Paweł Wójcik, IQS and QUANT Group

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Advertisements

CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
2011 Joanna Bechcińska Bożena Boleska
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Badanie efektywności nośnika - Miniboardy
Jakość wody oraz działalność spółki Saur Neptun Gdańsk w opinii mieszkańców 2007 Uniwersytet Gdański Pracownia Realizacji Badań Socjologicznych Gdańsk.
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Wyniki badania TNS OBOP
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Raport z badania Capibus
SKALA 2 :1 1 : 1 1 : 2 OBRAZ DWUKROTNIE POWIĘKSZONY 8 cm 6 cm
Narciarski weekend pogoda dla narciarzy i snowboardzistów oferta dla sponsora.
Rynek ubezpieczeń w Polsce I kwartał 2008
ZAWODY ZAUFANIA PUBLICZNEGO W ŚWIADOMOŚCI POLAKÓW
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
JO16-75 Dane techniczne: Wysokość-130 Płaszczyzna dolna-90
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY 2010 DLA SZKOŁY.
MODEL EFEKTYWNOŚCI KAMPANII OUTDOOROWYCH
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
OFERTA HANDLOWA TVP KIELCE
Rynek telewizyjny w 2007 roku Podsumowanie. 2 Widownia telewizyjna.
Rozproszenie uwagi kierowcy
„Student jako konsument na rynku multimediów”
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Badania product placement w programach telewizyjnych Badania product placement w programach telewizyjnych Katarzyna Bednarzak BR TVP Adam Czarnecki ARC.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Wybrane wyniki badania „Budowlana marka roku”
Problemy wychowawcze dzieci
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Podsumowanie badań Społeczny wizerunek i szanse wyborcze Marka Goliszewskiego Warszawa, czerwiec 2005.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
przeprowadzona wśród mieszkańców GMINY BOGDANIEC
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Wyniki badań dzieci 10 letnich z realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego po I etapie edukacyjnym- wrzesień 2013, luty- czerwiec 2014 Kuratorium.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Komenda Powiatowa Policji
Prognoza nastrojów i działań przedsiębiorców w perspektywie najbliższego półrocza (IVQ2013/IIQ2014)
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
1 71. TOUR DE POLOGNE UCI WORLD TOUR. Co roku Tour de Pologne śledzą miliony widzów. W 2014 roku: LICZBA ODBIORCÓW 2 Tour de Pologne UCI World Tour Liczba.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem lekarzy 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM LEKARZY Czerwiec 2014.
ANALIZA ANOVA - KIEDY? Wiele przedsięwzięć badawczych zakłada porównanie pomiędzy średnimi z więcej niż dwóch populacji lub dwóch warunków eksperymentalnych.
© GfK 2014 | GfK Health | Leki homeopatzcyne widziane okiem Polaków 1 LEKI HOMEOPATYCZNE WIDZIANE OKIEM POLAKÓW Czerwiec 2014.
Zwyczaje związane z myciem okien
Zdolności matematyczne Polaków Prezentacja wyników badania.
Od 1984 roku demografowie obserwują w Polsce stały spadek liczby urodzeń, które od 1993 r. wynosiły rocznie około 500 tysięcy, a od roku 1998 – poniżej.
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
Ankieta dotycząca kart bankomatowych i kont bankowych.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
WSTĘP W dzisiejszych czasach reklamy w TV, banery czy ulotki to moim zdaniem przeżytek. W dzisiejszych czasach większą oglądalność mają różne kanały na.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Zapis prezentacji:

Paweł Wójcik, IQS and QUANT Group Marcin Jarnicki, Biuro Programowe TVP Jakościowe planowanie mediów na podstawie badania wskaźnika zaangażowania w oglądanie programu telewizyjnego

Cel badania Celem badania było sprawdzenie, czy zaangażowanie w oglądanie programu ma wpływ na znajomość reklam, a także czy oglądany program. Podstawą było porównanie znajomości reklamowanych marek przed i po obejrzeniu programu. Badanie zostało przeprowadzone przed i po emisji dwóch programów: - transmisja zawodów Pucharu Świata w skokach narciarskich, - telenowela „Na dobre i na złe”.

Metodologia Próba: Metoda: Realizacja badania: N=1000. Próba obejmuje następujące grupy: N=200 osób, wywiady przeprowadzone przed emisją skoków narciarskich. N=200 osób, które obejrzały skoki narciarskie - wywiad przeprowadzony do dwóch godzin po emisji. N=100 osób, które nie obejrzały skoków narciarskich - wywiad przeprowadzony do dwóch godzin po emisji. N=200 osób, wywiady przeprowadzone przed emisją odcinka telenoweli “Na dobre i na złe”. N=200 osób, które obejrzały odcinek telenoweli - wywiad przeprowadzony do dwóch godzin po emisji. N=100 osób, które nie obejrzały odcinka telenoweli - wywiad przeprowadzony do dwóch godzin po emisji. Próba reprezentatywna dla osób dorosłych oglądających telewizję. Metoda: CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) Realizacja badania: 22-23 marca 2003

Schemat eksperymentu GK BR1 PROGRAM BR2 GE1 GE2 GE3 pierwszy pomiar drugi pomiar GK BR1 PROGRAM BR2 GE1 GE2 GE3 N=400 N=400 GK - grupa kontrolna BR1 - blok reklamowy przed programem BR2 - blok reklamowy po programie GE1, GE2, GE3 - grupy eksperymentalne o różnym stopniu zaangażowania w oglądanie programu

Wskaźniki Pytaliśmy je także o to jaka marka jest sponsorem serialu „Na dobre i na złe” lub transmisji pucharu świata w skokach narciarskich (zależnie od programu). Pytanie to zadaliśmy dwukrotnie: przed blokiem pytań dotyczącym wspomaganego oglądania badanych reklam i po nim. Dla każdej z badanych reklam prosiliśmy respondentów o ocenę na skali (1- na pewno nie widziałe(a)m, 2 - raczej nie widziałe(a)m, 3 - raczej widziałe(a)m, 4 - na pewno widziałe(a)m), czy ostatnio widzieli je w telewizji. Tych badanych, którzy oglądali odcinek serialu „Na dobre i na złe” lub transmisję pucharu świata w skokach narciarskich (zależnie od programu) pytaliśmy o to jak uważnie obejrzeli badany program a także prosiliśmy o jego ocenę na wymiarach: - interesujący - ważny dla Pana(i) - zabawny - wciągający, angażujący - dla całej rodziny.

Wyniki

Średni procent widzianych reklam emitowanych przed serialem „Na dobre i na złe” i po nim

Średni procent widzianych reklam emitowanych po serialu „Na dobre i na złe” różnica pomiędzy niskim a wysokim poziomem zaangażowania jest istotna statystycznie

Średni procent widzianych reklam emitowanych przed transmisją Pucharu Świata w skokach narciarskich i po niej

Średni procent widzianych reklam emitowanych po transmisji Pucharu Świata w skokach narciarskich różnica pomiędzy niskim a wysokim poziomem zaangażowania jest istotna statystycznie

Wpływ zaangażowania w oglądanie programu na znajomość wspomaganą reklamy sponsora* - Nizoral Czy ostatnio widział(a) Pan(i) w telewizji reklamę szamponu przeciwłupieżowego Nizoral? N=61 N=74

Czy ostatnio widział(a) Pan(i) w telewizji reklamę czekolady Milka? Wpływ zaangażowania w oglądanie programu na znajomość wspomaganą reklamy sponsora* - Milka Czy ostatnio widział(a) Pan(i) w telewizji reklamę czekolady Milka? N=59 N=68

Znajomość spontaniczna Wpływ zaangażowania w oglądanie programu na znajomość reklamy marki jako reklamy sponsora programu* - Nizoral Czy wie Pan(i) jaka marka jest sponsorem programu? Proszę powiedzieć, która z marek, które przed chwilą przeczytałem(am) jest sponsorem programu? 16% 22% 21% 36% 0% 5% 10% 15% 20% 25% 30% 35% 40% 45% 50% RESPONDENCI O NISKIM ZAANGAŻOWANIU WYSOKIM N=61 N=74 Znajomość wspomagana Znajomość spontaniczna / Różnica istotna statystycznie (+/-)

Znajomość spontaniczna Wpływ zaangażowania w oglądanie programu na znajomość reklamy marki jako reklamy sponsora programu* - Milka Czy wie Pan(i) jaka marka jest sponsorem programu? Proszę powiedzieć, która z marek, które przed chwilą przeczytałem(am) jest sponsorem programu? 37% 43% 71% 69% 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% RESPONDENCI O NISKIM ZAANGAŻOWANIU WYSOKIM N=59 N=68 Znajomość wspomagana Znajomość spontaniczna

Wnioski Porównanie grup respondentów o rożnym poziomie zaangażowania w oglądanie badanego programu wskazuje, że osoby bardziej zaangażowane w oglądanie danego programu zapamiętały istotnie więcej badanych reklam. Z porównania wyników badania grupy kontrolnej (przed emisją programu) z grupą respondentów, którzy nie oglądali serialu ani skoków narciarskich wynika, że na poziom znajomości reklam nie wpłynęły inne czynniki poza oglądanymi programami.