Bryły złożone-cuda architektury

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Spis treści Geometria Algebra Koło, okrąg Zbiory liczbowe
Advertisements

Ostrosłupy SAMBOR MARIUSZ O A B C D E F H R S α S H h r R a S b h H a
FIGURY PRZESTRZENNE.
Temat: WIELOŚCIANY KLASA III P r.
GRANIASTOSŁUPY.
WIELOŚCIANY FOREMNE CZYLI BRYŁY PLATOŃSKIE
Wielościany foremne siatki.
sześcian, prostopadłościan, graniastosłup i ostrosłup
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: III LO W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM
Dane INFORMACYJNE: Nazwa szkoły: Zespół Szkół Morskich ID grupy: 97/80_MF_G1 Opiekun: Krystyna Sułek Kompetencja: Matematyczno-fizyczna Temat projektowy:
Wielościany platońskie i archimedesowe
Wielościany foremne Prezentację przygotował Krystian Misiurek I”b”
BRYŁY PLATOŃSKIE.
Bryły geometryczne Konrad Wawrzyńczak kl. IIIa Bryły obrotowe
WYKONAŁY: ANNA DEDA JOANNA KANIA KLASA I „a” ZSZ SPRZEDAWCA
Wielościany foremne Wielościan - bryła geometryczna ograniczona przez tak zwaną powierzchnię wielościenną, czyli utworzoną z wielokątów o rozłącznych wnętrzach,
Wielościany foremne Bryły platońskie.
BRYŁY PLATOŃSKIE – MATEMATYCZNE BOMBKI NA CHOINKĘ
Wielościany.
Graniastosłupy i Ostrosłupy
Bryły, które cieszą wzrok i pobudzają wyobraźnię
Bryły platońskie.
Wykonała: mgr Renata Ściga
Definicje matematyczne - geometria
Sieć Krystalograficzna Kryształów
w Gimnazjum w Zespole Szkół
Pole i objętość graniastosłupów i ostrosłupów- powtórzenie wiadomości
Graniastosłupy.
Poznajemy graniastosłupy - prezentacja
Figury przestrzenne.
Wielościan foremny (bryła platońska) – wielościan spełniający następujące trzy warunki:
C.A.R.Metal czyli Cyrkiel i Linijka
Bryły archimedesowskie i platońskie
Każdy z tych przedmiotów jest modelem figury przestrzennej
Wykonali: Magdalena Pędrak Weronika Stalmach Ireneusz Tabaszewski
Przygotowała Patrycja Strzałka.
Tomasz Dąbrowski Adrian Ropelewski Kl III AE GRANIASTOSŁUPY.
Bryły geometryczne Wielościany Wielościany_foremne Bryły obrotowe
Wielościany Gwiaździste
Opracowała: Iwona Kowalik
WIELOKĄTY WOKÓŁ NAS PARKIETAŻE
-Wielościany Catalana są dualne do brył Archimedesa
Szkoła Podstawowa nr 29 w Lublinie, kl. VIa
ŚWIAT Z BRYŁ KATARZYNA MICHALINA
WIELOŚCIANY FOREMNE Edyta Przedwojewska.
sześcian, prostopadłościan, graniastosłup i ostrosłup
STEREOMETRIA, czyli wszystko co trzeba wiedzieć o BRYŁACH.
Geometria BRYŁY.
Bryły.
Uwaga !!! Aby móc przemieszczać się między poszczególnymi slajdami naciśnij : Np.: „Następny slajd”, nazwę wybranych brył, np.: Graniastosłupy lub figurę,
Wielościany platońskie i archimedesowe
Opracowały: Alicja Piślewska i Roma Kwiatkiewicz
B R Y Ł Y.
ACH, TEN SZEŚCIAN! Martyna Nytko Remigiusz Makuch Marek Pustelnik
Vademecum: Bryły Zagadnienia.
BRYŁY.
Prezentację wykonał Daniel Klimczak kl V b
Platon ( p.n.e.) Był twórcą systemu filozoficznego zwanego idealizmem platońskim. Uważa się, że to od Platona zaczyna się filozofia rozumiana jako.
Graniastosłup pięciokątny
Rozpoznawanie brył przestrzennych
PODSTAWY STEREOMETRII
Wstęp Tą krótką prezentacją chcemy Wam pokazać jak ważna i przydatna może być matematyka dla każdego z nas w naszym codziennym życiu.
Opis graniastosłupa. Siatka graniastosłupa.
Wykonały: Martyna Gunia & Klaudia Francikiewicz. Wielościan gwiaździsty jest to rodzaj wielościanu zbudowanego z kilku innych wielościanów, o części centralnej.
Graniastosłup jest to wielościan, którego wszystkie wierzchołki są położone na dwóch równoległych płaszczyznach, zwanych podstawami graniastosłupa i.
Co to jest i gdzie występuje
BRYŁY PLATOŃSKIE WYKONAŁ MIKOŁAJ MATUSZEWSKI UCZEŃ KLASY 2B
Opracowała: Iwona kowalik
PARKIETAŻE PARKIETAŻE PARKIETAŻE.
Przemysław Socha Marcel Niedźwiecki
Zapis prezentacji:

Bryły złożone-cuda architektury Jak zaprojektować funkcjonalny obiekt w kształcie znanych figur przestrzennych? Autorzy: Lidia Pałucka, Beata Klich, Maria Dudek, Piotr Niemiec, Krystian Mielec, Mateusz Pabian, Mateusz Sacha, Jarosław Matura, Patryk Dubiel

wyobraźnia przestrzenna Jakie zagadnienia są związane z naszym projektem? klasyfikacja brył podstawowe własności bryły obrotowe pola powierzchni i objętości brył wyobraźnia przestrzenna PROJEKT FUNKCJONALNEGO OBIEKTU

Jak wygląda klasyfikacja figur przestrzennych?

Jak narysować wszystkie siatki sześcianu i ile ich jest Jak narysować wszystkie siatki sześcianu i ile ich jest? A które krawędzie się złączą?

Jak zbudować modele sześcianów i czworościanów?

Jak skonstruować wielokąty foremne?

Jak zbudować modele określonych brył?

Jakie własności mają wielościany platońskie? Wypukłe wielościany foremne - zwane również platońskimi - są z matematycznego punktu widzenia najważniejsze. Wszystkie ich ściany są przystającymi wielokątami foremnymi i w każdym wierzchołku spotyka się taka sama liczba ścian. Już od czasów starożytnych wiadomo, że takich brył jest tylko pięć: czworościan foremny (regular tetrahedron), sześciościan foremny, czyli sześcian (regular heksahedron = cube), ośmiościan foremny (regular octahedron), dwunastościan foremny (regular dodecahedron), dwudziestościan foremny (regular icosahedron). Mimo że związane są one z imieniem Platona, to jednak nie on był ich odkrywcą.

Jakie własności mają wielościany Archimedesa? Imieniem Archimedesa nazwano wielościany zwane też półforemnymi. Są one wypukłe i podobnie jak w wielościanach platońskich ich ściany są wielokątami foremnymi, jednak w tych bryłach występują wielokąty dwóch lub nawet trzech rodzajów. W każdym wielościanie archimedesowym układ ścian we wszystkich wierzchołkach jest taki sam. Wielościany te można otrzymać w wyniku odpowiednich operacji dokonywanych na wielościanach platońskich. Istnieje 13 unikatowych wielościanów archimedesowych: czworościan ścięty, sześcian ścięty, sześcio-ośmiościan, ośmiościan ścięty, dwunastościan ścięty, dwudziesto-dwunastościan, dwudziestościan ścięty, sześcio-ośmiościan rombowy mały, sześcio-ośmiościan rombowy wielki, sześcio-ośmiościan przycięty, dwudziesto-dwunastościan rombowy mały, dwudziesto-dwunastościan rombowy wielki, dwudziesto-dwunastościan przycięty

Jak wyglądają efekty naszej pracy twórczej?

Jak porównać wielkości różnych brył? Oprócz prac manualnych rozwiązywaliśmy wiele zadań (to lubimy) na zastosowanie wzorów pozwalających obliczyć pola figur, czy ich objętości. W grupach, a nawet między grupami trwały poszukiwania właściwych rozwiązań.

Jak porównać wielkości różnych brył?

Jakie miejsce wybrać na naszą budowlę? Wybraliśmy teren, na którym postanowiliśmy „wybudować” funkcjonalny obiekt w kształcie brył geometrycznych.

Jak wyglądają zaprojektowane przez nas obiekty? A oto nasze propozycje – chyba przedstawimy je na Sesji Rady Gminy (może znajdzie się inwestor).

Jak wyglądają zaprojektowane przez nas obiekty?

Jak wyglądają zaprojektowane przez nas obiekty? Uruchom animację komputerową z załącznika

Oj, napracowaliśmy się realizując projekt o bryłach. Ale było warto! Już koniec? Oj, napracowaliśmy się realizując projekt o bryłach. Ale było warto!

Z jakich pomocy korzystaliśmy? www.math.edu.pl; www.matematyka.wroc.pl; Gra komputerowa Minecraft; „Siatki wielościanów archimedesowych”, Bronisław Pabich; „Składanki – bryłki bez kleju”, Krzysztof Mostowski, Wacław Zawadowski;