Gimnazjum 33 im. I.J.Paderewskiego w Krakowie. The baroque period - our shared European heritage Program Comenius w Gimnazjum 33 2013 - 2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Twórcza gmina – warsztaty muzyczne i fotograficzne w Żuławskim Ośrodku Kultury i Sportu w Cedrach Wielkich r. Projekt realizowany w ramach Osi 4 Leader.
Advertisements

UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE
W bieżącym roku szkolnym przez okres 8 miesięcy szkoła realizowała projekt rozwojowy pt. Moje miasto, moje korzenie. Przeworsk zza obiektywu fotograficznego.
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom Przyjazna Szkoła.
Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim. Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele.
Witamy Cię na finale Konkursu Wiedzy o Sztuce. Powodzenia!
opiekun grupy:Beata Winiarska
Młodzieżowa Akcja Obywatelska „20 lat wspólnie” w gimnazjum nr 3 im
Zainspirowani barokiem
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
Warsztaty Artystyczne Art Silver Design Spotkania Interaktywne.
STANISŁAW WYSPIAŃSKI TWÓRCZOŚĆ PLASTYCZNA.
WARSZTATY MALARSKIE. Pracownia do ćwiczeń malarskich –Eksponaty do martwej natury.
Naszym partnerem w tym projekcie była francuska szkoła College Andre Lahaye Adernos-les-Bains. W wydarzeniu, brało udział 15 uczniów naszego gimnazjum.
Światło w życiu w Bydlinie Projekt interdyscyplinarny
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Fotografia nie jest związana z patrzeniem, lecz z czuciem
N ASZA PRACA Czyli jak rozwijamy nasze umiejętności.
Zainicjowany przez prof. Łucję Rogowską Realizowany w ramach programu Comenius w latach Partnerzy znalezienie w trakcie stażu kontaktowego.
Rola malarstwa na przestrzeni dziejów
oczami naszych uczniów
Koło wolontariatu działające przy Gimnazjum w Czarnym Borze Podziel się swoim talentem.
SZtuKA WspÓŁczeSnA.
Sztuka dla dziecka Artystyczna Euforia w hotelu Nosalowy Dwór w ramach II Festiwalu Muzyki Kameralnej Muzyka na szczytach Zakopane 2010.
Obraz, fotografia i grafika komputerowa
ANALIZA I NTERPRETACJA DZIEŁA SZTUKI
SPÓJRZ I PODZIWIAJ opracowała A.Goebel-Kutela
ŁOTWA grudzień W dniach grudnia 2013 r. uczennice wraz z nauczycielami z ZSO w Józefowie nad Wisła gościli w Jelgavie na Łotwie w ramach.
„SŁONECZNIKI” VINCENT VAN GOGH.
Happening, performance i teatr eksperymentalny
SamoGazetkaComeniusRząd czyli… O działalności w naszej szkole.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX, Działanie 9.1, Poddziałanie Projekt Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe.
PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 1 im. Józefa Piłsudskiego
Plan prezentacji: Temat zajęć Życie Matejki
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. TRAINEESHIPS.
Projekt „ŚCIEŻKAMI NASZEJ MAŁEJ OJCZYZNY”
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Artyści z Chin w ZPSM nr 4 w Warszawie
Zajęcia z IMPRO (improwizacji teatralnej) W ramach projektu Głogóweckiej Szkoły Kompetencji Kluczowych Klub Animatorów Kultury i Sztuki.
W roku szkolnym 2013/2014 w Gimnazjum im. Karola Urbańskiego w Złotnikach Kujawskich został zrealizowany projekt, którego celem było kształtowanie zachowań.
Andrzejki 2014 w świetlicy szkolnej
KTO JEST PRZYJACIELEM LASU?
Dźwiękowe symbole elementem budowania tożsamości narodowej. Kampania społeczna „Włącz słuchanie” Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa.
19 lutego 2015 roku klasy 1 a i b liceum pod opieką polonistki, pani Doroty Kasperowicz, odwiedziły Muzeum Narodowe w Warszawie. Tematem lekcji muzealnej.
„ Serce jako organ życia i uczuć”
Działalność Świetlicy Środowiskowej
Malarstwo obrazem epoki
PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ - PROGRAM COMENIUS Projekt „Wordcrossing” Słupia 24 II - 1 III 2014.
Warsztaty Literackie pod tytułem „Smaki życia, to też emocje…” Dnia 14 maja 2014 roku w ramach Tygodnia Pracy Twórczej, odbyły się, jak co roku, Warsztaty.
malarz postimpresjonistyczny
BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE ZADANIE 7 Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów.
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
PRYMITYWNA DOSKONAŁOŚĆ
Analiza i interpretacja dzieła sztuki
CLAUDE MONET      .
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
TAKI PEJZAŻ w Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi. 2.
„UNICEF” w naszej szkole. Nasza szkoła współpracuje od dwóch lat z międzynarodową organizacją UNICEF. Uczniowie, którzy angażują się w działania tej organizacji.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
Realizacja bezpłatnych zajęć, warsztatów i akcji w ramach projektów pożytku publicznego dla osób.
Wernisaż dzieł Zdzisława Beksińskiego w naszej szkole.
V Konkurs Fotograficzny rok szkol. 2010/11 pt. "Ja jestem krzewem winnym, wy- latoroślami" ( J 15,5a )
KUBIZM I JEGO PRZEDSTAWICIELE
 Zespół Szkoły z Klasą 2.0 realizował w pierwszym semestrze roku szkolnego 2014/2015 projekt pt. „Kielce – świętokrzyskie Serce”.  W jego skład weszły.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 130 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO u l. Gościniec Łódź.
International partner meetings in Piła, Poland Międzynarodowe spotkania partnerów w Pile, W Polsce Zabawka mojego Dziadka.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
COMENIUS Fotografia i kinematografia
Nasza EKO SZKOŁA Witajcie w SP118.
Zapis prezentacji:

Gimnazjum 33 im. I.J.Paderewskiego w Krakowie

The baroque period - our shared European heritage Program Comenius w Gimnazjum

Fotografia inspirowana sztuką baroku warsztaty realizowane w ramach programu Comenius Julia Filiciak Oliwia Kluza Maciej Gwizdowski Marlena Mirek Dominika Zych Patrycja Szarkowicz Ola Ślusarczyk Joanna Pietruszka Klaudia Kobiela Prowadzący KRYSTIAN PISOWICZ Uczestnicy

W latach 2013 – 2015 Gimnazjum 33 w Krakowie realizuje międzynarodowy projekt Comenius pod tytułem „Barok – nasze wspólne europejskie dziedzictwo” W listopadzie i grudniu 2013 roku uczniowie brali udział w warsztatach fotograficznych zatytułowanych „Światło-Gest- Rekwizyt”. Spotkania prowadził artysta fotografik Krystian Pisowicz. W jednej z sal urządzono studio z profesjonalnym wyposażeniem – uczniowie uczyli się tajników korzystania ze sprzętu i akcesoriów fotograficznych. W teoretycznej części zajęć uczniowie poznawali na podstawie wybranych dzieł charakterystyczne cechy malarstwa barokowego, jego tematykę, symbolikę oraz techniki malarskie ze szczególnym uwzględnieniem sposobów operowania światłem przez malarzy barokowych. Następnie, pod kierunkiem Krystiana, sami tworzyli kompozycje w stylu barokowym, uczyli się operować światłem tak, aby uzyskać oświetlenie charakterystyczne dla malarstwa barokowego. W końcu sami fotografowali własne aranżacje. Przedstawiamy Państwu wybór zdjęć wykonanych podczas tych warsztatów. Autorami wszystkich fotografii są uczniowie Gimnazjum 33. Kilka prac będzie reprezentować naszą szkołę na wystawie artystycznej podczas spotkania szkół partnerskich w Osny (Francja) Żródło: WIKIMEDIA COMMONS

Staraliśmy się, by nasze zdjęcia miały jak najwięcej emocji... Ola Ślusarczyk

Dowiedziałam się, jak coś przedstawić, aby nadać temu dynamikę... Julka Filiciak

W barokowym malarstwie rodzajowym bohaterami były najczęściej anonimowe osoby. Malarze przedstawiali je bez upiększeń i idealizacji, podczas wykonywania zwykłych, codziennych czynności lub w czasie zabaw. Nasze panie spędzają czas na czynnościach pogardzanych w tamtej epoce. Jedzą, piją i grają w karty. Jednym słowem próżnują i bezcelowo tracą czas. Zarówno temat jak i symbolika odsyła nas do idei „vanitas”. Karty, przewrócona, pusta szklana butelka, dzban na wino to symbole grzeszności, próżności i braku celu w życiu.

Barokowe martwe natury miały charakter moralizatorski, przedstawiały kruchość oraz przemijalność życia i dóbr ziemskich oraz przestrzegały ludzi przed próżnym życiem. Muszla z jednej strony symbolizowała luksus, z drugiej, będąc pozostałością żywego zwierzęcia, przemijanie i śmierć. Marność rzeczywistości przedstawiano także za pomocą instrumentów muzycznych. Muzyka jest nietrwała, stale płynie i przemija, zaczyna się i kończy równocześnie. Innym symbolem należącym do kręgu „vanitas” była świeca. Płomień obrazuje ludzką duszę, natomiast jego zgaszenie – nagłą śmierć. Owoce, dzban, porcelana symbolizują dobra materialne, bogactwo i opilstwo. Wszystko to jednak przemija.

Poznałam barokową symbolikę, nauczyłam się jak ustawiać martwą naturę i światło na obrazie... Dominika Zych

Gimnazjum 33 im. I.J.Paderewskiego w Krakowie ul. Rydygiera 20 www. zso15krakow.home.pl Warsztaty „Światło – Gest – Rekwizyt” zostały zrealizowane dzięki wsparciu KE w ramach programu Uczenie się przez całe życie

Dziękujemy Szymonowi Nowakowi za wyposażenie studia fotograficznego na czas warsztatów