Download the latest version at This message wont show up when youre presenting Dodawanie i zarządzanie zawartością

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Tworzenie stron internetowych
Advertisements

PSZ wykład 2 > Przegląd komponentów biblioteki VCL
Generics w .NET 2.0 Łukasz Rzeszot.
18/11/ Języki programowania 1 Piotr Górczyński Biblioteki.
HTML.
Tworzenie ASP.NET Web Form
Arkadiusz Twardoń ZTiPSK
Microsoft Exchange Server 2003 Obieg dokumentów
WINDOWS PRESENTATION FOUNDATION platforma tworzenia aplikacji okienkowych z bogatą warstwą prezentacji (.NET 3.0 ) rozdzielenie warstwy prezentacji (język.
Programowanie w języku Visual Basic
Eliminacja powierzchni niewidocznych Wyznaczanie powierzchni widocznych Które powierzchnie, krawędzie i punkty są widoczne ze środka rzutowania (albo wzdłuż.
Systemy zarządzania treścią CMS
Y 7 Obraz danego punktu w symetrii względem początku układu współrzędnych Dany punkt (2,3) 3 2 (-5,1) 1 S
Obiekt bryła obrotowa (ang lathe = „tokarka”)
GrAnIaStOsŁuPy PrOsTe.
Malowanie na ekranie- Paint (Paintbrush).
Edycja i obróbka dźwięku
Edytor Graficzny Paint
C# Windows Forms Zastosowania Informatyki Wykład 2
Element strukturalny Element strukturalny pewien element obrazu z wyróżnionym jednym punktem (tzw. Punktem centralnym)
Tablice, listy, obiekty w C# i nie tylko!
języka hipertekstowego
Download the latest version at This message wont show up when youre presenting Windows Phone 7.
Czym jest JavaFX? Rich Internet Application
Opracowanie: mgr Barbara Benisz
Opracowanie Dorota Libera
Kreatywny konkurs na aplikację METRO dla Windows 8
Programowanie obiektowe III rok EiT
Wzorce slajdów, animacje, różne orientacje slajdów
Farseer Physics Engine. Farseer Physics Engine jest silnikiem fizycznym napisanym dla platformy.NET. Został on zainspirowany przez silnik Box2D znany.
Platforma analizy wizualnej - VisNow Szkolenie Platforma analizy wizualnej - VisNow Szkolenie 15 maja 2013, Sesja sprawozdawcza KDM Krzysztof S. Nowiński.
Tworzenie komiksu MS PowerPoint Beata Sanakiewicz.
EDYTOR GRAFIKI "PAINT" Prezentacja ma na celu zapoznanie uczniów z podstawowymi funkcjami edytora grafiki Paint.
18/11/ Języki programowania 1 Piotr Górczyński Kontrolki.
ZWIĄZKI MIĘDZY KLASAMI KLASY ABSTRAKCYJNE OGRANICZENIA INTERFEJSY SZABLONY safa Michał Telus.
Ms Access Formularze i raporty Marzena Nowakowska KIS, WZiMK, PŚk
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Aplikacje internetowe
EDYTOR GRAFIKI PAINT - podstawy pracy.
MS Office MS PowerPoint 2007
EDYTOR GRAFIKI PAINT - podstawy pracy.
Grafika i komunikacja człowieka z komputerem
Informatyka +.
Visual Basic w Excelu - podstawy
Grafika i komunikacja człowieka z komputerem
Paint - rysunki i nie tylko
Podstawowe narzędzia programu Paint
Temat 9: Obrazy i multimedia
Grafika i komunikacja człowieka z komputerem
Opracowanie mgr Karol Adamczyk
MCTS Exam:. Agenda - egzamin  Tworzenie kontrolek – WinForms  Używanie szablonów kontrolek – WPF  Tworzenie kontrolek – WPF.
Obiekty w edytorze tekstu
Czy pamiętasz ?.
Platforma .Net.
Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim Dr Aneta Polewko-Klim
Partnerstwo dla Przyszłości 1 Lekcja 27 Klasy i obiekty.
Multimedia w HTML5 Statyczne witryny internetowe 2TIa Marek Kwiatkowski.
Partnerstwo dla Przyszłości 1 Lekcja 28 Dziedziczenie i rodzaje dziedziczenia.
BAZY DANYCH Microsoft Access Akademia Górniczo-Hutnicza Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej Katedra Automatyki i.
ASP.NET Dostęp do bazy danych z poziomu kodu Elżbieta Mrówka-Matejewska.
ASP.NET Tworzenie i zarządzanie wyglądem aplikacji, tworzenie mapy witryny. Kontrolki nawigacyjne.
Edytor tekstu Word – możliwości graficzne
Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim Dr Aneta Polewko-Klim
Co to jest WPF? Silnik graficzny odpowiedzialny za renderowanie interfejsów (nie tylko!) użytkownika aplikacji dla Windows. Dostępny od.NET 3.0 (2006)
Wyższa Szkoła Bankowa, Poznań, dr inż. mirosław Loręcki
Co to jest i gdzie występuje
Klasy, pola, obiekty, metody. Modyfikatory dostępu, hermetyzacja
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Zapis prezentacji:

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting Dodawanie i zarządzanie zawartością Adding and Managing Content Rozdział 3: Exam : TS: Microsoft Windows Applications Development with Microsoft.NET Framework 4

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting Konrad Pawlak szybysium.studentlive.pl

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika - Pędzle - Kształty - Przekształcenia - Visual Tree - Dodawanie i usuwanie kontrolek na żywo Lekcja 2: Dodawanie zawartości - SoundPlayer - MediaPlayer i MediaElement - Media-Specific Events Treść na dzisiaj:

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting Lekcyja 1

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika - Pędzle - Kształty - Przekształcenia - Visual Tree - Dodawanie i usuwanie kontrolek na żywo Lekcja 1:

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: A. Pędzle: Każdy pędzel ma następujące właściwości: - Background - tło - BorderBrush - ramka - Fill - wypełnienie - OpacityMask - maska - Stroke - …

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting A. Pędzle: Rodzaje Pędzli: - SolidColorBrush - LinearGradientBrush - RadialGradientBrush - ImageBrush - VisualBrush Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika:

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: A. Pędzle: Rodzaje Pędzli: -- SolidColorBrush - LinearGradientBrush - RadialGradientBrush - ImageBrush - VisualBrush

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting Można się też bawić w 'dziecko z ADHD' i pisać tak: <Color A="255" R="0 G="0" B="255"/> Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: A. Pędzle: Rodzaje Pędzli: -- SolidColorBrush - LinearGradientBrush - RadialGradientBrush - ImageBrush - VisualBrush

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting SolidColorBrush pyndzelARGB; pyndzelARGB = new SolidColorBrush (Color.FromArgb(255,255,0,0)); Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: A. Pędzle: Rodzaje Pędzli: -- SolidColorBrush - LinearGradientBrush - RadialGradientBrush - ImageBrush - VisualBrush

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting <GradientStop Color=Azure" Offset="0 /> <GradientStop Color="Turquoise" Offset="1"/> Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: A. Pędzle: Rodzaje Pędzli: - SolidColorBrush -- LinearGradientBrush - RadialGradientBrush - ImageBrush - VisualBrush

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting <LinearGradientBrush StartPoint="0,1" EndPoint="1,1"> <GradientStop Color=Azure" Offset="0 /> <GradientStop Color="Turquoise" Offset="1"/> Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: A. Pędzle: Rodzaje Pędzli: - SolidColorBrush -- LinearGradientBrush - RadialGradientBrush - ImageBrush - VisualBrush

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting <GradientStop Color="Black" Offset="0"/> <GradientStop Color="White" Offset="0.2"/> <GradientStop Color="Red" Offset="0.5"/> <GradientStop Color="Black" Offset="0.7"/> <GradientStop Color="White" Offset="1"/> Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: A. Pędzle: Rodzaje Pędzli: - SolidColorBrush -- LinearGradientBrush - RadialGradientBrush - ImageBrush - VisualBrush

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting Jeśli nie wybierzemy zera i jedynki w Start i Stop a zamiast tego np. 0.7 to zostanie nieokreślona część. Wtedy do gry wchodzi wartość ustalona w LinearGradientBrush.Spread : Pad - wartość domyślna - bierze najbliższy kolor. Reflect - gradient jest malowany w odwrotnej kolejności - jak w lustrze Repeat - powtarza kolory w takiej samej kolejności Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: A. Pędzle: Rodzaje Pędzli: - SolidColorBrush -- LinearGradientBrush - RadialGradientBrush - ImageBrush - VisualBrush

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting <RadialGradientBrush Center=".5,.5" RadiusX=".5" RadiusY=".25"> <GradientStop Color="Blue" Offset="0"/> <GradientStop Color="White" Offset="1"/> Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: A. Pędzle: Rodzaje Pędzli: - SolidColorBrush - LinearGradientBrush -- RadialGradientBrush - ImageBrush - VisualBrush

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting <ImageBrush ImageSource= "C:\EmilyHaines.jpg" /> Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: A. Pędzle: Rodzaje Pędzli: - SolidColorBrush - LinearGradientBrush - RadialGradientBrush -- ImageBrush - VisualBrush

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting <ImageBrush ImageSource= "C:\EmilyHaines.jpg" Viewbox="0.15, 0.2, 0.3, 0.3" /> Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: A. Pędzle: Rodzaje Pędzli: - SolidColorBrush - LinearGradientBrush - RadialGradientBrush -- ImageBrush - VisualBrush

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting <ImageBrush ImageSource= "C:\EmilyHaines.jpg" TileMode="FlipX" Viewport="0,0, 0.5, 0.5" /> Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: A. Pędzle: Rodzaje Pędzli: - SolidColorBrush - LinearGradientBrush - RadialGradientBrush -- ImageBrush - VisualBrush

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting Jeśli obrazek jest mniejszy od obiektu, który tym obrazkiem wypełniamy, framework sprawdza co jest w polu Strech. Pole to przyjmuje następujące wartości: Fill - obrazek wypełnia całą dostępną przestrzeń. Proporcje nie są zachowywane. None - Obrazek zachowuje oryginalne wymiary. Pole poza obrazkiem pozostaje niezamalowane. Uniform - obrazek jest rysowany aby maksymalnie wypełnić przestrzeń. Proporcje są zachowane więc część przestrzeni może być nie zamalowana. UniformToFill - obcięty: obrazek wypełnia całą przestrzeń, proporcje są zachowane, ale obrazek może wystawać poza malowaną przestrzeń - wtedy jest nieco obcinany. Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: A. Pędzle: Rodzaje Pędzli: - SolidColorBrush - LinearGradientBrush - RadialGradientBrush -- ImageBrush - VisualBrush

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting <VisualBrush Visual= "{Binding ElementName=Button1} /> Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: A. Pędzle: Rodzaje Pędzli: - SolidColorBrush - LinearGradientBrush - RadialGradientBrush - ImageBrush -- VisualBrush

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting B. Kształty - Shapes: - Wszystkie user interaction event'y - Fill - obiekt typu Brush, który pomaluje wnętrze Kształtu - Stroke - kolejny Brush. Ten maluje krawędzie Kształtu - StrokeThickness - grubość ramki - Stretch - definiuje, jak dany Kształt, będzie wypełniał przestrzeń w której jest. Tak jak inne kontrolki WPF, Kształty oferują właściwości: Height, Width, Margin i inne do kontrolowania rozmiaru i położenia. Jeśli Height i Width nie są określone, szczegóły wyświetlania Kształtu definiuje Strech. Właściwość Strech ma następujące wartości: - None - Kształt jest renderowany na całym dostępnym polu. - Uniform - Kształt pokrywa powierzchnię maxymalnie ale mogą np. po bokach zostać poaski nie pokryte. Dzieje się tak, bo trzyma proporcje obrazu. - Fill - Wypełnia pole całkowicie. Olewa proporcje. - UniformToFill - wypełnia pole całkowicie. Zachowuje proporcje więc może obciąć część obrazka. Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika:

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting B. Kształty - Shapes: - Prostokąt i Elipsa - Linia i Polilinia - Wielokąt - Ścieżka Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika:

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting B. Kształty - Shapes: -- Prostokąt i Elipsa - Linia i Polilinia - Wielokąt - Ścieżka Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: <Rectangle Height="100" Width="200" Fill="CadetBlue"/> <Ellipse Height="100" Width="200" Fill="Coral"/>

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting B. Kształty - Shapes: -- Prostokąt i Elipsa - Linia i Polilinia - Wielokąt - Ścieżka Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: <Rectangle Height="100" Width="200" Fill="CadetBlue" RadiusX = "30" RadiusY = "30" /> <Ellipse Height="100" Width="200" Fill="Coral"/>

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting B. Kształty - Shapes: - Prostokąt i Elipsa -- Linia i Polilinia - Wielokąt - Ścieżka Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: <Line Stroke="Red" X1="50" Y1="50" X2="100" Y2="250" /> <Polyline Stroke="Green" Points= 200, , ,50 350, ,200" />

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting B. Kształty - Shapes: - Prostokąt i Elipsa - Linia i Polilinia -- Wielokąt - Ścieżka Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: <Polygon Fill="Green" Points= 100, , , , , 100"/>

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting B. Kształty - Shapes: - Prostokąt i Elipsa - Linia i Polilinia -- Wielokąt - Ścieżka Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: Jeśli linia w Polilini albo Wielokącie przetnie inną, tworzy pewien zamknięty obszar. Obszar ten jest wypełniany zgodnie z tym, jaki pędzel podamy we właściwości Fill. Jak wypełniane są zamknięte obszary, określane jest przez wartość właściwości FillRule: EvenOdd - WPF zlicza ilość linii jakie należy przekroczyć, aby dostać się do obszaru i go zamalować. To chyba wygląda tak, że lecimy np. od kilku punktów na obrzeżach obrazu i gdy przekroczymy ileś linii to wylewamy farbki. Jeśli jakiś obszar jest dostępny po przekroczeniu innej liczby linii niż określona przez nas - nie będzie pomalowany (to należy sprawdzić - głowy nie daję) NonZero - …

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting B. Kształty - Shapes: - Prostokąt i Elipsa - Linia i Polilinia - Wielokąt - Ścieżka Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: <Path Fill="CadetBlue" Margin="100"> <GeometryGroup FillRule="Nonzero"> <EllipseGeometry RadiusX="40" RadiusY="50"/> <RectangleGeometry Rect="0,0,10,100"/>

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting B. Kształty - Shapes: - Prostokąt i Elipsa - Linia i Polilinia - Wielokąt - Ścieżka Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: - Obiekt o największej liczbie szczegółów. - Obiekty są odbitką elementów składowych. - Ścieżka ma kształt ale nie ma event- handlerów

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting B. Kształty - Shapes: - Prostokąt i Elipsa - Linia i Polilinia - Wielokąt - Ścieżka Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: Gdy obiekty w grupie się nakładają: - Właściwością definiującą co ma wybuchnąć, jest właściwość FillRule (zawartość tej właściwości jak w polu FillRule). - Klasa CombinedGeometr pozwala na złączenie dwóch obiektów. Jak to złączenie będzie przebiegać zależy od właściwości GeometryCombinedMode: - Exclude - figura jest efektem wycięcia w pierwszym obiekcie pola odpowiadającego drugiemu obiektowi. (logiczne 'minus') - Intersect - skrzyżowanie dwóch obiektów (?!) - wspólna część dwóch obiektów (logiczne 'i') - Xor - powierzchnie dwu obiektów bez wspólnej części (logiczne 'albo') - Union - złączenie dwóch obiektów - (logiczne 'lub')

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting B. Kształty - Shapes: - Prostokąt i Elipsa - Linia i Polilinia - Wielokąt - Ścieżka Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: <Path Fill="CadetBlue" Margin="100"> <GeometryGroup FillRule="Nonzero"> <EllipseGeometry RadiusX="40" RadiusY="50"/> <RectangleGeometry Rect="0,0,10,100"/>

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting B. Kształty - Shapes: - Prostokąt i Elipsa - Linia i Polilinia - Wielokąt - Ścieżka Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: <EllipseGeometry RadiusX="40" RadiusY="50"/> <RectangleGeometry Rect="0,0,10,100"/>

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting C. Przekształcenia - Rodzaje - Przekształcanie elementów - Clipping - Flipping Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika:

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting C. Przekształcenia - Rodzaje - Przekształcanie elementów - Clipping - Flipping Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: - MatrixTransform - modyfikuje współrzędne obiektu przez macierz 3x3 - nie wiem o co chodzi.. Macierz jest zdefiniowana we właściwości Matrix. - RoteteTransform - Obraca współrzędne w odniesieniu do pewnego punktu (CenterX, CenterY). Kąt jest definiowany przez właściwość Angle. - ScaleTransform - Transformacja układu współrzędnych przez zwiększenie lub zmniejszenie skali transformacji. CenterX i CenterY określa centralny punkt transformacji. - Układ współrzędnych jest oddalane od punktu (CenterX, CenterY). - SkewTransform - przekrzywianie układu - TranslateTransform - przesuwa układ współrzędnych o X i Y. - TransformGroup - grupuje kilka transformacji

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting C. Przekształcenia - Rodzaje - Przekształcanie elementów - Clipping - Flipping Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: <Rectangle Height="200" Width="300" Fill="blue RenderTransformOrigin =".5,.5">

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting C. Przekształcenia - Rodzaje - Przekształcanie elementów - Clipping - Flipping Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika:

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting C. Przekształcenia - Rodzaje - Przekształcanie elementów - Clipping - Flipping Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: <Button Height="100" Width="100" Name="Button1"> <EllipseGeometry Center="50,50" RadiusX="50 RadiusY="50"/> Button

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting C. Przekształcenia - Rodzaje - Przekształcanie elementów - Clipping - Flipping Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: <Button Height="50" Width="100" VerticalAlignment="Bottom"> Flipped Button

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting D. VisualTree Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: Logical TreeVisual Tree

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting D. VisualTree Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika:

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting E. Dodawanie i usuwanie kontrolek podczas działania aplikacji. Adding to and Removing Controls from the Visual Interface at Run Time Lekcja 1: Zarządzanie interfejsem użytkownika: Button aButton = new Button(); Button bButton = new Button(); this.Controls.Add(aButton); this.Controls.Remove(aButton); this.Controls.RemoveAt(0); Grid1.Children.Add(aButton); ListBox1.Items.Add(bButton); Grid1.Children.Remove(aButton); ListBox1.Items.Remove(bButton); Grid1.Children.RemoveAt(0); ListBox1.Items.RemoveAt(0); Button aButton = new Button(); Button1.Content = aButton; Button1.Content = null;

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting Lekcyja 2

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting Lekcja 2: Dodawanie zawartości - SoundPlayer - MediaPlayer i MediaElement - Media-Specific Events Lekcja2:

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting SoundPlayer: - Odtwarza tylko nieskompresowane WAV - Brak kontroli głośności, szybkości (po stronie developera) - Lekki Lekcja2:

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting SoundPlayerAction: - Zwykły SoundPlayer w WPFie - Brak kontroli głośności, szybkości itd.. - Lekki Lekcja2: <Button Height="23" Margin="93,57,110,0" Name="button1" VerticalAlignment="Top"> Button <EventTrigger RoutedEvent= "Button.MouseEnter"> <SoundPlayerAction Source= "C:\myFile.wav"/>

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting MediaPlayer: Odtwarza audio. Tylko C#. Używa WMP10 lub WMP11. Odtwarza wszystkie typy plików. Lekcja2: MediaElement: Odtwarza audio i video. Zarówno C# jak i XAML. Używa WMP10 lub WMP11. Odtwarza wszystkie typy plików.

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting MediaPlayer: //MediaPlayer - audio System.Windows.Media.MediaPlayer aPlayer=new MediaPlayer(); aPlayer.Open(new Uri("crash.mp3")); aPlayer.Play(); MediaElement: //MediaElement – audio lub wideo <MediaElement Source="crash.mp3 Name="mediaElement1" LoadedBehavior="Manual" /> mediaElement1.Play(); Lekcja2:

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting MediaEventy: MediaEnded – gdy odtwarzanie zostanie ukończone. MediaFailed - gdy wystąpił błąd podczas szukania lub ładowania pliku. MediaOpened – gdy plik został załadowany. private void mediaElement1_MediaFailed(object sender, ExceptionRoutedEventArgs e) { MessageBox.Show(e.ErrorException.Message); } Lekcja2:

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting

Download the latest version at This message wont show up when youre presenting szybysium.studentlive.pl