Praktyczne aspekty wyborów modelu obsługi technicznej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Spotkanie prasowe, Warszawa, 24 kwietnia 2012r.
Advertisements

ZARZĄDZANIE ZAPASAMI.
Platforma Informacji Medycznych

- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
Wpływ stosowania outsourcingu na wskaźniki ekonomiczno-finansowe banku
OFERTA DLA PRZEMYSŁOWEGO ODBIORCY ENERGII ELEKTRYCZNEJ CENTROZAP S.A. Biuro Energetyki Ul. Wańkowicza Katowice Tel. +48(32) Fax. +48(32)
Rozwój kogeneracji w Polsce w świetle badania analizy
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Identyfikacja ryzyk ubezpieczeniowych w procesach inwestycyjnych
Service Level Agreement
Systemy dla przedsiębiorstw
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Platformy na żądanie (ASP) element wdrożenia rozwiązania e-learning
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Informacje w zakresie możliwości poprawy sytuacji finansowej Samodzielnego Publicznego Szpitala Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp.
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość
Konkurencyjne, polskie górnictwo to zrównoważony rozwój regionu, to zdrowa gospodarka, to spokój społeczny. Za każdym razem, kiedy widzisz biznes, który.
Katowice, 15 maja 2012.
OCENA RYNKU CONTRACTINGU W POLSCE W OPARCIU O DOŚWIADCZENIA FIRMY
Efektywność Energetyczna
ALM (Asset Life Cycle Management) - wsparcie procesów biznesowych w obszarze zarządzania cyklem życia majątku. Centralny Ośrodek Informatyki Górnictwa.
Franchising TWÓJ sposób na sukces
Outsouring procesów e – commerce Wymierne korzyści dla właścicieli sklepów Cursor S.A. prezentacja przygotowana dla Klientów WellCommerce Warszawa, 2.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
AGENDA Wybrane produkty kredytowe Banku BPS S.A. Kredyty Preferencyjne
Dotcom Projektowanie systemów CCTV Projektowanie sieci LAN
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Outsourcing usług prawnych i księgowych jako metoda na optymalizację kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.
Struktura Organizacyjna Gospodarki Naprawczej (remontowej)
7-8 listopada 2007 Central European Outsourcing Forum
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Asseco Poland S.A. dla banków spółdzielczych
Energetyka rozproszona i prosumencka
– Twój nowy Regionalny Portal Inwestycyjny ! Założenia projektu Special Investment Care – Specjalna Opieka Inwestycyjna.
Planowanie przepływów materiałów
solutions for demanding business 2 Asseco Poland Bezpieczny wybór Bezpieczna współpraca Bezpieczna przyszłość
Zarządzanie Energią i Teleinformatyka ZET 2013 Nałęczów lutego 2013 r.
Doświadczenia grupowych zakupów dla szpitali
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
EKOCONSULTANT ● Zarządzanie ● Księgowość ● Fundusze UE.
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
Mateusz Stefański. Zgodnie z badaniami firmy Forrester około 57% organizacji jest względnie usatysfakcjonowanych współpraca z dostawcą, 22% jest bardzo.
„Żadna firma nie posiada ani czasu, ani środków niezbędnych do uczenia się wyłącznie na własnych błędach” James Harrington.
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
ZPBE ENERGOPOMIAR Sp. z o. o.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Efekty zarządzania w modelu „utrzymaj standard”
Wdrożenie Foglight w Urzędzie Dozoru Technicznego
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Finansowanie projektów sektora publicznego Barbara Cendrowska, Dyrektor Biura Analiz i Finansowania Sektora Publicznego Kraków, 3 pażdziernika 2011.
Bezpieczeństwo cloud computing FAKTY I MITY Beata Marek, cyberlaw.pl Beata Marek, cyberlaw.pl Kancelaria w chmurze, Kancelaria w chmurze, 19.X X.2012.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
Zintegrowane systemy informatyczne
„Infrastruktura zakładu opieki zdrowotnej i aparatura medyczna – jak efektywnie dokonywać pożądanych zakupów” KIELCE 20 WRZEŚNIA 2012 WITOLD PONIKŁO.
Budynki klasy A a koncepcja Facility Management. Definicja Facility Management Termin Facility Management (FM) nie posiada precyzyjnego odpowiednika w.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Dlaczego firmy nie zarządzają procesami i jak to zmienić? Piotr Szynkiewicz Hospital Management, Warszawa, 21 czerwca 2013 r. Delegowanie odpowiedzialności.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
Wkład gaz-system w dalszy rozwój rynku – promocja lng i cng
Zgłoszenie do konkursu
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Zgłoszenie w ramach kategorii Razem
Zapis prezentacji:

Praktyczne aspekty wyborów modelu obsługi technicznej Jak dobrze zdefiniowane warunki świadczenia obsługi technicznej pomagają właściwie dobrać optymalny model operacyjny

Agenda Modele obsługi technicznej nieruchomości Zalety outsourcingu obsługi technicznej Dodatkowe wymagania przetargowe Podsumowanie – etapy optymalizacji Grupa GDF SUEZ Cofely Services w Polsce

Modele obsługi technicznej nieruchomości Ze względu na ulokowanie zespołu dział techniczny zewnętrzna firma obsługowa Ze względu na kompleksowość zadań wiele podmiotów odpowiedzialnych za wąskie zakresy obsługa kompleksowa

Modele obsługi technicznej nieruchomości Ze względu na położenie uwagi na obsługę prewencyjną w stosunku do reakcyjnej Należyta obsługa prewencyjna – zmniejszenie awaryjności Zredukowana obsługa prewencyjna – większa awaryjność

Modele obsługi technicznej nieruchomości Inne wymagania operacyjne definiujące model wymagany czas reakcji – jego zdefiniowanie w kalendarzu narzuca minimalną strukturę zespołu i jego obecności w obiekcie liczba roboczogodzin na prace dodatkowe w przypadku outsourcingu koszty zakupu materiałów

Modele obsługi technicznej nieruchomości W każdym przypadku dokładne zdefiniowanie zadań, także poprzez wskazanie celów do osiągnięcia, pozwala na optymalizację realizacji obsługi. Fundamentem kalkulacji kosztów obsługi zawsze pozostaje zestawienie urządzeń i instalacji składających się na wyposażenie obiektu.

Zalety outsourcingu obsługi technicznej Efekty współpracy z profesjonalnym partnerem Redukcja kosztów obsługa techniczna – optymalna efektywność materiały – efekt skali energia (redukcja zużycia, redukcja ceny) Przekazanie odpowiedzialności prawnej ponoszenie konsekwencji finansowych i prawnych za niesprawność instalacji Minimalizacja ryzyka utraty kontroli odpowiednie zapisy umowne czytelne raportowanie realizowanych usług

Zalety outsourcingu obsługi technicznej Partner jako konsultant więcej dostarcza niż formalnie zapisano konsultacje przy inwestycjach wykorzystanie potencjału i know-how partnera Wykorzystanie narzędzi stosowanych przez partnera software do zrządzania zespołem: rejestracja kosztów obsługi , materiałów indywidualnie dla urządzeń oraz kontrola realizacji przeglądów software do zgłaszania usterek: wygodna obustronna komunikacja on-line, rejestracja usterek, możliwość analizy efektywności, elastyczne raporty

Zalety outsourcingu obsługi technicznej Kompleksowe podejście eliminacja ryzyka przerzucania odpowiedzialności przez podmioty obsługujące ograniczony zakres eliminacja ryzyka pozostawienia obszarów bez należytej obsługi zunifikowany wymagany czas reakcji dla wszystkich typów instalacji redukcja kosztów ze względu na skalę działania i optymalizację wykorzystania zasobów - interdyscyplinarność

Zalety outsourcingu obsługi technicznej Zdolność partnera do osiągnięcia optymalnej równowagi pomiędzy obsługą prewencyjną i reakcyjną minimalizacja zdarzeń awaryjnych i ich konsekwencji optymalizacja kosztów obsługi redukcja kosztów energii

Dodatkowe wymagania przetargowe Przy wyborze modelu outsourcingowego warto zapisać w SIWZ poniższe warunki Długość trwania kontraktu ze względu na optymalizację kosztów im dłuższy kontrakt tym lepiej, rozsądne minimum to 36 miesięcy umowna gwarancja możliwości zerwania kontraktu przez Zamawiającego Wysokie ubezpieczenie oferenta realna możliwość przekazania odpowiedzialności możliwość redukcji kosztów ubezpieczenia obiektu przez wyłączenie zakresu związanego z odpowiedzialnością za skutki awarii infrastruktury technicznej

Dodatkowe wymagania przetargowe Zabezpieczenie jakości usługi kontrakt zawierający SLA i KPI gwarancja bankowa płatna na każde żądanie Kompetencje i wiarygodność oferenta liczba i kwalifikacje personelu forma zatrudniania personelu czas działalności na rynku referencje, w tym z rynku obiektów służby zdrowia wiarygodność finansowa, kapitał, część grupy kapitałowej Wykorzystywany software i zasady raportowania i komunikacji w oparciu o jego możliwości

Przejęcie personelu w outsourcingu Przy wyborze modelu outsourcingowego przemyślenia wymaga ewentualne przejęcie personelu technicznego Zalety ciągłość faktycznej wiedzy technicznej dotyczącej obiektu zachowanie miejsc pracy dla pracowników – częsty warunek uzgodniony ze związkami zawodowymi Zagrożenia warunek przejęcia całości zespołu – zagrożenie dla optymalizacji brak warunku przejęcia zespołu – możliwy protest załogi

Przejęcie personelu w outsourcingu Rekomendacja – kompromis Warunek przejęcia części zespołu Może być dodatkowo punktowana deklaracja przejęcia większej liczby osób, ale tylko do limitu, który nie powinien być niższy niż obecna liczba pracowników technicznych

Podsumowanie – etapy optymalizacji Wybór modelu obsługi technicznej - etapy Zebranie danych koniecznych do analizy modelu zestawienie urządzeń oczekiwania od obsługi technicznej - wymagania operacyjne (obecność, czas reakcji, godziny na prace dodatkowe), spodziewany poziom niezawodności rzeczywiste koszty zawierające konsekwencje wynikające z niewłaściwej jakości obsługi Zdefiniowanie i kalkulacja kosztów modelu optymalnego – rekomendowane wsparcie konsultanta

Podsumowanie – etapy optymalizacji Wybór modelu obsługi technicznej – etapy c.d. Porównanie stanu rzeczywistego z modelem optymalnym – decyzja o starcie procesu optymalizacji Wybór rodzaju modelu – outsourcing czy dział wewnętrzny Zapisanie wymagań – podstawa SIWZ w przypadku outsourcingu (kompletu procedur w przypadku działu wewnętrznego) – udział konsultanta Przeprowadzenie konkursu (restrukturyzacji) Dokładny monitoring realizacji wymagań

197 000 pracowników 83 mld EUR GDF SUEZ Grupa GDF SUEZ Lider w Europie w obszarze gazu ziemnego Lider na świecie w LNG Lider w obszarze energii elektrycznej Światowy lider w usługach związanych z energią 197 000 pracowników aktywność w 40 krajach 83 mld EUR rocznego obrotu

Grupa GDF SUEZ – linie biznesowe Global Gas & LNG Energy France Infrastructure Energy Europe & International SUEZ Environment Energy Services

GDF SUEZ ENERGY SERVICES Największy dostawca usług związanych z energią w Europie Jedna z 6 linii biznesowych grupy GDF SUEZ Pracownicy – 40% grupy Roczny obrót – 17% grupy 80 000 pracowników aktywność w 30 krajach 14 mld EUR rocznego obrotu

COFELY SERVICES W POLSCE Oferowane usługi – zarządzanie, eksploatacja i stała obsługa serwisowa instalacji technicznych, usługi FM Personel dedykowany do obiektu i grupy mobilne Serwis 24/365 Centralny help-desk Specjalizacja – kontrakty oparte o SLA i KPI, rozwiązania oszczędzające energię, totalna gwarancja Liczba lat działania operacyjnego 15 lat w Polsce 40 lat w Europie Liczba zatrudnionych – ponad 200 osób Liczba obsługiwanych obiektów – ponad 550 Obszar działania – cały kraj

COFELY SERVICES W POLSCE Realizujemy usługi w: Critical centres Budynkach biurowych Centrach logistycznych Obiektach przemysłowych Obiektach służby zdrowia Projektach sieciowych Naszą wiarygodność wspieramy: Wysokością kapitału zakładowego 3,5 mln PLN Wysokością ubezpieczenia w grupie GDF SUEZ 5 mln EUR Gwarancjami bankowymi Referencjami

COFELY SERVICES W POLSCE Cofely Services Sp. z o. o. Ul. Kijowska 1 03 – 738 Warszawa t. +48 22 5180186 Dyrektor Handlowy Marcin Kwasiborski