Windows Phone 7 - wstęp Andrzej Chybicki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Systemy operacyjne.
Advertisements

One Framework to rule them all
Grafika Wektorowa Bitmapowa.
Squarer Natalia Berdys Programowanie Urządzeń Mobilnych
Java dla studentów II roku Wydziału Fizyki PW Przemysław Duda, 2012
Grafika komputerowa Wykład 2 Wykorzystanie podstawowych usług bibliotecznych (API) w operacjach graficznych.
Politechnika Gdańska WYDZIAŁ ELEKTRONIKI TELEKOMUNIKACJI I INFORMATYKI
Politechnika Gdańska WYDZIAŁ ELEKTRONIKI TELEKOMUNIKACJI I INFORMATYKI
Technologie XML Mgr inż. Michał Jaros Technologie XML wykład 1.
Platforma .Net i Vs.Net.
Tworzenie ASP.NET Web Form
Wykład nr 1: Wprowadzenie. Pojęcia podstawowe
ASP.NET i platforma.NET Technologie internetowe ( ) Tomasz Popów
Koordynatorzy: Krzysztof BIKONIS Marek MOSZYŃSKI
P I OTR SKOŁYSZ. POCHODZENIE I CELE CZYM JEST.NET ? CO IMPLEMENTUJE MONO ? ŚRODOWISKO PRACY [MONODEVELOP] SYTEMY OPERACYJNE CO PROGRAMOWAĆ ? JĘZYKI PRZYKŁADOWY.
Projekt i implementacja narzędzia wspierającego zarządzanie siecią komputerową Dyplomant: Piotr Kodzis Promotor: mgr inż. Krzysztof Nierodka.
Systemy operacyjne. Co to jest system operacyjny? OS (ang. Operating System) to program, który kontroluje pracę uruchomionych przez użytkownika aplikacji,
Analiza, projekt i częściowa implementacja systemu obsługi kina
Codename: GJumper inż. Krzysztof Grześkowiak inż. Kamil Niezręcki.
SZPIF – Harmonogram, Opis narzędzi, Schemat bazy danych
C# Windows Forms Zastosowania Informatyki Wykład 2
Maciej Grabek Agenda.
Budowa platformy do rejestracji i odtwarzania wykładów akademickich
Spotkanie organizacyjne
Wstęp do programowania urządzeń z systemem. Windows Phone 7
Microsoft Sharepoint 2010 – Peter Dabrowski
Rozwój aplikacji przy wykorzystaniu ASP.NET
Aplikacje Internetowe
Witold Bołt Wprowadzenie do .NET Witold Bołt
System webowy do tworzenia kolektywnych prototypów aplikacji sieciowych i mobilnych Łukasz Przywarty
* HTML5 i CSS3 w nowoczesnych serwisach internetowych
Struktura aplikacji System elektronicznej obsługi klienta
Architektura Systemu Źródło:
XNA na Windows Phone Od kodu do pubikacji
Microsoft Expression Studio
Podstawy programowania II
Opracował : Przemysław Drzymała
Windows Phone 7 XNA Game development
Zacznij, Twórz, Zarabiaj!
Witold Bołt. Agenda W czym tkwi problem..? Po co jest oprogramowanie? Kim jest użytkownik? Zbieranie danych Co to jest design Współpraca programista-projektant.
Programowanie Windows na przykładzie C# część 1
Wykonał: Michał Nikołajuk
XML – eXtensible Markup Language
Model – View – View Model
KINECT Jakub Hossa Microsoft Student Partner. KINECT Jakub Hossa Microsoft Student Partner.
Silverlight Marcin Badurowicz
Technologie Programowania seminarium
Silverlight 4 dla Windows Phone 7
SPECJALNOŚĆ: Oprogramowanie Systemowe
Wstęp do ASP.NET Arkadiusz Popa Serwery Aplikacji
Animacja na stronie internetowej
Windows 8.1 dostarcza spójną platformę do tworzenia aplikacji, które potrafią dostosować się do wielu urządzeń Zaprojektowane raz, działają.
Windows Phone 7. Plan prezentacji  Podstawowe informacje o Windows Phone  Platforma programistyczna  Demo.
Projektowanie Aplikacji Internetowych Artur Niewiarowski Wydział Fizyki, Matematyki i Informatyki Politechnika Krakowska.
Platforma programistyczna  C#(VB) i XAML  Platforma programistyczna  Visual Studio 2010 Express for Windows Phone (Visual Studio 2010)  Windows Phone.
Technologie internetowe i mobilne
1 Analiza możliwości języka C# w aspekcie oprogramowania dla myszy Łukasz Łysyganicz Nr indeksu Praca napisana pod kierunkiem: Prof. nzw. Dr hab.
Obiektowe metody projektowania systemów XML eXtensible Markup Language.
Waldemar Bartyna 1 Programowanie zaawansowane LINQ to XML.
Jak przestałem się martwić i pokochałem tworzenie aplikacji okienkowych. źródło:
Temat 1 Pojęcie systemu operacyjnego Opracował: mgr Marek Kwiatkowski.
 Podstawowy składnik.NET Framework  Technologia tworzenia w pełni dynamicznych stron internetowych działających po stronie serwera  Zorientowanie na.
Windows 8 dla programistów Bartłomiej Zass Microsoft.
7 Międzynarodowa Konferencja INŻYNIERIA PRODUKCJI – r. Wrocław Piotr Garbacz INTEGRATED VISION SYSTEMS VERSUS CUSTOM SOLUTIONS FOR.
ST | 9/16/2015 | © Robert Bosch GmbH All rights reserved, also regarding any disposal, exploitation, reproduction, editing, distribution, as well.
C# może więcej! Budowanie aplikacji mobilnych na platformy iOS/Android/Windows Phone przy użyciu narzędzi Xamarin Platform
Windows Workflow Foundation
dla programistów Windows Phone
Podstawy programowania
Zapis prezentacji:

Windows Phone 7 - wstęp Andrzej Chybicki

Windows Phone 7 - początki Microsoft o Windows Phone 7: In golf, it’s known as a “mulligan”; in schoolyard sports, it’s called a “do-over”; and in the computer industry, we say it’s a “reboot.” Dwie ścieżki programowania : - XNA -Silverlight Silverlight – platforma developerska łącząca wygodę tworzenia interfejsu, automatycznym łączeniem zdarzeń z możliwością zaawansowanego przetwarzaniem danych XNA – platforma developerska do tworzenia gier (2D i 3D), -game-loop -XBOX, PC, Zune (mobile)

Środowisko pracy aplikacji Kod w pełni zarządzalny przez .NET Framework Języki programowania Sugerowane rozwiązanie – C# XNA i Silverlight współdzieli niektóre biblioteki, ale nie można tworzyć projektów „mieszanych”

Silverlight vs. XNA Dla aplikacji użytecznych (RIA) XAML (Extensible Application Markup Language ) Interfejs użytkownika Przekazywanie zdarzeń Niektóre elementy logiczne oraz animacyjne WP7 Silverlight = Silverlight 3 – niektóre rzeczy, których nie można zrobić na telefonie + niektóre rzeczy które można zrobić tylko na telefonie 

XNA vs. Silverlight Gry, aplikacje medialne, animacje z interakcją z użytkownikiem wymagające zaawansowanego renderowania grafiki Wewnętrzna synchronizacja wątków odświeżania i użytkownika 2D (sprites) i 3D (models) Silverlight (vector graphics) vs. XNA (bitmap graphics) Time-steered vs. user (event) steered apps

Windows Phone 7 jest w chmurze! Mapy Bing (LBS) Xbox Live Windows Phone Marketplace

Sprzęt, wymagania i usługi Wielodotykowy ekran OLED (“organic light emitting diode”) Przyciski: Rozmiar ekranu: 480 x 800 (480 x 320) (160 px) Modem 3G, Wi-fi, Camera, Akcelerometr Vibration FM Radio Push Notification

Programowanie Windows 7!! Visual Studio 2010 Zune software (zamiast ActiveSync) Oczywiście będą problemy z deployowaniem aplikacji na Windows Mobile (dlaczego ma być zbyt prosto?) Co trzeba zrobić aby zsynchronizować kalendarz Windows XP z Windows Phone 7? UŻYĆ GOOGLA!!

Pierwsza aplikacja Silverlight Windows Phone Application WMAppManifest.xml Title="SilverlightHelloPhone„ Deployowanie na emulator albo prosto do urządzenia Rozdzielczość ekranu emulatora jest taka sama jak w urządzeniu Możliwość zmiany orientacji emulatora

Układ plików projektu Silverlight Cztery główne pliki każdego projektu: App.xaml MainPage.xaml App.xaml.cs MainPage.xaml.cs Postulat „code-behind”

App.xaml.cs, App.xaml oraz App.g.cs

MainPage.cs.xaml - > MainPage.g.cs Element w Silverlight i XML Hierarchia obiektów:

/bin/Debug Plik XAP – spakowany, przekompilowany projekt

A teraz „Hello World” w XNA Brak wbudowanych czcionek Czcionka jest bitmapą! Wszystko jest bitmapą! Czcionka musi być osobno zaimportowana do projektu (problemy licencyjne)

Game.cs – główna część projektu w XNA

Orientacja (Sliverlight) Portrait, Landscape, PortraitOrLandscape Orientacja a dynamiczne lokowanie komponentów (dynamic layout) HorizontalAlignment VerticalAlignment

Wynik

Marigin i padding Atrybuty: ActualWidth SizeChanged ActualSize Loaded LayoutUpdated

Powiązywanie zdarzeń poprzez XAML

Wykrywanie zmiany orientacji

Orientacja XNA BackBuffer i jego rola BackBuffer a wydajność

Obsluga zmiany orientacji w XNA

Dotyk w WP7 (XNA) 4 przyciski równocześnie Obsługa przez zdarzenia (Sliverlight) W XNA sprawdzanie robimy w metodzie Update (TouchPanel) TouchCollection touchLocations = TouchPanel.GetState(); State : Pressed, Moved, Released. Position ( Vector2 ) Id TouchLocation previousTouchLocation; bool success = touchLocation.TryGetPreviousLocation(out previousTouchLocation);

Dotyk w XNA - przykład

Gesty!! Tap, doubleTap, pinch, pinchComplete, fredrag, HorizontalDrag, VerticalDrag, DragComplete

Dotyk w WP7 (Silverlight) Low-level Zdarzenie Touch.FrameReported (XNA TouchPanel), nie zawiera gestów TouchPoint Action (Down, Move, and Up). Position (Point), Size TouchDevice High-level 3 zdarzenia w klasie UIElement ManipulationStarted, ManipulationDelta, ManipulationCompleted

Routed Event handling

Bitmapy (XNA) Definicja bitmapy w Silvelight (vector drawing, image, bitmap) a w XNA (Texture2D) BMP, JPG(S), PNG(S)

Bitmapy (Silverlight) <Image Source="Images/Hello.png" Stretch="None" /> W Silverlight można pobierać obrazek z URL:

Bitmapy (XNA)

Camera

Photo Library (XNA)

Photo Library Silverlight

Sensory w WP7 - akcelerometr

Akcelerometr w XNA