Program „Uczenie się przez całe życie”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DOBRE TRADYCJE MALTAŃSKICH HOTELARZY I RESTAURATORÓW NASZYM WZOREM DZIAŁANIA.
Advertisements

I część 1.
Znaki informacyjne.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Losy życiowe wychowanków Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 3 w Warszawie Maria Jóźwicka-Sadownik.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
UKŁADY SZEREGOWO-RÓWNOLEGŁE
Klasyfikacja systemów
Transformacja Z (13.6).
PLAN EWAKUACJI II piętro lewe skrzydło
Tytuł prezentacji Warszawa, r..
Efektywność zdawania egzaminu zawodowego w ZSP w Bytowie w roku szkolnym 2008/2009.
Wykonawcy:Magdalena Bęczkowska Łukasz Maliszewski Piotr Kwiatek Piotr Litwiniuk Paweł Głębocki.
Hotelarsko Turystycznych
Program Uczenie się przez całe życie Projekt Mobilności Leonardo da Vinci 2010 Tytuł: Absolwent z Somonina na europejskim i regionalnym rynku pracy nr.
Zespół Szkół Gastronomiczno-Usługowych im. Marii Dąbrowskiej ul
Raport z badań termowizyjnych – RECTICEL Rys. 1a. Rozdzielnia RS14 Temperatura maksymalna 35,27 o C Rys. 1b. Rozdzielnia RS14 (wizyjny) 3.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Program „Uczenie się przez całe życie” Projekt Mobilności Leonardo da Vinci 2010 Tytuł: „ Poprawa wizerunku hotelarza” nr projektu: PL1-LEO
Anna Nowak Przedszkole publiczne im. Kubusia puchatka w zabełkowie
ZESPÓŁ SZKÓŁ MORSKICH W DARŁOWIE
INSTYTUCJA WYSYŁAJĄCA: INSTYTUCJA ODBIERAJĄCA: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Somoninie im. Józefa Wybickiego Somonino ul. Wolności 39 Koordynator.
Technik Hotelarstwa Cechy człowieka, pożądane w pracy hotelarza pięknie ilustrują słowa Janusza Korczaka: ,,Być człowiekiem znaczy posiadać kryształową.
Galeria zdjęć Projekt edukacyjny „Wiem, co jem” realizowany w ramach
Staż zawodowy w Wielkiej Brytanii Londyn
Technik organizacji usług gastronomicznych
Projekt Mobilności Leonardo da Vinci 2010 "Absolwent z Somonina na europejskim i regionalnym rynku pracy„ Nr umowy: PL-LEO Okurcalar,
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w SOMONINIE
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
Analiza wpływu regulatora na jakość regulacji (1)
„Klucz do uczenia się” L.Wygotskiego
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
TECHNIK HOTELARSTWA.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
+21 Oczekiwania gospodarcze – Europa Grudzień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +14 Wskaźnik.
SZKOŁA W KOTOWIE PROPONUJE KIERUNKI:
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
„Staże i praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo” realizowane w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego – Programu Operacyjnego.
I ROK MINISTRA GIERTYCHA Warszawa, 5 maja dni Wrzesień dni, tu jesteśmy 365 dni, tu jesteśmy.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Holiday Inn Elstree – czyli gastronomia hotelowa od kuchni
Zespół Szkół im. Konstytucji 3 Maja w Iławie
ZOSTAŃ SPORTOWYM KOKSEM SP 11 TYM KTÓRY OCZARUJE KOMISJĘ SĘDZIOWSKĄ.
Kipfenberg-Grösdorf.. Praktykę zawodową odbyłyśmy w terminie r. w hotelu Zum Blauen Hecht w Kipfenberg-Grösdorf.
Kalendarz 2020.
ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH IM. STEFANA ŻEROMSKIEGO W CZĘSTOCHOWIE.
Elementy geometryczne i relacje
Nauka w naszej szkole trwa 3 lata. obejmuje: -przedmioty ogólnokształcące, -przedmioty zawodowe, -język angielski zawodowy, -praktykę zawodową ( pracownik.
ZAWÓD KELNER Szkoła – Zawód – Praca.
Pracownik pomocniczy obsługi hotelowej – mój wybrany zawód
Projekt współfinasowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego1 Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
WEZ 1 Wyniki egzaminu zawodowego absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Praktyki zawodowe odbywały się od 8 kwietnia do 5 maja w hotelu Rennsteig w Masserbergu.
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W SOSNOWCU ul. Gen. Grota Roweckiego 64 OFERTA EDUKACYJNA W ROKU SZKOLNYM 2016/2017.
Lindau im Bodensee Termin praktyki: – Aleksandra Wójtowicz Nikola Flor.
Kipfenberg-Grösdorf.. Praca na stanowisku służby pięter: Główne zajęcia to: Ścieranie kurzy Ścielenie łóżek Mycie okien Odkurzanie jednostek mieszkalnych.
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
` PRAKTYKA ZAWODOWA W NIEMCZECH UCZNIÓW ZESPOŁU SZKÓŁ NR 5 IM. JANA PAWŁA II W LUBLINIE W ROKU SZKOLNYM 2005/2006.
Kompleksowa obsługa gościa hotelowego
My i nasze zakłady Berlin 2016/2017.
Technik hotelarstwa 4-letni cykl nauczania.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Oferta edukacyjna dla dorosłych
Zapis prezentacji:

Program „Uczenie się przez całe życie” Projekt Mobilności Leonardo da Vinci 2010 Tytuł: „Poprawa wizerunku hotelarza” nr projektu: 2010-1-PL1-LEO01-10449

Instytucja partnerska FUTURE FOCUS 8, MAGASINES STREET, FLORIANA FRN 1119 Instytucja partnerska

Instytucja przyjmująca Hotel oferuje gościom: Bezprzewodowy internet, Centrum Spa, Siłownię, 295 pokoi, 2 restauracje, Basen zewnętrzny i wewnętrzny, Centrum konferencyjne, Kantor, Pocztę, Taksówki, Podziemny parking, San Antonio Hotel & Spa Triq it-Turisti, Qawra Paul Bay, SPB1024 Malta

Wnioskodawca Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Somoninie im. Józefa Wybickiego 83-314 Somonino ul. Wolności 39

Cel projektu Zdobycie nowych umiejętności i doświadczeń zawodowych oraz doskonalenie już posiadanych na polu branży hotelarskiej, związanych z kompleksową obsługą gości, które przyczynią się do pozytywnego postrzegania zawodu i podniesienia jego atrakcyjności.

Uczestniczniki stażu na Malcie Od lewej : Martyna Magulska uczennica III klasy Karolina Pawlicka uczennica IV klasy Daria Sobolewska uczennica IV klasy Malwina Pionke uczennica III klasy Uczestniczki stażu kształcą się w zawodzie technik hotelarstwa

Przygotowania odbyte przed wyjazdem Pedagogiczne, Kulturowe, Językowe, Organizacyjne,

Czas na pracę…

Pracowałyśmy w następujących działach hotelu : W hotelu San Antonio 4* odbyłyśmy staż, który trwał 20 dni. Pracowałyśmy w następujących działach hotelu : Recepcja Służba pięter Restauracja

Recepcja

Do naszych obowiązków należało: Meldowanie gości; Odbieranie telefonów; Przyjmowanie rezerwacji; Przydzielanie pokoi; Udzielanie gościom informacji; Dbanie o porządek na miejscu pracy; Segregowanie danych klienta; Realizacja usług dodatkowych;

Podczas pracy w recepcji Karolina Pawlicka, Daria Sobolewska wraz z Marie. Martyna Magulska i Malwina Pionke

Służba pięter

Pracując w dziale służba pięter zajmowałyśmy się : - sprzątaniem pokoi - dbaniem o porządek na korytarzu hotelowym. Poznałyśmy nowe techniki: ścielenia łóżek - kodowania czystych pokoi do systemu.

Zmiana brudnej pościeli; Ścielenie łóżka hotelowego; Ścieranie kurzy; Do naszych obowiązków należało: Zmiana brudnej pościeli; Ścielenie łóżka hotelowego; Ścieranie kurzy; Odkurzanie pokoju; Uzupełnianie wody oraz dodatkowego wyposażenia; Wynoszenie śmieci; Odkurzanie holu;

Malwina Pionke oraz Karolina Pawlicka podczas pracy na dziale służba pięter.

Daria Sobolewska podczas ścielenia łóżka hotelowego.

Restauracja

Pracowałyśmy na dwie zmiany: śniadanie oraz kolacja Pracowałyśmy na dwie zmiany: śniadanie oraz kolacja. Na każdą zmianę ubierałyśmy odpowiednie uniformy. Restauracja hotelowa była wyposażona w dwa bary oraz bufet. Sala była podzielona na cztery sektory.

Karolina Pawlicka podczas zmiany wieczornej. Daria Sobolewska podczas zmiany porannej.

Do naszych obowiązków należało: Obsługa gości hotelowych; Zbieranie zamówień na napoje oraz alkohole; Zbieranie brudnej zastawy; Polerowanie sztućców oraz zastawy stołowej; Przygotowywanie nowych nakryć na kolacje oraz śniadanie; Pomoc przy przygotowywaniu bufetu; Przyjmowanie zamówienia na napoje alkoholowe i bezalkoholowe;

Malwina Pionke podczas obsługi gości z Belgi. Karolina Pawlicka i Daria Sobolewska podczas polerowania zastawy stołowej. Malwina Pionke podczas obsługi gości z Belgi.

Malwina Pionke, Karolina Pawlicka oraz Daria Sobolewska pokazują technikę noszenia 10 kieliszków w jednej ręce.

Martyna Magulska wraz z Karoliną Pawlicką zbierają brudną zastawę podczas śniadania hotelowego.

Pożegnanie z załogą z działu restauracja. Na zdjęciu od lewej Karolina, Daria, Malwina, Martyna, Patricia, Rosen, Marie, Chantell i Simon.

Pożegnalne zdjęcie z kierownikami sali, oraz szefem kuchni Pożegnalne zdjęcie z kierownikami sali, oraz szefem kuchni. Od lewej Martyna, szef kuchni Carlos, Malwina, kierownik Sali Mustafa, Daria, kierownik Sali Janusz, oraz Karolina.

Czas wolny

Czas wolny spędziłyśmy na zwiedzaniu Malty. Pracownicy instytucji pośredniczącej Future Focus zorganizowali dla nas cztery wycieczki: Rejs po porcie, Zwiedzanie wyspy Gozo, Wyjazd do Mediny Blue Lagoon

Wyspa Gozo Wraz z dwójką przewodników z Future Focus zwiedziłyśmy promem do pobliskiej wyspy zwanej Gozo. Spędziłyśmy cały dzień podziwiając formacje skalne oraz urodziwą stolicę wyspy Rabat. Był oczywiście czas na zakupy oraz wypoczynk na czerwonej plaży.

Prom, którym płynęliśmy na wyspę Gozo. Plaża na wyspie Gozo

Na zdjęciu p. Beata Kramp, Malwina, Karolina, Daria oraz Martyna. Blue Window czyli Niebieskie okno Miejsce które najbardziej zapadło nam w pamięci, podczas zwiedzania wyspy Gozo. Na zdjęciu p. Beata Kramp, Malwina, Karolina, Daria oraz Martyna.

Medina

Świątynia Skorba - katakumby Na zdjęciach Daria Sobolewska, Martyna Magulska, Karolina Pawlicka, Malwina Pionke oraz p. Wioleta Szwaba podczas zwiedzania starożytnych katakumb.

Blue Lagoon to miejsce niesamowitych skał ,które swoim pięknem zachwycają każdego turystę.

Widok na stolicę Malty – Valettę Rejs po porcie Widok na stolicę Malty – Valettę

Katedra Św. Jana Podczas zwiedzania stolicy Malty – Valetty

Plaża Melieha Plaża Melieha to najpiękniejsze z miejsc wypoczynku jakie można sobie wymarzyć. Na zdjęciach Karolina i Malwina podczas po południowych kąpieli w Morzu Śródziemnym, oraz pozująca do fotografii Daria.

Czasami miałyśmy również czas na zrobienie sobie polskich naleśników czy ziemniaków zapiekanych z cebulką . Kucharki: Daria i Malwina

Podsumowanie

Umiejętności zdobyte w dziale restauracja : Przygotowanie sali konsumenckiej, z wykorzystaniem zasad typowych dla kraju partnerskiego. Przyjmowanie oraz realizacja zamówień gości. Porządkowanie stołów po posiłku. Przygotowanie sali z wykorzystaniem elementów dekoracyjnych kraju partnerskiego. Dobór sali i ustawienie stołów do typu przyjęcia. Dobór napoi i potraw do przyjęcia. Dobór bielizny oraz zastawy stołowej oraz dekoracji stołów w zależności od okoliczności.

Umiejętności zdobyte w dziale : Służba pięter Stosowanie technik sprzątania pokoju zajętego i zwolnionego przez gości. Stosowanie różnych metod ścielenia łóżka. Obsługiwanie urządzeń stanowiących wyposażenie jednostki mieszkalnej. Stosowania środków czystości i dezynfekujących.

Umiejętności zdobyte w dziale: Recepcja Obsługa urządzeń biurowych w recepcji hotelowej. Przyjmowanie, potwierdzanie oraz anulowanie rezerwacji. Realizowanie usług dodatkowych zgodnie z zapotrzebowaniem gości. Łączenie rozmów telefonicznych. Analizowanie potrzeb i oczekiwań gości hotelowych ze względu na kraj pochodzenia. Dobieranie elementów pakietu usług hotelarskich i gastronomicznych do potrzeb klienta.

Rezultaty z przebytego stażu Podwyższenie motywacji, pozytywne postrzeganie i ukierunkowanie w planowaniu własnej kariery zawodowej w zawodzie hotelarza, dzięki zdobyciu nowych i udoskonaleniu już posiadanych umiejętności z zakresu kompleksowej obsługi gościa. Podwyższenie umiejętności komunikacji w języku angielskim. Kształtowanie podstawy mobilności zawodowej, otwartości, tolerancji na różnice kulturowe, religijne. Przygotowanie ankiety badającej predyspozycje psychofizyczne i dyspozycje intelektualne do zawodu hotelarza. Prezentacja multimedialna przedstawiająca przebieg staży.

Koniec prezentacji, Dziękujemy za uwagę