PROJEKT EDUKACYJNY „Lżejszy tornister na wagę zdrowia”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
VII edycja programu edukacyjnego pt. „Trzymaj Formę!”
Advertisements

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JANA III SOBIESKIEGO W GNIEWIE
USPRAWNIANIE DZIECI Z WADAMI POSTAWY
REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
Wady postawy.
WAKACYJNE SPRAWY .
Nasze tornistry, plecaki i torby
Młodszy asystent Sekcji Promocji Zdrowia
Harmonogram i propozycje działań koordynatorów
Wady postawy Wieloletnie doświadczenia nauczycieli Publicznej Szkoły Podstawowej z Oddziałami Sportowymi w Dobrzeniu.
PSP IM KSIĘDZA JANA TWARDOWSKIEGO w Januszkowicach Przeciwdziałanie Wadom Postawy Ciała u Dzieci Nasze działania w ramach realizacji programu.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Tornister pierwszaka.
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
Akcja informacyjno-edukacyjna
Realizacja programu edukacyjnego „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
AKTYWNOŚĆ RUCHOWA – ważny element zdrowia i rozwoju dziecka
skolioza i wady kończyn dolnych u dzieci
KILKA PRAKTYCZNYCH UWAG NA TEMAT TORNISTRÓW
,,Wady postawy u dzieci i młodzieży’’
GIMNASTYKA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNA
Szkoła Podstawowa nr 2 imienia majora Henryka Sucharskiego w Kwidzynie
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
TRZYMAJ FORMĘ.
Jakub Szota Częstochowa 2012
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 w Opolu jest mocno zaangażowana w procesie edukacji zdrowotnej i w związku z powyższym przeprowadzone zostały liczne.
Propozycje tematów prac magisterskich
w praktyce pedagogicznej
PIERWSZOKLASISTA W SZKOLE
„Szkoła w ruchu” cyt…”Ruch jako lek nie ma substancji ani opakowania. Substancją tego leku jest pomysł zrodzony z nauki i doświadczenia. Przekazanie.
Szkoła Podstawowa nr 5 im.Mieszka I w Ostrowie Wielkopolskim
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 im. A. Mickiewicza w Opolu ul. Sz
ELEMENTY ŚRODOWISKA SZKOLNEGO ISTOTNE DLA ZACHOWANIA ZDROWIA DZIECI DOBÓR TORNISTRA/PLECAKA SZKOLNEGO Barbara Czaplińska Oddział Higieny Dzieci i Młodzieży.
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
Prezentacja wykonana przez uczniów z Zespołu Szkół nr 2 w Nidzicy
„ÓSEMKA” METRYKA SZKOŁY Nazwa szkoły i adres : Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 im. Gustawa Morcinka 45 – 705 Opole, ul. Bonczyka 13 tel/fax
Projekt Rady Rodziców przy SP 53 w Poznaniu „ Szkoła nie nudzi ”. Beneficjentami projektu będą głównie dzieci w wieku od 9 do 12 lat, uczące się w SP 53.
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
DOBRY START.
Publiczna Szkoła Podstawowa im. K. Makuszyńskiego w Piotrówce Piotrówka, ul. Kościuszki Jemielnica tel./fax (077) Radość jest najsłodszym.
„WYBIERAM ZDROWIE ! ”. „WYBIERAM ZDROWIE ! ”
„Lżejszy tornister na wagę złota”
1 KILKA PRAKTYCZNYCH UWAG NA TEMAT TORNISTRÓW. 2 TORNISTRY Nie ma przepisów prawnych ani norm określających maksymalne obciążenie tornistrami. Przyjmuje.
ISU Indywidualizacja w praktyce szkolnej Wyniki ankiet Małgorzata Taraszkiewicz.
Paragraf 1.3 Gęstość substancji.
WYNIKI ANKIETY ZDROWE ODŻYWIANIE. W ankiecie wzięło udział 97 uczniów klas IV-VI SP NR 3 WE WŁODAWIE (38% uczniów szkoły kl. IV-VI)
Trzymaj Formę!-II edycja Zofia LIPKA – koordynator programu “Trzymaj Formę!”
DOBRA ORGANIZACJA CZASU NAUKI SYSTEMATYCZNOŚĆ POZYTYWNA OCENA REZULTATÓW WŁASNEJ PRACY.
AUTOR – NAUCZYCIEL GDAŃSKIEGO OŚRODKA KULTURY FIZYCZNEJ
Wpływ środowiska szkolnego na powstawanie wad postawy ciała wśród uczniów.
SPOTKANIE Z RODZICAMI DOTYCZĄCE NABORU DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. R. W. BERWIŃSKIEGO W ZANIEMYŚLU I PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO „KOLOROWY ŚWIAT” W ZANIEMYŚLU.
LEKKI PLECAK. - droga do szkoły i (do wiedzy) nie musi być ciężka. Dbaj o to aby Twój plecak był jak najlżejszy - Ile waży Twój plecak ? Lżejszy plecak.
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Świdwinie.
Czas do szkoły !. Wielu z nas zdaje sobie sprawę, że właściwy dobór tornistra czy plecaka, a potem jego ciężar i sposób noszenia to jeden z kluczowych.
Programy profilaktyczne realizowane w Zespole Szkół w Sarzynie w roku szkolnym 2016/2017 w ramach współpracy z Państwowym Powiatowym Inspektoratem Sanitarnym.
Środowisko szkolne Ewa Pitrus Oddział Higieny Dzieci i Młodzieży
WAŻENIE TORNISTRÓW 2016.
Szkolne sklepiki kształtują nawyki.
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Drogi Rodzicu! Podstawowe wyposażenie piórnika to: ołówek, gumka,
Prawa, które każdy uczeń powinien znać…
Uczniowie klasy I Zespołu Szkolno Przedszkolnego w Rożnowicach realizują program edukacyjny „Żyj smacznie i zdrowo” pod kątem zasad prawidłowego i smacznego.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Informacje dla rodziców klasa I
Przedmiot programu Założeniem programu jest realizacja 3-letniego programu profilaktyki wad postawy i schorzeń narządu ruchu w grupie dzieci uczęszczających.
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
Wytyczne dotyczące problemu ciężkich tornistrów
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Wytyczne dotyczące problemu ciężkich tornistrów
PROFILAKTYKA PROBLEMÓW ODKRĘGOSŁUPOWYCH PODSUMOWANIE 2017/ 18 DZIAŁANIA PLANOWANE NA 2018/ 19 ,,Galen” - I. i J. Bienkiewicz.
Zapis prezentacji:

PROJEKT EDUKACYJNY „Lżejszy tornister na wagę zdrowia”

Cele projektu: uświadomienie dzieciom i rodzicom, jakie skutki niesie za sobą nadmierne obciążanie kręgosłupa nieprawidłową wagą tornistra,

kształtowanie prawidłowych nawyków pakowania tornistra, udzielenie wskazówek co należy brać pod uwagę kupując tornister.

Przeciążone tornistry są jedną z przyczyn występowania u dzieci i młodzieży: wad postawy, bólów kręgosłupa, skoliozy.

Nabyte przez dzieci wady postawy skutkują na całe życie! Skolioza kręgosłupa

Główny Inspektor Sanitarny zaleca, aby waga tornistra nie przekraczała 10-15% masy ciała dziecka. np. jeśli dziecko waży 30 kg, to jego plecak powinien ważyć ok. 3 - 4,5 kg.

Nadmierna waga tornistrów wynika nie tylko z przynoszenia niezbędnych podręczników, ale także niepotrzebnych rzeczy, takich jak: napoje w szklanych butelkach, - słowniki, kolorowe czasopisma, - zabawki, niepotrzebne przybory szkolne.

Kilka rad, co robić, aby tornistry dzieci były lżejsze: Przed zakupem tornistra sprawdź szelki, które powinny być mocne, szerokie i regulowane. Plecak powinien być dobrze usztywniony i wyprofilowany.

Kupuj zeszyty w cienkich okładkach. W miarę możliwości zamieniaj grubsze zeszyty na cieńsze. Systematycznie kontroluj, co dziecko pakuje do tornistra. Na bieżąco sprawdzaj zawartość piórnika.

Dawaj dziecku napoje w plastikowych butelkach. Sprawdzaj, czy dziecko spakowane jest zgodnie z planem lekcji. Zwróć uwagę na to, w jaki sposób dziecko nosi swój plecak – czy uczeń nosi plecak tylko na jednym, czy na obu ramionach.

Pakując tornister, pamiętaj, aby dziecko wykorzystało wszystkie przegrody i kieszenie. Ciężar należy rozłożyć symetrycznie – cięższe przedmioty bliżej pleców i środka plecaka. Rozważ kupno plecaka na kółkach.

Projekt edukacyjny „Lżejszy tornister na wagę zdrowia” przewiduje pozyskanie przez szkołę środków finansowych w celu zakupu dodatkowych zestawów podręczników dla klas IV, które będą wykorzystywane podczas lekcji i pozostawiane w szkole. Dzięki temu, dzieci do szkoły będą nosiły tylko zeszyty i ćwiczenia.

Lekkie tornistry do szkoły nosimy, bo wszyscy zdrowie sobie cenimy!

Za uwagę dziękują koordynatorzy projektu: Iwona Bartczak i Mariola Janiak.