Efektywna Restrukturyzacja oraz Nowa, Budująca Wartość Strategia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Spotkanie prasowe, Warszawa, 24 kwietnia 2012r.
Advertisements

RAPORT.
1 Wyniki finansowe za I kw r. ULMA Construccion Polska S.A. Prezentacja dla inwestorów 21 maja 2012 r.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Stan sektora w regionach
Charakterystyka branży By Tomasz Kospin, Piotr Krogulski
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
Strategia Warszawa, styczeń 2005.
1 Wyniki za III kwartał 2003 – rekordowy poziom sprzedaży Nowy zakład w strefie ekonomicznej Warszawa, listopad 2003.
MSP WOBEC OSŁABIENIA GOSPODARCZEGO Kto będzie zwalniał, a kto będzie zatrudniał? Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa,
Mali i średni przedsiębiorcy – jak chcą się rozwijać. Nowoczesny, ale odtwórczy model biznesowy. Warszawa, 20 czerwca 2011 r. Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.
PREZENTACJA ZASOBÓW INFORMACYJNYCH BAZY GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO URZĄD STATYSTYCZNY W ŁODZI Łódź, 10 grudnia 2010 r.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
Warszawa, 3 sierpnia 2007 r. Kolejny rekordowy kwartał, pełna gotowość do integracji GRUPA PEKAO S.A. Wyniki finansowe po 2 kwartale 2007 r.
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Strategia rozwoju systemu płatniczego w Polsce Adam Parfiniewicz 21 marca 2006 Warszawa.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Zarządzanie projektami
ENERGETYKA POLSKA WYNIKI I WSKAŹNIKI FINANSOWE ELEKTROCIEPŁOWNI ZA 2005 ROK W PORÓWNANIACH Z WYNIKAMI I WSKAŹNIKAMI UŚREDNIONYMI SEKTORA I PODSEKTORA.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Outsouring procesów e – commerce Wymierne korzyści dla właścicieli sklepów Cursor S.A. prezentacja przygotowana dla Klientów WellCommerce Warszawa, 2.
Real PRO in logistics. Jesteśmy dynamicznie rozwijającą się firmą transportowo- spedycyjną. Doświadczony zespół tworzy grupa profesjonalistów, związana.
Asseco wczoraj….
Warszawa, 10 maja 2007 r. Trwały wzrost, postępy w procesie integracji GRUPA PEKAO S.A. Wyniki finansowe po pierwszym kwartale 2007 r.
Harmonogram naboru do ZPORR w Województwie Małopolskim UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZE STRUKTURALNE Marszałek Województwa Małopolskiego Janusz Sepioł
Wyniki finansowe Grupy AB – IV kwartał 2008 Dynamiczny rozwój mimo wymagającego otoczenia rynkowego.
RAPORT ZA PIERWSZE PÓŁROCZE 2013 PODSUMOWANIE 1H SIERPNIA 2013.
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Planowanie przepływów materiałów
RAPORT ZA CZTERY KWARTALY 2013 PODSUMOWANIE 4Q MARCA 2014.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Spotkanie Prasowe 16 maja 2007 r.. „Niesprawiedliwy podział owoców wzrostu gospodarczego” Raport przeprowadzony na zlecenie NSZZ Solidarność, opracowany.
30 października 2014 Grupa Alumetal Wyniki za III kwartał 2014.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Elastyczne rozwiązania transportowe
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów. O PZWLP PZWLP powstał w 2005 roku Celem Związku jest kształtowanie i wpływanie na rozwój branży wynajmu i.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
Grupa ERGIS WYNIKI GRUPY ERGIS PO I PÓŁROCZU 2015 R.
Projektowanie systemów transportowych
Logistyk.
Usługi logistyczne Rynek usług TSL w Polsce
Anna Wiraszka Łukasz Kubiś grupa SRL. Nazwa: Solid Logistics Sp. z o.o. Siedziba firmy: ul. Pokorna 2 lok. 1044, Warszawa posiada oddziały w Gdyni,
Wprowadzenie akcji na NewConnect Zainwestuj w SEKA S.A. 7 października 2011 r.
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
dr hab. Aleksandra Grzesiuk
Strategia rozwoju TerminalU LNG w Świnoujściu
SPEDYCJA LOGISTYKA.
LOTOS Kolej sp. z o.o. Prezentacja Spółki 19 kwietnia 2019.
Zapis prezentacji:

Efektywna Restrukturyzacja oraz Nowa, Budująca Wartość Strategia 2007-2009

Spis treści

Spis treści

Podsumowanie roku 2006

Akcjonariat

Zmiany korporacyjne

Zakończenie etapu integracji działalności logistycznej Grupy

Struktura organizacyjna PEKAES

Struktura terenowa PEKAES

Integracja pozostałej działalności serwisowej

Wzrost efektywności operacyjnej

Zmiana strategii produktowej i wzmocnienie sprzedaży

Program redukcji kosztów

Optymalizacja majątku pozaoperacyjnego

Wyniki finansowe 4Q 2006 Wyniki grupy PEKAES za Q4 2006 /w tys. PLN/ 4 kwartał narastająco/ 2006 okres od 01-10-1006 do 31-12-2006 4 kwartał narastająco/ 2005 okres od 01-10-2005 do 31-12-2005 Wybrane dane finansowe

Przychody i zysk netto PEKAES Przychody i zysk netto (kwartalnie, PLN ‘000)

Silne zachowanie się kursu akcji względem rynku

Zachowanie się kursu akcji PEKAES od debiutu na GPW w Warszawie

Strategia PEKAES 2007 - 2009

Główne założenia Strategii

Założenia strategiczne

Założenia strategiczne Cele strategiczne wzrost wartości z wykorzystaniem potencjału rynkowego oraz kompetencji Zespołu Grupy unowocześnienie struktury portfela produktów konkurencyjna oferta usług logistycznych podwojenie w perspektywie 3 lat przychodów ze sprzedaży produktów drobnicowych wzrost rentowności międzynarodowych przewozów całopojazdowych aktywny udział w konsolidacji rynku logistycznego – nowe nabycia Cele finansowe zwiększenie przychodów o 34% w ciągu 3 lat w sposób organiczny wzrost wskaźnika zysku EBITDA do poziomu 9%

Struktura sprzedaży 2006 FTL INT FTL DOM LTL INT LTL DOM Logistyka AIR SEA Pozostały TSL Opony, serwis, paliwa Pozostałe

Przewozy całopojazdowe Główne linie biznesowe PEKAES Przewozy całopojazdowe Przewozy drobnicowe Usługi logistyczne Pozostałe przewozy Spedytorzy Sprzedawcy Zagraniczni przedstawiciele handlowi Przewóz towarów przy wykorzystaniu sieci kolejowej i taboru kolejowego oraz organizacja przewozu towarów drogą morską oraz transportem lotniczym Usługi udostępniania powierzchni magazynowej oraz dystrybucji towarów wraz z usługami dodanymi Międzynarodowe i krajowe przewozy samochodami ciężarowymi – realizacja zleceń na przewóz ładunków drobnicowych, w oparciu o krajową i międzynarodową sieć przewozów drobnicowych Międzynarodowe i krajowe przewozy samochodami ciężarowymi – realizacja zleceń na przewóz ładunków cało- pojazdowych Opis Przewozy międzynarodowe Przewozy krajowe Zarządzanie krajową siecią przewozów drobnicowych Zarządzanie międzynarodową siecią przewozów drobnicowych Spedycja kolejowa Spedycja morska Spedycja lotnicza Usługi proste Usługi zaawansowane Składy celne Składowanie Zarządzanie operacjami magazynowymi Zarządzanie stanami magazynowymi Usługi towarzyszące Zarządzanie trasami Zarządzanie kierowcami Kanały sprzedaży Obszar operacyjny Wymiary 24

Zestawienie kompetencji Zarządzanie taborem Organizacja CoDi Organizacja tras Zarządzanie kierowcami Zarządzanie stanami magazynowymi Zarządzanie operacjami magazynowymi Segmentacja klientów Relacje proste z klientem Relacje złożone (konieczność kontaktu z wyższą kadrą zarządczą) Wymagane kompetencje sprzedażowe Złożoność systemów informatycznych Największe bariery know-how wiążą się z zaoferowaniem zaawansowanych usług logistycznych.

Strategia produktowa: rynek transportowy Czas dostawy Obszar, w którym produkty kurierskie i drobnicowe często stają się substytucyjne na polskim rynku w ciągu 48h-72h Paczka określony dzień Drobnica Całepojazdy i ładunki częściowe Dostawa późniejsza do 12:00 Paczka tego samego dnia określony czas Drobnica Obszar firm kurierskich Następnego dnia Możliwie szybko Obszar firm drobnicowych do 9:00 Tego samego dnia Waga przesyłki [kg] 2 10 31.5 100 Specyfika towarów Dokumenty, paczki Wyroby gotowe, komponenty, ładunki kilku-paletowe Surowce, komponenty i wyroby gotowe, ładunki kilkunasto-paletowe Obsługa Ręczna lub automatyczne sortownie Od drzwi-do drzwi Ręczna, środki transportu bliskiego, wózki widłowe Burta – burta Przewóz w systemie cross-dock Wózki widłowe Przewóz bezpośredni

Obszary koncentracji PEKAES Strategia produktowa: rynek transportowy Obszary koncentracji PEKAES Czas dostawy w ciągu 48h-72h i więcej LTL – nstd PTL - std Obszar główny Dostawa późniejsza FTL - std express do 12:00 PTL - nstd LTL - std DND-Paleta DND-Drobnica Obszar dodatkowy Następnego dnia Możliwie szybko FTL – nstd do 9:00 Obszar targetowany w przyszłości Tego samego dnia Waga przesyłki [T] 0,100 3,0 15,0 Obsługa System terminali cross-dock z nocnymi liniami 2-3 przeładunki CoDi samochodami ca. 8T Maks. 1 przeładunek Planowanie i optymalizacja tras przewozu Milk-runs Przewóz bezpośredni Optymalizacja pustych przebiegów

Podsumowanie polskiego rynku przewozów PEKAES SA prowadzi działalność na rynku przewozów FTL międzynarodowym płatnym w kraju, charakteryzującym się brakiem zbilansowania eksportu i importu. Struktura rynku przewozów FTL w Polsce w 2005 r. Struktura jazd FTL PEKAES według kierunków Rynek FTL krajowy płatny w Polsce 1,46 mld PLN 1,20 mld PLN 4,67 mld PLN Σ 7,33 mld PLN Rynek przewozów FTL w Polsce Rynek FTL międzynarodowy płatny w Polsce Rynek FTL międzynarodowy płatny za granicą Źródła: Główny Urząd Statystyczny, ISI Emerging Markets, Dun & Bradstreet, Transport Intelligence, opracowania firm badawczych

Struktura rynku przewozów FTL w Polsce Rynek przewozów FTL Rynek przewozów międzynarodowych FTL płatnych w kraju będzie przejmował przewozy płatne za granicą. Pomimo tego eksport do importu pozostanie długo nie zbilansowany Struktura rynku przewozów FTL w Polsce (w mld PLN) 12 9,89 Rynek FTL ogółem CAGR – 7,4% 9,27 10 8,68 8,00 1.78 Rynek krajowy CAGR – 5% 1.7 8 1.61 1.54 6.28 5.88 5.51 Rynek międzynarodowy płatny za granicą CAGR – 7,3% 6 5.08 4 Rynek międzynarodowy płatny w kraju CAGR – 10% 2 1.69 1.84 1.38 1.55 2006 2007p 2008p 2009p Podsumowanie: Wartość rynku międzynarodowych przewozów FTL w Polsce będzie rósł z CAGR 7,3% dla przewozów płatnych za granicą oraz z CAGR 10% dla przewozów płatnych w kraju. Rynek krajowy będzie rósł wolniej z CAGR 5% Rocznie 1,4% podstawy rynku oraz 1,3% przyrostu rynku międzynarodowych przewozów FTL płatnych za granicą będzie przechodzić do przewozów międzynarodowych płatnych w Polsce. Źródła: Główny Urząd Statystyczny, ISI Emerging Markets, Dun & Bradstreet, Transport Intelligence, opracowania firm badawczych

Przychody PEKAES na tle rynku w latach 2006 - 2009 Udział PEKAES w międzynarodowym rynku FTL Prognozowane przychody PEKAES w produkcie międzynarodowych przewozów całopojazdowych, w badanym okresie będą rosnąć dynamicznie. Przychody PEKAES na tle rynku w latach 2006 - 2009 mld PLN mln PLN 8,5 270 8 250 7,5 7 230 6,5 210 6 5,5 190 5 170 4,5 4 150 2006 2007 2008 2009 FTL międzynarodowe – wartość rynku (w mld PLN) Przychody PEKAES Podsumowanie: Międzynarodowy rynek FTL jest znacznie większy niż rynek krajowy oraz charakteryzuje wysoką dynamiką wzrostu na poziomie około 9% rocznie. Źródła: Założenia zarządu PEKAES, Główny Urząd Statystyczny, ISI Emerging Markets, Dun & Bradstreet, Transport Intelligence, opracowania firm badawczych

Prognozowane wielkości rynku FTL krajowe (mld PLN) Udział PEKAES w krajowym rynku FTL Rynek krajowych przewozów całopojazdowych będzie rosnąć ze znacznie niższą dynamiką niż rynek międzynarodowy. Prognozowane wielkości rynku FTL krajowe (mld PLN) 2 2,4% 1,8 2,2% 1,6 1,4 2,0% 1,2 1,8% 1 0,8 1,6% 0,6 1,4% 0,4 1,2% 0,2 1,0% 2006 2007 2008 2009 FTL krajowe – wartość rynku (w mld PLN) Udział PEKAES w rynku Podsumowanie: Krajowy rynek FTL jest znacznie mniejszy od międzynarodowego rynku FTL i charakteryzuje się niską dynamiką wzrostu na poziomie 5% rocznie. Dużą część krajowych przewozów całopojazdowych stanowią towary masowe. Udział tego typu towarów jest wyższy, niż w przypadku przewozów międzynarodowych. Źródła: Założenia zarządu PEKAES, Główny Urząd Statystyczny, ISI Emerging Markets, Dun & Bradstreet, Transport Intelligence, opracowania firm badawczych

Analiza rynku – przewozy LTL krajowe Intensywność działalności handlowej PEKAES w zakresie krajowych przewozów drobnicowych jest zróżnicowana terytorialnie. Stosunek wartości załadunku do wartości rynku LTL według województw w 2005 r. 0.07% 0.09% 0.34% 0.35% 0.58% 0.72% 0.82% 0.84% 0.85% 0.93% 0.97% 1.37% 2.20% 5.28% 100 200 300 400 500 600 700 Łódzkie Kujawsko - Pomorskie Warmińsko- Mazurskie Podlaskie Podkarpackie Świętokrzyskie Mazowieckie Lubelskie Wielkopolskie Dolnośląskie Śląskie Zachodniopomorskie Lubuskie 0% 1% 2% 3% 4% 5% 6% Wartość rynku LTL wg województw (w mln PLN) Udział PEKAES w rynku LTL wg województw Podsumowanie: PEKAES ma znaczny udział w transporcie LTL w województwach: lubuskim, zachodniopomorskim, śląskim, dolnośląskim i wielkopolskim. Udziały w rynkach województw łódzkiego, kujawsko pomorskiego oraz pomorskiego są niskie. Różnice w udziale PEKAES w rynku LTL w poszczególnych województwach wskazują na terytorialne zróżnicowanie intensywności sprzedażowej. Źródła: Główny Urząd Statystyczny, opracowania firm badawczych

Analiza rynku – przewozy LTL międzynarodowe Międzynarodowy rynek LTL jest praktycznie nie zagospodarowany przez PEKAES Struktura rynku przewozów LTL w Polsce w 2005 r. Prognozowane wielkości rynku LTL (mld PLN) 100% Rynek LTL międzynarodowy płatny w Polsce Rynek LTL międzynarodowy płatny za granicą 50% 44% 23% 33% 43% 22% 57% 78% Rynek LTL krajowy 1,49 mld PLN 1,05 mld PLN Σ 4,52 mld PLN LTL międzynarodowy płatny za granicą LTL międzynarodowy płatny w kraju CAGR – 7% Eksport CAGR - 10% Import CAGR - 11% 1,6 1,71 1,83 1,96 2,22 2,45 2,62 2,79 1,19 1,35 1,47 1,59 1 2 3 4 5 6 7 2006 2007p 2008p 2009p 5,01 5,51 5,91 6,34 LTL krajowy Rynek LTL ogółem CAGR - 8% Podsumowanie: Międzynarodowy rynek LTL jest rynkiem o dużej dynamice wzrostu. Będzie on rósł z dynamiką 10% rocznie dla eksportu oraz 11% dla importu płatnego zarówno przez podmioty zagraniczne, jak i krajowe. Jednym z najważniejszych elementów modelu biznesowego opartego na świadczeniu usług LTL jest posiadanie partnerów międzynarodowych oraz posiadanie sieci aktywnej sprzedaży za granicą. Skuteczną współpracę z sieciami partnerów ułatwia standaryzacja formy, w jakiej przewożone są towary (np. ograniczenie oferty do przewozów palet) Źródła: Główny Urząd Statystyczny, ISI Emerging Markets, Dun & Bradstreet, Transport Intelligence, opracowania firm badawczych

Analiza rynku – LTL krajowe - express Rynek usług kurierskich w Polsce jest skonsolidowany. Ponad 60% rynku należy do 4 firm. Udział w rynku usług kurierskich w 2005 r. (%) Przychody firm na rynku usług kurierskich w 2005 r (mln PLN) GLS Firma Przychody DPD 11% Siódemka DHL 280 13% 6% Opek UPS 270 TNT 6% DPD 149 5% Inni TNT 50 10% GLS 120 Siódemka 70 DHL 25% Opek 70 UPS 24% Inni 105 Źródła: Analizy własna

Przewozy LTL międzynarodowe - partnerzy PEKAES Norcargo A/S Combifragt Eastern Europe A/S ITS Intertranspedia Emons GmbH SDS S. Dreyer GmbH Hermann Weber GmhH Heinrich Sceffler GmbH Combifragt Latvia SIA Eurogate International Forwarding Company Ltd UAB Transekspedicija Roys the Transport & Forwarding Company Road Air Transport Cargo Prague spol. S r. o. Ziegler N.V BBL; TND Transdanubia GmbH Vetsch AG Saima Avandero S.p.A. Spain TIR Transportes Internacionales S.A. PMS International Transport Company LTD

Przewozy LTL krajowe – oddziały PEKAES GDAŃSK OLSZTYN SZCZECIN TORUŃ BIAŁYSTOK SŁUBICE BŁONIE ŚREM ŁÓDŹ TRZEBNICA LUBLIN KIELCE RZESZÓW CZECHOWICE oddziały PEKAES

Struktura Oddziału PEKAES Dyrektor Oddziału Magazyn logistyczny Sprzedaż Terenowa Agencja celna Biuro Spedycji i Obsługi Klienta Regionalna obsługa drobnicy międzynarodowej Biuro Operacyjno – Finansowe Operacja Lokalna - Dystrybucja Biuro Spedycji Morskiej Biuro Spedycji Lotniczej Sort Regionalny Biuro Targów i Wystaw

Planowane nowe oddziały SŁUBICE WROCŁAW SZCZECIN PIŁA / SZCZECINEK BYDGOSZCZ GDAŃŚK OLSZTYN Łódź BIAŁYSTOK RZESZÓW KRAKÓW KATOWICE POZNAŃ WARSZAWA - PRAGA ŚREM BŁONIE LUBLIN TORUŃ TRZEBNICA LEGNICA / LUBIN CZECHOWICE OPOLE KIELCE RADOM SIEDLCE PŁOCK ŁOMŻĄ / OSTROŁĘKA WAŁBRZYCH KALISZ Istniejące oddziały PEKAES Oddziały po przeniesieniu Oddziały planowane (wzrost przychodów – penetracja rynków) Oddziały planowane (optymalizacja kosztów dystrybucji) 38

Organizacja LTL krajowe i zagraniczne Dania Szwecja Norwegia Litwa Łotwa Bialoruś Niemcy Belgia Holandia Hiszpania Wielka Brytania Francja / Paryż LTL DOM LTL INT Austria, Czechy , Szwajcaria, Włochy, Turcja, Francja / Lyon

Przeładunek kontenerów w morskich portach handlowych Analiza rynku – spedycja morska W rejonie Bałtyku rejestruje się w ostatnich latach najwyższą dynamikę wzrostu gospodarczego. Rynek spedycji morskiej w Polsce jest rynkiem o dużym stopniu rozdrobnienia podmiotów. Przeładunek kontenerów w morskich portach handlowych Struktura przeładunków w polskich morskich portach handlowych w 2004 r. 400 165 377 237 308 526 250 819 236 788 192 591 Gdynia 70 022 43 739 22 537 43 101 26 044 13 484 Gdańsk TEU* (tys. TEU) Kontenery (tys. sztuk) 20 498 317 576 2005 21 628 353 087 2003 506 939 450 083 280 954 220 313 Ogółem 17 041 2004 27 255 32 854 13 844 Szczecin 5% 5% 16% 22% 23% 29% TEU - (twenty-foot equivalent unit) - jednostka określająca standardowy wymiar kontenera o długości 20 stóp. Służy do określania pojemności kontenerowej portów i statków. Węgiel i koks Ropa Zboża Drobnica Rudy Inne masowe Podsumowanie rynku: W strukturze przeładunków w morskich portach handlowych drobnica posiada największy udział wynoszący 28,3% (w 2004r.), W okresie 2001-2004 łączny wzrost obrotów ładunkowych drobnicy w polskich portach wzrósł o 46%. Na polskim zauważalny jest powolny trend wzrostu stopnia skonteneryzowania drobnicy w obrotach ładunkowych polskich portów morskich. Odpowiada to ogólnoświatowemu trendowi konteneryzacji w przewozach ładunków drobnicowych. Koncentracja terminali kontenerowych w Gdańsku i Gdyni oraz nasilenie się walki konkurencyjnej między nimi może stwarzać szanse dla firm spedycyjnych na uzyskanie korzystniejszych warunków handlowych. Źródła: Główny Urząd Statystyczny

Podział usług logistycznych Analiza rynku – logistyka w Polsce Podział usług logistycznych Zarządzanie łańcuchem dostaw – logistyka kontraktowa Dostawcy Zarządzanie odbiorem towaru od dostawcy do producenta Zarządzanie transportem towaru od producenta do magazynu centralnego Klienci Zarządzanie magazynem „Produce to order” Zarządzanie dystrybucją logistyczną Logistyka magazynowa - prosta Przyjmowanie palet Wydawanie palet Przechowywanie palet Logistyka magazynowa - złożona Repaletyzacja Kompletacja Zarządzanie stanem magazynowym: FIFO,LIFO Świadczenie usług outsourcingu ostatniego etapu produkcji firmy (produce to order). Podsumowanie: Rynek usług logistycznych w Polsce to w 65% usługi logistyki kontraktowej, natomiast 35% stanowi logistyka prosta, zazwyczaj jest to logistyka regionalna. Korzystanie tylko z usług logistyki prostej jest charakterystyczne dla małych producentów. PEKAES świadczy głównie usługi logistyki magazynowej, dodatkowo posiada kilku klientów dla których świadczy usługi logistyki kontraktowej. W przyszłości PEKAES będzie poszerzać ofertę usług logistycznych o usługi dodane takie jak np. „produce to order”.

Analiza rynku – logistyka w Polsce Zapotrzebowanie na powierzchnie magazynową w najbliższych latach będzie dynamicznie rosło. Powierzchnie magazynowe w Polsce obecnie i w planach do 2010 (w tys. m2) Rynek magazynowo logistyczny w Polsce w 2005 r. IV kwartał 2005 Sektor 1: parki magazynowo-biurowe w Warszawie Sektor 2: parki logistyczne w rejonie Warszawy Sektor 3: parki logistyczne w Polsce Całkowita powierzchnia(m2) 625 000 652 000 578 000 Wskaźnik powierzchni niewynajętej 9,07% 18,27% 13,43% Miesięczne stawki najmu (EUR/m2) 2,70-5,50 2,90-3,40 3,00-3,70 Warszawski Łódzki Wrocławski Śląski Poznański Pow. magazynowa dostępna obecnie Pow. magazynowa w planach do 2010 r. Podsumowanie: Na rynku polskim obecne są renomowane, międzynarodowe firmy logistyczne Całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni magazynowej na koniec roku 2005 wyniosły ponad 1,85 mln m2. W najbliższych latach ilość powierzchni magazynowej będzie rosnąć w szybkim tempie, szczególnie w regionach głównych aglomeracji w Polsce. Obecnie koszt wybudowania powierzchni magazynowej w Polsce wynosi około 220 Euro/m2 (stawka za metr budynku magazynowego). Spodziewany jest wzrost tych stawek w przyszłości. Przyczyną wzrostu będą rosnące ceny materiałów budowlanych i niedobór pracowników budowlanych. Źródła: ISI Emerging Markets, Dun & Bradstreet, Transport Intelligence, opracowania firm badawczych, "M2-Big Box Poland" CB Richard Ellis

Mapa konkurowania PEKAES PEKAES wykorzystuje przewagę marki PEKAES koncentruje się na działaniach up-sell / cross-sell

Potencjał segmentów rynkowych Segmentacja branżowa Potencjał segmentów rynkowych 15 292 489 3,2% Audio/video, telekom. 5,3% Automotive 7,3% Budownictwo 6,4% Chemia i medycyna 3,2% Elektronika użytkowa 60,5% FMCG (produkty i usługi) 11% Inżynieria i przemysł 3,2% Komponenty elektroniczne 802 1 108 11 614 982 489 370 609 841 746 371 9 256 7 030 * wartość rynku usług TSL płatnych w Polsce (MPLN) na podstawie badań ASAP 05 1 673 1 270 371 489 2005 2009

Segmentacja lojalności i poziomu satysfakcji Klienta Regularność obsługi / jakość obsługi 1 2 3 5 4 Profesjonalizm pracowników Poziom relacji z Klientem 5 4 5 3 4 2 3 1 2 Ocena usług PEKAES przez Klientów 1 1 1 Bardzo niska 2 Niska 3 Średnia 4 Wysoka 5 Bardzo wysoka Obecna wartość Docelowa wartość Obszary intensyfikacji działań 1 2 2 3 3 4 4 5 5 Cena Przywiązanie Klientów do usług PEKAES

Strategia produktowa: potencjał up-sell liczba Klientów w badanej grupie łączne wydatki klientów na logistykę % potencjalnego wzrostu sprzedaży up-sell przychód PEKAES * analiza przeprowadzona na podstawie badania grupy 1 531 aktywnych klientów reprezentujących 105 868 TPLN (51%) przychodów PEKAES w badanym okresie.

Plan sprzedaży: kanały sprzedaży Sprzedaż bezpośrednia SAM (Strategic Account Management) KAM (Key Account Management) FS (Fild Sales) IS (Inside Sales /Spedycja) AS (Abroad Sales – Outside & Inside) CS (Customer Service) NCS (no contact sales) – WWW & inne Struktura sprzedaży* Upsell / cross sell Top line 75% 25% Sprzedaż pośrednia * jako % przychodów Inne spedycje

Wizerunek marki i jej tożsamość Co mamy Wizerunek marki Spółka polska Własna flota Terminale i magazyny Doświadczenie / znajomość rynku Skojarzenia z firmą państwową i przewoźnikiem autobusowym Możliwe szybkie inwestycje Szybkość decyzji Międzynarodowy zasięg działania Pomoc / wsparcie wiedzą Kluczowa kompetencja PEKAES: Integracja z celami Klienta Firma, która dostosowuje się do Klienta: zna biznes, rozumie potrzeby, przewiduje procesy, świadczy usługę odpowiednią do metod pracy Klienta, buduje partnerskie relacje. Słabsze strony konkurencji Odpowiedź na słabe strony konkurencji Wielcy – hegemonia / akwirowanie biznesu płatnego wyłącznie w Polsce (corporate P&L) Średni – brak elastyczności / wąska specjalizacja Mali - brak kompetencji / brak zasobów PEKAES DOSTOSOWUJE się do potrzeb klienta / aktywnie sprzedaje poza Polską PEKAES DOSTOSOWUJE swoją ofertę do nowoczesnych standardów rynkowych PEKAES podnosi standard działań logistycznych Klientów

HR - struktura zatrudnienia Liczba zatrudnionych w podziale na grupy Liczba zatrudnionych wg. spółek kierowcy administracyjno-biurowi pracownicy magazynu i dystrybucji spedycja 190 636 operatorzy wózka fizyczni dyspozytorzy umysłowi 261 zakład bieżnikowania handlowcy agenci celni 401 brygadziści serwis i stacja paliw Struktura wiekowa pracowników Struktura wykształcenia pracowników 91 92 91 20-25 311 podstawowe 26-35 zawodowe 516 709 36-45 średnie 46-60 wyższe 61-62 435 605 * współczynnik rotacji 2006: Kierowcy - 41% / Magazynierzy – 50%

HR – kluczowe obszary powodzenia zmian Zapewnienie niezbędnych czynników Położenie nacisku na włączenie w proces kadry kierowniczej, zwłaszcza kierowników liniowych Poprawa systemu wynagrodzeń Określenie danych bazowych stanu personalnego w firmie Optymalizacja procesów, systemów i struktur Stworzenie mapy procesów, odpowiedzialności i punktów przecięcia Czytelna organizacja podziału odpowiedzialności – centralna vs zdecentralizowana Stworzenie informacyjnych systemów personalnych Rozwój zarządzania personelem w wymiarze strategicznym Wspieranie strategii firmy Stworzenie kultury nastawionej na zarządzanie zmianą Wzrost świadomości biznesowej pracowników Rozwój kompetencji mających wpływ na osiągane wyniki

Inicjatywy IT – systemy wsparcia Systemy Produkcyjne /doskonałość operacyjna/ Rewitalizacja procesów drobnicowych obsługiwanych w DCSi; uruchomienie obsługi spedycji morskiej, lotniczej i targowej oraz agencji celnych w DCSi; przejęcie zarządzania całością procesu FTL – zarządzanie flotą oraz rozliczenia. Wprowadzenie taryf wewnętrznych zgodnie z danymi otrzymanymi z działów biznesowych oraz wsparcie zarządzania cennikami dla Klientów Systemy produkcyjne Inicjatywy IT – systemy produkcyjne Platforma EDI dla obsługi Partnerów i dużych Klientów, obsługa awizacji zleceń spedycyjnych zwłaszcza LTL, monitoring przesyłki, e-faktura; obsługa operacji magazynowych; CRM Rozwiązania dla Klientów Finanse, kontroling, infrastruktura Zamiana istniejącej infrastruktury WAN (Polpak) na nowoczesny IP VPN; wprowadzenie telefonii IP; zarządzanie scentralizowane tożsamością użytkowników - Netware Enterprise

ATB Truck – lider rynku opon WARSZAWA ŚREM TYCHY Zakłady produkcyjne Biura handlowe

Usługi serwisowe SZCZECIN SŁUBICE BŁONIE ŚREM lokalizacje

Fleet Management - lokalizacje SŁUBICE WROCŁAW SZCZECIN PIŁA / SZCZECINEK BYDGOSZCZ GDAŃSK OLSZTYN PABIANICE BIAŁYSTOK RZESZÓW KRAKÓW KATOWICE POZNAŃ WARSZAWA - PRAGA ŚREM BŁONIE LUBLIN TORUŃ TRZEBNICA LEGNICA / LUBIN CZECHOWICE OPOLE KIELCE RADOM SIEDLCE PŁOCK ŁOMŻA / OSTROŁĘKA WAŁBRZYCH KALISZ Tychy Stacja benzynowa Stacja serwisowa (nasza działalność) Stacja serwisowa (obca dzierżawa) Sprzedaż części Sprzedaż ogumienia Myjnia Hotel

Plan inwestycyjny 2007 - 2009 Plan wydatków inwestycyjnych w latach 2007-2009 /w mln PLN/

Główne obszary budujące wartość PEKAES Umocnienie pozycji PEKAES na rynku przewozów całopojazdowych, szczególnie inicjowanych i płatnych za granicą w celu lepszego zbilansowania importu z exportem oraz wyraźnego podniesienia ich efektywności Rozwój FTL Umocnienie pozycji PEKAES na rynku przewozów całopojazdowych, szczególnie inicjowanych i płatnych za granicą w celu lepszego zbilansowania importu z exportem oraz wyraźnego podniesienia ich efektywności. Rozbudowa sieci przewozów drobnicowych. W 2007 roku zostanie osiągnięty wzrost obrotów krajowych i międzynarodowych przewozów drobnicowych na poziomie zapewniającym dodatnią rentowność w drugiej połowie 2007 roku. Strategia zakłada możliwość nieorganicznego wzrostu firmy. W tym celu PEKAES będzie prowadzić na bieżąco analizę podmiotów polskiego oraz europejskiego rynku Rozwój LTL Rozbudowa sieci przewozów drobnicowych. W 2007 roku zostanie osiągnięty wzrost obrotów krajowych i międzynarodowych przewozów drobnicowych na poziomie zapewniającym dodatnią rentowność w drugiej połowie 2007 roku. Strategia zakłada możliwość nieorganicznego wzrostu firmy. W tym celu PEKAES będzie prowadzić na bieżąco analizę podmiotów polskiego oraz europejskiego rynku Rozbudowana sieć drobnicowa jako fundament dla krajowych usług kurierskich - express. Express

Główne obszary budujące wartość PEKAES Spedycja morska Utrzymanie komplementarnych usług przewozu towarów drogą morską, w celu zapewnienia Klientom pełnej oferty usług Umocnienie pozycji PEKAES na rynku przewozów całopojazdowych, szczególnie inicjowanych i płatnych za granicą w celu lepszego zbilansowania importu z exportem oraz wyraźnego podniesienia ich efektywności. Dynamiczny rozwój świadczonych przez PEKAES usług logistycznych na bazie wdrażanych kompetencji, rozbudowa magazynów w Błoniu. Strategia uwzględnia możliwość nieorganicznego wzrostu firmy. W tym celu PEKAES będzie prowadzić na bieżąco analizę podmiotów polskiego oraz europejskiego rynku TSL w celu wytypowania potencjalnych firm do przejęcia. Rozwój usług logistycznych Rozbudowa sieci przewozów drobnicowych. W 2007 roku zostanie osiągnięty wzrost obrotów krajowych i międzynarodowych przewozów drobnicowych na poziomie zapewniającym dodatnią rentowność w drugiej połowie 2007 roku. Strategia zakłada możliwość nieorganicznego wzrostu firmy. W tym celu PEKAES będzie prowadzić na bieżąco analizę podmiotów polskiego oraz europejskiego rynku Ekspansja geograficzna Wzmacnianie sieci krajowej. Dalszy rozwój reprezentacji handlowej w Europie Zachodniej. Wejście PEKAES na rynki nowych krajów Unii i do Europy Wschodniej.

M & S (Aktywna i profesjonalna opieka nad Klientem, rozwój biznesu) Balanced Scorecard – podstawowe elementy F & A (Finansowe) Invoicing on-time (faktury na czas) Cash Flow (DSO, DPO) Wartość wypłaconych odszkodowań Przychód i EBITDA (koszty ogólne jako % przychodów) Correct invoicing (wartość /ilość korekt) M & S (Aktywna i profesjonalna opieka nad Klientem, rozwój biznesu) Revenue index (dynamika wzrostu przychodów) Complains (Reklamacje) Warehouse utilization (% wypełnienia magazynów) Index of active customers (ilość i rotacja klientów) Cross / upsell index Profit margin (marże) Customer Satisfaction Index (satysfakcja klientów) Volume index (dynamika wzrostu volumenów)

Balanced Scorecard OPS (Wartości biznesowe, cykl procesów biznesowych) Damages & Losses (zniszczenia i zaginięcia) LH utilization (wypełnienie aut liniowych) Lead times optimization On time delivery (punktualność doręczeń) ROD / COD Load & Unload on-time Punktualny załadunek i rozładunek aut On time pickup FTL mileage per truck (direct unit costs / revenue per truck) (service cost per truck) Unit OPS cost index (koszt jednostkowy) Warehousing activities index (aktywności magazynowe) HR (Rozwój i utrzymanie zmotywowanego Zespołu) 360 view (okresowa ocena pracowników) Prefered Employer Index (PEKAES jako preferowany pracodawca) Leadership quality (jakość kadry zarządzającej) Trainings (szkolenia) Work safety & road accidents Wypadki w pracy / na drodze Employee Turnover (rotacja pracowników) Absenteizm (absencje)

Dziękujemy za uwagę! Krzysztof Zdziarski Prezes Zarządu Grzegorz Kowalik Wiceprezes Zarządu Kontakt: Katarzyna Nowakowska Dyrektor komunikacji korporacyjnej, PR, IR PEKAES, ul. Spedycyjna 1, 05-870 Błonie tel. +48 22 73 12 703, fax +48 22 73 12 733 katarzyna.nowakowska@pekaes.com.pl Paweł Borys Przewodniczący Rady Nadzorczej