Po co tyle liczb i tabel humanistom?... Czy i jak wykorzystywać wyniki sprawdzianu w codziennej pracy?… twórcze (?) refleksje po sprawdzianie….

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Dane liczbowe UCZNIÓW (-8 418) ( ) ( ) CHŁOPCÓW 51,3%51,1% 51% DZIEWCZĄT 48,7%48,9% 49%
2011 Joanna Bechcińska Bożena Boleska
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Wyniki egzaminu maturalnego z języka polskiego 2013
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Monitorowanie osiągnięć uczniów Przygotowanie uczniów do sprawdzianu/
Proste zapytania w języku SQL
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Zestawienie wyników egzaminu
Diagnoza edukacyjna Znaczenie Rodzaje Narzędzia Analiza.
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
Jak wypadliśmy na maturze z matematyki w 2010 roku?
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY 2010 DLA SZKOŁY.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2011
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Agnieszka Jankowicz-Szymańska1, Wiesław Wojtanowski1,2
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Pisanie-metody kształcenia tej umiejętności
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. T. Kościuszki w Staszowie.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Poznań, 16 maja Charakterystyka populacji Liczba szkół Uczniowie, którzy przystąpili do egzaminu Łącznie A1+A4+A5A6A7A8 lubuskie
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
WYNIKI PRÓBNEGO SPRAWDZIANU W KLASACH VI 27 LISTOPADA 2012R. ILOŚĆ UCZNIÓW W KLASACH VI126 ILOŚĆ UCZNIÓW PISZĄCYCH PRÓBNY SPRAWDZIAN124.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Konferencja inauguracyjna Wolsztyn 14 listopada 2007.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO POMORSKIE WOJEWÓDZTWO POMORSKIE wrzesień 2010.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Wrzesień Rok 2010   Test diagnostyczny składał się z pięciu zadań i sprawdzał umiejętności: • rozumienie ze słuchu • rozumienie tekstu czytanego • umiejętność.
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Analiza wyników sprawdzianu szóstoklasistów w roku szkolnym 2006/2007
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
Analiza części matematyczno-przyrodniczej Sprawdzian 2013
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Wyniki badań dzieci 10 letnich z realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego po I etapie edukacyjnym- wrzesień 2013, luty- czerwiec 2014 Kuratorium.
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
User experience studio Użyteczna biblioteka Teraźniejszość i przyszłość informacji naukowej.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Zestaw egzaminacyjny Zestaw egzaminacyjny zawierał zestaw 28zadań (80min), z podziałem na część humanistyczną oraz matematyczną: - j polski13 zadań21.
Dr hab. Renata Babińska- Górecka
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Współrzędnościowe maszyny pomiarowe
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

Po co tyle liczb i tabel humanistom?... Czy i jak wykorzystywać wyniki sprawdzianu w codziennej pracy?… twórcze (?) refleksje po sprawdzianie….

Zadanie otwarte nr 25 Standard 2. Sprawdzana umiejętność + nr standardu Uczeń: Sprawdzana czynność Uczeń: Max liczba pkt. Pisanie pisze na temat i zgodnie z celem (2.1) pisze tekst o czyimś sukcesie i drodze do sukcesu 3 celowo stosuje środki językowe (2.3) pisze tekst, stosując funkcjonalny styl oraz bogate słownictwo, służące np. wyrażaniu ocen lub emocji 1 przestrzega norm gramatycznych (2.3) pisze tekst poprawny pod względem językowym 2 przestrzega norm ortograficznych (2.3) * pisze poprawnie pod względem ortograficznym * 2 przestrzega norm interpunkcyjnych (2.3) * pisze poprawnie pod względem interpunkcyjnym * 2 10 pkt tj. 25%

INTERPRETACJA WSKAŹNIKÓW ŁATWOŚCI ZADAŃ WSPÓŁCZYNNIK ŁATWOŚCI INTERPRETACJA ZADANIA 0, 00 – 0,19 bardzo trudne 0,20 – 0,49 trudne 0,50 – 0,69 umiarkowanie trudne 0,70 – 0,89 łatwe 0,90 – 1,00 bardzo łatwe

W woj. zachodniopomorskim współczynnik łatwości dla obszaru umiejętności PISANIE: 0, 49 I pisze na temat, zgodnie z celem II celowo stosuje środki językowe III przestrzega norm gram.- poprawność językowa IV Przestrzega norm ortograf. V przestrzega norm interpunkcyj nych Razem Kraj 0,53 Okręg 0,740,310,300,460,410,49 Woj. lubuskie 0,740,330,320,470,420,50 Woj. wielkopolskie 0,740,300,310,460,410,49 Woj. zachodniopo morskie 0,750,320,270,470,410,49

Współczynniki łatwości w klasie (suma pkt. za każde pytanie : max. liczbę punktów za pytanie możliwą do zdobycia w danym oddziale) Nazwisko ucznia IIIIIIIVV pisze na temat, zgodnie z celem celowo stosuje środki językowe przestrzega norm gramatycznych przestrzega norm ortograf. przestrzega norm interpunkcyjnych Max l. pkt.za pytanie A …… (A1) B … C … D … E … F … G … H … I … J … Suma pkt. za pytanie w całej klasie Max. l. pkt. możliwych do uzyskania w klasie Wsp ó łczynnik łatwości 0,760,30,20,40,15

ZESTAWIENIE WYNIKÓW TESTU KILKU KLAS 1 r. szk. ………… Nr zadania standard wsp ó łczynnik łatwości 1A1B1C1Dszkoła 1I/10,670,9550,940,540,88 2I/30,720,60,890,380,67 3I/310,90,890,770,9 4I/30,670,550,890,230,61 5I/30,280,20,560,080,29 6I/30,170,150,560,150,26 7I/10,50,350,720,460,51 8 I/10,440,550,7800,48 9 I/20,220,60,560,080,39 10.III/30,280,350,560,230,36 10.III/10,110,050,330,230,17 …………….…. ….. 23.IVII/40,060,10,4400,16 razem0,480,520,720,180,47

LEGENDA: BT - BARDZO TRUDNE ; T - TRUDNE ; UT - UMIARKOWANIE TRUDNE STANDARD i opis umiejętności PYTANIE W TEŚCIEWSP. ŁATW II/1 Buduje wypowiedzi poprawne pod względem językowym 23.III Redagowanie ogłoszenia -poprawność ortograficzna -i interpunkcyjna 23.II Ogłoszenie -poprawność językowa 0,25 0,58 T UT II/3 Tworzy teksty o charakterze informacyjnym(...) dostosowane do sytuacji komunikacyjnej 11.I Budowanie wypowiedzi zgodnie z konwencją językową I Zredagowanie pisma użytkowego (zaproszenia) z określoną intencją 8.I Konsekwentne redagowanie wypowiedzi zgodnie z intencją i formą 0, ,17 0,25 T BT T II/4 Zna i stosuje zasady organizacji tekstu 23.IV Zachowanie właściwego układu graficznego dla zaproszenia0,16 BT II/5 Formułuje, porządkuje i wartościuje argumenty uzasadniając stanowisko własne lub cudze 18.Formułowanie argument ó w na podstawie zebranych informacji 0,16 BT II/6 Analizuje, por ó wnuje, porządkuje i syntetyzuje informacje zawarte w tekstach kultury 1.Odtworzenie kolejności czynności 22. Przetworzenie informacji zawartych w tekście 0,17 0,2 BT T

UWAGI CZYTANIE 0,790,750,780,8 1.2 określa funkcje elementów charakterystycznych dla tekstu – środki stylistyczne 0,450,490,510,53 PISANIE 0,440,420,430,4 2.3 tekst poprawny kompozycyjnie0,60,40,690,71 ROZUMOWANIE 0,540,560,550,5 3.7 dostrzega prawidłowości i sprawdza je0,320,35 0, analizuje wyniki Zapisuje obliczenia0,250,30,350,36 KORZYSTANIE Z INFORMACJI 0,52?

ZESTAWIENIE WYNI Ó W TESTU HUMANISTYCZNEGO KLAS I w roku szk. ………… (dla potrzeb zespołu humanistycznego) KLASA L. UCZNI Ó W STANDARD I (śr. p.) STANDARD II (śr. p.) ŚREDNIA PUNKT Ó W WSKAŹNIK ŁATWOŚCI INTERPR. WSKAŹN. 1A187,562,229,780,35trudne 1B207,4529,450,34trudne 1C ,17150,54 umiarkowanie trudne 1D134,150,314,460,16bardzo trudne SZKOŁA697,742,3010,040,36 trudne

Dokładna analiza sprawdzianów końcowych i próbnych i in. Ustalenie umiejętności trudnych i bardzo trudnych Próba ustalenia przyczyn Ustalenie kierunków pracy i sposobów przeciwdziałania Zadania dla n-li uczących j polskiego Zadania dla wszystkich nauczycieli i wychowawców Zadania dla dyrektora

STANDARDNR PYTANIA SPRAWDZANA UMIEJĘTNOŚĆ ILOŚĆ PUNKT Ó W STOPIEŃ OPANOWANIA DO ZDOBYCIA ZDOBY- TYCH I 11, 2, 3, 4, 12,17,19 czyta teksty kultury na poziomie dosłownym 7 6 dobry 28, 9, 11, 13,14interpretuje teksty kultury, uwzględniając intencje nadawcy 5 3 niewystarczający 322, 24 wyszukuje informacje zawarte w r ó żnych tekstach kultury 2 II 127.3; 28.3abuduje wypowiedzi poprawne językowo i stylistycznie , 28.4, buduje wypowiedzi poprawne pod względem interpunkcyjnym i ortograficznym 4 0 Nie opanował 328.3btworzy teksty o charakterze informacyjnym lub perswazyjnym, dostosowanym do sytuacji komunikacyjnej ; 28.2zna i stosuje zasady organizacji (kompozycji) tekstu 4 RAZEM % KARTA INFORMACJI O OSIAGNIĘCIACH UCZNIA W RAMACH PRÓBNEGO TESTU HUMANISTYCZNEGO IMIĘ I NAZWISKO KLASA ILOŚĆ ZDOBYTYCH PUNKTÓW: I standard: II standard: RAZEM standard I i II: