Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Brzezinach ID grupy: 98/72
Advertisements

Opracował: Karol Kubat I kl.TŻ
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Nazwa szkoły: Publiczne Gimnazjum im. Książąt Pomorza Zachodniego w Trzebiatowie ID grupy: 98/46_MF_G1 Kompetencja: Zajęcia projektowe, komp. Mat.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
RUCH I JEGO WZGLĘDNOŚĆ – zakres rozszerzony
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
,,Szybkości w przyrodzie i technice ”
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipinkach Łużyckich
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
GIMNAZJUM IM. MIESZKA I W CEDYNI MATEMATYCZNO - FIZYCZNA
ZROZUMIEĆ RUCH Dane INFORMACYJNE Międzyszkolna Grupa Projektowa
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ID grupy: Opiekun: Wiesław Hendel
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego w Poznaniu ID grupy: 98/62_MF_G2 Opiekun Aneta Waszkowiak Kompetencja: matematyczno- fizyczna.
Dane Informacyjne ID grupy: 97/41_UGP_2 Zespół Szkół nr 5 w Szczecinku
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE: Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
1.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
podsumowanie wiadomości
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Archimedes 6. Prawo Archimedesa 7. Zadanie z.
Hałas wokół nas Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane informacyjne : ID grupy: 98/60_MP_G2 Opiekun: Marzena Tes
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Temat: Gęstość materii Definicja: Gęstość (masa właściwa)- jest to stosunek masy pewnej porcji substancji do zajmowanej przez nią objętości.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
RUCH JEDNOSTAJNY PĘCHERZYKA POWIETRZA W RÓŻNYCH CIECZACH
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Ruch jednostajny prostoliniowy i jednostajnie zmienny Monika Jazurek
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Zapis prezentacji:

Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA

DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Publiczne gimnazjum w Człopie ID grupy: 98/7_mf_g1 Kompetencja: Fizyczno- matematyczna Temat projektowy: Ruch Semestr/rok szkolny: 2010/11

Ruch ciał można rozpatrywać tylko względem innych ciał!

Człowiek, który stoi bez ruchu na ruchomych schodach, nie porusza się względem drugiego człowieka jadącego w tym samym kierunku, ale porusza się względem ściany (tak szybko, jak schody się przesuwają).

Chomik biegnie bardzo szybko względem karuzeli, ale ciągle znajduje się w tym samym miejscu względem ziemi

Człowiek, który stoi bez ruchu w pędzącym pociągu, nie porusza się względem pociągu, ale porusza się względem ziemi (tak szybko, jak pociąg jedzie).

Galileusz

Wykonując różne doświadczenia Galileusz doszedł do wniosku, że ciało, któremu w wyniku działania innych ciał nadano pewną prędkość, powinno stale poruszać się ruchem jednostajnym prostoliniowym czyli ruch, którego torem jest linia prosta i w czasie którego ciało w dowolnych, ale jednakowych odstępach czasu, przebywa jednakowe drogi.

Ciekawostki o Galileuszu

Po 359 latach, w imieniu Kościoła Katolickiego papież Jan Paweł II oficjalnie dał Galileuszowi rozgrzeszenie. Mimo konfliktu z kościołem był on osobą wierzącą.

Galileusz jest twórcą zegara wahadłowego. Galileusz był jednym z prekursorów używania teleskopu do obserwacji gwiazd i planet.

Pod koniec życia, astronom stracił wzrok. Dialogi o dwóch systemach świata – za to dzieło kościół wytoczył Galileuszowi proces o głoszenie herezji. Galileusz odkrył zjawisko libracji, czyli kołysania się globu Księżyca.

Różne prędkości we Wszechświecie

PRĘDKOŚĆ PORUSZANIA SIĘ PLANET Wenus-36 km/s Ziema-30 km/s Mars-24 km/s Jowisz-13 km/s Merkury-49 km/s Uran-8 km/s Saturn-10 km/s Neptun- 7 km/s Pluton- 4 km/s

PRĘDKOŚĆ PORUSZANIA SIĘ LODOWCÓW Lodowce alpejskie poruszają się ok metra na dobę, a na Alasce do 12 metrów na dobę. Jęzory lodowców grenlandzkich do 30 metrów na dobę.

JAK PORUSZA SIĘ WODA W RZECE RZEKA Prędkość 1m³/s Jangcy30000 Missisipi Dunaj9000 Św. Wawrzyńca 10000

NAJSZYBSZE I NAJWOLNIEJSZE ZWIERZĘ Leniwiec, który waży od 3 do 5 kilo porusza się z prędkością km/h Gepard biega z prędkością 120 km/h i może utrzymać tą prędkość tylko 10 sekund.

PROCES STARZENIA Jak wyjaśnili badacze, określone geny, odziedziczone po obojgu rodziców mogą spowodować, że osoba o zaawansowanym wieku, pod względem wielu wskaźników biologicznych jest o 8 lat starsza od osób, u których ten genetyczny materiał nie występuje.

Jak szybko bije serce? Tętno- falisty ruch naczyń tętniczych zależny od skurczów serca i od elastyczności ścian tętnic. U zdrowych dorosłych osób wartość tętna waha się w granicach uderzeń na minutę.

PRĘDKOŚĆ DŹWIĘKU W związku ze spadkiem temperatury i ciśnienia atmosferycznego prędkość dźwięku maleje ze wzrostem wysokości lotu (o 10 km//h co 696 m wysokości) i wynosi przy ziemi 1224 km/h

PRĘDKOŚĆ ŚWIATŁA Prędkość światła w zależności od kontekstu może oznaczać: prędkość fali elektromagnetycznej w próżni i wynikającą z tego stałą fizyczną (c = m/s), prędkość światła w ośrodkach materialnych.

Wykresy

WYKRES DROGI OD CZASU W RUCHU JEDNOSTAJNYM.

WYKRES PRĘDKOŚCI OD CZASU W RUCHU JEDNOSTAJNIE PRZYSPIESZONYM.

WYKRES PRZYSPIESZENIA OD CZASU W RUCHU JEDNOSTAJNIE PRZYSPIESZONYM.

WYKRES DROGI OD CZASU W RUCHU JEDNOSTAJNYM PRZYSPIESZONYM

Oto tabela przedstawiająca czasy naszych uczniów pomiar1pomiar2pomiar3pomiar4 1osoba 66s.65s.57,45s.59,97s. 2osoba64s.57.89s.58.43s.57.63s. 3osoba59.73s.60,2s.59.31s.58,46s. 4osoba60,13s.56.98s.57.52s.57.35s. Sztafeta 4X400m.

Obliczamy prędkość średnią wszystkich ludzi : - 1 osoba v = s / t, V=400m.x4(1600m.) / 247,45s.~6.47m/s - 2 osoba V=400m.x4(1600m.) / s.~6.72m/s - 3 osoba V=400m.x4(1600m.) / 237.7s.~ 6.73m/s - 4 osoba V=400m.x4(1600m.) / 231.9s.~6.89m/s

Obliczanie prędkości pęcherzyka powietrza

Wykonanie 1. S zklaną rurkę napełniamy cieczą pozostawiając 2cm pęcherzyk powietrza. 2. R urkę położyliśmy na poukładanych chusteczkach i pamiętaliśmy aby kąt między rurką a stołem nie zmienił się w następnych powtórzeniach. 3. N astępnie jeden z nas przechyla rurkę a drugi zaczyna odliczanie czasu stoperem. 4. G dy pęcherzyk przepłynie do samego końca, zatrzymujemy stoper i zapisujemy wynik pomiaru czasu.

Pierwsza ciecz WODA

Wyniki czasu z pierwszej cieczy Po wykonaniu 10 powtórzeń przepływu powietrza w wodzie, obliczyliśmy średnią arytmetyczną z wartości pomierzonych czasów. Tak samo postępujemy z następnymi cieczami. Czas wyrażony w sekundach Nr pomiaruWoda 1.15, , , , , , , , , ,84 Średnia15,531

Druga ciecz DENATURAT Czas wyrażony w sekundach Nr pomiaruDenaturat 1.11, , , , , , , , , ,34 Średnia11,554

Trzecia ciecz OLEJ Czas wyrażony w sekundach Nr pomiaruOlej 1.32, , , , , , , , , ,50 Średnia32,781

Od czego zależy szybkość pęcherzyka? Szybkość w ruchu jednostajnym: v = s/t (wyrażona w m/s) (s = 1,6 m) WodaDenaturatOlej 0, , , Gęstość cieczy kg/m 3 WodaDenaturatOlej Lepkość Pa s WodaDenaturatOlej 0,0010, ,084 PODSUMOWANIE: Szybkość pęcherzyka nie zależy głównie od gęstości ale od lepkości cieczy. LEPKOŚĆ to opór stawiany przez ciecz. Jak widzimy na tabelach olej jest mniej gęstszy od wody a pęcherzyk poruszał się w nim szybciej.

Wycieczka

PEWNEGO RAZU WYBRALIŚMY SIĘ NA TRZYKILOMETROWĄ WYCIECZKĘ Z NASZĄ OPIEKUNKĄ PANIĄ GRAŻYNĄ WASILEWSKĄ. WYCIECZKA OBEJMOWAŁA OBSZAR GMINY CZŁOPA.

Zbiórka była koło szkoły o godzinie 12:00. Wyruszyliśmy w stronę ośrodka wypoczynkowego Sosenka. Dojście do pensjonatu zajęło nam 30 minut. Zrobiliśmy krótki odpoczynek, który trwał 15 minut. Następnie kierowaliśmy się ulicą Młyńską z której skręciliśmy w las. Maszerowaliśmy 45 minut po czym znaleźliśmy się na ulicy Osiedlowej. Tam zrobiliśmy sobie przerwę pół godzinną. Później biegliśmy do ulicy Piaskowej, pokonaliśmy ten odcinek 10 minut, ale niestety musieliśmy iść dalej. Po 15 minutach byliśmy już na ulicy Kościuszki, tam odpoczęliśmy 20 minut. Kolejną trasą było dojście do Kościoła, zajęło nam to 10 minut. Po czym udaliśmy się do szkoły. Doszliśmy tam w 10 minut, i postanowiliśmy poopowiadać sobie wrażenia z wycieczki byliśmy podekscytowani więc rozmawialiśmy aż 25 minut. Cała wycieczka Trwała trzy i pół godziny.

(m) s t Prędkość średnia wynosi 857 m/h

Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt Z FIZYKĄ, MATEMATYKĄ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ ZDOBYWAMY ŚWIAT !!! jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA