Preferencje dotyczące konsumpcji piwa studentów Politechniki Śląskiej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przykład liczbowy Rozpatrzmy dwuwymiarową zmienną losową (X,Y), gdzie X jest liczbą osób w rodzinie, a Y liczbą izb w mieszkaniu. Niech f.r.p. tej zmiennej.
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za rok 2008 w powiecie nidzickim Nidzica, r.
Wyniki badania na temat czytania dzieciom
Dla każdego ucznia i studenta w wieku od 18 do 26 lat oferujemy
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Ostatnia aktualizacja:
Rynek wtórny gier i jego wpływ na rynek pierwotny
Efekty wsparcia udzielonego w latach w ramach działania 2.2 ZPORR w województwie podkarpackim Jowita Siemińska Oddział Nauki Departament Edukacji.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Realizacja Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka w województwie małopolskim Stan na 29 marca 2013.
Realizacja Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka w województwie małopolskim Stan na 31 grudnia 2012.
Ubezpieczanie portfela z wykorzystaniem zmodyfikowanej strategii zabezpieczającej delta Tomasz Węgrzyn Katedra Matematyki Stosowanej Akademia Ekonomiczna.
Wydział ETI PG otrzymał kategorię 1
Analiza wyników ankiety
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny.
2 ZACHOWANIA ZAKUPOWE POLAKÓW W 2007 ROKU 3 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 61% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne.
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005
KIERUNEK STUDIÓW ZARZĄDZANIE I INŻYNIERIA PRODUKCJI Politechnika Śląska Wydział Organizacji i Zarządzania.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Jakością Procesów i Produktów kierownik katedry: dr hab. Paweł.
POLITECHNIKA ŚLĄSKA w Gliwicach WYDZIAŁ ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA Katedra Stosowanych Nauk Społecznych.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Stosowanych Nauk Społecznych Kierownik Katedry: dr hab. Jacek Rąb, prof. nzw.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Uniwersytety Trzeciego Wieku
O zdrowym odżywianiu i piramidzie żywienia
Rozkłady wywodzące się z rozkładu normalnego standardowego
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku Podlaski Absolwent Absolwenci kierunków turystycznych, informatycznych i medycznych na rynku pracy dr Jarosław Kilon.
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
czyli jak rekrutować szybko i tanio
Ranking marek budowlanych BUDOWLANA MARKA ROKU 2006 ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku.
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku BUDOWLANA MARKA ROKU 2008.
Seminarium zadania badawczego nr 3 strategicznego projektu badawczego
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. BUDOWLANA MARKA ROKU 2010 GALA BUDOWLANA MARKA ROKU 2010.
ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. BUDOWLANA MARKA ROKU 2009 GALA BUDOWLANA MARKA ROKU 2009 DYSTRYBUTOR ROKU 2009.
Zbigniew Gruszka. prezentacja Tablica 1 Wykształcenie słuchaczy Podstawowe 9 osób (1,1%) Średnie 201 osób (40,7%) Wyższe 300 osób (53,6%) Nieznane 32.
Badanie statystyczne TEMAT:
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży Gimnazjum nr 2 w Rumi wobec środków uzależniających przeprowadzonej w październiku 2007 Szkoła Promująca.
Wyniki ankiety dotyczącej postaw młodzieży wobec środków uzależniających przeprowadzonej w marcu 2006 roku wśród społeczności naszej szkoły   Liczba.
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
„Tytoń, alkohol, narkotyki”
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Mleczna droga na kawę… Kup Milkyway’a i ciesz się małą czarną w cenie 5 zł w lokalach Starbucks (za okazaniem paragonu).
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Inwestor w sieci Badanie w liczbach Paweł Piekarski, dyrektor zarządzający Instytutu Badań Pollster.
Propozycja cross-promocji – batonik Milky Way z kawą Tchibo
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
[ ] Sezon na fali cydru sprzedaż cydru w Polsce 70 milionów litrów
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Wyniki ankiety dla uczniów Gimnazjum w Starym Kurowie.
Warszawa Wędkarski Świat Wędkarstwo jest to największa grupa hobbystyczna w Polsce. Wędkarze stanowią 6,4 % populacji 15+ czyli jest to:
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Realizacja Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka w województwie małopolskim Stan na 31grudnia 2014.
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
1 UWODZENIE Wyniki badania ilościowego dla Warszawa, Listopad 2008 Niech Cię uwiedzie!
1 dr Izabela Sowa ekonomista, Akademia Ekonomiczna w Katowicach maj 2006 Racjonalność decyzji młodzieży – próba oceny.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
Zapis prezentacji:

Preferencje dotyczące konsumpcji piwa studentów Politechniki Śląskiej Koło Naukowe Studentów Socjologii SOCIUS prezentuje: Preferencje dotyczące konsumpcji piwa studentów Politechniki Śląskiej Raporty z badań Gliwice – Zabrze 2007

Badania miały na celu określić między innymi: Motywy spożywania piwa przez studentów Politechniki Śląskiej (Czy studenci piją piwo? Dlaczego piją piwo? Dlaczego nie piją piwa?) Preferencje konsumenckie studentów Politechniki Śląskiej dotyczące piwa (Czym studenci kierują się przy wyborze danej marki piwa? Jaki sposób dystrybucji tego trunku najbardziej im odpowiada? Jaka jest ulubiona marka piwa wśród studentów?)

Badania miały na celu określić między innymi: Wykazywanie przez studentów Politechniki Śląskiej nadmiernej skłonności do spożywania piwa (Jak często studenci piją piwo i przy jakich okazjach? Czy jest zależność między płcią a spożywaniem piwa oraz między kierunkiem studiów a piciem piwa?) Spożywanie przez studentów Politechniki Śląskiej mocnych alkoholi (Czy studenci piją inne alkohole poza piwem, a jeśli tak to jakie są to alkohole?)

Badania miały na celu określić między innymi: Spożycie piwa a wydatki przeznaczane na zakup tegoż alkoholu (Jaką ilość piwa w tygodniu wypija przeciętny student i jaką kwotę pieniędzy na to przeznacza?) Utożsamianie się studenta Politechniki Śląskiej z marką piwa (Czy student posiada swoją ulubioną markę piwa, a jeśli tak to jaką? Czy korzysta z promocji i konkursów związanych z piwem?)

Badania zostały przeprowadzone wśród studentów wydziałów: Architektury, Automatyki, Elektroniki i Informatyki, Elektrycznego, Górnictwa i Geologii, Matematyczno-Fizycznego, Mechanicznego Technologicznego, Organizacji i Zarządzania. N=678

Wyniki przeprowadzonych badań kształtują się następująco: 88% studentów deklaruje regularne spożywanie piwa. Studenci piją piwo: Ponieważ je lubią (40%). Ponieważ jest smaczne (26%). Dla towarzystwa (3%). Dla zdrowia (3%). Dla relaksu (2,5%). Wśród 12% niepijących studentów, co drugiemu z nich piwo nie smakuje.

Ulubiona marka piwa – c.d. wyników: Wyniki zbiorcze: Tyskie – 19,37% Żywiec – 16,03% Lech – 14,86% Warka – 12,02% Żubr –7,68% Wyniki na WOiZ: Warka – 18,8% Lech – 16,2% Tyskie – 15,4%

Częstość picia piwa wśród studentów:

Częstość picia piwa wśród studentów WOiZ:

Wyniki badań – c. d. Połowa (50%) studentów Politechniki Śląskiej najczęściej spożywa piwo w pubie, niemal 37% pije je w miejscu zamieszkania, a prawie co dziesiąty na świeżym powietrzu. Studenci kupują najczęściej piwo w sklepie (58%) oraz w pubie (40%).

Wyniki badań – c. d. Studenci wypijają miesięcznie średnio 10,24 litra piwa, co daje ok. 5 piw wypijanych tygodniowo. Przeznaczana jest na to kwota w wysokości 52,41 zł miesięcznie, co wskazuje, iż kwota wydatkowana na jedno piwo wynosi 2,56 zł.

Wyniki badań – c. d.

Wyniki badań – c. d.

Wyniki badań – c. d.

Wyniki badań – c. d.

Pozostałe wyniki badań dla WOiZ: 88,11% badanych pije piwo; Studenci tego wydziału wypijają miesięcznie średnio 7,23 litra piwa, co daje około 14 i pół piwa w miesiącu (ponad 3 i pół piwa w tygodniu). Przeznaczają na to średnią kwotę 44,33 zł miesięcznie, co w przeliczeniu daje 3,06 zł na jedno piwo (czyli o 50 groszy więcej, niż wynosi średnia dla całej Politechniki Śląskiej).

Weryfikacja hipotez Studenci Politechniki Śląskiej wybierają częściej piwo niż inne trunki zawierające alkohol. Studenci PŚ przy wyborze danej marki kierują się nie jak najniższą ceną, ale smakiem. Za najlepszy sposób dystrybucji piwa student PŚ uważa zakup tegoż napoju w sklepie w najbliższym otoczeniu studenta. Student PŚ raczej niechętnie zamówiłby piwo za pośrednictwem Internetu. Student PŚ najchętniej kupuje piwo butelkowane. Ulubioną marką piwa spożywanego przez studentów PŚ jest piwo „Tyskie”. Ulubionym typem / rodzajem piwa wśród studentów PŚ jest piwo jasne pełne.

Weryfikacja hipotez Dwie trzecie studentów PŚ pije piwo co najmniej raz w tygodniu lub częściej. Studenci PŚ spożywają piwo najczęściej podczas imprez, bawiąc się ze znajomymi. Istnieje pozytywny związek między płcią a spożywaniem piwa przez studentów PŚ. Nie istnieje żaden związek między konsumpcją piwa a kierunkiem studiów, na jakim uczy się student (nie wykazuje się związku między studiowaniem na Wydziale AEiI czy Wydziale MT a spożywaniem tego trunku ponad przeciętną). Studenci PŚ najchętniej spośród alkoholi (oprócz piwa) spożywają wódkę. Wino jest dopiero na drugim miejscu w rankingu.

Weryfikacja hipotez Jedynie niewiele ponad połowa studentów PŚ byłaby zainteresowana zakupem nowego rodzaju / typu piwa (np. nie pasteryzowanego). Studenci PŚ wypijają w tygodniu przeciętnie 5 piw (tj. 2,5 l). Miesięcznie student PŚ przeznacza na spożycie piwa ok. 52,41 zł. Pieniądze na swoje wydatki student PŚ bierze z wykonywanej pracy dodatkowej, stypendium (naukowego/socjalnego) oraz z kieszonkowego otrzymywanego od rodziców. Student PŚ rzadko bierze udział w programach partnerskich browarów piwnych, okazjonalnie korzysta z promocji związanych z zakupem piwa oraz okazjonalnie bierze udział w konkursach związanych z zakupem/spożyciem piwa.

Zainteresowanych odsyłamy do pełnego raportu z badań, zamieszczonego na stronie http://socius.polsl.pl. Dziękujemy za uwagę