„RAINBOW SAILORS”. COMENIUS PROJECT: PROJEKT COMENIUSA : “Wiem, że mogę.” Interaktywne gry i Technologie Informacyjne dla nowoczesnej edukacji europejskich.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak przygotować konkurs Matematyczny spacer po Nowym Sączu? Grupa SP-M-I w Nowym Sączu.
Advertisements

WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
KOŁO EKOLOGICZNE KLAS III SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 2 W BRODNICY
„W zdrowym świecie zdrowe dziecię”
Skażenie wód metalami ciężkimi (ołowiem, rtęcią, kadmem) stosowanymi w przemyśle i substancjami wypłukiwanymi z hałd odpadowych.
UCZNIOWIE KLAS IV A I IV D DZIĘKUJĄ PANU BOGU ZA STWORZONY ŚWIAT.
LAS.
Dajmy odetchnąć Ziemi! Projekt eTwinning Edukacja ekologiczna.
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
PROJEKT COMENIUS THE FUTURE IS IN THE HANDS OF THE EUROPEAN YOUTH - LETS STRUGGLE FOR A BETTER WORLD TOGETHER.
Propozycja programowa dla gromad i drużyn „ZIELONE HARCOWANIE”
Nasza Błękitna Planeta
Autorka: Jessica Ginda Klasa 5a
,,TRUDNE SŁOWO EKOLOGIA”
„Trudne słowo ekologia”
"Trudne słowo ekologia"  Nauka o strukturze i funkcjonowaniu przyrody, zajmująca się badaniem oddziaływań pomiędzy organizmami a ich środowiskiem oraz.
22 KWIETNIA DZIEŃ ZIEMI.
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Dostrzeżmy piękno dookoła nas
„Trudne słowo ekologia”
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Przyczyny i skutki zanieczyszczenia środowiska
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
Wpływ zanieczyszczeń wody na środowisko
Lasy – zielone płuca świata
WYKONANIE: Julia Książek Wiktoria Jelonek Dominik Porowski Krzysztof Kąkol Jakub Wojciechowski Opiekun: Beta Szewc.
Segreguję i Ziemię ratuję!
W Zespole Szkół w Pałecznicy
EK -JUNI R przedszkole niepubliczne muzyczno-językowo-sportowe WIZYTA PRZEDSZKOLAKÓW W SZKOŁACH PARTNERSKICH NA WĘGRZECH ( ), HISZPANII (03/ )
POLSKA GRA SPO Ł ECZNA „NASI S Ą SIEDZI”. PROJEKT COMENIUSA : “Wiem, że mogę.” Interaktywne gry i Technologie Informacyjne dla nowoczesnej edukacji europejskich.
Pustynia lodowa.
POLSKA GRA JĘZYKOWA „MÓJ PIERWSZY QUIZ”. PROJEKT COMENIUSA : “Wiem, że mogę.” Interaktywne gry i Technologie Informacyjne dla nowoczesnej edukacji europejskich.
Kto jest przyjacielem lasu ?
autor Bartosz Ziarkiewicz SP8 Police, klasa 4e
Kto jest przyjacielem lasu?
Przyjaciel lasu.
Aleksandra Popowicz Klasa VI Szkoła Podstawowa w Kopyłowie.
PROJEKT COMENIUSA : “Wiem, że mogę.” Interaktywne gry i Technologie Informacyjne dla nowoczesnej edukacji europejskich dzieci. Polska Przedszkole „EKO-JUNIOR”
„ Kto jest przyjacielem lasu” Przygotowała: Aleksandra Kołodziej.
Kto jest przyjacielem lasu?
Kto jest Przyjacielem Lasu?
WSZECHOBECNA WODA Woda jest czynnikiem wpływającym
Prezentacja multimedialna
Kto jest przyjacielem lasu?
Michał Rogala Przyjaciele Lasu.
Maja Gajewska Kl. VI a PSP nr 37 w Wałbrzychu. Jeśli myślisz rok naprzód - sadź ryż Jeśli myślisz 10 lat naprzód - sadź drzewo Lecz jeśli myślisz 100.
Kacper Sienkiewicz. Brak lasu, a co za tym idzie, brak kontaktu człowieka z leśnym środowiskiem w ogromnym stopniu ogranicza możliwość wypoczynku fizycznego.
Rozwój przemysłu jako źródło degradacji środowiska przyrodniczego.
Kto jest przyjacielem lasu? Szymon Chmura
Kto jest przyjacielem lasu?
Centrum multimedialno - ekologiczne iEKO To innowacyjny pomysł aby przenieść edukację ekologiczną w strefę on-line. Nowe ławki, wygodne krzesła to dopiero.
Kto jest przyjacielem lasu
Kto jest przyjacielem lasu? Małgorzata Inglot, SP w Brzezince.
Pamiętaj ! Nie posiadasz Ziemi jesteś tylko jej stróżem !
Kto jest przyjacielem lasu ?
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Kto jest przyjacielem lasu?
PRZYJACIEL LASU Miłosz Nickowski SP NĘTNO.
KODEKS 2.0 SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W INOWROCŁAWIU.
ENERGIA WIATROWA Naukowcy obliczyli, że gdyby udało się wykorzystać tylko połowę siły wiatru wiejącego na Ziemi, to i tak można by wyprodukować 170 razy.
Co to jest GREENPEACE to międzynarodowa organizacja pozarządowa, działająca na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Działalność ta koncentruje swoje.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: przyrodnicza klasa III wiosna 2 godz. lekcyjne.
Tajwan – Wyspa Tajfunów Autor: Natalia Buchcik kl. IIIc Tajwan - zdjęcie satelitarne Rok szkolny: 2006/07.
Program Edukacji Ekologicznej „Człowiek i przyroda – jeden świat”
Bioróżnorodność wokół nas
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
OCHRONA PRZYRODY. Prezentacja na warsztaty dla dzieci wykonana przez uczestniczki projektu Save our planet, Erasmus+
Pamiętaj ! Nie posiadasz Ziemi jesteś tylko jej stróżem !
Lew i inne zwierzęta.
Zapis prezentacji:

„RAINBOW SAILORS”

COMENIUS PROJECT: PROJEKT COMENIUSA : “Wiem, że mogę.” Interaktywne gry i Technologie Informacyjne dla nowoczesnej edukacji europejskich dzieci. Polska Przedszkole „EKO-JUNIOR” September 2013

WST Ę P W 1971 roku grupa zapaleńców na pokładzie zardzewiałej łajby Philis Cormac wypłynęła z Vancouver, żeby zaprotestować przeciwko próbom jądrowym prowadzonym przez rząd USA na wyspie Aleutian. Ta pierwsza, spontaniczna wyprawa nie zakończyła się spektakularnym sukcesem, jednak stworzyła fundamenty organizacji Greenpeace, która obecnie w ponad 40 krajach działa na rzecz eliminacji największych zagrożeń środowiska naturalnego, z jakimi się borykamy. Jednym z flagowych statków tej ekologicznej organizacji był Rainbow Warrior, pływający pod banderą Greenpeace w latach Mimo, że obecnie Geenpeace jest uznawana za organizację skrajną, to wiele z jej celów statutowych jest nam bliskich. Dlatego zapożyczyliśmy to co najlepsze i stworzyliśmy grę „RAINBOW SAILORS”. Przedszkolaki wcielają się w załogę statku, która ma na celu ratowanie Ziemi przed zagrożeniami, jakie niesie postęp cywilizacyjny.

ZASADY GRY Nazwa - „RAINBOW SAILORS” Liczba uczestników- grupy po 5 uczniów Cel- Kształtowanie postawy ekologicznej, z wykorzystaniem pojęć ze słownika ECO IT Dictionary oraz rozwój motoryki dużej. Dziecko: Poznaje co najmniej 10 pojęć związanych z ekologią oraz poznaje zagrożenia dla środowiska naturalnego Rozpoznaje cyfry w zakresie 1-5 oraz liczy kolejno do 5 Rozwija dużą motorykę Utrzymuje równowagę na równoważni Współdziała w grupie

ZASADY GRY Dzieci podzielone są na drużyny 5 osobowe. Dzieci wchodzą na statek „Rainbow Sailors” po kładce (równoważnia). Załoga statku ma za zadanie ratować zagrożoną faunę i florę naszej planety.

Dzieci pojedynczo, za pomocą wędki z magnesem, wyławiają 5 kartek ponumerowanych od 1 do 5. Każda cyfra oznaczającą inne zadanie. Po wyłowieniu numeru zadania nauczyciel czyta opis polecenia do wykonania. ZASADY GRY

Zadanie wykonuje cała drużyna i ma na to określony czas. Jeśli zadanie wymaga zejścia na ląd dzieci przechodzą przez kładkę (równoważnia).

ZASADY GRY Jeśli zadanie wymaga nurkowania dzieci korzystają ze zjeżdżalni.

Za wykonanie polecenia można otrzymać 4 punkty - jeśli zadanie wykonane jest poprawnie, 2 punkty jeśli wykonane jest tylko w częściowo, 0 punktu za brak wykonania zadania. Drużyna może zdobyć maksymalnie 20 punktów za całą grę. Dzieci otrzymują odznakę: 1. ‘SUPEREKOLOGA’ (za punktów), 2. ‘EKOLOGA’ (za 9-14 punktów), 3. ‘REKRUTA’ (za 0-8 punktów) ZASADY GRY

Przyk ł dowe zadanie nr„1” Jesteśmy u wybrzeży Afryki, gdzie zaczyna już brakować zdatnej do picia wody. Wymieńcie sposoby jej oszczędzania, by taka sytuacja nigdy nas nie spotkała (co najmniej 2 przykłady) oraz sposoby oszczędzania prądu (co najmniej 2 przykłady). Za każdy przykład otrzymujecie 1 punkt.

Przyk ł dowe zadanie nr„2” Docieramy do Polskiego nadbrzeża. Wiele zwierząt jest zagrożonych wyginięciem. Potrzebują naszej ochrony – jak foka, wilk, niedźwiedź czy ryś lub potrzebują naszej pomocy w zdobyciu pożywienia zimą. Musicie zejść na ląd i dopasować pokarm do odpowiednich zwierząt. Na wykonanie zadania macie 3 minuty.

Przyk ł dowe zadanie nr„3” Amazonia to największa dżungla na świecie. Jednak działalność człowieka, w tym głównie przemysł, powodują zwiększającą się wycinkę drzew. To smutne, bo bez tlenu, które drzewa dla nas produkują, nie moglibyśmy oddychać. By ratować naszą przyrodę należy sadzić nowe drzewa. Jednak, czy wiecie jak one rosną? Waszym zadaniem jest zejść na ląd i uszeregować 5 ilustracji przedstawiających 5 etapów wzrostu drzewa. Macie na to 3 minuty.

Przyk ł dowe zadanie nr „4” Olbrzymi tankowiec rozbił się w pobliżu Florydy i do morskiej wody wyciekła ogromna, czarna plama oleju, zanieczyszczając środowisko morskie i lądowe. Zanurkujcie w oceanie i postarajcie się wyłowić jak najwięcej ptaków i wciągnąć je na statek, by oczyścić je z ropy. Na wykonanie zadania macie 3 minuty.

Przyk ł dowe zadanie nr „5” Na Oceanie Spokojnym spotykamy wielką, dryfującą wyspę śmieci. Zanurkujcie w morskich falach i wyłówcie jak największą liczbę śmieci, a następnie posegregujcie je do odpowiednich pojemników. Na wykonanie zadania macie 5 minut.