Kapitel X - Wiederholung

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Advertisements

Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Abitur 2012 Deutsch.
Wohnen im Grünen Mieszkanie w zieleni. Das Leben in einer Großstadt bringt mit sich viel Stress und Hektik Życie w dużym mieście przynosi ze sobą dużo.
Rozdział XVI - Zagadnienia
Jak i czego nauczyłam się na lekcjach niemieckiego w klasie 2
Jak uczymy się j. niemieckiego ?. Usnere Hausaufgaben:
Zagadnienia Nazwy sklepów, lokali usługowych oraz produktów.
DIE KONJUGATION DES VERBS IM PRÄSENS
Wie lernen wir Deutsch Tomasz Ślęczkowski 2c.
Wie lernen wir Deutsch Tomasz Ślęczkowski. Wir spielte Lernspiele.
Kapitel VI – Zagadnienia:
Przyimki łączące się z celownikiem i biernikiem.
Präteritumformen des Verbs war
Forma podstawowa zaimka dzierżawczego (przynależności)
I. Modalverb sollen Beispiele:
Materiały pochodzą z Platformy
Czasowniki modalne w czasie przeszłym Imperfekt.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
PROJEKT MIĘDZYNARODOWY Agnieszka Rolicz
Szyk wyrazów w zdaniu Zdania proste oznajmujące oraz zdania pytające
„Jaki styl życia preferują uczniowie Gimnazjum Gminy Oleśnica?”
Österreich Paulina Ciuba.
Rekcja czasownika.
Miejsca spotkań – Treffpunkte Celownik – Spoczynek Biernik - Ruch
Czasowniki modalne w Imperfekcie Szyk zdań złożonych podrzędnie.
gesund - krank zdrowy - chory
Czasowniki modalne Biernik - Ruch Celownik - Spoczynek
Ubrania – Budowa zdań Biernik rzeczowników i zaimków osobowych Odmiana czasowników.
Ruch i spoczynek Biernik i celownik
Krankheiten und Medikamente
Treffpunkte - skojarzenia
Martyna Machura kl. 2d Was habe ich in der zweiten Klasse im Deutschunterricht gelernt?
Haustiere Zwierzęta domowe.
Massenmedien. I. Przyjrzyj się zdjęciom i przyporządkuj przedmiotom ich nazwy. die Zeitung der Fernseher die Zeitschrift der Computer das Radio die DVD.
Sportidole. I. Czy znasz tych sportowców? Przyporządkuj nazwiska do zdjęć a zdjęcia sportowców do charakterystyk (kolejny slajd). A B C D E F G Oliver.
Ferien Ferien Winterurlaub. I. Przyjrzyj się ilustracji i odpowiedz pełnymi zdaniami na pytania. (max. 6 pkt za zadanie) 1.Was siehst du auf dem Foto?
Meine Wohnung Hier fühle ich mich wohl!. die Mikrowelle das Radio der Computer der Herd der Fön die Waschmaschine der Kühlschrank I. Podaj nazwy urządzeń.
Freizeit Schwimmst du gern?. I. Dopasuj obrazek do wyrażeń, jak w przykładzie. A B C D E FG H I J K L M.
SPORT SPOTRARTEN.
DER MENSCH Körperteile Kleider machen Leute. I. Wpisz nazwy części ciała.
DER FROUMSEINTRAG VON LISA. Ich bin Lisa und schreibe allen, die einen Hund haben möchten und nicht wissen, wie sie darüber mit den Eltern sprechen sollten.
Auf der Reise. I.Spójrz na obrazki przeczytaj tekst i dopasuj wyrażenia z ramki do każdego z obrazka. Wenn wir Zeit und Lust haben, können wir mit wenig.
Meine Wohnung Hier fühle ich mich wohl!. I. Podaj nazwy urządzeń (pamiętaj o rodzajnikach).
 Wykonali: -Magdalena Koniarek -Adrian Fiba Zaimki osobowe w trzecim przypadku.
Wiederholung zum Test Magnet 3 Kapitel 1Magnet 3 Kapitel 1.
Umwelt Der Wetterbericht. I. Podpisy nie pasują do obrazków. Uporządkuj je. Es gibt Nebel. Es regnet. Die Sonne scheint. Es gibt Gewitter. Es ist leicht.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Czasownik „lassen” Arkadiusz Więzowski. Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane.
Wissenschaft und Technik Die Entdecker und Erfinder.
Informatiker - meine zukünftige Arbeit. Mit welchen Werkzeugen / Geräten werde ich arbeiten? Keine Branche ist so vom technologischen Wandel getrieben.
Wiederholung zum Test Magnet 3 Kapitel 3.
„Das Leben ohne Autos – wie funktioniert die Insel Wangerooge?”
Wo oder wohin? WOHIN (dokąd) WO? (gdzie) III przypadek – DATIV
WETTKAMPF.
Ein Ausflug nach Bonn Präsentation von Maciej Skrzeczkowski.
Zapis prezentacji:

Kapitel X - Wiederholung 1. Opowiadanie o zainteresowaniach swoich i innych. 2. Opisywanie innych osób. 3. Określanie przynależności. 4. Odmiana zaimka dzierżawczego w mianowniku, celowniku i bierniku. 5. Odmiana zaimka osobowego w mianowniku, celowniku i bierniku. 6. Zaimek pytający w mianowniku, celowniku i bierniku. 7. Kolejność dopełnień w zdaniu. 8. Dopełniacz nazw własnych. 9. Czasownik nieregularny geben (dawać/dać).

1. Opowiadanie o zainteresowaniach swoich i innych. 1. Ich bin den ganzen Tag mit meinem Computer beschäftigt. Der Computer ist meine große Leidenschaft. Ich habe auch meine Homepage im Internet. Ich surfe gern im Internet und suche Informationen für Unterricht in der Schule. Mein Traumberuf ist Informatiker oder Programmierer. Przez cały dzień jestem zajęty swoim komputerem. Komputer jest moją wielką namiętnością. Mam swoją stronę w Internecie. Lubię serfować po Internecie i szukać informacji na lekcje do szkoły. Moim zawodem marzeń jest informatyk albo programista. 2. Ihr Leben ist Sport und Sportverein. Sie treibt regelmäßig Sport. Sie schwimmt, spielt Basketball, fährt im Winter Ski und im Sommer Rad. Sie verbringt ihre ganze Freizeit im Sportverein mit ihrem Trainer. Sie trainiert Schwimmen. Jej życiem jest sport i klub sportowy. Uprawia regularnie sport. Pływa, gra w koszykówkę, zimą jeździ na nartach a latem na rowerze. Cały swój czas wolny spędza w klubie ze swoim trenerem. Trenuje pływanie.

2. Opisywanie innych osób. 1. Mein Freund Karl ist verschlossen und zurückgezogen. Er ist nicht extrovertiert aber ich verstehe mich gut mit ihm. Wir verbringen sehr viel Zeit miteinander. Er interessiert sich für Musik. Musik ist sein ganz Leben. Er spielt sehr gut Gitarre und träumt von einer Karriere in einer Rock-Band. Er übt 4 bis 5 Stunden pro Tag. Mój przyjaciel Karl jest zamknięty i wycofany. Nie jest ekstrawertyczny ale dobrze się z nim rozumiemy. Spędzamy ze sobą bardzo dużo czasu. On interesuje się muzyką. Muzyka jest całym jego życiem. Bardzo dobrze gra na gitarze i marzy o karierze w zespole rockowym. Ćwiczy 4 do 5 godzin dziennie.

3. Określanie przynależności. 1. Der Laptop gehört mir. Laptop należy do mnie. 2. Das ist mein Laptop. To jest mój laptop. Przynależność można określić w dwojaki sposób: używając zaimka osobowego w celowniku (1) albo zaimka dzierżawczego w mianowniku (2), po którym zawsze następuje rzeczownik.

4. Odmiana zaimka dzierżawczego w mianowniku, celowniku i bierniku. f n Pl mein Nominativ meine Dativ meinem meiner meinen Akkusativ euer eure eurem eurer euren

4. Odmiana zaimka dzierżawczego w mianowniku, celowniku i bierniku. c 4. Odmiana zaimka dzierżawczego w mianowniku, celowniku i bierniku. c.d. Pp Gf m f n Pl N D A ich mein - -em -en -e -er du dein er sein sie ihr es wir unser euer Sie Ihr

5. Odmiana zaimka osobowego w mianowniku, celowniku i bierniku. Nominativ (wer?) Dativ (wem?) Akkusativ (wen?) ich ja mir mi mich mnie du ty dir tobie/ci dich ciebie er on ihm jemu ihn jego/go sie ona ihr jej jej/ją es ono je/jego wir my uns nam nas wy euch wam was oni/one ihnen im Sie pani/pan/ państwo Ihnen pani/panu/państwu panią/pana/państwa

6. Zaimek pytający w mianowniku, celowniku i bierniku. 1. Wer kommt heute noch zu dir? Kto przyjdzie jeszcze dzisiaj do ciebie? 2. Wem gibst du dein Laptop? Komu dasz swojego laptopa? 2a. Wem gehört der Ball? Do kogo należy piłka? 3. Wen suchst du im Computerraum? Kogo szukasz w pracowni komputerowej?

7. Kolejność dopełnień w zdaniu. 1. Milena gibt ihrer Kollegin das Deutschheft. (Dativ) (Akkusativ) Milena daje koleżance zeszyt do języka niemieckiego. 2. Milena gibt ihr das Deutschheft. Milena daje jej zeszyt do języka niemieckiego. 3. Milena gibt es ihrer Kollegin. (Akkusativ) (Dativ) Milena daje go swojej koleżance. 4. Milena gibt es ihr. Milena daje go jej.

8. Dopełniacz nazw własnych. 1. Das ist Annas Fahrrad. To jest rower Anny. Das ist das Fahrrad von Anna. 2. Berlin ist Deutschlands Hauptstadt. Berlin jest stolicą Niemiec. Berlin ist die Hauptstadt von Deutschland. 3. Pauls Fotoapparat liegt auf dem Tisch. Aparat fotograficzny Pawła leży na stole. Der Fotoapparat von Paul liegt auf dem Tisch.

9. Czasownik nieregularny geben (dawać/dać). ich gebe du gibst er, sie, es gibt wir geben ihr gebt sie, Sie 1. Monika gibt ihrer Freundin einen Tennisschläger. Monika daje przyjaciółce rakietę tenisową. 2. Ich gebe meinem Bruder einen Laptop. Daję swojemu bratu laptopa.