EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

TRAFNE MOTYWUJĄCE SPRAWIEDLIWE OCENIANIE OCENIANIE.
ocenianie, które pomaga się uczyć
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
Jak motywować uczniów do nauki?
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
ocenianie, które pomaga się uczyć
Opracował J. Stryjkowski
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
DYDAKTYKA MATEMATYKI Arkadiusz Mroczyk.
Ocenianie Kształtujące
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Hospitacja – na co warto zwrócić uwagę!
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Idea oceniania kształtującego
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Wstawiamy quiz do filmu. zaczynam od rejestracji.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
SZABLON- PROSZĘ UZUPEŁNIĆ
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
EWALUACJA AUTORSKIEGO PLANU LEKCJI w ramach programu profilaktycznego pt.: „Jak pracować profilaktycznie z dzieckiem w wieku 13 – 15 lat?”
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
System opisu pluralistycznych podejść do języków i kultur (FREPA)
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

EWALUACJA AUTORSKI PLAN LEKCJI w ramach edukacyjnego projektu IDentyfEYE:

AUTORSKI PLAN LEKCJI /przeprowadzony/ PRZEDMIOT biologia Tytuł lekcji Skóra – budowa i funkcje. Czas trwania lekcji 45 minut Umiejętności/wartości/postawy, które należy rozwijać Wskazuje na schemacie elementy budowy skóry Charakteryzu- je gruczoły potowe i łojowe Zna rolę skóry w procesie wydalania i termoregula - cji Zna rolę skóry jako narządu zmysłu oraz bariery ochronnej Dbałość o higienę skóry Zrozumienie podstaw funkcjonowa – nia organizmu człowieka Wyjaśnianie uwarunkowań procesów zachodzą - cych w organizmie człowieka Kształcenie umiejętności prowadzenia obserwacji

Cele nauczania : Wymień tutaj czego uczniowie muszą się dowiedzieć, zastosować i zrozumieć poznanie budowy i roli powłoki ciała człowieka, rozróżnianie warstw skóry, poznanie rodzajów gruczołów skóry, wyjaśnienie związku między budową a funkcjami naskórka i warstwy podskórnej Ocenianie nauczania oraz/lub Kryteria osiągnięcia sukcesu Wypisz zestaw wymiernych kryteriów -zadawanie pytań w czasie realizacji tematu -, udział w czasie lekcji nagradzany plusami -- wystawianie ocen za aktywny udział w lekcji -nabycie nowych wiadomości -chęć uczestniczenia uczniów w pracę w grupie - satysfakcja uczniów z osiągniętych efektów

Linki do wcześniejszej nauki Wypisz pprzednią wiedzę/zasoby jakie będą wspomniane Nowe umiejętności/Pojęcia/Słownictwo Wypisz nowe słownictwo, które będzie prezentowane uczniom Komorka, tkanka, narząd, środowisko zewnętrzne- czynniki środowiska Pojęcia: naskórek, warstwa podskórna, wytwory naskórka, warstwowa budowa skóry, znajomość roli skóry jako narządu zmysłu oraz bariery ochronnej znajomość, znajomość zasad higieny Kluczowe punkty nauczania (rola nauczyciela) wypisz tutaj co instruktor musi być w stanie zronić przed, w trakcie i po zakończeniu lekcji. Odnieś się do konkretnych zadań jakie nauczyciel musi wykonać w czasie lekcji (np. zapewnić informacje zwrotne). Przygotowanie kartek z nowymi pojęciami, dotyczącymi powłok ciała i funkcjami skóry. Przygotowanie plansz tematycznych, sprzętu multimedialnego. Sprawowanie kontroli nad właściwym przebiegiem lekcji.

Zadania oraz zróżnicowanie uczniów (Rola Ucznia) Wypisz tutaj co uczniowie mają robić w czasie lekcji. Odnieś się do konkretnych zadań, które mają wykonać uczniowe. Uczniowie w grupach pracują z tekstem w podręczniku. Uczniowie na planszy pokazują i opisują warstwy skóry. Uczniowie oglądają film i uzupełniają karty pracy. Zasoby Wypisz tutaj wszystkie zasoby potrzebne do przeprowadzenia lekcji np. Podręczniki, linki, materiały audiowizualne itp. pl.wikipedia.org/wiki/skóra Film „Co wiesz o skórze?” - realash.pl Podręcznik „ Puls życia” Karty pracy, plansze tematyczne

(jak było w klasie) ZDJĘCIE [Proszę tu wkleić zdjęcie z przeprowadzonej lekcji]

(mój wybór) DOBRE PRAKTYKI PROSZĘ W NASTĘPNYCH 4 SLAJDACH ZAZNACZYĆ JAKIE DOBRE PRAKTYKI BYŁY WYBIERANE PRZEZ CIEBIE Np.USUŃ NIEWYKORZYSTANE, POZOSTAW WYBRANE;

(mój) WYBRANY TEMAT Pozwól uczniom popełniać błędy I przyznawać się do nich Pozwól uczniom pracować razem I popełniać błędy oraz pozwolić im się przyznać że byli częścią problemu Niech zrozumieją wpływ zaufania Zapewnić uczniom kompetencje, które pomogą im podążać za ich życiowymi celami: – Przeprowadzanie dialogu – Przeprowadzanie negocjacji – Zyskiwanie wspólnego zrozumienia – Zarządzanie i rozwiązywanie konfliktów – Być w stanie uczyć się i reagować na nowe sytuacje

(moja) WYBRANA METODA DYDAKTYCZNA 1.TEMPO LEKCJI (UCZEŃ POKAŻE CZERWONY KOLOR, GDY NIE ROZUMIE NAUCZYCIELA, NAUCZYCIEL PROSI INNEGO UCZNIA, ABY WYJAŚNIŁ)

(moja) WYBRANA METODA PROFILAKTYCZNA Dobre praktyki w wybranych obszarach (Radosław Nowak, Andrzej Skorupski): Dialog (rozmowy indywidualne i grupowe - społeczności) Stawianie wymagań i dawaniu wsparcia Budowanie klimatu grupy, atmosfery…

(moja) WYBRANA TECHNOLOGIA Proszę wpisz tu z listy „DOBRYCH PRAKTYK Nr IV” Obszar: Zarządzanie i dzielenie się informacjami Narzędzie: youtube, wikipedia Url: www. Youtube, www. wikipedia.org

(moje) DOBRE PRAKTYKI PROSZĘ W NASTĘPNYCH 4 SLAJDACH OCENIAĆ SWOJE WYBRANE I STOSOWANE DOBRE PRAKTYKI – JAK POMAGAŁY/ PRZEZKADZAŁY OSIĄGNAĆ CEL PLANU LEKCJI, KTÓRY WYBIERAŁEŚ?

AUTO-EWALUACJA – (mój) TEMAT...Podczas realizacji tematu pozwalam uczniom eksperymentować z odpowiedziami, pozwalam im aby poszukując właściwych rozwiązań mogli uczyć się na własnych błędach. Koryguję je naprowadzając uczniów dodatkowymi pytaniami. Uczniowie widząc taką drogę do celu są bardziej otwarci na zdobywanie nowej wiedzy.

AUTO-EWALUACJA – (moja) DYDAKTYKA...Metoda tempa lekcji umożliwiła przekazanie przez ucznia informacji o jego problemie z niezrozumieniem tematu w sposób dla niego mniej stresujący, chociaż wprowadziła nieco zamieszania. Na początku uczniowie mieli dobrą zabawę z kolorowymi kartkami co chwilę na zmianę je pokazując. Później oczywiście kartki zostały wykorzystane w odpowiedni sposób i uczniowie sygnalizowali swoje wątpliwości.

AUTO-EWALUACJA – (moja) PROFILAKTYKA...Bardzo ważnym elementem lekcji jest odpowiednia atmosfera, która umożliwia uczniom nabranie zaufania do nauczyciela, co skutkuje wytworzeniem więzi uczeń – nauczyciel i sprawnym przeprowadzeniem lekcji. Uczniowie nie boją się pytać, dociekać właściwych odpowiedzi ponieważ wiedzą, iż mimo postawionych wymagań mogą liczyć na wsparcie nauczyciela.

AUTO-EWALUACJA – (moja) TECHNOLOGIA...Dzięki wprowadzeniu elementów technologii komputerowych lekcja była bardziej atrakcyjna, uczniowie mieli urozmaicone środki dydaktyczne, które pozwalały na większe zainteresowanie tematem lekcji.

(moje) INNE/ UWAGI/ REFLEKSJE [Proszę tu zapisać inne/ uwagi/ refleksje, które masz] Temat o skórze pozwala lepiej poznać funkcjonowanie ludzkiego organizmu, zrozumieć procesy w nim zachodzące i uświadomić młodemu człowiekowi istotną rolę dla życia człowieka zewnętrznej powłoki ciała. Na lekcji omówiliśmy istotne zagadnienia związane z budową skóry, jej funkcjami jak również zagrożenia związane z niewłaściwą higieną.

AUTORKA PLANU LEKCJI I EWALUACJI Imię nazwisko: Hanna Górecka Kontakt Gdańsk, dn:

POZOSTAJEMY DO DYSPOZYCJI Prezes Zarządu Fundacji Citizen Project: Beata Staszyńska tel.: Gdańskie Centrum Profilaktyki Uzależnień: Ewelina Gerke tel.: