GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
Advertisements

USPRAWNIANIE DZIECI Z WADAMI POSTAWY
NeuroDevelopmental Treatment
GIBKOŚĆ.
GIMNASTYKA KOREKCYJNO KOMPENSACYJNA
Sposoby zapobiegania wadom postawy
Problem społeczny Dr W.Szwarczyk
SKOLIOZY.
GIMNASTYKA KOMPENSACYJNO - KOREKCYJNA
CELE GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ
WADY STATYCZNE KOŃCZYN DOLNYCH
Dojrzałość szkolna dziecka
PSP IM KSIĘDZA JANA TWARDOWSKIEGO w Januszkowicach Przeciwdziałanie Wadom Postawy Ciała u Dzieci Nasze działania w ramach realizacji programu.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
WADY POSTAWY - INFORMACJE DLA RODZICÓW
AKTYWNOŚĆ RUCHOWA – ważny element zdrowia i rozwoju dziecka
skolioza i wady kończyn dolnych u dzieci
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
GIMNASTYKA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNA
TRÓJTOROWOŚĆ METOD WYRÓWNYWANIA ODCHYLEŃ
WADY POSTAWY U DZIECI. Czym jest prawidłowa postawa ciała? Postawą ciała nazywamy indywidualne ukształtowanie ciała i położenie poszczególnych jego odcinków,
ĆWICZENIA KOREKCYJNO- -KOMPENSACYJNE
Międzyszkolne ośrodki korekcji wad postawy ciała
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Zdrowy kręgosłup…… szczęśliwe dziecko !
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
Oddział zerowy brał udział w akcji Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu. Realizując projekt prowadzono różne aktywne zajęcia wychowania.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 w Opolu jest mocno zaangażowana w procesie edukacji zdrowotnej i w związku z powyższym przeprowadzone zostały liczne.
Obszar nr 3 Edukacja Zdrowotna. Scenariusz zajęć nr 1
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Propozycje tematów prac magisterskich
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Przykłady ćwiczeń korygujących wady postawy ciała.
„W lesie – ćwiczenia równoważne na przyrządach ze zmianami pozycji.”
Boczne skrzywienie kręgosłupa
autorski program pracowników
Szkoła Promująca Zdrowie
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Profilaktyka wad postawy ćwiczenia dla klasy I szkoły podstawowej
Rodzaje wad postawy ciała
W zdrowym ciele zdrowy duch
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej „Ćwiczyć każdy może”
W życiu człowieka dominują trzy formy aktywności – zabawa, nauka i praca. Każda z tych form występuje na każdym jego etapie w zróżnicowanym nasileniu,
„Lżejszy tornister na wagę złota”
GIMNASTYKA KOREKCYJNA W SZKOLE
Ruch to zdrowie.
PROBLEM SPOŁECZNY Informacje dla rodziców mgr Anna Furdzik
Ty też możesz mieć wadę – Nawet o tym nie wiesz
Ergonomia pracy przy komputerze.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Szkoła Podstawowa nr 48 im. Józefa Piłsudskiego w Lublinie.
FITNESS I PILATES.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
PŁYWANIE KOREKCYJNE JAKO ATRAKCYJNA FORMA KORYGOWANIA WAD POSTAWY.
AUTOR – NAUCZYCIEL GDAŃSKIEGO OŚRODKA KULTURY FIZYCZNEJ
Ruch to zdrowie ! „Człowiek nie przestaje biegać, dlatego że się starzeje. Człowiek się starzeje, dlatego że przestaje biegać”
TRYB ŻYCIA DZIECI Z WADAMI POSTAWY
WADY POSTAWY.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
PODSTAWY GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ DLA RODZICÓW
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
Co rodzic wiedzieć powinien !
Przedmiot programu Założeniem programu jest realizacja 3-letniego programu profilaktyki wad postawy i schorzeń narządu ruchu w grupie dzieci uczęszczających.
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
TEORIA SPORTU dr Łukasz Radzimiński
Webquest 2019 Z matematyka po zdrowie. .. Aktywność fizyczna jest niezbędna do prawidłowego działania procesów metabolicznych oraz fizjologicznych. Rezygnacja.
Zapis prezentacji:

GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW SZKOŁA PODSTAWOWA im. MAŁEGO POWSTAŃCA w ŚWIĘCIEŃCU

GRUPA WIEKOWA Program jest przeznaczony dla dzieci 6-letnich. Realizuję go na dodatkowych zajęciach zorganizowanych w naszej szkole. Realizacja tego programu pozwoli rozwinąć sprawność ruchową u dzieci z wadami postawy, pozwoli na uświadomienie swojej wady, wzbudzi motywację do kontrolowania swojej postawy ciała, w czynnościach dnia codziennego.

WADA POSTAWY Wadą postawy nazywamy „zmiany w wyprostowanej, swobodnej pozycji ciała, które zdecydowanie różnią się od ukształtowań typowych dla danej płci, wieku, budowy konstytucjonalnej. Zalicza się je do zaburzeń statyki ciała.” ( M. Kutzner-Kozińska, K. Wlaźnik) Wady postawy to odchylenia od ogólnie przyjętych cech postawy prawidłowej, właściwej danej kategorii wieku, płci i typu budowy. (T.Kasperczyk).

Najczęściej występujące wady postawy u dzieci w wieku przedszkolnym Plecy okrągłe Plecy wklęsłe Plecy wklęsło-okrągłe Plecy płaskie Boczne skrzywienie kręgosłupa – skolioza (gimnastyka korekcyjna zajmuje się mniej zaawansowanymi postaciami skolioz ) Wady kończyn dolnych : koślawość kolan, szpotawość kolan, płaskostopie

CELE GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ higiena właściwej postawy ciała – wyposażenie dzieci i ich rodziców w wiedzę pozwalającą zrozumieć wpływ prawidłowej sylwetki na ich zdrowie, wyrabianie określonych umiejętności praktycznych potrzebnych do utrzymania prawidłowej postawy ciała w każdej wadzie, kształtowanie postaw ogólnej sprawności ruchowej, kształtowanie odpowiedzialności za stan swojej sylwetki, skorygowanie istniejących zaburzeń statyki ciała i doprowadzenie, o ile to możliwe, do stanu prawidłowego. zapewnienie wszechstronnego rozwoju fizycznego i wspaniałej zdrowej zabawy.  

ZADANIA Wyrobienie u dzieci nawyku prawidłowej postawy: w trakcie zabaw ruchowych oraz ćwiczeń korekcyjnych dzieci poznają własne ciało, odkrywają różnice pomiędzy postawą prawidłową a nieprawidłową, mogą wykorzystywać tę zdolność we wszystkich czynnościach codziennych. Poznają pozycje, w których można wypoczywać z korzyścią dla efektów korekcyjnych. Wzmacnianie mięśni posturalnych odpowiedzialnych za prawidłową postawę - głównie mięśnie grzbietu i brzucha, stabilizujące kręgosłup. Dzieci wzmacniają gorset mięśniowy poprzez zabawy ruchowe i ćwiczenia korekcyjne prowadzone metodą ścisłą i zadaniową. Profilaktyka występowania wad kończyn dolnych, głównie płaskostopia poprzez wzmacnianie mięśni podeszwowych stop oraz koślawości kolan.

FORMY PRACY NA ZAJĘCIACH Aby ćwiczenia były dla dziecka przyjemnością musi im towarzyszyć odpowiednia atmosfera. Dominować powinna forma zabawowa , bowiem w ten sposób, dzieci uczą się najchętniej i najszybciej. Oprócz tego powinna występować forma zadaniowa i zabawowo-naśladowcza. Dla stymulacji rozwoju i osiągania sprawności motorycznych najwłaściwszymi formami są zabawy ruchowe, ćwiczenia kształtujące postawę, orientację porządkową z elementami równowagi, biegi, rzuty, toczenie, podskoki, skoki, elementy wspinania się, zabawy na powietrzu.   Formy aktywności dziecka ćwiczenia gimnastyczne zabawy ruchowe zawody sportowe ćwiczenia przy muzyce

PODSTAWOWE ĆWICZENIA ćwiczenia oddechowe ćwiczenia mięśni grzbietu i pośladków ćwiczenia mięśni brzucha ćwiczenia antygrawitacyjne, czynne prostowanie i rozciąganie kręgosłupa ćwiczenia mięśni stopy – płaskostopie ćwiczenia kończyn dolnych, koślawość i szpotawość kolan

DZIECI PODCZAS ĆWICZEŃ

ZALETY GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ Poza korekcją skrzywień aparatu ruchu, ćwiczenia korekcyjne: wzmacniają pamięć poprawiają zdolność koncentracji uwagi i spostrzegawczości rozwijają zdolność logicznego myślenia ćwiczą wyobraźnię przestrzenną Staram się rozbudzać u dzieci zamiłowanie do wszechstronnej aktywności, co może przyczynić się do lepszego startu w szkole.

EFEKTY Regularne i nieprzerwane treningi przynoszą zadziwiająco dobre skutki: korygują wady postawy zapobiegają pogłębianiu się już istniejących wad wzmacniają odpowiednie partie mięśni, jednocześnie osłabiając inne, nadmiernie przykurczone

Opracowała: Elżbieta Maliszewska