Szanowni Państwo! Serdecznie zapraszamy na Autorskie Warsztaty Bajkoterapeutyczne dla pracowników placówek edukacyjnych, prowadzone pod merytoryczną opieką

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SAMORZĄDOWY OŚRODEK DORADZTWA METODYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w Kielcach KIELCE, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 42 tel. fax. 41.
Advertisements

Psycholog szkolny.
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Projekt realizowany dzięki dofinansowaniu ze środków Urzędu M. St. Warszawa.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
WARSZTATY DLA GIMNAZJALISTÓW I UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
realizacja VIII punktu
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Gdy zostanę MAMĄ… Gdy zostanę TATĄ…
ABC e-learningu.
Warsztaty i spotkania dla rodziców
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Piła, 22 lutego 2010r. Przedszkola Publiczne w Pile 16 placówek 170 nauczycieli.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
warsztat dla rodziców uczniów klas I szkoły podstawowej
RODZICE kierowani przez SĄD najlepiej rokujące formy pomocy psychologicznej.
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
„Rodzic – pierwszy wychowawca i nauczyciel”
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Reintegracja społeczna i zawodowa poprzez program zatrudnienia socjalnego.
w praktyce pedagogicznej
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Co chcieliśmy osiągnąć?
Przedszkolanka.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
MATERIAŁY Z KURSU KWALIFIKACYJNEGO Wszystkie materiały tworzone i przekazywane przez Wykładowców NPDN PROTOTO są chronione prawem autorskim.
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
DOGOTERAPIA we wspomaganiu terapii osób z niepełnosprawnością
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Wychowywać to kochać i wymagać
Tytuł: Wspomaganie szkół w zakresie kształcenia uczniów niepełnosprawnych Autor: Agnieszka Mąkowska.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
Innowacja pedagogiczna MEDIACJE RÓWIEŚNICZE
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) ; fax (42)
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
tel/fax: (34) ul.Jasnogórska 15/ Częstochowa Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Praca metodą projektu edukacyjnego
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
- Razem możemy tak wiele!
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Nasza Drużyna Prezentacja programu rozwijania umiejętności społecznych realizowanego w Przedszkolu Integracyjnym nr 45.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Szanowni Państwo! Serdecznie zapraszamy na Autorskie Warsztaty Bajkoterapeutyczne dla pracowników placówek edukacyjnych, prowadzone pod merytoryczną opieką dr M. Molickiej – psychologa, najlepszego w Polsce eksperta-bajkoterapeutę, autorki książek Bajkoterapia, Bajki terapeutyczne, Bajki terapeutyczne część II.

Nauczycielu! Czy chciałbyś, by Twoi podopieczni umieli dzielić się z innymi? Czy marzysz o tym, by Twoje maluchy chętniej sprzątały po sobie? Czy brak Ci pomysłu na to, jak nauczyć dziecko bronić się przed agresją innych? Chcesz, by dziecko mówiło Ci o swoich problemach? Rozwiązanie znajdziesz w bajkoterapii!

Przyjdź na warsztaty, na których nauczysz się porozumiewać z dzieckiem za pomocą bajek i opowieści. Bajkoterapia to nowa, coraz bardziej popularna, genialna w swej prostocie i efektywności metoda pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Dzięki niej można skutecznie, mądrze i fajnie wspierać dziecko we wczesnych okresach jego rozwoju. Terapia poprzez bajki redukuje napięcie i pomaga dziecku zbudować pozytywny obraz siebie i świata.

Na naszych Autorskich Warsztatach Bajkoterapeutycznych: rozmawiamy o lękach dzieci – co je powoduje i jak je zobaczyć uczymy mówić i rozmawiać o lęku pokazujemy, jak tworzyć i wykorzystać samodzielnie ułożone bajki, które mogą pomóc naszemu dziecku w radzeniu sobie w trudnych emocjonalnie dla niego sytuacjach (np. konieczne rozstanie z mamą czy zaniżone poczucie własnej wartości) lub wspomóc jego rozwój społeczny (np. nauczyć dobrego funkcjonowania w grupie lub akceptować odmienność) uczymy, jak pracować z dziećmi metodą bajkoterapii

Autorskie Warsztaty Bajkoterapeutyczne prowadzimy od września 2006 roku. Przygotowaliśmy je razem z dr Marią Molicką, psychologiem, najlepszym w Polsce ekspertem- bajkoterapeutą, autorką książek Bajkoterapia, Bajki terapeutyczne, Bajki terapeutyczne część II, która jest naszym opiekunem merytorycznym. Do tej pory przeszkoliliśmy już blisko 800 osób na 50 warsztatach.

INFORMACJEORGANIZACYJNE

Obie zaprezentowane propozycje warsztatowe są ze sobą powiązane, ale nie trzeba brać udziału w obydwu warsztatach. Nie można jednak uczestniczyć w II części Autorskich Warsztatów Bajkoterapeutycznych bez uczestnictwa w ich I-ej części.

Nasze warsztaty są dostępne: jako oferta dla pojedynczych osób z danej placówki – polecamy wtedy wybór terminu warsztatu otwartego, na który samodzielnie zbieramy grupę – zazwyczaj w Warszawie jako oferta realizowana na indywidualne zlecenie placówek – termin ustalamy wtedy indywidualnie

Proponowane zajęcia są przeznaczone wyłącznie dla osób profesjonalnie związanych z edukacją. Informacje cenowe przesyłamy na życzenie. Jeśli jesteście Państwo zainteresowani organizacją lub udziałem w warsztatach, prosimy o kontakt: mailem: telefonicznie

Tutaj można zapoznać się z opiniami o naszych warsztatach: placówek, których pracownicy wzięli udział w warsztatach: osób prywatnych: Statystyki dotyczące przeprowadzonych warsztatów można znaleźć na:

OPISYWARSZTATÓW

W naszej ofercie znajdują się dwa Autorskie Warsztaty Bajkoterapeutyczne: Autorski Warsztat Bajkoterapeutyczny – I część Bajkoterapia jako nowoczesna metoda pomocy dziecku w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Autorski Warsztat Bajkoterapeutyczny – II część Bajka terapeutyczna na zajęciach grupowych – formy i metody pracy. Zachęcamy do zapoznania się z ich szczegółowym opisem poniżej.

Autorski Warsztat Bajkoterapeutyczny – I część Bajkoterapia jako nowoczesna metoda pomocy dziecku w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym Adresaci: osoby pracujące z dziećmi w wieku od 3 do 10 lat – nauczyciele, opiekunowie, rodzice. Czas trwania: 8 godzin zegarowych (wraz z przerwami)

Cele warsztatu: zapoznanie z metodą bajkoterapii – założenia teoretyczne zapoznanie z budową i zastosowaniem bajek terapeutycznych zapoznanie z możliwością samodzielnego tworzenia bajek terapeutycznych otwarcie na emocje dziecka, zrozumienie ich źródeł podłoża zapoznanie uczestników z dostępnymi na rynku tekstami bajkoterapeutycznymi

Korzyści z udziału w warsztacie: poznasz metodę bajkoterapii dowiesz się, jak jest skonstruowana poprawna bajka terapeutyczna dowiesz się, w jakich sytuacjach można ją zastosować dowiesz się, jak napisać samodzielnie bajkę terapeutyczną zobaczysz na nowo świat emocji dzieci, z którymi pracujesz zapoznasz się z dostępnymi na rynku wydawniczym tekstami terapeutycznymi

Główne zagadnienia i treści warsztatu: Pojęcie strachu i lęku. Lęk jako stan i jako cecha osobowości. Rola stresu w rozwoju dziecka. Strategie i style radzenia sobie w sytuacjach emocjonalnie trudnych. Rola baśni w rozwoju psychicznym dziecka. Dlaczego dzieci potrzebują bajek terapeutycznych? Dlaczego potrzebują ich też rodzice? Rola historyjek w budowaniu zasobów osobistych, we wspieraniu i w terapii. Psychologiczne mechanizmy oddziaływania. Struktura bajek relaksacyjnych. Bajki psychoedukacyjne i ich cechy charakterystyczne. Bajki psychoterapeutyczne i ich cechy charakterystyczne. Układanie bajek terapeutycznych. Zapoznanie się z dostępną na rynku ofertą tekstów o charakterze bajkoterapeutycznym.

PODSUMOWANIE: Na warsztacie przede wszystkim prezentujemy metodę bajkoterapii oraz bajki terapeutyczne – podajemy zakres ich zastosowań. Na zakończenie każdy Uczestnik warsztatu otrzyma zaświadczenie potwierdzające udział.

Autorski Warsztat Bajkoterapeutyczny – II część Bajka terapeutyczna na zajęciach grupowych – formy i metody pracy. Adresaci: osoby pracujące z dziećmi w wieku od 3 do 10 lat – nauczyciele, opiekunowie. Czas trwania: 8 godzin zegarowych (wraz z przerwami)

Warsztat jest kontynuacją i rozwinięciem Warsztatu Bajkoterapia jako nowoczesna metoda pomocy dziecku w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Pokazujemy na nim, jak wykorzystać bajki terapeutyczne w pracy z grupą dzieci w wieku przedszkolnym. Podajemy konkretne przykłady zabaw oraz metod działania. Radzimy, jak za pomocą bajkoterapii rozpoznać dziecięce problemy.

Cele warsztatu: przedstawienie możliwości wykorzystania metody w zajęciach o charakterze edukacyjno-wychowawczym wypracowanie własnych metod pracy z bajkoterapią Korzyści z udziału w warsztacie: poznasz metody pracy z bajką terapeutyczną dowiesz się, jak konstruować zajęcia z bajką terapeutyczną stworzysz własne narzędzia pracy metodą bajkoterapii – do zastosowania po zakończeniu warsztatów zobaczysz, jak bajkoterapia pomaga Ci zobaczyć problemy dzieci i jak może pomóc dziecku je rozwiązać

Główne zagadnienia i treści warsztatu: Dobór tekstu do konkretnego problemu. Metody pracy z dziećmi i ich omówienie. Samodzielne kształtowanie zajęć z bajką terapeutyczną. Praca na warsztacie oparta jest na wspólnych działaniach uczestników i prowadzących. Razem wypracowujemy metody pracy i zastanawiamy się, jak je wykorzystać. Nie dajemy jednak gotowych rozwiązań ani programu.

PROWADZĄCY (zajęcia prowadzi jedna osoba) Mgr Jola Kaźmierczak – absolwentka pedagogiki specjalnej i szkoły muzycznej I i II st. Im. J. Elsnera w Warszawie z długoletnim doświadczeniem zawodowym. Ukończyła dwuletnie Studium Socjoterapii w Ośrodku Pomocy Psychologicznej, współtworzyła i realizowała autorski program profilaktyczny Nie uciekaj w ramach współpracy z fundacją Itaka. Jest mamą trzech córek w wieku 21, 19 i 13 lat. Mgr Katarzyna Klimowicz – ukończyła polonistykę na UW oraz kurs trenerski w Szkole Trenerów TROP, kurs Kontakt w sytuacji pomagania w Laboratorium Psychoedukacji. Pracowała w fundacji Itaka, gdzie tworzyła i realizowała program Nie uciekaj skierowany do rodziców, nauczycieli i dzieci. Współtwórca i współwłaściciel serwisu ABCbaby.pl. Zajmuje się popularyzowaniem idei i metody bajkoterapii. Mama 6-letniej Kai i 16-letniej Oli. Katarzyna Perzanowska – trener warsztatu psychoedukacyjnego, socjoterapeuta. Przez trzy lata pracowała w Salezjańskim Ośrodku Młodzieżowym jak wychowawca i terapeuta. Od dwóch lat pracuje z dziećmi niepełnosprawnymi prowadząc różne formy terapii, m.in. Terapie pedagogiczne oraz dogoterapię, jak również bakoterapię. Prowadzi zajęcia bajkoterapii dla dzieci.

Autorskie Warsztaty Bajkoterapeutyczne I część – odbywają się wg autorskiego scenariusza dr M. Molickiej, mgr K. Klimowicz i mgr J. Kaźmierczak. Autorskie Warsztaty Bajkoterapeutyczne II część – odbywają się wg autorskiego scenariusza mgr K. Klimowicz i K. Perzanowskiej. Wszystkie działania serwisu ABCbaby.pl związane z upowszechnianiem bajkoterapii objęte są merytoryczną opieką dr M. Molickiej autorki m.in. książek Bakoterapia, Bajki terapeutyczne.

Serdecznie zachęcamy do skorzystania z naszej oferty. Wszelkich informacji na temat warsztatów – terminy, ceny, warunki – udziela p. Ewa Przepiórzyńska, tel , Prowadzimy również warsztaty dla rodziców.