CELESTYN FREINET „MYŚLI WYBRANE”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła dla rodziców i wychowawców
Advertisements

BIBLIOTEKA PRZYSZŁOŚCI
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
Biblioteka jako szkolne centrum informacji multimedialnej jest miejscem gromadzenia i udostępniania różnych materiałów/mediów dydaktycznych uczniom, ich.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Dlaczego warto zostać uczniem ZSI w Sokółce
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
Szkoła Podstawowa ABiS „Szkoła dla dziecka”
POLSKIE STOWARZYSZENIE ANIMATORÓW PEDAGOGIKI CELESTYNA FREINETA
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Za chwilę wejdziesz do magicznego świata.. Za chwilę będziesz świadkiem czegoś naprawdę dziwnego.
DEKALOG NAUCZYCIELA.
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
„Jak pomóc dziecku w nauce”
„Szkoła wspomaga wychowanie” debata uczniów szkół ponadgimnazjalnych
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Czytanie ze zrozumieniem
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa I.
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Koncepcja pracy szkoły
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OPRACOWANIE WYNIKÓW ANKIET NAUCZYCIELI.
WPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA opracowała : mgr Jolanta Witczak.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Co proponujemy? hm. Tomasz Kujaczyński i zespół
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
„Wszystkiego co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać,
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
Model kaskadowy jest czytelny, przejrzysty, ale w istocie niepraktyczny Proces projektowania systemu informacyjnego.
Godność ucznia a postawa nauczyciela
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
WITAMY !!! Szkoła Podstawowa Nr 15 im. Armii Krajowej w Elblągu MISTRZ uczeń klasy I.
WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 51 z Oddziałami Integracyjnymi im. Fryderyka Chopina w Katowicach.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Rola opiekuna praktyk, jako MENTORA dla studenta- praktykanta.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
EkoSmak Zespół Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego w Wolborzu
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
ZESPÓŁ SZKÓŁ W RACŁAWICACH ŚĄSKICH
Zapis prezentacji:

CELESTYN FREINET „MYŚLI WYBRANE”

OPRACOWANIE: SŁAWOMIRA MRÓZ STUDENTKA PIERWSZEGO ROKU WYŻSZEJ SZKOŁY SPOŁECZNO-EKONOMICZNEJ KIERUNEK: PEDAGOGIKA PREZENTACJA MULTIMEDIALNA WYKONANA POD KIERUNKIEM WYKŁADOWCY PRZEDMIOTU „ HISTORIA MYŚLI PEDAGOGICZNEJ” DR. ROMANA GAWRYCHA

CELESTYN FREINET(1896-1966) - FRANCUSKI PEDAGOG – -PRAKTYK, TWÓRCA NOWEJ, ORYGINALNEJ I CIĄGLE ŻYWEJ KONCEPCJI PEDAGOGICZNEJ ZWANEJ „NOWOCZESNĄ SZKOŁĄ FRANCUSKĄ TECHNIK FREINETA”. AUTOR TAKICH OPRACOWAŃ JAK NP. „GAWĘDY MATEUSZA - NOWOCZESNA PEDAGOGIKA ZDROWEGO ROZSĄDKU”, „NOWOCZESNA SZKOŁA FRANCUSKA” „PRAKTYCZNY PORADNIK URZĄDZEŃ MATERIALNO-TECHNICZNYCH I ORGANIZACJI PRACY PEDAGOGICZNEJ SZKOŁY LUDOWEJ”, „NIEZMIENNE PRAWDY PEDAGOGICZNE”. OPRACOWAŁ SZEREG TECHNIK PEDAGOGICZNYCH, KTÓRE POMAGAJĄ W ORGANIZACJI PRACY NAUCZYCIELA I AKTYWACJI UCZNIÓW ORAZ WSPOMAGAJĄ WIELOSTRONNY ROZWÓJ OSOBOWOŚCI DZIECKA.

OTO MYŚLI CELESTYNA FREINETA NAJCZĘŚCIEJ WYBIERANE JAKO MOTTO DO PRACY PRZEZ WSPÓŁCZESNYCH NAUCZYCIELI I WYCHOWAWCÓW SZKÓŁ, PRZEDSZKOLI ORAZ RÓŻNYCH ORGANIZACJI EDUKACYJNYCH (NP.HARCERSTWO). ŹRÓDŁEM SĄ LICZNE ARTYKUŁY, PROGRAMY PRACY SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI, NOTKI INFORMACYJNE O ORGANIZACJACH ZNALEZIONE W INTERNECIE.

DZIECIOM POTRZEBNE SĄ : CHLEB I RÓŻE DZIECIOM POTRZEBNE SĄ : CHLEB I RÓŻE.(…) POTRZEBUJĄ NASZEGO SERDECZNEGO SPOJRZENIA, NASZEJ MYŚLI I ŻYCZLIWOŚCI.(…)

„SZKOŁA NIE JEST PRZYSTANKIEM, JEST DROGĄ, KTÓRA OTWIERA SIĘ NA CORAZ TO NOWE HORYZONTY DO ZDOBYCIA.”

„POZWÓLCIE DZIECKU WYRUSZAĆ W PODRÓŻE ODKRYWCZE – CZASEM TRUDNE – ALE POZWALAJĄCE ZNALEŹĆ TAKI POKARM, JAKI BĘDZIE DLA NIEGO POŻYWNY.”

„SPÓJRZ NA DZIECKO OCZAMI DZIECKA.”

„JEŻELI NIE STANIECIE SIĘ JAK DZIECI, TO NIE WEJDZIECIE DO ZACZAROWANEGO KRÓLESTWA PEDAGOGIKI.”

„ZAUFAJ DZIECIOM, BO ONE SĄ TWÓRCZĄ PRZYSZŁOŚCIĄ.”

„SZKOŁY POWINNY ODZNACZAĆ SIĘ POSTAWĄ WSPOMAGAJĄCĄ I CZYNIĆ WSZYSTKO, ABY DZIECKO MOGŁO PRZEZWYCIĘŻYĆ TRUDNOŚCI I ZASPOKOIĆ SWOJĄ POTRZEBĘ POCZUCIA MOCY.”

„POZWÓLMY DZIECIOM DZIAŁAĆ SWOBODNIE „POZWÓLMY DZIECIOM DZIAŁAĆ SWOBODNIE.” „STOPNIE I LOKATY SĄ ZAWSZE BŁĘDEM.”

„…WPUŚCIE DO KLASY SŁOŃCE, OTWÓRZCIE DZIECIOM USTA.”

„PRECZ Z PODRĘCZNIKAMI „PRECZ Z PODRĘCZNIKAMI.” „WIEDZA PRZEŻYWANA PRZEZ JEDNOSTKĘ SUMUJE SIĘ Z JEJ NATURALNYM POTENCJAŁEM WITALNYM, NATOMIAST WIEDZA NARZUCONA WBREW ZAINTERESOWANIOM SZKODZI JEJ, STANOWIĄC NIEPOTRZEBNY BALAST.”

„PRAWDZIWĄ WIEDZĄ JEST TA, KTÓRĄ SIĘ ZDOBYŁO DROGĄ ODKRYCIA, I KTÓRĄ SIĘ SOBIE PRZYSWOIŁO.”

„PYTANIA SĄ WAŻNIEJSZE NIŻ ODPOWIEDZI „PYTANIA SĄ WAŻNIEJSZE NIŻ ODPOWIEDZI. NAS NIE INTERESUJE, CO DZIECKO WIE, LECZ W JAKI SPOSÓB DOSZŁO DO TEJ WIEDZY.”

„DZIECI ODCZUWAJĄ POTRZEBĘ MÓWIENIA DO KOGOŚ, KTO ICH SŁUCHA, PISANIA DO KOGOŚ, KTO ODPOWIE, CZUJĄ POTRZEBĘ ROBIENIA RZECZY POŻYTECZNYCH.”

„DZIECKO W SWYM NIEUSTANNYM DĄŻENIU DO PODBOJU ŚWIATA, WYPOWIADA SIĘ WŁAŚCIWYMI SOBIE ŚRODKAMI – MALARSTWEM, MUZYKĄ , TAŃCEM, POEZJĄ, MAJSTERKOWANIEM, BADANIEM ZJAWISK, HODOWLĄ…”

„PRZYWRÓĆCIE PRAWO PIERWSZEŃSTWA TAKIM WARTOŚCIOM JAK – ODCZUWANIE, PRZEŻYWANIE, TWORZENIE I ROZUMIENIE.”

„DZIECKO CHCE I POTRAFI SIĘ SAMODZIELNIE UCZYĆ, JEŻELI TYLKO STWORZY MU SIĘ WARUNKI SPRZYJAJĄCE ROZWOJOWI.”

„Z ODROBINĄ SUKCESU, ZACHĘTY I ZAUFANIA, W ŚRODOWISKU SPRZYJAJĄCYM PRACY, DZIECKO MOŻE DOTRZEĆ DO KRAŃCÓW SWIATA.”

„DZIECIŃSTWO NIE JEST WORKIEM, KTÓRY SIĘ NAPEŁNIA „DZIECIŃSTWO NIE JEST WORKIEM, KTÓRY SIĘ NAPEŁNIA. JEST SZCZODRZE NAŁADOWANĄ BATERIĄ.”

„PEDAGODZY TRADYCYJNEJ SZKOŁY W KAŻDYM DZIECKU WIDZĄ PRZEDE WSZYSTKIM WROGA, KTÓRY ZAPANUJE NAD NIMI, JEŚLI ONI GO NIE OPANUJĄ.”

„NIE MOŻNA WYCHOWYWAĆ BEZ OKAZYWANIA SZACUNKU „NIE MOŻNA WYCHOWYWAĆ BEZ OKAZYWANIA SZACUNKU. POSZANOWANIE GODNOŚCI OSOBISTEJ UCZNIÓW, KTÓRZY NAWZAJEM SZANUJĄ SWOICH NAUCZYCIELI, JEST JEDNYM Z PIERWSZYCH WARUNKÓW ODNOWY SZKOŁY.”

„PRZYSZŁY USTÓJ DEMOKRATYCZNY, PRZYGOTOWUJE SIĘ PRZEZ DEMOKRATYCZNE WYCHOWANIE.”

„NASZA PRACA POLEGA NA ZBIOROWYM WYSIŁKU NAUCZYCIELI (…) NIE MA I NIE MOŻE BYĆ W PEDAGOGICE DOGMATÓW, BO JEST ONA ZWIĄZANA Z ŻYCIEM, KTÓRE JEST W NIEUSTANNYM RUCHU.”

„POSTAWIŁEM SWÓJ KAMIEŃ SYGNAŁOWY „POSTAWIŁEM SWÓJ KAMIEŃ SYGNAŁOWY. WIEM, ŻE POKAŻE ON DROGĘ TYM, KTÓRZY PRZYJDĄ PO MNIE.”

„NIE WYSTARCZY ZOSTAĆ FREINETOWCEM (…) TRZEBA PÓJŚĆ DALEJ.”

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ