Download the latest version at This message wont show up when youre presenting Dodawanie i zarządzanie zawartością Adding and Managing Content Rozdział 3: Exam : TS: Microsoft Windows Applications Development with Microsoft.NET Framework 4
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting Konrad Pawlak szybysium.studentlive.pl
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika - Pędzle - Kształty - Przekształcenia - Visual Tree - Dodawanie i usuwanie kontrolek na żywo Lekcja 2: Dodawanie zawartości - SoundPlayer - MediaPlayer i MediaElement - Media-Specific Events Treść na dzisiaj:
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting Lekcyja 1
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika - Pędzle - Kształty - Przekształcenia - Visual Tree - Dodawanie i usuwanie kontrolek na żywo Lekcja 1:
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: A. Pędzle: Każdy pędzel ma następujące właściwości: - Background - tło - BorderBrush - ramka - Fill - wypełnienie - OpacityMask - maska - Stroke - …
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting A. Pędzle: Rodzaje Pędzli: - SolidColorBrush - LinearGradientBrush - RadialGradientBrush - ImageBrush - VisualBrush Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika:
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: A. Pędzle: Rodzaje Pędzli: -- SolidColorBrush - LinearGradientBrush - RadialGradientBrush - ImageBrush - VisualBrush
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting Można się też bawić w 'dziecko z ADHD' i pisać tak: <Color A="255" R="0 G="0" B="255"/> Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: A. Pędzle: Rodzaje Pędzli: -- SolidColorBrush - LinearGradientBrush - RadialGradientBrush - ImageBrush - VisualBrush
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting SolidColorBrush pyndzelARGB; pyndzelARGB = new SolidColorBrush (Color.FromArgb(255,255,0,0)); Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: A. Pędzle: Rodzaje Pędzli: -- SolidColorBrush - LinearGradientBrush - RadialGradientBrush - ImageBrush - VisualBrush
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting <GradientStop Color=Azure" Offset="0 /> <GradientStop Color="Turquoise" Offset="1"/> Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: A. Pędzle: Rodzaje Pędzli: - SolidColorBrush -- LinearGradientBrush - RadialGradientBrush - ImageBrush - VisualBrush
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting <LinearGradientBrush StartPoint="0,1" EndPoint="1,1"> <GradientStop Color=Azure" Offset="0 /> <GradientStop Color="Turquoise" Offset="1"/> Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: A. Pędzle: Rodzaje Pędzli: - SolidColorBrush -- LinearGradientBrush - RadialGradientBrush - ImageBrush - VisualBrush
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting <GradientStop Color="Black" Offset="0"/> <GradientStop Color="White" Offset="0.2"/> <GradientStop Color="Red" Offset="0.5"/> <GradientStop Color="Black" Offset="0.7"/> <GradientStop Color="White" Offset="1"/> Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: A. Pędzle: Rodzaje Pędzli: - SolidColorBrush -- LinearGradientBrush - RadialGradientBrush - ImageBrush - VisualBrush
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting Jeśli nie wybierzemy zera i jedynki w Start i Stop a zamiast tego np. 0.7 to zostanie nieokreślona część. Wtedy do gry wchodzi wartość ustalona w LinearGradientBrush.Spread : Pad - wartość domyślna - bierze najbliższy kolor. Reflect - gradient jest malowany w odwrotnej kolejności - jak w lustrze Repeat - powtarza kolory w takiej samej kolejności Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: A. Pędzle: Rodzaje Pędzli: - SolidColorBrush -- LinearGradientBrush - RadialGradientBrush - ImageBrush - VisualBrush
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting <RadialGradientBrush Center=".5,.5" RadiusX=".5" RadiusY=".25"> <GradientStop Color="Blue" Offset="0"/> <GradientStop Color="White" Offset="1"/> Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: A. Pędzle: Rodzaje Pędzli: - SolidColorBrush - LinearGradientBrush -- RadialGradientBrush - ImageBrush - VisualBrush
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting <ImageBrush ImageSource= "C:\EmilyHaines.jpg" /> Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: A. Pędzle: Rodzaje Pędzli: - SolidColorBrush - LinearGradientBrush - RadialGradientBrush -- ImageBrush - VisualBrush
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting <ImageBrush ImageSource= "C:\EmilyHaines.jpg" Viewbox="0.15, 0.2, 0.3, 0.3" /> Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: A. Pędzle: Rodzaje Pędzli: - SolidColorBrush - LinearGradientBrush - RadialGradientBrush -- ImageBrush - VisualBrush
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting <ImageBrush ImageSource= "C:\EmilyHaines.jpg" TileMode="FlipX" Viewport="0,0, 0.5, 0.5" /> Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: A. Pędzle: Rodzaje Pędzli: - SolidColorBrush - LinearGradientBrush - RadialGradientBrush -- ImageBrush - VisualBrush
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting Jeśli obrazek jest mniejszy od obiektu, który tym obrazkiem wypełniamy, framework sprawdza co jest w polu Strech. Pole to przyjmuje następujące wartości: Fill - obrazek wypełnia całą dostępną przestrzeń. Proporcje nie są zachowywane. None - Obrazek zachowuje oryginalne wymiary. Pole poza obrazkiem pozostaje niezamalowane. Uniform - obrazek jest rysowany aby maksymalnie wypełnić przestrzeń. Proporcje są zachowane więc część przestrzeni może być nie zamalowana. UniformToFill - obcięty: obrazek wypełnia całą przestrzeń, proporcje są zachowane, ale obrazek może wystawać poza malowaną przestrzeń - wtedy jest nieco obcinany. Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: A. Pędzle: Rodzaje Pędzli: - SolidColorBrush - LinearGradientBrush - RadialGradientBrush -- ImageBrush - VisualBrush
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting <VisualBrush Visual= "{Binding ElementName=Button1} /> Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: A. Pędzle: Rodzaje Pędzli: - SolidColorBrush - LinearGradientBrush - RadialGradientBrush - ImageBrush -- VisualBrush
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting B. Kształty - Shapes: - Wszystkie user interaction event'y - Fill - obiekt typu Brush, który pomaluje wnętrze Kształtu - Stroke - kolejny Brush. Ten maluje krawędzie Kształtu - StrokeThickness - grubość ramki - Stretch - definiuje, jak dany Kształt, będzie wypełniał przestrzeń w której jest. Tak jak inne kontrolki WPF, Kształty oferują właściwości: Height, Width, Margin i inne do kontrolowania rozmiaru i położenia. Jeśli Height i Width nie są określone, szczegóły wyświetlania Kształtu definiuje Strech. Właściwość Strech ma następujące wartości: - None - Kształt jest renderowany na całym dostępnym polu. - Uniform - Kształt pokrywa powierzchnię maxymalnie ale mogą np. po bokach zostać poaski nie pokryte. Dzieje się tak, bo trzyma proporcje obrazu. - Fill - Wypełnia pole całkowicie. Olewa proporcje. - UniformToFill - wypełnia pole całkowicie. Zachowuje proporcje więc może obciąć część obrazka. Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika:
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting B. Kształty - Shapes: - Prostokąt i Elipsa - Linia i Polilinia - Wielokąt - Ścieżka Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika:
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting B. Kształty - Shapes: -- Prostokąt i Elipsa - Linia i Polilinia - Wielokąt - Ścieżka Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: <Rectangle Height="100" Width="200" Fill="CadetBlue"/> <Ellipse Height="100" Width="200" Fill="Coral"/>
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting B. Kształty - Shapes: -- Prostokąt i Elipsa - Linia i Polilinia - Wielokąt - Ścieżka Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: <Rectangle Height="100" Width="200" Fill="CadetBlue" RadiusX = "30" RadiusY = "30" /> <Ellipse Height="100" Width="200" Fill="Coral"/>
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting B. Kształty - Shapes: - Prostokąt i Elipsa -- Linia i Polilinia - Wielokąt - Ścieżka Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: <Line Stroke="Red" X1="50" Y1="50" X2="100" Y2="250" /> <Polyline Stroke="Green" Points= 200, , ,50 350, ,200" />
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting B. Kształty - Shapes: - Prostokąt i Elipsa - Linia i Polilinia -- Wielokąt - Ścieżka Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: <Polygon Fill="Green" Points= 100, , , , , 100"/>
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting B. Kształty - Shapes: - Prostokąt i Elipsa - Linia i Polilinia -- Wielokąt - Ścieżka Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: Jeśli linia w Polilini albo Wielokącie przetnie inną, tworzy pewien zamknięty obszar. Obszar ten jest wypełniany zgodnie z tym, jaki pędzel podamy we właściwości Fill. Jak wypełniane są zamknięte obszary, określane jest przez wartość właściwości FillRule: EvenOdd - WPF zlicza ilość linii jakie należy przekroczyć, aby dostać się do obszaru i go zamalować. To chyba wygląda tak, że lecimy np. od kilku punktów na obrzeżach obrazu i gdy przekroczymy ileś linii to wylewamy farbki. Jeśli jakiś obszar jest dostępny po przekroczeniu innej liczby linii niż określona przez nas - nie będzie pomalowany (to należy sprawdzić - głowy nie daję) NonZero - …
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting B. Kształty - Shapes: - Prostokąt i Elipsa - Linia i Polilinia - Wielokąt - Ścieżka Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: <Path Fill="CadetBlue" Margin="100"> <GeometryGroup FillRule="Nonzero"> <EllipseGeometry RadiusX="40" RadiusY="50"/> <RectangleGeometry Rect="0,0,10,100"/>
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting B. Kształty - Shapes: - Prostokąt i Elipsa - Linia i Polilinia - Wielokąt - Ścieżka Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: - Obiekt o największej liczbie szczegółów. - Obiekty są odbitką elementów składowych. - Ścieżka ma kształt ale nie ma event- handlerów
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting B. Kształty - Shapes: - Prostokąt i Elipsa - Linia i Polilinia - Wielokąt - Ścieżka Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: Gdy obiekty w grupie się nakładają: - Właściwością definiującą co ma wybuchnąć, jest właściwość FillRule (zawartość tej właściwości jak w polu FillRule). - Klasa CombinedGeometr pozwala na złączenie dwóch obiektów. Jak to złączenie będzie przebiegać zależy od właściwości GeometryCombinedMode: - Exclude - figura jest efektem wycięcia w pierwszym obiekcie pola odpowiadającego drugiemu obiektowi. (logiczne 'minus') - Intersect - skrzyżowanie dwóch obiektów (?!) - wspólna część dwóch obiektów (logiczne 'i') - Xor - powierzchnie dwu obiektów bez wspólnej części (logiczne 'albo') - Union - złączenie dwóch obiektów - (logiczne 'lub')
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting B. Kształty - Shapes: - Prostokąt i Elipsa - Linia i Polilinia - Wielokąt - Ścieżka Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: <Path Fill="CadetBlue" Margin="100"> <GeometryGroup FillRule="Nonzero"> <EllipseGeometry RadiusX="40" RadiusY="50"/> <RectangleGeometry Rect="0,0,10,100"/>
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting B. Kształty - Shapes: - Prostokąt i Elipsa - Linia i Polilinia - Wielokąt - Ścieżka Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: <EllipseGeometry RadiusX="40" RadiusY="50"/> <RectangleGeometry Rect="0,0,10,100"/>
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting C. Przekształcenia - Rodzaje - Przekształcanie elementów - Clipping - Flipping Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika:
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting C. Przekształcenia - Rodzaje - Przekształcanie elementów - Clipping - Flipping Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: - MatrixTransform - modyfikuje współrzędne obiektu przez macierz 3x3 - nie wiem o co chodzi.. Macierz jest zdefiniowana we właściwości Matrix. - RoteteTransform - Obraca współrzędne w odniesieniu do pewnego punktu (CenterX, CenterY). Kąt jest definiowany przez właściwość Angle. - ScaleTransform - Transformacja układu współrzędnych przez zwiększenie lub zmniejszenie skali transformacji. CenterX i CenterY określa centralny punkt transformacji. - Układ współrzędnych jest oddalane od punktu (CenterX, CenterY). - SkewTransform - przekrzywianie układu - TranslateTransform - przesuwa układ współrzędnych o X i Y. - TransformGroup - grupuje kilka transformacji
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting C. Przekształcenia - Rodzaje - Przekształcanie elementów - Clipping - Flipping Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: <Rectangle Height="200" Width="300" Fill="blue RenderTransformOrigin =".5,.5">
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting C. Przekształcenia - Rodzaje - Przekształcanie elementów - Clipping - Flipping Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika:
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting C. Przekształcenia - Rodzaje - Przekształcanie elementów - Clipping - Flipping Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: <Button Height="100" Width="100" Name="Button1"> <EllipseGeometry Center="50,50" RadiusX="50 RadiusY="50"/> Button
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting C. Przekształcenia - Rodzaje - Przekształcanie elementów - Clipping - Flipping Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: <Button Height="50" Width="100" VerticalAlignment="Bottom"> Flipped Button
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting D. VisualTree Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: Logical TreeVisual Tree
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting D. VisualTree Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika:
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting E. Dodawanie i usuwanie kontrolek podczas działania aplikacji. Adding to and Removing Controls from the Visual Interface at Run Time Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: Button aButton = new Button(); Button bButton = new Button(); this.Controls.Add(aButton); this.Controls.Remove(aButton); this.Controls.RemoveAt(0); Grid1.Children.Add(aButton); ListBox1.Items.Add(bButton); Grid1.Children.Remove(aButton); ListBox1.Items.Remove(bButton); Grid1.Children.RemoveAt(0); ListBox1.Items.RemoveAt(0); Button aButton = new Button(); Button1.Content = aButton; Button1.Content = null;
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting Lekcyja 2
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting Lekcja 2: Dodawanie zawartości - SoundPlayer - MediaPlayer i MediaElement - Media-Specific Events Lekcja2:
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting SoundPlayer: - Odtwarza tylko nieskompresowane WAV - Brak kontroli głośności, szybkości (po stronie developera) - Lekki Lekcja2:
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting SoundPlayerAction: - Zwykły SoundPlayer w WPFie - Brak kontroli głośności, szybkości itd.. - Lekki Lekcja2: <Button Height="23" Margin="93,57,110,0" Name="button1" VerticalAlignment="Top"> Button <EventTrigger RoutedEvent= "Button.MouseEnter"> <SoundPlayerAction Source= "C:\myFile.wav"/>
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting MediaPlayer: Odtwarza audio. Tylko C#. Używa WMP10 lub WMP11. Odtwarza wszystkie typy plików. Lekcja2: MediaElement: Odtwarza audio i video. Zarówno C# jak i XAML. Używa WMP10 lub WMP11. Odtwarza wszystkie typy plików.
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting MediaPlayer: //MediaPlayer - audio System.Windows.Media.MediaPlayer aPlayer=new MediaPlayer(); aPlayer.Open(new Uri("crash.mp3")); aPlayer.Play(); MediaElement: //MediaElement – audio lub wideo <MediaElement Source="crash.mp3 Name="mediaElement1" LoadedBehavior="Manual" /> mediaElement1.Play(); Lekcja2:
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting MediaEventy: MediaEnded – gdy odtwarzanie zostanie ukończone. MediaFailed - gdy wystąpił błąd podczas szukania lub ładowania pliku. MediaOpened – gdy plik został załadowany. private void mediaElement1_MediaFailed(object sender, ExceptionRoutedEventArgs e) { MessageBox.Show(e.ErrorException.Message); } Lekcja2:
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting szybysium.studentlive.pl