Jakub Grudziński Artifex Mundi Hidden Object-Puzzle-Adventure – stare przygodówki w nowym wydaniu Jakub Grudziński Artifex Mundi
Plan wystąpienia Wstęp: parę słów o firmie Gry casual i HOPA – co to takiego? Jak to jest od kuchni, czyli o projektowaniu i produkcji Gry Artifex Mundi Prezentacja najnowszej produkcji :)
Artifex Mundi Dwa studia: Zabrze i Kraków Specjalność: HOPA Ale nie tylko ;) Platformy: PC, Mac, IPad, IPhone, Android Będzie więcej… Dystrybucja: Portale: Big Fish Games, iWin, GameHouse, Alawar… AppStore, MacStore, AndroidMarket Retail 10 wersji językowych
Artifex Mundi Dotychczas wydaliśmy 7 gier casual.
Obecnie pracujemy nad sześcioma kolejnymi grami typu HOPA. Artifex Mundi Obecnie pracujemy nad sześcioma kolejnymi grami typu HOPA.
A przechodząc do tematu…
Jak to było kiedyś…
A obecnie? Casual vs. Core Rynek? Casual Connect: 70% (EU) to 90% (US) of all Gamers Play Casual Games (03.02.2011). Ponad 70% graczy casualowych to kobiety Co więcej, głównie w średnim/średnim+ wieku Ale oczywiście nie tylko ;)
HOPA? Hidden Object-Puzzle-Adventure Przygodówki casualowe głównie dla kobiet Hybryda: point and click + sceny hidden object + mini-gry Hidden object? Co to takiego? Widok z pierwszej osoby
HOPA – gatunek casualowy Łatwe sterowanie Dostosowanie do krótkiego czasu gry: można przerwać w dowolnym momencie Intuicyjność Setting: realistyczny lub baśniowy Baśniowy ≠ core fantasy Duchy!
HOPA! Typowy setting: Typowa fabuła: Swego czasu „ruiny Majów” Obecnie thriller: stara posiadłość, miasteczko etc. Klimat creepy – odbiorczynie uwielbiają się bać (!) Typowa fabuła: Detektywistyczna: wychodzimy od zaginięcia i dokopujemy się do jakiejś ponurej tajemnicy :) Jakość: cel, „hook”, tempo, wydarzenia…
Słówko o produkcji Od burzy mózgów do wstępnego projektu Prototypowanie – iteracyjnie Placeholderowa grafika Cel: dopracowanie gameplay’u Edytor – 95% gry można „wyklikać” Pierwsze 15 minut i pierwsza godzina Finalna grafika dopiero, gdy prototyp zostanie zaakceptowany
Słówko o produkcji: grafika Wbrew pozorom 2D nie oznacza grafiki łatwiejszej w wykonaniu Wysoki udział 3D 2D = koncepty + „podmalowka”
2010: Joan Jade and the Gates of Xibalba Gry HOPA Artifex Mundi 2010: Joan Jade and the Gates of Xibalba
Bo od czegoś trzeba było zacząć… ;)
2010: Time Mysteries: Inheritance Gry HOPA Artifex Mundi 2010: Time Mysteries: Inheritance
2011: Enigmatis: The Ghosts of Maple Creek Gry HOPA Artifex Mundi 2011: Enigmatis: The Ghosts of Maple Creek
Big Fish Games: edycja kolekcjonerska GameZebo.com: Top 15 Hidden Object Games (2011) JayIsGames.com: nominacja do tytułu Gry Roku Bardzo dobre recenzje AdventureGamers, GameZebo, JayIsGames, Gram.pl…
2011: Time Mysteries: The Ancient Spectres Gry HOPA Artifex Mundi 2011: Time Mysteries: The Ancient Spectres
Big Fish Games: edycja kolekcjonerska Big Fish Games: Pierwsze miejsce w rankingu Gram.pl: 8.3/10 ;)
2012: Nightmares from the Deep: The Cursed Heart Gry HOPA Artifex Mundi 2012: Nightmares from the Deep: The Cursed Heart
Gram.pl: 8.8/10, Adventure Zone: 8/10 Big Fish Games: edycja kolekcjonerska (premiera lada chwila) Wersje polska i angielska dostępne na naszej stronie www.artifexmundi.com :)
Gry HOPA Artifex Mundi Work in progress… ;)
Dziękuję za uwagę. jakub.grudzinski@artifexmundi.com www.artifexmundi.com