Analiza wyników Ankiety dla absolwentów Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku Płock, 16 czerwca 2011 r.
Ankietowani 60 osób: absolwenci z rocznika 2010 r. obecnie uczniowie klas I Gimnazjum nr 5 24 – dziewcząt 36– chłopców
Czy dzięki solidnemu wykształceniu uzyskanemu w szkole podstawowej byłeś dobrze przygotowany do podjęcia nauki w gimnazjum?
Absolwenci otrzymali:
Przedmioty, z których uczniowie byli najlepiej przygotowani:
Dobre przygotowanie wynikało z:
Najsłabiej byłem przygotowany:
Słabe przygotowanie wynikało z:
Czas spędzony w szkole podstawowej był przyjemny i dobrze wspominam panującą w niej atmosferę:
Uczniowie miło wspominają czas w naszej szkole ponieważ: byli fajni, ludzcy, przyjemni nauczyciele, większość nauczycieli była sympatyczna, można było liczyć na pomoc nauczycieli, nauczyciele byli sprawiedliwi, były miłe koleżanki i koledzy, mieli wielu przyjaciół i znajomych, w szkole czuli się bezpiecznie, mogli liczyć na pomoc nauczycieli i przyjaciół, rzadko występowały konflikty między kolegami, to był fajny czas.
Mocne strony szkoły:
Wśród innych uczniowie wymieniali: nowoczesne pracownie komputerowe świetne boiska, zadbane wnętrze szkoły, dobre jedzenie na stołówce, przyjazną atmosferę i fakt, iż szkoła jest fajnie wyremontowana.
Proponowane zmiany w funkcjonowaniu szkoły: Uczniowie zaproponowali: dodatkową salę gimnastyczną więcej nowych książek w bibliotece więcej pomocy naukowych utworzenie klas sportowych remont kuchni remont szatni przywrócenie sklepiku szkolnego wymianę śliskich płytek mniej zajęć mniej apeli więcej lekcji wych. fizycznego, zajęć sks i informatyki więcej wycieczek ciekawsze zajęcia motywujące do nauki
Uczniowie mieli zastrzeżenia do: słabego przygotowania do gier zespołowych na lekcjach wych. fiz. koloru szkoły organizacji odbierania rzeczy z szatni Kilka osób uważa, iż nie potrzeba zmian ponieważ: jest super szkoła jest fajna szkoła nie może być idealna pod każdym względem
Czy odnosisz sukcesy w gimnazjum?
WNIOSKI: Szkoła zapewnia solidne przygotowanie do gimnazjum. Uczniowie wysoki stopień przygotowania wiążą przede wszystkim z wysokimi wymagania nauczycieli oraz z własnymi zainteresowaniami. Słabe przygotowanie wynika głównie z niechęci do przedmiotu, w dużo mniejszej części z niechęci do nauczyciela oraz ogólnej niechęci do nauki. Absolwenci miło wspominają pobyt w naszej szkole. Ocena solidnego przygotowania w wysokim stopniu koreluje z miłymi wspomnieniami. Wielu uczniów docenia nauczycieli, którzy są wymagający, wyrozumiali oraz umieją przekazać wiedzę.