepkości (VI) Temperatura parowania

Classification: Internal Oleje do samochodów osobowych

6 Wymagania Jakościowe ACEA Assocation des Construtceurs de lAutomobile (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów) API American Petroleum Institute (Amerykański Instytut Naftowy) Wymagania producentów Wszyscy posiadają własne wymagania DC, VW, BMW, Ford, GM

7 Samochody osobowe (192m) Lekkie samochody dostawcze (11m) ciężarówki (1.8m) autobusy (0.4m) 206 milionów pojazdów 192m samochody osobowe (93.5%) 11m lekkie samocody dostawcze (5.4%) 1.8m Ciężarówki (0.9%) 0.4m Autobusy (0.2%) Note 1 – Sourced from ACEA study on the European vehicle park Europa – rynek samochodowy

8 ACEA 2007 Sequences för Gasoline och Light Duty - P&Cs Sulphated Ash (%) * 13 15Noack (%) , HTHS (mPa.s) A5 / B5 -04A3 / B4 -04A3 / B3 -04A1 / B1 -04Sequences Sulphated Ash (%) * 6 6TBN C Phosphorus (%)* Sulfur (%) Noack (%) HTHS (mPa.s) C4-07C2-04C1-04Sequences * Maximum gränser, värdena inkluderar mätnoggrannhet

9 Technologie Euro 4 i Euro 5 SCR – selektywna katalityczna redukcja EGR – recyrkulacja spalin DPF – filtr cząstek stałych W efekcie obniżenie emisji popiołów przez zmniejszenie zawartości związków siarki fosforu i cynku. Obniżenie zawartości cząstek stałych.

10 Wpływ Euro 4 na europejski rynek samochodów – Euro 4 większość samochodów młodszych niż 5 lat – Wzrost udziału silników z filtrami cząstek stałych – Od 2009 roku będą pojawiały się silniki Euro 5 EU4 EU3 EU2 & earlier

11 Limity Emisji tlenków azotu i cząstek July 1992 : Euro 1 Sept 2014: Euro 6 Sept 2009: Euro 5 Jan 2005 : Euro 4 Jan 2000 : Euro 3 Jan 1996 : Euro 2 PM Mg/km NOx Mg/km

12 Do 2010, ponad 70% rynku będzie reprezentowane przez standardy emisji Euro 3 lub późniejsze. Udział standardów emisji w rynku

13 Wpływ Euro 4 na serwis silników Demand for oil changes for Euro 4 vehicles will grow – All new vehicles meet at least Euro 4 emissions standard – Use of advanced aftertreatment systems is growing – Use of lower SAPS engine oils for initial fill is increasing – Use of lower SAPS engine oils for service fill is increasing Source: Lubrizol Increase in demand for lower SAPS engine oils for passenger cars Higher SAPS 5W-XX & 0W-XX Lower SAPS 5W-XX & 0W-XX EURO 3EURO 4EU 5

14 Trudno związane z nowymi technologiami wyższa zawartość sadzy jako rezultat niższych temperatur spalania przy stosowaniu metody EGR, co wpływa na gęstnienie oleju, · większe utlenianie oleju jako rezultat niskiej temperatury zapłonu (wyższe temperatury spalania) przy stosowaniu metody SCR, · pojawienie się osadu z oleju przy stosowaniu metody DPF oznacza konieczność jego wymiany, · konieczność sprostania innym, trudnym wymogom ze względu na dłuższe przerwy między wymianami oleju

15 Poziomy Jakości ACEA 2007

16

17

18 ClassicWay – Olej mineralny ClassicWay 10W-40 Do ogólnego użytku ACEA A3/B3 i API SJ/CF; VW , MB ClassicWay 15W-40 ACEA A3/B3 i API SJ/CF; VW , MB ClassicWay 20W-50 – Do ciepłego klimatu i dużego zużycia oleju – API A2/B2 and API SJ/CF, MB 229.1

19 SuperWay – Półsyntetyczne SuperWay 10W-40 – Do ogólnego użytku, wysoka jakość – ACEA A3/B3 i API SL/CF SuperWay TDI 10W-40 – TDI silniki DIESLA – ACEA B3 i B4

20 LazerWay – Syntetyczne Dostosowane do wymagań środowiskowych LazerWay C1 5W-30 – Do ogólnego użytku, rynki eksportowe – ACEA A3/B3, API SL/CF LazerWay C2 5W-30 Do ogólnego użytku, najwyższa jakość – ACEA A3/B3/B4 i API SL/CF + więcej LazerWay C3 5W-40 – Do zastosowania w TDI – ACEA B3/B4, API CF4 + więcej

21 LazerWay – Specyficzne LazerWay F 5W-30 – Ford – 912A1 i 913-A/B LazerWay G 5W-30 – General Motors, Opel i Saab – A-025 and B-025 LazerWay LL 5W-30 – VW Group (VW, Audi, SEAT i Skoda) – 504/507

Classification: Internal Silniki DIESLA wysokoobciążone

23 Rozwój silników Diesla Wpływ polityki środowiskowej UE i obniżania kosztów użytkowania Dwa główne kierunki – minimalizacja przenoszenia sadzy – czystość

24 Zmiany w wymaganiach ACEA E E1 E2 E3 E5 E4 E6E7

25 Nowości w HPDDO Nowe rozwiązania już są w użyciu Bez większych zmian (ACEA 07!!) – TruckWay E6 10W-40 ACEA E6 /E7, MB , MAN 3477,CAT ECF-1, Volvo VDS 3,RVI RD,RXD,RD-2,MTU3.1 – (prawdopodobnie) TruckWay 10W-40 MB 228.5, MAN 3277 – TruckWay 5W-30 bez zmian: API CF, ACEA E4, Volvo VDS 3, MB 228.5, MAN M3277,Scania LDF

26 – MaxWay 15W-50 *LDF-2 – MaxWay 10W-30 *LDF-2 – MaxWay 10W-40 Scania LDF-2 VDS 3 *)A7,A3,B3,B4SL,SH,SJ,CI-4,RVI RXD,RVI RD/RD-2, VDS-3,228.3,MTU 2, MAN 3275, JASO DH-1, DHD-1

27 PowerWay 15W-40,E3,E2,A3B3,B4,SL,CH-4,RVI RD/RD-2,VDS 2,CAT EFC-1 PowerWay 10W-30 bez CAT, DieselWay bez zmian MultiWay bez zmian ACEA O7 allergical risk

28 Present product range HDDO Jan 2009

29 PowerWay 15W-40 & 20W-50 Dostosowany do silników ze standardowymi okresami wymiany, dostosowany do wysokich obciążeń. Zarówno do silników Diesla jak i benzynowych, na rynkach amerykańskich i europejskich. Stary typ E2. (E5/B3/A3, API CH-4/SJ, VDS-2, MB 228.1, MAN 271 *

30 EuroWay 15W-40 API CH-4/SJ; ACEA 04:E2; ACEA 02: E5/E3/B3/A2 MB 228.3, MAN 3275; Volvo VDS -2 Cummins CES i CES *

31 MaxWay 15W-40 Dostosowany do silników EURO 4, wydłużony okres wymiany i dostosowanie do wysokich obciążeń. Dla najnowszych silników Diesla i silników benzynowych. Na rynek europejski i amerykański typ E7. E7/E5/B3, API CI-4/SL, Volvo VDS-3, Scania LDF/LDF-2, MB 228.3, MAN 271, Cummins CES , CES