STRUKTURA PRACY DYPLOMOWEJ DZIAŁ TEORETYCZNY EMPYRYCZNY LITERATURA ANEKSY
STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DZIAŁ TEORETYCZNY NIE MA STANDARDOWEJ STRUKTURY. ZA KAŻDYM RAZEM STRUKTURA JEST INNA. Zawiera następujące treści: O CELU BADAŃ DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE
ROZDZIAŁ METODOLOGICZNY INTERPRETACJA WYNIKÓW BADAŃ STRUKTURA DZIAŁU EMPIRYCZNEGO ROZDZIAŁ I ROZDZIAŁ METODOLOGICZNY ROZDZIAŁ II INTERPRETACJA WYNIKÓW BADAŃ ROZDZIAŁ III WNIOSKI LUB SYNTEZA
STRUKTURA ROZDZIAŁU METODOLOGICZNEGO GŁÓWNY PROBLEM BADAŃ PROBLEMY SZCZEGÓŁOWE PYTANIA BADAWCZE HIPOTEZY
GŁÓWNA METODA BADAWCZA SPIS ZMIENNYCH OPIS POPULACJI (teren badań) ZBIERANIE DANYCH (techniki i narzędzia) OPRACOWYWANIE DANYCH (zastosowane metody statystyczne)
STRUKTURA ROZDZIAŁU: INTERPRETACJA ZA KAŻDYM RAZEM STRUKTURA JEST INNA
ROZDZIAŁ INTERPRETACJA NAJCZĘŚCIEJ SKŁADA SIĘ Z TAKICH ELEMENTÓW: PODTYTUŁ WSTĘP DO TEMATYKI PYTANIE BADAWCZE TABELA Z WYNIKAMI INTERPRETACJA TABELI (wyników)
CO TO JEST INTERPRETACJA ? co pokazują wyniki skąd takie wyniki ? czy to dobrze czy źle (ocena)? jakie mogą być skutki tego jaka jest zgodność wyników z teorią? jaka jest zgodność wyników z rezultatami wcześniejszych badań? co należy zrobić na podstawie wyników? jak wykorzystać (zastosować) wyniki badań w praktyce?
CO TO JEST SYNTEZA ? jaki obraz problemu prezentują wszystkie wyniki razem ? jakie wnioski wypływają z badania?
Prawo do podziału zjawisk edukacyjnych O SYNTEZIE Prawo do podziału zjawisk edukacyjnych (zachowań ucznia, postępowania nauczyciela, itd.) na poszczególne zmienne, badacz ma tylko wtedy, gdy ma zamiar, chęć i kompetencje, konieczne do wytworzenia całościowego obrazu badanych zjawisk. OBRAZ TEN JEST SYNTEZĄ!
CO MA BYĆ UMIESZCZONE W ANEKSACH? Po jednym egzemplarzu wszystkich narzędzi 2. Wszystkie nie wykorzystane dane i rezultaty 3. Wytwory własne uczniów (po jednym egzemplarzu: rysunki, zeszyty, wypracowania, itd.) 4. Nie publikowane dokumenty analizowane podczas badań (harmonogram pracy placówki, statut placówki, itd.) 5. Pozostałe materiały, które umożliwiają dodatkowe wyjaśnienie wyników badań