Statut Młodzieżowej Rady Gminy Moszczenica

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Najważniejsze zmiany w Ustawie o pożytku publicznym
Advertisements

Zebranie jako forma wymiany informacji
Prawo administracyjne
SamorzĄd terytorialny
SAMORZĄD TERYTORIALNY.
Podkomitet Monitorujący Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Młodzieżowa Rada Gminy Wartkowice
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Zespół Interdyscyplinarny do spraw Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Bartoszycach Bartoszyce, r.
Struktura Organizacyjna Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży
Rada Rodziców jako organ szkoły
Statut Młodzieżowej Rady Gminy Moszczenica
Warszawa, r. Spotkanie Urzędu Dzielnicy Wola m.st. Warszawy z organizacjami pozarządowymi Powołanie Dzielnicowej Komisji Dialogu Społecznego.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Powoływanie Rady Pracowników
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
MŁODZIEŻOWA RADA MIEJSKA w BIAŁEJ PISKIEJ Biała Piska, 06 listopada 2007 r.
Procedura przyjmowania dokumentów rządowych według nowego Regulaminu pracy Rady Ministrów Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w.
Rząd i prezydent.
Funkcjonowanie LGD w PPL+ oraz nowym okresie Halina Siemaszko.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Koncepcja statutu Aeroklubu Polskiego jako polskiego zwi ą zku sportów lotniczych Warszawa 26 maja 2007.
Młodzieżowa Rada Gminy
MŁODZIEŻOWE RADY GMINY – tworzenie i funkcjonowanie Szkolenie w ramach projektów Obywatel PRO Dramowi Obywatele.
JAWNOŚĆ OBRAD RAD MIEJSKICH I RAD POWIATÓW W POLSCE Obywatele dla Demokracji.
Zadanie dofinansowane ze środków Ministerstwa Spraw Zagranicznych.
Młodzieżowa rada miasta jest to organ samorządu terytorialnego o charakterze konsultacyjnym. Młodzieżowe rady tworzone są przez grupę.
Nadzór w spółkach kapitałowych
Kryterium rodzaju działalności Kryterium osoby fundatora:
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
Parlament Europejski Co warto wiedzieć?.
Ustrój samorządu terytorialnego
Tomasz Schimanek Współpraca samorządu lokalnego z organizacjami pozarządowymi w świetle nowelizacji Ustawy o działalności pożytku.
Status radnego Mgr Michał Kiedrzynek.
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
Władza stanowiąca i kontrolna Władza wykonawcza SAMORZĄD GMINNY
ZJAZD HUFCA Zgodnie z Uchwałą Rady Naczelnej ZHP
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Zebranie jako forma wymiany informacji. Zebrania: są ważnym elementem komunikowania się w jednostkach organizacyjnych. W trakcie, których przekazywane.
Propozycja współpracy Pracodawców RP z regionalnymi partnerami 2 września 2015 r.
Naczelne i centralne organy administracji publicznej
REGULAMIN STOWARZYSZENIA ZWYKŁEGO 1.Stowarzyszenie zwykłe nosi nazwę Stowarzyszenie Muzeum Jedwabnictwa Milanowskiego.. W dalszych postanowieniach regulaminu.
Regulamin Obrad Walnego Zgromadzenia Członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Zieleniec” Uchwalony na wszystkich częściach Walnego Zgromadzenia Członków SM.
Temat: Procedury odwoławcze od decyzji urzędów.
Propozycje zmian w statucie stowarzyszenia LGD Partnerstwo Dorzecze Słupi Krzynia, 29 września
Temat: Samorząd gminny.
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz. USTAWA z dnia 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji.
KOMISJA EUROPEJSKA Ewa Czaja Paulina Dobkowska Joanna Krzemień.
Gdańska Rada Oświatowa Podstawa prawna powołania oraz kompetencje.
UST test 1.14 oraz test Test Nadzór nad działalnością komunalną: a) jest sprawowany nie tylko przez organy nadzoru nad działalnością komunalną;
Organy kontrolne ZNP wyciąg ze Statutu. Wyciąg ze Statutu Art Organami kontrolnymi ZNP są: - Główna Komisja Rewizyjna, - Komisja Rewizyjna Szkolnictwa.
Klub ” Lech” z Opalenicy Krótko o nim: siedzibą Klubu jest miasto Opalenica, klub opiera swoją działalność na pracy społecznej członków, do prowadzenia.
KOMISJE DIALOGU OBYWATELSKIEGO A POZNAŃSKA RADA DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO - zestawienie tabelaryczne.
Pierwsze dni Młodzieżowej Rady
Młodzieżowa Rada Gminy Brzesko
Statutowe i porządkowe akty prawa miejscowego
Organy szkoły Rada Rodziców Dyrektor.
§ 3 Organami przedszkola są:
PRAWO KONSTYTUCYJNE Ćwiczenia 5.
Komisje Dialogu Obywatelskiego
Zasady funkcjonowania Komitetu do spraw Umowy Partnerstwa
1.Zależność między organem danej jednostki samorządu terytorialnego. 2.Odwołanie a rozwiązanie organu stanowiącego i kontrolnego jednostki samorządu terytorialnego.
autorstwa posłów z Klubu poselskiego Prawa i Sprawiedliwości
Naczelne a centralne organy administracji rządowej
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Młodzieżowa Rada Miasta w Pruszkowie
Budżet obywatelski Gmina Janów Lubelski.
PROF. UAM DR HAB. KRYSTIAN M. ZIEMSKI
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

Statut Młodzieżowej Rady Gminy Moszczenica Podstawowe informacje

Cele i środki działania Celem działania Rady jest upowszechnienie idei samorządowej wśród młodzieży oraz zwiększenie aktywności młodych ludzi w Gminie Moszczenica

Rada realizuje swoje cele poprzez: -opiniowanie projektów uchwał Rady Gminy regulujących sprawy istotne dla środowiska młodzieżowego, w sposób uwzględniający opinie i postulaty zgłaszane przez młodzież gminy, -inicjowanie działań dotyczących życia młodych ludzi w gminie, -podejmowanie działań propagujących cele Rady, szczególnie w zakresie upowszechniania idei samorządowej, -inspirowanie i koordynowanie inicjatyw młodych ludzi, -prowadzenie działalności informacyjno – doradczej, -nawiązywanie współpracy z krajowymi oraz zagranicznymi organizacjami, których cele pokrywają się z celami Rady.

Organy Rady Prezydium Rady Komisja Rewizyjna komisje problemowe

Organem wykonawczym Rady jest Prezydium Rady, zwane dalej Prezydium, powoływane drogą uchwały Rady na okres jej kadencji. Prezydium składa się z Przewodniczącego Rady, Wiceprzewodniczącego, Sekretarza. W skład Prezydium nie mogą wchodzić osoby, które nie posiadają mandatu Radnego

Do zadań Prezydium należy w szczególności: przygotowywanie projektów uchwał Rady, określanie sposobu wykonywania uchwał, realizacja uchwał Rady.

Do kompetencji i zadań Przewodniczącego Rady należy: kierowanie bieżącymi sprawami Rady, organizowanie pracy Prezydium oraz reprezentowanie Rady na zewnątrz, podejmowanie decyzji w imieniu Rady w sytuacjach nagłych, po konsultacji z właściwym ze względu na zakres kompetencji Członkiem Prezydium, za wyjątkiem decyzji finansowych, zwoływanie sesji Rady, przygotowywanie porządku obrad, przewodniczenie obradom, wnioskowanie o odwołanie członków Prezydium, składanie Radzie sprawozdań ze swojej działalności międzysesyjnej.

Do kompetencji i zadań Wiceprzewodniczącego Rady należy: koordynacja działań zespołów problemowych Rady, w razie nieobecności Przewodniczącego, kierowanie obradami Rady; w przypadku czasowej niemożności wykonywania zadań przez Przewodniczącego, jego kompetencje i zadania przejmuje Wiceprzewodniczący.

Do kompetencji i zadań Sekretarza Rady należy: prowadzenie dokumentacji Rady, zapewnienie sprawnego funkcjonowania Rady, składanie Radzie sprawozdań z działalności Prezydium, sporządzanie protokołów z sesji Rady i posiedzeń Prezydium

Zadania Komisji Rewizyjnej kontrolowanie całokształtu działalności Prezydium, opiniuje wykonanie budżetu Rady i występuje z wnioskiem do Rady w sprawie przyjęcia lub nie przyjęcia sprawozdania finansowego Prezydium Rady, opiniuje wnioski minimum 1/4 składu Rady o odwołanie członka Prezydium lub całego Prezydium, wykonuje inne zadania zlecone przez Radę w zakresie kontroli, opiniuje wniosek o odwołanie Radnego/członka prezydium

Komisje problemowe Rada może powoływać ze swego grona komisje problemowe, których celem jest wykonywanie określonych zadań wynikających z uchwały Rady. Skład osobowy komisji problemowych, zakres ich działania i termin realizacji określa uchwała Rady. Komisja problemowa ze swego grona wybiera przewodniczącego, który jest odpowiedzialny przed Radą za realizację zadania. Komisja problemowa może występować z inicjatywą uchwałodawczą.

Radni Młodzieżowej Rady Gminy Moszczenica

Podstawowe zasady Radnym może być uczeń gimnazjum z gminy Moszczenica, Kadencja Radnego kończy się wraz z końcem kadencji Rady, Radny może wykonywać swoje czynności po złożeniu na I sesji uroczystego ślubowania, Radni, którzy nie byli obecni na pierwszej sesji lub ich praca w radzie rozpoczęła się w trakcie kadencji Rady, składają ślubowanie na pierwszej sesji, na której są obecni

Prawa Radnego wybierać i być wybieranym do organów Rady, głosu podczas głosowań na sesjach Rady, zgłaszać postulaty i inicjatywy, składać interpelacje w istotnych sprawach związanych z działalnością Rady, uczestniczyć w pracach dowolnie przez siebie wybranych komisji problemowych, uzyskać każdą informację dotyczącą prac Rady, domagać się wniesienia pod obrady sesji, spraw które uważa za społecznie pilne i uzasadnione, zwłaszcza tych, które wynikają z postulatów i skarg wyborców, uczestniczyć w posiedzeniach Rady Gminy Moszczenica oraz jej Komisjach.

Obowiązki Radnego przestrzegać Statutu i uchwał Rady, uczestniczyć w realizacji celów Rady, uczestniczyć w sesjach Rady, zebraniach roboczych i pracach komisji problemowych do których został wybrany, przedłożyć usprawiedliwienie Prezydium Rady w razie nieobecności na posiedzeniu Rady w terminie nie dłuższym niż 7 dni, informować swoich wyborców o działalności Rady, przedstawiać wnioski swoich wyborców na sesjach Rady, powiadomić o zmianie miejsca nauki i zamieszkania Przewodniczącego Rady

Odwołanie Radnego Kadencja Radnego może być skrócona, jeżeli nie wywiązuje się on ze swoich obowiązków bądź nie przestrzega Statutu Rady. Decyzję o skróceniu kadencji Radnego podejmuje Rada na wniosek Przewodniczącego Rady, Prezydium lub minimum ¼ Radnych większością 2/3 głosów po zaopiniowaniu wniosku przez Komisję Rewizyjną. Radny ma prawo do rezygnacji z zajmowanego stanowiska oraz do zrzeczenia się mandatu w czasie trwania kadencji.

Sesje Rady

Organizacja sesji Sesje organizuje i zwołuje Przewodniczący Rady ustalając projekt porządku obrad oraz ich miejsce, dzień i godzinę. O sesji powiadamia się Radnych najpóźniej na 7 dni przed wyznaczonym terminem - wysyłając zawiadomienia, projekt porządku obrad oraz w miarę możliwości projekty uchwał i inne niezbędne materiały związane z przedmiotem sesji. O sesji powiadamia się Wójta Gminy Moszczenica oraz Przewodniczącego Rady Gminy

Rada odbywa sesje w liczbie niezbędnej do wypełniania swoich zadań, nie rzadziej jednak niż raz na trzy miesiące. Sesje nie mogą odbywać się w czasie wakacji letnich i ferii zimowych. Sesja może mieć charakter uroczysty, wiązać się z obchodami świąt oraz wydarzeń ważnych z punktu widzenia historii państwa lub miasta

Sesje nadzwyczajne Przewodniczący Rady ma prawo do zwołania sesji nadzwyczajnej Rady. Sesja nadzwyczajna poświęcona jest sprawom pilnym, wymagającym niezwłocznego rozstrzygnięcia. Przewodniczący niezwłocznie powiadamia Radnych o terminie i projekcie porządku obrad sesji. Sesja nadzwyczajna zwoływana jest na wniosek Prezydium lub co najmniej ¼ liczby Radnych w ciągu 5 dni od daty złożenia wniosku. Sesja nadzwyczajna może mieć charakter uroczysty.

Statut MRG szczegółowo określa: Sposób prowadzenia sesji, Sposób składania projektów uchwał, Zawartość uchwały i jej uchwalanie, Elementy porządku obrad, Sposób numerowania uchwał, podpisywanie i przechowywanie, Tryb głosowania i ważność uchwały, Protokołowanie sesji.

Działalność konsultacyjna Rady Rada ma prawo przedstawiania Radzie Gminy oraz Wójtowi opinii we wszystkich sprawach dotyczących funkcjonowania samorządu lokalnego, a w szczególności w sprawach dotyczących młodzieży. Opinię Rada może wydawać z własnej inicjatywy w formie przyjętego przez Radę stanowiska. Zainteresowany organ samorządu gminnego może zwrócić się do rady z prośbą o wydanie opinii w danej sprawie, określając termin jej wydania, nie krótszy jednak niż 10 dni. Nieprzedstawienie opinii we wskazanym terminie uważa się za rezygnację z prawa jej wyrażenia. Z inicjatywą wydania opinii w określonej sprawie może wystąpić do Rady młodzież Gminy Moszczenica Rada ma prawo do otrzymywania przed każdą sesją Rady Gminy projektu porządku obrad wraz z projektami uchwał.

Praca w radzie osób spoza jej składu Rada do realizacji swoich zadań może angażować osoby spoza jej składu na zasadzie dobrowolności. Osoby takie nie mają prawa głosu podczas głosowań. Zasady współpracy między Radą a chętnymi osobami określa uchwała Rady

Opieka merytoryczna Wójt Gminy powołuje Opiekuna Rady, zwanego dalej Opiekunem. Zadaniem Opiekuna jest zapewnienie warunków umożliwiających swobodny przepływ informacji pomiędzy Radą a organami samorządowymi Gminy i Urzędem Gminy Moszczenicy.

Autor prezentacji Witold Bogdan