Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DANE INFORMACYJNE ID grupy: AsGo02 Zjawiska optyczne w atmosferze,
Advertisements

Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE ID grupy: G-3 Lokalizacja: GDYNIA Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane informacyjene Nazwa szkoły ID grupy Kompetencja Temat projektowy
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: 96/20 MP GR 2
Problemy rynku pracy..
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Hałas wokół nas Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
1.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Program Operacyjny kapitał Ludzki CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt,, Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT!!!” jest.
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia) ID grupy: T3 Kompetencja: Matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Życie dżdżownicy w glebie Semestr/rok szkolny: 2009/2010, obóz naukowy w Augustowie

Z glebą za pan brat Kornelia Ignaciuk Marcela Stanke Angelika Zakrzewska Paulina Wrzesińska Filip Kordus Mateusz Kroskowski Paweł Leszczyński Opiekun: Dr P. Charzyński

Harmonogram naszych badań Dzień I 21 sierpnia 2010r. na obozie mieliśmy pierwsze zajęcia. Na początku były wykłady o glebie, czym jest, z czego się składa i co można w niej badać. Następnie wybraliśmy się na spacer do Doliny Rospudy w celu znalezienia miejsca do badania gleby. Po drodze widzieliśmy dzięcioła czarnego. Do doliny nie dotarliśmy, ponieważ nie mieliśmy sił oraz czasu. Do hotelu dotarliśmy wykończeni.  Dzień II Drugiego dnia koloni 22. sierpnia, o godzinie 8:30 wyruszyliśmy w drogę. Chcieliśmy zbadać glebę. Długo szliśmy w poszukiwaniu odpowiedniego miejsca do wykonania badań. W leśniczówce " Klonownica " spytaliśmy leśniczego o zgodę na wykopanie odkrywki. Zgodę uzyskaliśmy i w wybranym miejscu wykopaliśmy dół na głębokość 1,40 m. Następnie sprawdziliśmy pH gleby, jej kwaśność i pobraliśmy próbki.  Po ogólnym sprawdzeniu gleby zakopaliśmy plastkiową butelkę wody gazowanej Augustowianki z wiadomością dla potomnych. Wróciliśmy do hotelu. Za kilka dni kiedy gleba wyschnie ponownie zbadamy ją i potwierdzimy wyniki. :) 

Harmonogram naszych badań cd. Dzień III Trzeciego dnia obozu zajęcia rozpoczęły się o 8:30 Pojechaliśmy do wsi niedaleko Augustowa. Wieś nazywała się Szczeberka. Na miejsce zawiózł nas hotelowy bus. Szukaliśmy właściciela pola, aby pozwolił nam kopać dół. Po znalezieniu odpowiedniego miejsca i zgodzie własciciela chłopcy rozpoczęli pracę. Kiedy wykopaliśmy dół głebokości 1m, zaczęliśmy badać glebę. Zbadaliśmy jej pH i zawartość węglanów w poszczególnych nasze poziomach. Pobraliśmy próbki gleby, zakopaliśmy dół i zaczęlismy iść w stronę hotelu. Po drodze odebrał nas hotelowy bus, ten sam, który zawiózł nas na miejsce. Dzień IV Dzień IV  Czwartego dnia obozu poranne zajęcie odbyły się w sali Wigry w Hotelu Warszawa. Zaczeliśmy od opisania poprzednich dni w e-kronice. Następnie ponownie badaliśmy wysuszone gleby. Określaliśmy jej barwę w stanie suchym i wilgotnym przy pomocy atlasu Munsell'a. Umieściliśmy też zdjęcie wykonane w trakcje naszych badań do naszej e-kroniki. Potem podzieliśmy się na dwie grupy i przegotowaliśmy prezentację ppt zawierającą wyniki badań naszej grupy.

Co to jest gleba? Gleba – integralny składnik wszystkich ekosystemów lądowych i niektórych płytkowodnych utworzony w powierzchniowych warstwach litosfery, specyficznie przekształconych (i nadal przekształcanych) pod wpływem roślinnościi pozostałych czynników glebotwórczych. (Z. Prusinkiewicz, Środowisko i gleby w definicjach 1999)

Jak powstaje gleba? Czynniki glebotwórcze: Gleba = f (K, O, S, R, W, T, C) K – klimat O – organizmy życia S – skała macierzysta R – rzeźba terenu W – warunki wodne T – czas C - człowiek

Lokalizacja profilu I. Wys. 128m npm. Współrzędne geograficzne N 53º 52’18,83” E 22º 59’28,78”

Lokalizacja profilu II. Wys. 128m npm. Współrzędne geograficzne N 53º 55’36,83” E 22º 56’50,35”

Metody naszych badań pH - za pomocą kwasomierza glebowego typu Hellige’a. Barwa gleby – za pomocą atlasu Munsella. Zawartość węglanów - za pomocą roztworu HCl. Uziarnienie – metodą organoleptyczną.

Profil NR 1 0 – 10 cm Poziom A Poziom B 80 – 140 cm Poziom C

Profil nr 2 0 – 40 cm Poziom A Poziom Ag 40 – 50 cm 50 – 100 cm Poziom C

Profil 1 – właściwości gleby pH Barwa gleby suchej Barwa gleby wilgotnej Zawartość węglanów Uziarnienie A 4,5 7,5YR 4/3 7,5YR 2,5/1 brak piasek luźny B 6 7,5YR 5/6 7,5YR 3/5 C 6,5 7,5YR 4/6 7,5YR 3/3 piasek słabo-gliniasty

Profil 2 – właściwości gleby pH Barwa gleby suchej Barwa gleby wilgotnej Zawartość węglanów Uziarnienie A 6,5 - 2,5Y 3/2 brak glina średnia Ag 7 2,5Y 4/4 glina ciężka C 2,5Y 5/4

Wnioski Gleba na polu była bardziej wilgotna, żyźniejsza oraz miała większą gęstość. Gleba badana w lesie była bardziej sucha. Profil na polu miał poziom próchniczny o większej miąższości i ciemniejszej barwie.

Nasze badania w Obiektywie

Nasze badania w Obiektywie