PRZEBIEG DEBATY.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„StrategiA rozwoju sportu i wolontariatu sportowego dla Mrągowa”
Advertisements

NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Egzamin maturalny Centrum Edukacji Dorosłych TORUŃ2009/2010.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
XIX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zorganizowana w Gimnazjum nr 1 im. Józefa Nojiego w Drezdenku.
Debata : „Motywacja do nauki”.
26 maja dzieci z IB zaprosiły do szkoły swoje mamy, aby podziękować im za trud włożony w wychowanie.
KODEKS ETYCZNY SĘDZIEGO CZ.2
ocenianie, które pomaga się uczyć
ZEBRANIE jako środek łączności organizacyjnej
Wystąpienia publiczne.
Prezentacja multimedialna dla uczniów
1. Aby otrzymać prawo głosu należy podnieść rękę 2. Uczestnicy debaty zwracają się do siebie per Pan, Pani 3. Zakazane jest obrażanie lub wyśmiewanie.
Ile słów zmieści się na planszy Scrabble?
Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel ….
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Sejm Dzieci i Młodzieży
Cele konkursu: Rozwijanie wszechstronnych zainteresowań uczniów;
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
LOGO DEBATA SZKOLNA Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi im. A. Mickiewicza w Turośli.
EKOLOGIA- co i jak ? Sprawozdanie.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
SamoGazetkaComeniusRząd czyli… O działalności w naszej szkole.
Temat :Czy uczniowie wiedz ą jak funkcjonuje samorz ą d szkolny i jaki maj ą wp ł yw na podejmowane decyzje ?
Plan debaty i zasady. Debata przewidziana jest na ok. 50 minut.
Debata (także: obrady) – dyskusja o sformalizowanej formie, wymiana poglądów na dany temat, najczęściej w większym gronie osób, np. na zebraniu, posiedzeniu,
- czwórka broni danej tezy (propozycja) - czwórka usiłuje ją obalić (opozycja)
Gimnazjum w Starym Kurowie, r. ZZZ- ZAPLANUJ, ZARZĄDŹ, ZREALIZUJ Debata o wykorzystaniu członkostwa w UE w Gminie Stare Kurowo.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 w Szkole Podstawowej nr 26 we Wrocławiu Rok szkolny 2012/2013.
ROZPRAWKA.
„SZKOŁA WSPÓŁPRACY” UCZNIOWIE I RODZICE KAPITAŁEM SPOŁECZNYM NOWOCZESNEJ SZKOŁY Okres trwania projektu: marzec 2013 – luty 2015.
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
DEBATA OKSFORDZKA kl. III gimn. Z ramienia Samorządu Szkolnego
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Projekt organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu, Odbywa się po raz dwudziesty,
Informacje na temat matury z języka polskiego od 2015 roku.
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
Lokalny Ekorozwój Debata Gimnazjum nr
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Gimnazjum nr 67 im ks. prof. Józefa Tischnera Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Debata organizowana w ramach konkursy „Sejm Dzieci i Młodzieży” 30 Marca 2012 roku PZ nr 11 w Kętach.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Olga Sikorska i Marek Wilczek – uczniowie II LO w Zespole Szkół Nr 1 w Piszu zgłosili się do udziału w XVIII Sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży. W ramach tego.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
ANGLOMANIACY Przed nami kolejna edycja konkursu ANGLOMANIACY! Zanim rozpoczniemy, przedstawimy Wam kilka ważnych informacji, które pomogą Wam zrozumieć.
Debata szkolna „SZKOŁA WSPÓŁPRACY” Szkoła Podstawowa w Okonku.
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
Projekt STRUKTURA 1. Opis wybranej ścieżki rozwoju zawodowego
Nowe trendy - planowanie negocjacji Wysokie standardy współpracy.
Sytuacje w grze- gra na siatce; akcje w ataku i bloku
Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Zasoby edukacyjne Ośrodka Rozwoju Edukacji Wydział Rozwoju Szkół i Placówek.
Przykładowe metody prowadzenia spotkań partnerskich 1. Metody przekazywania informacji: wykłady, prezentacje, materiały audiowizualne, teksty do czytania.
EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO Matura ustna.
BUDŻET PARTYCYPACYJNY W WARSZAWIE 2015 DZIELNICA REMBERTÓW ZDJĘCIE DZIELNICY.
Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”. Debaty oświatowe a zasady konsultacji publicznych.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. DEBATA Zadanie.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
Mediacje w szkole Jak działa mediacja ?
MATURA 2018.
◙ PROPOZYCJE WSPÓŁPRACY ZE SZKOŁAMI PONADGIMNAZJALNYMI
Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”.
DEBATA KODEKS 2.0.
Debata Oksfordzka Szkolnego Klubu Europejskiego 30 maja 2018 r.
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

PRZEBIEG DEBATY

PRZEMÓWIENIA I PYTANIA Debata składa się z 6 przemówień. Pierwsze mają charakter wprowadzający, drugie rozwijający, trzecie podsumowujący. Po pierwszych przemówieniach A1, N1, A2, N2 odbywa się dyskusja pomiędzy przedstawicielami obu zespołów.

CZAS I KOLEJNOŚĆ WYSTĄPIEŃ A1 wygłasza pierwsze przemówienie (6 minut), N3 zadaje pytania A1 (3 min),  N1 wygłasza przemówienie (6 min), A3 zadaje pytania N1 (3 min),  A2 przemawia (5 min), N1 pyta A2 (3 min),  N2 przemawia (5 min), A1 pyta N2 (3 min), A3 przemawia (5 min),  N3 przemawia (5 min).

ROLE MÓWCÓW MÓWCY PIERWSI (A1, N1) Wprowadzają do debaty kluczowe definicje. Przedstawiają kryteria (może to być wspólne kryterium dla obu drużyn). Przedstawiają linię argumentacji swojego zespołu. N1 konfrontuje własne propozycje z wystąpieniem przeciwników.

ROLE KOLEJNYCH MÓWCÓW MÓWCY (A2, N2): MÓWCY (A3, N3): polemizują z argumentami przeciwnika, rozszerzają własne argumenty, wprowadzają nowe dowody. odnoszą się do wypowiedzi adwersarzy, porównują kryteria, zestawiają linie argumentacji, podsumowują debatę.

KOLEJNOŚĆ ZADAWANIA PYTAŃ A1 N1 A2 N2 A3 N3

RODZAJE PYTAŃ ZAMKNIĘTE OTWARTE Rozstrzygnięcia - Czy należy karać młodocianych przestępców? - Tak/nie Dopełnienia - Kiedy doszło do bitwy pod Grunwaldem? -15 lipca 1410 roku. Sondujące - Co Pan sądzi o karaniu szesnastolatków? Pytanie jako odpowiedź - Czy to dobry pomysł? - A pan sugeruje, że nie? Z ukrytym założeniem - Dokąd idzie dusza po śmierci? Sugestywne - Co pani sądzi o tym bezczelnym zachowaniu?

CZAS NA PRZYGOTOWANIE W czasie debaty każdej z drużyn przysługuje 8 minut na przygotowanie repliki lub sformułowanie pytań. Drużyna może wykorzystać 8 minut jednorazowo lub korzystać z przywileju kilka razy, np. po 2-3 minuty.

UCZESTNICY DEBATY PRZEWODNICZĄCY ZESPÓŁ N JURY CZAS ZESPÓŁ A