Adam Walicki - 30 września 2010

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Juan Pablo Concari Anzuola
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
CERTYFIKACJA SYSTEMÓW
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU

Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna ISO
Doświadczenia z udziału w teście systemu AKSES VI Ogólnopolskie Spotkanie Sieciujące OWES – Kraków, październik 2012.
PROGRAM WYKŁADU WSTĘP ORGANIZACJA PRODUKCJI STEROWANIE PRODUKCJĄ
JAKOŚĆ & Metody Jej Pomiaru
Hotel Courtyard – Warszawa
Stowarzyszenia Doradców Gospodarczych Pro-Akademia Oferta Stowarzyszenia Doradców Gospodarczych Pro-Akademia Beata Bartoszewska Seminarium dla przedsiębiorców.
Zarządzanie przez cele Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Propozycje zmiany zatwierdzonych kryteriów wyboru projektów dla Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Danuta Sokołowska Warszawa, 20.
Norma modelowa ISO 9001.
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
SYSTEMY ZARZĄDZANIA - GENEZA
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
PLANOWANIE w QMS zgodnym z ISO 9001 Jacek Węglarczyk.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Węgiel jako wyrób Jacek Węglarczyk.
ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Jarosław Kuchta Dokumentacja i Jakość Oprogramowania
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość
KOMPUTEROWO ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE wprowadzenie
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
ZINTEGROWANY SYSTEM ZARZĄDZANIA
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
Kompleksowe zarządzanie jakością informacji (TIQM)
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Starostwie Powiatowym w Hajnówce.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
GRC.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ plan zajęć
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Zintegrowane systemy zarządzania
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
opracowała: Dominika Jach-Adamczewska
Justyna Gryz Jacek Losiak Michał Borsuk Adam Dargacz
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
EKOCONSULTANT ● Zarządzanie ● Księgowość ● Fundusze UE.
Przewidywany harmonogram dostosowania do zmian akredytowanej certyfikacji wg ISO 14001:2015 Barbara Zengel Warszawa, r.
Kształtowanie jakości w przedsiębiorstwie turystycznym
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Cel wykładu Podstawy zarządzania jakością (Elektronika) (prowadzący: prof.nadzw.dr hab.Zofia Zymonik) Zdobycie przez studenta podstawowych umiejętności.
Dodatkowe slajdy (Koszty jakości)
KOSZTY JAKOŚCI Zofia Zymonik
ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA
1 KOSZTY JAKOŚCI w międzynarodowych normach ISO serii 9000 (Zofia Zymonik)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ wg ISO 9001 : 2000
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Ergonomia procesów informacyjnych
Efektywność systemu Jacek Węglarczyk
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
1 Dodatkowe slajdy prof.nadzw.dr hab. Zofia Zymonik (Koszty jakości)
DOŚWIADCZENIA Z WDROŻENIA ISO 9001:2000 W POLSKIEJ POLICJI.
Al. Gen. Józefa Hallera 126, Gdańsk, tel Pomorska Nagroda Jakości 2010 Michał Gałecki.
Metoda weryfikacji zakresu wdrożenia standardu ISO w przedsiębiorstwach Prowadzący: Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja Termin i.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
ISO 9001:2008 SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ w SP ZOZ WSPR w BIAŁYMSTOKU.
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
Zapis prezentacji:

Adam Walicki - 30 września 2010

Praktyczne korzyści z wdrożenia Systemu Zarządzania Jakością w przedsiębiorstwie Eliza Wawiernia - Kiszkiel

"Stopień, w jakim zbiór inherentnych właściwości spełnia wymagania " POJĘCIE JAKOŚCI … JAKOŚĆ według ISO 9000: 2005 „Systemy zarządzania jakością – Podstawowy i terminologia" "Stopień, w jakim zbiór inherentnych właściwości spełnia wymagania "

Czynniki wpływające na postrzeganie wyrobu przez klienta: POJĘCIE JAKOŚCI … Czynniki wpływające na postrzeganie wyrobu przez klienta: w jaki sposób klient jest traktowany przez personel organizacji, jak wyrób jest zapakowany, prezentowany, dostarczany itd.

ZARZĄDZANIE … W możliwie najprostszymi ujęciu, zarządzanie polega na organizowaniu, sterowaniu i kierowaniu zasobami służącymi do osiągnięcia celów. Bardziej dokładnie można to opisać jako określoną politykę zarządzania (przedsięwzięcia i cele dla organizacji) i wdrożenie tej polityki w obrębie systemu zarządzania.

ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ… Zarządzanie jakością nie jest działaniem autonomicznym; jest to część zarządzania całościowego. Zarządzanie jakością organizuje, steruje i kieruje zasoby służące do osiągnięcia celów jakościowych. Innymi słowy ma ono przede wszystkim związek z określeniem polityki jakości (tzn. przedsięwzięć i celów jakości) i jej wdrożeniem.

KONSTRUKCJA NORMY ISO 9001:2008 Przedmowa (omówienie sposobu ustanowienia normy) 0. Wprowadzenie 1. Zakres normy 2. Normy powołane 3. Terminy i definicje 4. System zarządzania jakością 5. Odpowiedzialność kierownictwa 6. Zarządzanie zasobami WYMAGANIA SYSTEMU 7. Realizacja wyrobu 8. Pomiary, analiza, doskonalenie Załącznik A – informacyjny (powiązania ISO 9001:2008 a ISO 14001:2004) Załącznik B – informacyjny (zmiany w ISO 9001:2000 w relacji do ISO 9001:2008)

Model Systemu Zarządzania Jakością… Wejście Realizacja wyrobu Zarządzanie zasobami Odpowiedzialność kierownictwa Pomiary, analiza i doskonalenie Klienci Wymagania Wyjście WYRÓB Ciągłe doskonalenie systemu zarządzania Satysfakcja

Dowód potwierdzający troskę o klienta i jego potrzeby; -. Kluczowe korzyści z wdrożenia i certyfikacji Systemu Zarządzania Jakością (1)… Dowód potwierdzający troskę o klienta i jego potrzeby; Ujednolicenie zasad postępowania w głównych obszarach przedsiębiorstwa; Jednoznaczne zdefiniowanie struktury organizacyjnej oraz odpowiedzialności personelu; Wdrożenie podejścia procesowego w przedsiębiorstwie, dające dodatkowe narzędzia do efektywnego zarządzania biznesem; Wdrożenie spójnego systemu wskaźników i mierników efektywności oraz skuteczności procesów w kluczowych obszarach przedsiębiorstwa;

Możliwość redukcji kosztów, w tym złej jakości i reklamacji; Kluczowe korzyści z wdrożenia i certyfikacji Systemu Zarządzania Jakością (2)… Możliwość redukcji kosztów, w tym złej jakości i reklamacji; Skuteczniejszy nadzór nad elementami procesów zlecanych na zewnątrz; Wdrożenie narzędzi i metod służących podwyższeniu jakości współpracy z dostawcami towarów i usług dla przedsiębiorstwa; Wdrożenie narzędzi służących podwyższaniu kompetencji personelu;

Poprawa komunikacji wewnątrz przedsiębiorstwa i na zewnątrz; Kluczowe korzyści z wdrożenia i certyfikacji Systemu Zarządzania Jakością (3)… Poprawa komunikacji wewnątrz przedsiębiorstwa i na zewnątrz; Możliwość efektywniejszego wykorzystania zasobów dedykowanych poszczególnym procesom i obszarom biznesu; Stworzenie podstaw do wdrożenia ujednoliconych rozwiązań w zakresie oprogramowania wspierającego biznes;

Kluczowe korzyści z wdrożenia i certyfikacji Systemu Zarządzania Jakością (4)… Prace wdrożeniowe zakończone zdobyciem certyfikatu potwierdzają spełnienie rygorystycznych wymagań międzynarodowych standardów zarządzania; Nierzadko certyfikat ISO jest podstawowym warunkiem stawianym dostawcom przez dużych klientów; Możliwość zdobycia dodatkowych punktów bonusowych przy przetargach i konkursach;

ROZWÓJ SYSTEMU ZARZĄDZANIA… TQM P O D S T A W ISO 9001 ISO 14001 PN N 18001 ISO/IEC 27001

Kluczowe korzyści z wdrożenia i certyfikacji Systemów Zarządzania… Certyfikaty ISO 14001 i PN-N-18001 jako dowody potwierdzające troskę o środowisko naturalne oraz bezpieczne i zdrowe warunki pracy osób zatrudnionych w przedsiębiorstwie; Certyfikat ISO / IEC 27001 potwierdza dbałość o bezpieczeństwo, a w szczególności poufność, integralność i adekwatność informacji przetwarzanych wewnątrz przedsiębiorstwa, w tym dotyczących obrotu handlowego, danych handlowych, klientów i dostawców, a także pracowników.

Kluczowe korzyści z wdrożenia i certyfikacji Systemów Zarządzania… Wymienione korzyści mogą być osiągnięte tylko wtedy, gdy wdrożony zostanie efektywny i skuteczny system zarządzania. System niezdolny do osiągania postawionych celów może się okazać kosztownym i czasochłonnym doświadczeniem, z którego przedsiębiorstwo nie osiąga żadnych realnych korzyści poza, być może, uszczęśliwieniem klienta...

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Eliza Wawiernia Kiszkiel