druk kolorowy i kolorowe drukarki atramentowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kolory w naszym życiu-a co do tego ma światło białe?
Advertisements

Postrzeganie koloru NAZWA MODUŁU NUMER MODUŁU GEN_CAR_121
KOMPUTER JAKO ŚRODEK TECHNIKI BIUROWEJ
Komputer Jako Środek Techniki Biurowej
dotyczące plików graficznych
UTK Zestaw III.
Czy istnieje kolor różowy? Rafał Demkowicz-Dobrzański.
DRUKARKI SKANERY PLOTERY Sylweriusz Banasiak.
KOMPUTER JAKO ŚRODEK TECHNIKI BIUROWEJ
Budowa i własności oka Adler 1968, Judd, Wyszecki 1975, Durret 1987
Emulsje światłoczułe.
Agata Józefowicz Gimnazjum w Skórzewie
Przygotowanie materiału ilustracyjnego
TAJEMNICE BARW Głównym celem mojej pracy jest stworzenie pokazu komputerowego przeznaczonego dla uczniów drugiego etapu edukacyjnego, przy wykorzystaniu.
Dlaczego śnieg jest biały?.
Dlaczego śnieg jest biały???
Drukarka Urządzenie wyjścia.
SKANOWANIE.
Podstawy grafiki komputerowej
Podstawowe pojęcia i problemy związane z przetwarzaniem plików graficznych.
Kolorowanie czarno-białych zdjęć w przestrzeni barw CMYK
Urządzenia peryferyjne
Poznajemy budowę książki
Czemu malarz krajobrazów nie używa czarnej barwy -
Powstawanie fotografii
Elementy zestawu komputerowego
TECHNIKI ARTYSTYCZNE Oprac. Katarzyna Semla.
Dlaczego śnieg jest biały?
BARWA Metodyka Projektowania Graficznego 2008 Hyc Wojciech.
You.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół im. Strażaków Polskich
KOLORY CorelDRAW Photoshop.
Tworzenie prezentacji
Grafika Rastrowa.
Wykonał : Kamil Dobrzeniecki
Aplikacje internetowe
Aleksandra Welik kl. II lic.
Jak stworzyć dyplom w programie Word
Kolory w kodzie RGB i HEX
Podstawy technologii informacyjnej część II Anna Wysocka.
DRUK WYPUKŁY Prezentacja dla klas VI SP i I-III Gim.
Drukarki i Skanery.
Drukarki.
Temat: O promieniowaniu ciał.
Drukarki.
Xerox IMPIKA Reference TED. Xerox IMIPKA Reference TED 2 Ciesz się korzyściami pełnej gamy kolorystycznej, danych zmiennych, produktywności.
Dlaczego śnieg jest biały?
Dlaczego śnieg jest biały??
DLACZEGO ŚNIEG JEST BIAŁY ?
DLACZEGO ŚNIEG JEST BIAŁY?
ANGELINA GIŻA. Każdy zachwyca się kolorami towarzyszącymi wschodom i zachodom słońca; każdy widział, choć raz w życiu, tęczę. Czy zastanawiałeś się, dlaczego.
KOMPUTER JAKO ŚRODEK TECHNIKI BIUROWEJ
Modele barw.
Identyfikacja typów drukarek
Prezentacja o papierze..
PROJEKTORY.
Rodzaje, budowa, parametry eksploatacyjne. Troszkę historii p.n.e. – Sumerowie zaczynają zapisywać transakcje handlowe na glinianych tabliczkach.
Grafika komputerowa. Cele lekcji Jak powstaje obraz na ekranie monitora? Modele barw Typy grafiki komputerowej Zastosowanie grafiki komputerowej Pliki.
Dyspersja światła białego wyk. Agata Niezgoda Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Doświadczenie o wpływie zmian temperatury na kolory. Wysypałyśmy barwniki do barwienia jajek na śnieg... Oto one:
MODELE BARW 7 V 2017.
MODELE BARW 7 V 2017.
Zapis szesnastkowy koloru.
Wiktoria Dobrowolska. Grafika komputerowa - dział informatyki zajmujący się wykorzystaniem komputerów do generowania obrazów oraz wizualizacją rzeczywistych.
Grafika wektorowa Grafika wektorowa (obiektowa) – jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur.
KOLORY W GRAFICE.
Opracował Tomasz Durawa
Rafał Zakrzewski kl. II ASP
Zapis prezentacji:

druk kolorowy i kolorowe drukarki atramentowe Jak to jest zrobione druk kolorowy i kolorowe drukarki atramentowe

Kolory naturalne Poszczególne barwy powstają w wyniku różnych kombinacji światła. Możemy zobaczyć wszystkie fale składające się na kolor biały, gdy przepuścimy białe światło przez roz-szczepiający je pryzmat. Mimo iż tęcza światła jest ciągłą mieszaniną kolorów, każdy z nich można przedstawić używając tylko kilku barw podstawowych. Za pomocą dodawania i odejmowania barw podstawowych w rozmaitych mieszankach można odtworzyć praktycz-nie każdy kolor z tęczy.

Kolory addytywne Kolory addytywne (czyli pochodzące ze źró-deł światła) są stosowane przy tworzeniu obrazów kolorowych w telewizorach, moni-torach komputerowych i filmach. Trzy emi-towane podstawowe barwy — czerwona, zielona i niebieska — są składnikami wszy-stkich kolorów. Nakładają się na siebie z ró-żną intensywnością, a każda dodana barwa podstawowa zwiększa liczbę kolorów wi-dzianych przez oko ludzkie. Po nałożeniu na siebie najbardziej nasyconych odcieni wszy-stkich trzech barw podstawowych, w efekcie otrzymujemy kolor biały.

Kolory subtraktywne Kolor subtraktywny powstaje wówczas, gdy światło nie jest emitowane, a odbija się od zabarwionej powierzchni. Każdy dodany kolor absorbuje coraz więcej odcieni z tęczy tworzącej kolor biały. Od koloru białego odbijają się wszystkie kolory. Kolor czarny pochłania wszystkie kolory (nie odbijają się żadne kolory). Od koloru czerwonego odbija się tylko kolor czerwony. Od koloru purpurowego odbijają się kolory czerwony i niebieski, które są składowymi koloru purpurowego.

Druk kolorowy W technologii wydruku kolorowego są używane cztery barwniki — niebiesko-zielony (Cyan), karmazynowy (Magenta), żółty (Yellow) i czarny (blacK). Sys-tem ten jest nazywany CMYK (Cyan-Magenta-Yellow-blacK). Kolor biały naj-częściej uzyskiwany jest przez zostawienie punktów na kartce papieru, która jest biała. W niektórych tańszych drukarkach atramentowych obniżono koszty pro-dukcji, rezygnując z osobnej głowicy dla czarnego koloru i osiągając go zmiesza- niem jednakowych ilości po-zostałych składowych. Uzys-kiwana w ten sposób czerń traci jednak na gęstości, wo-bec czego lepsze drukarki ma-ją osobną głowicę z czarnym atramentem. żółty karmazynowy niebieskozielony czarny żółty, karmazynowy żółty, karmazynowy, niebieskozielony żółty, karmazynowy niebieskozielony, czarny

Odcienie na wydruku Wszystkie drukarki kolorowe generują różne odcienie kolorów na wydruku za pomocą małych punktów czterech bar-wników. Jaśniejsze odcienie powstają w wyniku zostawiania na papierze nieza-drukowanych białych punktów. Niektóre drukarki, na przykład sublimacyjne, kon-trolują rozmiary punktów, dzięki czemu otrzymujemy wydruki o ciągłych odcie-niach, mogące konkurować z fotogra-fiami. Większość drukarek jednak two-rzy punkty o tych samych rozmiarach, niezależnie od intensywności koloru. Najczęściej spotyka się drukarki druku-jące 600 punktów na długości jednego cala, czyli w sumie około 32 milionów punktów na stronie. Wiele drukarek mo-że drukować 1200 punktów na cal, a nie-które nawet 4800.

Jakość wydruku Wszystkie odcienie, poza ośmioma powstającymi w wyniku nałożenia barw podstawowych, są utworzone przez zróżnicowane wzorce rozmaicie zabarwionych punktów, na przykład purpura jest efektem złączenia jednego punktu karmazynowego z dwoma punktami niebieskozielonymi. Większość odcieni nie powstaje jednak w wyniku nadrukowania punktów jednego koloru na drugim. Zamiast tego punkty są lekko przesunięte względem siebie, co nazywa się domieszko-waniem. Ludzkie oko posłusznie miesza punkty w żądany odcień, a także nie dostrzega po-strzępionych krawędzi tworzonych przez punkty. Stosując domieszkowanie, można uzyskać bli-sko 17 milionów kolorów. domieszkowanie

Rodzaj papieru Rodzaj papieru używanego w procesie drukowania kolorowego ma wpływ na jakość wy-druku. Papier bez specjalnego pokrycia, taki jaki jest najczęściej używany, ma szorstką powierzchnię, która rozprasza światło, przez co kolory stają się mniej żywe. Poza tym tusz łatwiej wsiąka w taki papier, co powoduje lekkie rozmazanie obrazu. Na papierze pokrytym błyszczącym lakierem lub woskiem, atrament rozkłada się równiej, dzięki cze-mu wysycha na gładkiej powierzchni odbijającej więcej światła. Pokrycie papieru zabez-piecza także atrament przed wsiąkaniem, co daje ostrzejsze kontury obrazu (ale taki pa-pier długo wysycha!!!). zwykły papier wosk papier

Kolor papieru Na wygląd wydrukowanych kolorów ma wpływ kolor papieru używanego w procesie drukowania kolorowego. Druk subtraktywny zakłada drukowanie na papierze idealnie białym. Jesli papier jest zszarzały — kolory będę sprawiały wrażenie przybrudzonych. Na papierze kremowym otrzymamy efekt sepii. Na papierach o innych kolorach zazwyczaj spore fragmenty rysunku będa po prostu bardzo ciemne, prawie czarne.

Drukarka atramentowa Wypełnione atramentem naboje, połączone z gło-wicą drukującą, przesuwają się w poprzek arkusza papieru podawanego pod głowicę. Dlatego drukarki atramentowe zadrukowują stronę kolejnymi paskami, których wysokość zależy od wielkości głowicy (zazwyczaj kilka lub kilkanaście milimerów). głowica

Nabój z atramentem Głowica zazwyczaj zawiera cztery nabo-je z atramentem — oddzielny dla każdej barwy podstawowej (niebieskozielony, karmazynowy, żółty, czarny). W jednym naboju znajduje się około 50 wypełnio-nych atramentem komór podgrzewają-cych, każda połączona z dyszą cieńszą od ludzkiego włosa. Są też drukarki zawierające więcej nabo-jów, np. kilka dodatkowych odcieni ko-loru szarego lub jasne wersje kolorów podstawowych, co pozwala na otrzymy-wanie jeszcze wierniejszych kolorów. dysze

Tworzenie się bąbelka Przepływ prądu nagrzewa oporniki, a te z kolei podgrzewają (przez milionowe części sekundy) cienką warstwę atra-mentu na dnie komory podgrzewającej do temperatury ok. 450 stopni Celsju-sza. Atrament gotuje się. Powstają pa-rujące pęcherzyki. atrament dysza komora podgrzewjąca opornik podgrzewający parujący pęcherzyk

Tworzenie się kropelki Rozszerzające się pęcherzyki wypychają atrament przez dyszę, formując na końcu dyszy kropelki. rosnący pęcherzyk

Strużka atramentu Kropelka przełamuje napięcie powierz-chniowe atramentu, a ciśnienie parują-cych pęcherzyków wypycha atrament w kierunku papieru. Objętość wytrysku-jących kropelek nie przekracza miliono-wej części kropli z kroplomierza. Typo-wa litera zawiera się w matrycy o wyso-kości i szerokości 20 kropelek. Struga, to po angielsku jet, natomiast atrament to ink. Dlatego angielska nazwa drukarki atramentowej to ink-jet printer. kropelka papier

kropka atramentu na papierze Wysychanie atramentu Gdy opornik stygnie, pęcherzyki się kur-czą. Wtedy też zasysają ze zbiorniczka nową porcję atramentu. W tym czasie atrament wsiąka w papier i wysycha. kropka atramentu na papierze

Zakończenie Pracę przygotowała Biżka Szymacha z klasy I d Czas dokumentów zawierających wyłącznie tekst skończył się wraz z powstaniem oprogra-mowania, które było w stanie wydrukować, choćby najprymitywniejszą kreską, wykres na drukarce igłowej. Obecnie na typowej drukarce atramentowej można drukować wszystko, co da się obejrzeć, od rysunków po fotografie. Jakość i szybkość atramentowych drukarek kolorowych rośnie, a ich ceny spadają. Ponie-waż drukują one także dokumenty czarno-białe, można się spodziewać, że drukarki koloro-we staną się niedługo jedynymi w biurach i domach. Wraz z pojawieniem się komputerów papier bynajmniej nie zniknął. Wręcz przeciwnie — nabrał całkiem nowego znaczenia. Skromna kiedyś drukarka używana do produkowania prymitywnych wydruków, dziś — drukująca w kolorze — stała się jednym z najważniej-szych składników systemu komputerowego. Pracę przygotowała Biżka Szymacha z klasy I d